Perzisch tapijt

04-01-2011 22:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een tapijt dat echt uitstekend past bij het stijltje wat ik aan het creeeren ben in mijn huis, maar.. ik vind 'm wat te duur.. Ik weet dat zulke kleden doorgaans wel wat kosten, maar is er iemand die me kan tippen wat betreft winkels die misschien iets soortgelijks (met name de kleurencombinatie zoals hieronder!) verkopen voor een leuke prijs?

als je de foto zelf hebt geüpload: je andere nick staat in het adres van die foto.

Verder geen idee, sorry. Wel een mooi tapijt!
Ga naar de Beverwijk Bazaar, daar haal je ze voor niet te veel geld. Erg mooi!

En Marktplaats, natuurlijk, maar ja... dan moet je net mazzel hebben.
Wat eten we vanavond?
Weet ik, mijn andere nick is geen geheim en bestaat bovendien ook niet meer.

Ja ik vind het ook echt een gaaf tapijt. Ben niet van de kleuren, dus dit is mooi vind, zeker zo met de patronen.
Wij hebben onze Perzische tapijten van Iran. Mijn oom is daar tapijthandelaar. Ik kan anders eens vragen aan hem, misschien komt het goedkoper uit als het van daar komt? Of een speciaal prijsje of zo? Ik zal anders eens informeren als je wilt?
Ok, dan is het goed ik zag het toen mijn muis over het plaatje ging en dacht dat het misschien een foutje was

De Bazaar is een goeie tip, ik zag vorige week dat Ikea (of all places) ook zo'n soort tapijt in het assortiment had, maar dan met erg drukke kleuren, dus niet wat jij bedoelt.
nemhain wijzigde dit bericht op 04-01-2011 23:08
Reden: typo
% gewijzigd
Als het uit Iran komt, graag Lolita! Ik ga er zelf niet op korte termijn heen, maar zou het het liefst origineel van daar willen.

Dit kleed is van Ikea, dat is de grap. En daarom vind ik 'm ook te duur.
Deze vind ik wel heel leuk:

Oke, flauw.
Die heb ik al Juno
Okee! Ik ga zeker informeren... Nu mijn familie uit Iran op facebook zit, is de communicatie veel vlotter en gemakkelijker gelukkig
Hartstikke leuk Lolita! Plaats hier maar weer een berichtje als je meer weet, dan kunnen we evt. met elkaar in contact komen.
quote:Philein schreef op 04 januari 2011 @ 23:14:

Die heb ik al Juno Oh, lijkt me ook wel wat! Waar heb je die gekocht??
quote:juno2001 schreef op 04 januari 2011 @ 23:12:

Deze vind ik wel heel leuk:[afbeelding]

Oke, flauw. Ik vind hem heel grappig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:juno2001 schreef op 04 januari 2011 @ 23:15:

[...]

Oh, lijkt me ook wel wat! Waar heb je die gekocht?? Was in de uitverkoop in de Efteling, hij vloog niet meer soepeltjes, maar ik vind het prima voor de afstandjes die ik afleg.
quote:Philein schreef op 04 januari 2011 @ 23:19:

[...]

Was in de uitverkoop in de Efteling, hij vloog niet meer soepeltjes, maar ik vind het prima voor de afstandjes die ik afleg.Ik doe een goed bod wanneer je er vanaf wilt, of ruilen tegen een Laaf?
Met dat Eftelingkleed hoef je toch eigenlijk geen ander meer.

Wat grappig dat ie van Ikea is, kan me voorstellen dat je hem te duur vind daar.
quote:nouschi schreef op 04 januari 2011 @ 23:16:

[...]

Ik vind hem heel grappig!Ik stiekem ook.
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel een echt Perzisch tapijt hier kost. Hoeveel zou jij willen betalen voor een origineel handgewoven tapijt? Die van de Ikea zal wel machine gemaakt zijn...
Uh, een laaf? Neuh.

Ik wil dat kleed! Met dat grijze en dat zwart! Ik heb het nooit eerder zo gezien. Het zou echt fantastisch staan in mijn huis!
Als je de prijs vergelijkt met de prijs van een echte Pers is het een spotkoopje (vooropgesteld dat het van goede kwaliteit is), zeker voor dat formaat.
verba volant, scripta manent.
Geen idee hoe duur zo'n kleed bij de Ikea is of elders. Maar persoonlijk zou ik wel bang zijn dat als ik een erg goedkoop kleed kocht, dat het dan misschien onder vreselijke omstandigheden is geknoopt. Door mensen, misschien zelfs kinderen, die verschrikkelijk lange werkdagen in dezelfde houding moeten zitten om kleden te maken, tegen een hongerloontje.

Dat lijkt me wel iets om over na te denken, voor je besluit om voor het goedkoopste van het goedkoopste te gaan. Ik weet alleen niet waar (en of) je kunt checken onder welke omstandigheden zo'n kleed is gemaakt. Misschien een goede vraag om voor te leggen aan stichting Max Havelaar, of FairTrade?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik begrijp je punt, maar ben daar dus niet zo mee bezig. Gewoonweg omdat het echt niet te controleren valt en ik zelfs niet in de goede doelen geloof.

Ik wilde laatst een mand kopen, in Senegal gemaakt. Had er zelf een, maar kon die niet meenemen in het vliegtuig. Fairtrade verkocht 't voor een belachelijke prijs en ik weet wat de mensen er in de desbetreffende landen voor krijgen en hoe de omstandigheden zijn. Zegt niet altijd alles dus.
quote:Philein schreef op 04 januari 2011 @ 22:56:

Ik zie een tapijt dat echt uitstekend past bij het stijltje wat ik aan het creeeren ben in mijn huis, maar.. ik vind 'm wat te duur.. Ik weet dat zulke kleden doorgaans wel wat kosten, maar is er iemand die me kan tippen wat betreft winkels die misschien iets soortgelijks (met name de kleurencombinatie zoals hieronder!) verkopen voor een leuke prijs?

[afbeelding]

Mooi tapijt, Philein! Ik vind dit zelf ook mooier dan al die kleuren door elkaar, ook al weet ik best dat die kleuren ook voor een bepaald gebied of stad staan waar ze geknoopt worden.

Ben zelf ook wel eens op zoek geweest naar betaalbare handgemaakte tapijten in de stijl die je net aangaf maar het is allemaal zo schreeuwend duur. Heb wel een keer via marktplaats een mooi tapijt gekocht voor een redelijke prijs. Niet machinaal en meegenomen door mensen uit het land van herkomst.

Ik denk dat als je het in een zaak moet kopen met Perzische tapijten je véél meer betaald dan nodig. Ook in bv. een tapijtknoperij in het land zelf (waar je als toerist in groep mee naar toegenomen wordt) betaal je behoorlijk wat.

Ik denk dat je dan nog beter op een plaatselijke markt o.i.d. zelf een tapijt uit kunt kiezen. Dan gooi je de tussenpersoon er al uit en dat scheelt financieel enorm.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Dana schreef op 04 januari 2011 @ 23:59:

Geen idee hoe duur zo'n kleed bij de Ikea is of elders. Maar persoonlijk zou ik wel bang zijn dat als ik een erg goedkoop kleed kocht, dat het dan misschien onder vreselijke omstandigheden is geknoopt. Door mensen, misschien zelfs kinderen, die verschrikkelijk lange werkdagen in dezelfde houding moeten zitten om kleden te maken, tegen een hongerloontje.

Heb daar zelf wel eens over nagedacht. Mijn conclusie was dat je echt niks aan die omstandigheden kunt veranderen en zeker niet door het maar niet te kopen. Die mensen en hun kinderen zullen het toch moeten blijven doen, ook al vind je het vreselijk dat kinderen hiervoor gebruikt worden. Ze moeten toch eten en kinderen moeten daardoor vaak helpen. Dan help je, hoe krom het misschien ook is, ze meer door het juist wel te kopen. Dan kunnen ze tenminste blijven verdienen, hoe weinig ook.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Wat ze er voor krijgen en slechte werkomstandigheden zijn 2 hele verschillende dingen...

Als je een Ikea kleed al duur vindt dan ga je schrikken van een echte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven