Gezondheid alle pijlers

tusentijdse bloeding

04-01-2011 21:28 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een ander topic geopend over ijzergebrek en dacht dat mijn hevige vermoeidheidsklachten daarvandaan kwamen,

Maar..... ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest en kreeg vorige week alweer pijnlijke borsten, wat ik altijd heb voor de menstruatie. En verder ben ik dus al ruim een maand heel heel moe, voel. me uitgeput en prikkelbaar. Heel vreemd, ik ben 45 en het is de eerste keer dat ik zulke heftige klachten heb. Nu ben ik vandaag begonnen te bloeden, dus zomaar ongesteld geworden, terwijl ik pas over 2 weken ongesteld zou moeten worden. Heel raar, vooral omdat dit mij nog nooit eerder is gebeurd. Ik slik al jaren de pil niet meer en ben erg regelmatig ongesteld.

Nou dacht ik zelf aan het begin van de overgang, maar dan zou de menstruatie toch juist minder moeten worden en niet vaker?
Is het niet zo dat je juist heel onregelmatig gaat menstrueren ?

Dus meer minder en uiteindelijk helemaal niet meer.

Geen ervaring zelf, maar iets dergelijks herinner ik me van mijn moeder.

Anders even naar de huisarts.
Klinkt als begin overgang (maar dat weten we voorlopig natuurlijk niet zeker). In eerste instantie word je menstruatie erg onregelmatig (tenminste, dat was bij mijn moeder zo, en bij verschillende tantes ook) en later word het langzaam minder...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Heb dezelfde klachten en vorig jaar bleek dat ik poliepjes in de baarmoeder had, wat door curretage is verwijderd, echter, nu zijn dezelfde klachten terug en krijg ik novasure behandeling (wegbranden baarmoeder-slijmvlies) schijnt dat menstruatie dan beduidend minder wordt, of zelfs helemaal stopt.

Natuurlijk kan het ook te maken hebben met de overgang ik ben 46.

Ik zou iig nr gyneacoloog gaan! want het is erg vervelend die tussentijdse bloedingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven