Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??

woensdag 5 januari 2011 om 11:22
Overigens voldoe jij dus inderdaad heel mooi aan de normen van een bepaald hokje Iris. Het hokje van mensen die aan de zijlijn staan en roepen: "de jeugd van tegenwoordig!"
Dat is werkelijk van alle tijden en zal ook altijd wel blijven bestaan. Het zegt alleen meer iets over die mensen dan dat het iets over de kinderen (en hun ouders) zegt.
Dat is werkelijk van alle tijden en zal ook altijd wel blijven bestaan. Het zegt alleen meer iets over die mensen dan dat het iets over de kinderen (en hun ouders) zegt.

woensdag 5 januari 2011 om 11:22
quote:jemamem schreef op 05 januari 2011 @ 11:03:
adresgegevens/locatie neerplempen vind ik vies.
Waar zie je die dan, die adresgegevens? Snap het niet?
Er zijn in Nederland honderden aldi's hoor, en die hebben allemaal meerdere 'overkanten'. Dus niet raaskallen.
Rare woordkeuze trouwens, vies, er zijn echt mooiere synoniemen om je afkeuring te laten blijken... probeer eens? min!
adresgegevens/locatie neerplempen vind ik vies.
Waar zie je die dan, die adresgegevens? Snap het niet?
Er zijn in Nederland honderden aldi's hoor, en die hebben allemaal meerdere 'overkanten'. Dus niet raaskallen.
Rare woordkeuze trouwens, vies, er zijn echt mooiere synoniemen om je afkeuring te laten blijken... probeer eens? min!

woensdag 5 januari 2011 om 11:23
Ik vind overigens 23 euro voor een babyrok ook heel duur. Mijn baby's droegen een rok niet vaker dan een keer of 10, denk ik.
Ik vind nieuwe babykleding sowieso onzinnig, er is zoveel babykleding op de wereld, en die baby's hebben het relatief zo kort aan, dat we reeds bestaande kleding gewoon met elkaar kunnen uitwisselen als iemand weer eens een baby krijgt
Hoe ouder je wordt, hoe langer je met een kledingstuk doet en dat kan het wel eens handig zijn om het nieuw aan te schaffen. Bovendien gaat het dan meespelen wat je wel en niet staat, en dat moet tweedehands natuurlijk maar net voorhanden zijn.
Een baby staat alles. Of niks, hoe je het maar bekijkt. En m.i. is een baby geen item dat gekleed wordt om iets uit te stralen. Maakt dus niet uit wat ze aan hebben.
Ik vond, vind, mijn kinderen de mooisten en de leuksten, ongeacht wat voor stof er om hun lijfjes zit.
Ik vind nieuwe babykleding sowieso onzinnig, er is zoveel babykleding op de wereld, en die baby's hebben het relatief zo kort aan, dat we reeds bestaande kleding gewoon met elkaar kunnen uitwisselen als iemand weer eens een baby krijgt
Hoe ouder je wordt, hoe langer je met een kledingstuk doet en dat kan het wel eens handig zijn om het nieuw aan te schaffen. Bovendien gaat het dan meespelen wat je wel en niet staat, en dat moet tweedehands natuurlijk maar net voorhanden zijn.
Een baby staat alles. Of niks, hoe je het maar bekijkt. En m.i. is een baby geen item dat gekleed wordt om iets uit te stralen. Maakt dus niet uit wat ze aan hebben.
Ik vond, vind, mijn kinderen de mooisten en de leuksten, ongeacht wat voor stof er om hun lijfjes zit.

woensdag 5 januari 2011 om 11:24
quote:Liv schreef op 05 januari 2011 @ 11:22:
Overigens voldoe jij dus inderdaad heel mooi aan de normen van een bepaald hokje Iris. Het hokje van mensen die aan de zijlijn staan en roepen: "de jeugd van tegenwoordig!"
Dat is werkelijk van alle tijden en zal ook altijd wel blijven bestaan. Het zegt alleen meer iets over die mensen dan dat het iets over de kinderen (en hun ouders) zegt.Leuk dan heb ik er een hokje bij . Het wordt al een hele verzameling .
Dat is werkelijk van alle tijden en zal ook altijd wel blijven bestaan. Het zegt alleen meer iets over die mensen dan dat het iets over de kinderen (en hun ouders) zegt.Leuk dan heb ik er een hokje bij . Het wordt al een hele verzameling .
quote:shahla schreef op 04 januari 2011 @ 21:03:
[...]
Mijn kinderen bepalen het ook zelf, zolang ze onder mijn budget blijven.
Tot een bepaalde hoogte. Winterlaarzen en een winterjas moeten vooral functioneel zijn, daar heb ik voorlopig nog een vetorecht in.
Mijn dochter is bijna 10, houdt niet van winkelen voor kleding, maar ik ken haar smaak en zelfs de functionele items die ik voor haar heb uitgezocht vindt ze gelukkig mooi.
[...]
Mijn kinderen bepalen het ook zelf, zolang ze onder mijn budget blijven.
Tot een bepaalde hoogte. Winterlaarzen en een winterjas moeten vooral functioneel zijn, daar heb ik voorlopig nog een vetorecht in.
Mijn dochter is bijna 10, houdt niet van winkelen voor kleding, maar ik ken haar smaak en zelfs de functionele items die ik voor haar heb uitgezocht vindt ze gelukkig mooi.
woensdag 5 januari 2011 om 11:25
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2011 @ 11:24:
[...]
Leuk dan heb ik er een hokje bij . Het wordt al een hele verzameling .
Het is fijn dat je dat leuk vindt, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
Het laat zo mooi zien dat je mening over onopgevoede kinderen niet gebaseerd is op de realiteit. Alleen maar op je eigen aannames en (voor)oordelen.
Edit: je eigen perceptie dus.
[...]
Leuk dan heb ik er een hokje bij . Het wordt al een hele verzameling .
Het is fijn dat je dat leuk vindt, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
Het laat zo mooi zien dat je mening over onopgevoede kinderen niet gebaseerd is op de realiteit. Alleen maar op je eigen aannames en (voor)oordelen.
Edit: je eigen perceptie dus.

woensdag 5 januari 2011 om 11:26

woensdag 5 januari 2011 om 11:28
Mooi, Vikki, min! Een waardig alternatief
Oke tuttje... om nog even op je laatste post te reageren: ik ken diegene dus helemaal niet (en zeg dat ook niet) Hérkennen, ja dat wel, de nicks onderling dus. Die info combineren deed ik dus ook, dat klopt.
Maar die woonplaats zie ik dus echt niet staan, zou ook bij god niet weten in welke plaats níet een Aldi staat.
Blijf 't een beetje overdreven vinden dus.
Maar jij kan dat anders zien, dat blijkt.
Laten we er maar over ophouden?
Oke tuttje... om nog even op je laatste post te reageren: ik ken diegene dus helemaal niet (en zeg dat ook niet) Hérkennen, ja dat wel, de nicks onderling dus. Die info combineren deed ik dus ook, dat klopt.
Maar die woonplaats zie ik dus echt niet staan, zou ook bij god niet weten in welke plaats níet een Aldi staat.
Blijf 't een beetje overdreven vinden dus.
Maar jij kan dat anders zien, dat blijkt.
Laten we er maar over ophouden?

woensdag 5 januari 2011 om 11:29
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2011 @ 11:26:
[...]
Omdat ze de moderne opvoedmethoden aanhangen van "zelfontplooiing".
Ik denk niet dat er echt een moderne methode bestaat, of sowieso een methode. Wel denk ik dat kinderen mondiger zijn/worden dan wij vroeger, maar dat komt niet per definitie door veranderde opvoedmethodes. Denk ik.
[...]
Omdat ze de moderne opvoedmethoden aanhangen van "zelfontplooiing".
Ik denk niet dat er echt een moderne methode bestaat, of sowieso een methode. Wel denk ik dat kinderen mondiger zijn/worden dan wij vroeger, maar dat komt niet per definitie door veranderde opvoedmethodes. Denk ik.

woensdag 5 januari 2011 om 11:31

woensdag 5 januari 2011 om 11:44
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2011 @ 11:22:
Wat een gezeur zeg over die nick van Fibo!
Gisteren scheen ik ook al onder een valse nick te posten. As if! Zo laf ben ik niet, want ik post ALLES onder mijn eigen nick.
Dus wellicht is Fibo ook gewoon Fibo. Let it go.
Ik bén ook serieus gewoon Fibonacci, ik snáp die ophef voor geen meter. Ik ben pas sinds kort opnieuw lid en ineens word ik, op dit topic overigens pas, vergeleken met iemand anders, waarvan ik geen idee heb wie dat is. Ik heb er ook niets over terug kunnen vinden hier. Dus ajb zeg, stop er mee. Het vergalt mijn lol in forummen behoorlijk!
Al was ik godbetert de koningin ( leuk dan dat mijn schoondochter hier ook ronddwaalt) dan nóg hou je gewoon je scheur.
Zo en naarder wil ik niet worden, dit was de limiet
Hoe dan ook, het topic is wel een beetje op zijn einde. Het is tijd voor iets nieuws. Dus laat het los wie ik volgens jullie was of schijn te zijn. Het klopt echt niet. Echt honderd procent niet, vraag het anders gerust na bij de moderators. En geniet lekker van je dag. Het is woensdag. Nog maar 2 dagen en dan is het alweer weekend. Nog maar 3 en een halve week en dan is het alweer februari en dan nog maar dikke anderhalve maand of het is Lente. En dan nog maar een paar weken en de jassen kunnen overdag weer uit. Wát een leven!!!
Rokjesdag. Zucht. Ik droom nog even door hoor...
Wat een gezeur zeg over die nick van Fibo!
Gisteren scheen ik ook al onder een valse nick te posten. As if! Zo laf ben ik niet, want ik post ALLES onder mijn eigen nick.
Dus wellicht is Fibo ook gewoon Fibo. Let it go.
Ik bén ook serieus gewoon Fibonacci, ik snáp die ophef voor geen meter. Ik ben pas sinds kort opnieuw lid en ineens word ik, op dit topic overigens pas, vergeleken met iemand anders, waarvan ik geen idee heb wie dat is. Ik heb er ook niets over terug kunnen vinden hier. Dus ajb zeg, stop er mee. Het vergalt mijn lol in forummen behoorlijk!
Al was ik godbetert de koningin ( leuk dan dat mijn schoondochter hier ook ronddwaalt) dan nóg hou je gewoon je scheur.
Zo en naarder wil ik niet worden, dit was de limiet
Hoe dan ook, het topic is wel een beetje op zijn einde. Het is tijd voor iets nieuws. Dus laat het los wie ik volgens jullie was of schijn te zijn. Het klopt echt niet. Echt honderd procent niet, vraag het anders gerust na bij de moderators. En geniet lekker van je dag. Het is woensdag. Nog maar 2 dagen en dan is het alweer weekend. Nog maar 3 en een halve week en dan is het alweer februari en dan nog maar dikke anderhalve maand of het is Lente. En dan nog maar een paar weken en de jassen kunnen overdag weer uit. Wát een leven!!!
Rokjesdag. Zucht. Ik droom nog even door hoor...