Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
maandag 27 december 2010 om 20:03
@ ratpatrem, klote is dat het klinkt rot maar ergens vind ik het fijn dat ik niet de enige ben die geen klap van het bandje merkt. Het zelf dieten is gewoon erg moeilijk ( en was dat niet de reden voor het laten plaatsen) Ik vind het erg moeilijk om vol te houden maar merk ook dat mensen in mn omgeving beginnen te vragen waarom ik niet meer afval. 8 kilo is op een gewicht van 128,5 kilo nauwelijks met het blote oog te zien.
ik ga dus maar weer bellen voor een afspraak want ik wil die kilo's gewoon kwijt
ik ga dus maar weer bellen voor een afspraak want ik wil die kilo's gewoon kwijt
maandag 27 december 2010 om 20:14
Da's zwaar k*t voor jullie. Ik leef met jullie mee, lijnen is zo moeilijk en dan denk je ondersteuning te hebben gevonden en dan werkt het niet. Is het nu zo dat jullie gewoon nog honger hebben? Dan schiet het bandje toch zijn doel voorbij. Hoeveel cc hebben jullie er al in en hoeveel cc kan er maximaal in.
Een vriendin van mij was laatst opgespoten en die had er echt last van, daar was teveel in gegaan. Terug om er wat uit te halen en toen had ze weer honger. Ze is in totaal 3x geweest en pas de 3e keer was het weer in orde.
Meiden, een dikke knuffel en ik hoop dat de volgende opspuiting beter gaat.
Een vriendin van mij was laatst opgespoten en die had er echt last van, daar was teveel in gegaan. Terug om er wat uit te halen en toen had ze weer honger. Ze is in totaal 3x geweest en pas de 3e keer was het weer in orde.
Meiden, een dikke knuffel en ik hoop dat de volgende opspuiting beter gaat.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
dinsdag 28 december 2010 om 01:02
O jakkiebah meiden! Ik vind het zó rot voor jullie, dat het zo moeizaam gaat! Ik geloof wel dat Limburger ook wat langzamer an gaat nu, en weinig tot niks merkt van de bijspuitingen. Maar die is wel al best een hoop kilo's kwijt!
Ondernemen ze in jullie ziekenhuizen wel enige actie nav de klachten? Want dit is wel heel raar natuurlijk... Ik zou geloof ik ook wel blij zijn, als ik niet de enige was! Klinkt best beetje gemeen, maar het maakt toch dat je je niet helemáál anders dan anderen voelt.
En welke opties zijn er als het echt niet gaat werken? Alsnog een bypass dan?
Zit wel alles goed vast en aangesloten? Ik heb een kennisje, waarbij het slangetje losgeschoten was van het bandje, dus alles wat erbij gespoten werd, liep niet in het bandje. Zij is wel in België geholpen, bij een dokter waar nu wel heel veel klachten over komen. Weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft.
Wees maar goed assertief: 8 kilo is inderdaad niet veel. En het is helemáál erg dat je dus nog steeds ouwerwets met honger moet diëten! Dat was nu net waar we vanaf willen. Wel diëten, maar met een stuk minder honger.
Heel veel sterkte!
Ondernemen ze in jullie ziekenhuizen wel enige actie nav de klachten? Want dit is wel heel raar natuurlijk... Ik zou geloof ik ook wel blij zijn, als ik niet de enige was! Klinkt best beetje gemeen, maar het maakt toch dat je je niet helemáál anders dan anderen voelt.
En welke opties zijn er als het echt niet gaat werken? Alsnog een bypass dan?
Zit wel alles goed vast en aangesloten? Ik heb een kennisje, waarbij het slangetje losgeschoten was van het bandje, dus alles wat erbij gespoten werd, liep niet in het bandje. Zij is wel in België geholpen, bij een dokter waar nu wel heel veel klachten over komen. Weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft.
Wees maar goed assertief: 8 kilo is inderdaad niet veel. En het is helemáál erg dat je dus nog steeds ouwerwets met honger moet diëten! Dat was nu net waar we vanaf willen. Wel diëten, maar met een stuk minder honger.
Heel veel sterkte!
dinsdag 28 december 2010 om 08:26
Goedemorgen meiden , ik wil niet doemdenken en vertrouw erop dat het straks goedkomt.ik heb blijkbaar meer tijd nodig. Ik wil van de zomer 20 kilo kwijt zijn ik ga met mn liefste vriendinnetje weer naar pinkpop en we verheugen ons nu al op de Foo Fighters lekker los gaan en dat gaat beter met minder gewicht heb ik al verteld dat ik een hondje heb gekregen ? Een lief jack russelmeisje dat luisterd naar de naam Lola. Ik ben dus veel buiten en daar geniet ik van ! Volgende week is onze jongste jarig en dan mag ze naar school dan kan ik nog meer gaan bewegen en na de volgende opspuiting zal het toch beter gaan . Daar vertrouw ik op. Ik ga straks met de kinderen shoppen en we gaan een oliebol eten en ik ga ervan genieten ! Fijne dag allemaal
dinsdag 28 december 2010 om 10:42
pudding en ratpatrem...
Wat klote zeg! Maar er moet toch iets zijn waardoor het niet werkt? Wat zeggen ze in het ziekenhuis? Ik denk toch dat dat bandje niet strak genoeg staat ofzo. Want anders zou je toch last moeten krijgen? Geef niet op he?
Het lijkt me idd verschrikkelijk moeilijk dat je alsnog aan het dieten bent terwijl dat niet de bedoeling zou moeten zijn.En vooral de omgeving die denk dat een bandje sowieso een wondermiddel is zich ermee gaat bemoeien..
Hier gaat het steeds wat beter. Maaaarrrr... Gisteren liep ik in de appie en daar kocht ik van die verse kaasstengels. Ik goed gekauwd maar toen kreeg ik toch een pijn daarna! Een beetje in mijn maag en vooral mijn schouder. Beetje rare plek maar het leek wel of het vanuit mijn maag uitstraalde.
Pas toen ik een uurtje had gslapen was het weg. Dat doe ik dus niet meer he? Hoop dat dit het effect is van mijn bandje. Beter dit dan dat ik nu al alles weer kan eten.
Wat klote zeg! Maar er moet toch iets zijn waardoor het niet werkt? Wat zeggen ze in het ziekenhuis? Ik denk toch dat dat bandje niet strak genoeg staat ofzo. Want anders zou je toch last moeten krijgen? Geef niet op he?
Het lijkt me idd verschrikkelijk moeilijk dat je alsnog aan het dieten bent terwijl dat niet de bedoeling zou moeten zijn.En vooral de omgeving die denk dat een bandje sowieso een wondermiddel is zich ermee gaat bemoeien..
Hier gaat het steeds wat beter. Maaaarrrr... Gisteren liep ik in de appie en daar kocht ik van die verse kaasstengels. Ik goed gekauwd maar toen kreeg ik toch een pijn daarna! Een beetje in mijn maag en vooral mijn schouder. Beetje rare plek maar het leek wel of het vanuit mijn maag uitstraalde.
Pas toen ik een uurtje had gslapen was het weg. Dat doe ik dus niet meer he? Hoop dat dit het effect is van mijn bandje. Beter dit dan dat ik nu al alles weer kan eten.
dinsdag 28 december 2010 om 21:37
Pudding en ratpaterm,ik leef met jullie mee.Twee weken geleden kwam ik bij en stond ik stil,ik weet nog heel goed hoe dat voelde.Zwaar K*t.Ik hoop zo voor jullie dat het snel goed komt met de juiste opspuiting.Ik vind het wel erg lang duren hoor.
Ik durf nu zelf bijna niet te boffen dat het nu bij mij erg goed gaat,zit op -14,5 kg nu.Gaat nu als een speer.GBP operatie is morgen 5 weken geleden.
Spullie,erg he als je zo vervelend bent van iets te eten,ik had het met kerstavond dus ik weet wat het is.Over het algemeen kan ik alles goed eten,maar je moet wel blijven nadenken,want voor je het weet eet je weer te snel en dan doet het zeer.
Hee groetjes weer Saskia
Ik durf nu zelf bijna niet te boffen dat het nu bij mij erg goed gaat,zit op -14,5 kg nu.Gaat nu als een speer.GBP operatie is morgen 5 weken geleden.
Spullie,erg he als je zo vervelend bent van iets te eten,ik had het met kerstavond dus ik weet wat het is.Over het algemeen kan ik alles goed eten,maar je moet wel blijven nadenken,want voor je het weet eet je weer te snel en dan doet het zeer.
Hee groetjes weer Saskia
woensdag 29 december 2010 om 10:02
pudding en rapatrem dat is dus duidelijke Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat het tegenvalt. Zeker als je je nu suf moet lijnen om vooral niet aan te komen, want idd 8 kilo zie je niet, dat begint pas eens bij het dubbele. Moeten jullie dan zo lang wachten voor je weer terug kunt naar het ziekenhuis?
Ben ik op dit moment ook nog blij dat het geen maagbandje is geworden maar een gbp, maar als ik bij sommigen tussen de regels doorlees is dat ook even doorzetten. EN ja, ik denk dat ik er dan hard tegen zal moeten vechten dat mijn mond wel wil en mijn maag net weer niet. Omgekeerde wereld zal het gaan worden. Begin juni, pff gaat best snel. En heb ik in de map toch een dieet gevonden , kweet alleen niet wanneer ik daar mee moet beginnen...in elk geval pas na de feestdagen vind ik zelf.
Ben ik op dit moment ook nog blij dat het geen maagbandje is geworden maar een gbp, maar als ik bij sommigen tussen de regels doorlees is dat ook even doorzetten. EN ja, ik denk dat ik er dan hard tegen zal moeten vechten dat mijn mond wel wil en mijn maag net weer niet. Omgekeerde wereld zal het gaan worden. Begin juni, pff gaat best snel. En heb ik in de map toch een dieet gevonden , kweet alleen niet wanneer ik daar mee moet beginnen...in elk geval pas na de feestdagen vind ik zelf.
zondag 2 januari 2011 om 11:01
hihi ben ik toch met de feestdagen een kilo afgevallen !!!! dus misschien is meer feest de oplossing, al denk ik zelf dat het de rust is geweest. en eindelijk naar de wc kunnen zal ook geholpen hebben.
nu heb ik dus ook in mijn voorlichtingsmap een dieetlijst gevonden,maar niet het moment waarop je daarmee moet beginnen. Nou volgde ik het dus al tot de middag, dus ik hoef alleen maar de hoofdmaaltijden aan te passen en de tussendoortjes. Hoe lang hebben jullie vooraf gelijnd?behalve natuurlijk de shake ladies,wie weet daar meer over? hoe lang hebben jullie die shakes moeten gebruiken, of hoeveel kilos moest je daar mee afvallen? moet die lever nou echt kleiner ivm werkruimte van de chirurg, of heeft het iets te maken met het herstel? en hoeveel kleiner moet dat dan. of gaat het om het testen van je wilskracht? Heeft het ook te maken met je gewicht VOOR de ok,? ik ga eens op zoek..........fijne dag allemaal, geniet van de extra vrije dag.....heerlijk weer om te wandelen.
nu heb ik dus ook in mijn voorlichtingsmap een dieetlijst gevonden,maar niet het moment waarop je daarmee moet beginnen. Nou volgde ik het dus al tot de middag, dus ik hoef alleen maar de hoofdmaaltijden aan te passen en de tussendoortjes. Hoe lang hebben jullie vooraf gelijnd?behalve natuurlijk de shake ladies,wie weet daar meer over? hoe lang hebben jullie die shakes moeten gebruiken, of hoeveel kilos moest je daar mee afvallen? moet die lever nou echt kleiner ivm werkruimte van de chirurg, of heeft het iets te maken met het herstel? en hoeveel kleiner moet dat dan. of gaat het om het testen van je wilskracht? Heeft het ook te maken met je gewicht VOOR de ok,? ik ga eens op zoek..........fijne dag allemaal, geniet van de extra vrije dag.....heerlijk weer om te wandelen.
zondag 2 januari 2011 om 11:33
Majesteit,
Meer feesten dan maar
Nee zonder gekheid op een stokje : goed nieuws 1 kilo eraf
Dat is te doen hoofdmaaltijden en tussendoortjes aanpassen.
Ik heb daarvoor wel op het eten gelet.
Ik heb die shakes niet hoeven gebruiken en was ook niet verplicht een bepaald aantal kilo's kwijt te zijn voor de operatie.
Chirurge heeft wel uitgelegd dat het voor de lever is om die kleiner te maken.
Er zal ongetwijfeld ook wel een stukje wilskracht bij zitten.
Fijne dag allemaal, het is inderdaad schitterend weer.
Lijkt hier wel lente met zonnetje en vogeltjes die fluiten.
Meer feesten dan maar
Nee zonder gekheid op een stokje : goed nieuws 1 kilo eraf
Dat is te doen hoofdmaaltijden en tussendoortjes aanpassen.
Ik heb daarvoor wel op het eten gelet.
Ik heb die shakes niet hoeven gebruiken en was ook niet verplicht een bepaald aantal kilo's kwijt te zijn voor de operatie.
Chirurge heeft wel uitgelegd dat het voor de lever is om die kleiner te maken.
Er zal ongetwijfeld ook wel een stukje wilskracht bij zitten.
Fijne dag allemaal, het is inderdaad schitterend weer.
Lijkt hier wel lente met zonnetje en vogeltjes die fluiten.
zondag 2 januari 2011 om 12:27
Hoi allemaal!
ZO, die feestdagen weer voorbij. Morgen weer lekker werken. Toch herstel je snel he? Het is nog geen 2 weken geleden dat ik werd geopereerd. Ik merk nu wel dat ik meer kan eten dan in het begin. Ben nu zo'n 5 kilo kwijt ongeveer, kan ook wel meer zijn (sta elke keer op een andere weegschaal.)
Majesteit, goed man! een kilo met de feestdagen!
Over dat afvallen voor de operatie... Ik moest 10 dagen op die walgelijke shakes. Hoeveel gewicht ik daarmee moest verliezen hebben ze niet gezegd en niet gecontroleerd. Het ging puur om die lever die moest slinken. Ik ben zooo slecht in lijnen maar daar heb ik me goed doorheen geslagen. Wilskracht die ik niet dacht te hebben.
Heb trouwens net VPRO thema 'lekker dik' zitten kijken op uitzending gemist. Een aanrader!! Er zit ook een vrouw in met een gbp.
ZO, die feestdagen weer voorbij. Morgen weer lekker werken. Toch herstel je snel he? Het is nog geen 2 weken geleden dat ik werd geopereerd. Ik merk nu wel dat ik meer kan eten dan in het begin. Ben nu zo'n 5 kilo kwijt ongeveer, kan ook wel meer zijn (sta elke keer op een andere weegschaal.)
Majesteit, goed man! een kilo met de feestdagen!
Over dat afvallen voor de operatie... Ik moest 10 dagen op die walgelijke shakes. Hoeveel gewicht ik daarmee moest verliezen hebben ze niet gezegd en niet gecontroleerd. Het ging puur om die lever die moest slinken. Ik ben zooo slecht in lijnen maar daar heb ik me goed doorheen geslagen. Wilskracht die ik niet dacht te hebben.
Heb trouwens net VPRO thema 'lekker dik' zitten kijken op uitzending gemist. Een aanrader!! Er zit ook een vrouw in met een gbp.
maandag 3 januari 2011 om 09:41
spullie, waren we dus collega's. morgen gaat mijn ontslag in wegens arbeidsongeschiktheid, doffe ellende dus. ik wil wel zo met je ruilen. richt ik me dus nu met dubbele kracht op de revalidatie, en kijk uit naar juni. het nooit meer hoeven werken wil nog niet doordringen.Maar al 5 kilo kwijt dat is toch wel een mooie opsteker, en ik hoor ook graag dat de pijn snel afneemt. ik heb gewoon van alles gepland tot 1 juni, daarna gaat het (snel) gebeuren. joepie.
ik heb gisteren een stukje gezien van die documentaire, en van die gbp alleen die dame aan het eind, zo werd ze de ok ingereden en zo stond ze stralend bij de voordeur. ik neem aan dat daar nog wel een stuk voorzat? kzal eens zoeken bij programma gemist. fijne dag vandaag.
ik heb gisteren een stukje gezien van die documentaire, en van die gbp alleen die dame aan het eind, zo werd ze de ok ingereden en zo stond ze stralend bij de voordeur. ik neem aan dat daar nog wel een stuk voorzat? kzal eens zoeken bij programma gemist. fijne dag vandaag.
dinsdag 4 januari 2011 om 12:03
Hoe is het met iedereen? Spullie wat ga je weer snel aan het werk, kijk je a.u.b. uit. Ik ben nu 2 maanden geleden geopereerd en werk nu elke dag 3 uurtjes thuis. Morgen ga ik voor het eerst 3 uurtjes naar mijn werk. Ik heb wel 1,5 uur reistijd heen en terug. Dit is trouwens allemaal op advies van de bedrijfsarts.
Hier gaat het goed, hoewel ik nu menstrueer en dat sinds de operatie een stuk heftiger is dan daarvoor. Zelfs paracetamol zetpillen van 1000mg helpen niet. Ik ga zo de arts opbellen om wat sterkers. Ik ben nu in totaal 24,5 kilo afgevallen dus dat is wel lekker.
Meiden / Dames, ik ga weer even verder werken. Een fijne dag vandaag en misschien tot later.
Hier gaat het goed, hoewel ik nu menstrueer en dat sinds de operatie een stuk heftiger is dan daarvoor. Zelfs paracetamol zetpillen van 1000mg helpen niet. Ik ga zo de arts opbellen om wat sterkers. Ik ben nu in totaal 24,5 kilo afgevallen dus dat is wel lekker.
Meiden / Dames, ik ga weer even verder werken. Een fijne dag vandaag en misschien tot later.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
woensdag 5 januari 2011 om 10:17
wow 24 kilo !!!!! een droom, en dan zegt ze ; dat is wel lekker !!! ik wou dat ik al zo ver was....ga zo door meissie !!!!
hartstikke goed, behalve natuurlijk van die menstruatie, zou dat met de verandering van hormonen te maken hebben?daar verandert toch ook zo een en ander? Succes, want dat is wel heel vervelend. rest natuurlijk ook een fijne dag gewenst.
hartstikke goed, behalve natuurlijk van die menstruatie, zou dat met de verandering van hormonen te maken hebben?daar verandert toch ook zo een en ander? Succes, want dat is wel heel vervelend. rest natuurlijk ook een fijne dag gewenst.
woensdag 5 januari 2011 om 10:44
tbl1966 wat veel! wat zul je trots zijn zeg. en fijn dat je je werk weer op kunt pakken, hoe je het vol 3 ueren achter elkaar werken?
balen van je periode en hopen dat de HA iets sterkers voor kan schrijven.
hoe gaat het met de anderen? spullie, brenda, limburger en de rest?
ik ga 24 weer naar het ziekenhuis voor een opspuiting en ik heb een gesprek aangevraagd. gaat verder prima, heb mezelf maar weer opgepept want ik zal en ik moet 20 kilo slanker naar pinkpop dit jaar punt
met of zonder hulp van het maagbandje
balen van je periode en hopen dat de HA iets sterkers voor kan schrijven.
hoe gaat het met de anderen? spullie, brenda, limburger en de rest?
ik ga 24 weer naar het ziekenhuis voor een opspuiting en ik heb een gesprek aangevraagd. gaat verder prima, heb mezelf maar weer opgepept want ik zal en ik moet 20 kilo slanker naar pinkpop dit jaar punt
woensdag 5 januari 2011 om 20:03
Pudding:
Super dat je die broek nu aan kan dat is ook wel klein feestje waard
Met mij gaat het goed.
Toch een rare maand geweest december en ik pak de draad ook weer op.
Ik drink nu hele dag thee met zoetstof en in december nam ik wel eens warme choco uit automaat op werk.
Niet aangekomen en daar doen we het voor (ook miniem afgevallen)
Ik moet 17 maart weer heen naar obesitas verpleegkundige maar ik denk -zoals ik er nu overdenk- eerder een afspraak ga maken.
Eerst kijken wat het nu gaat doen met gewicht.
Super dat je die broek nu aan kan dat is ook wel klein feestje waard
Met mij gaat het goed.
Toch een rare maand geweest december en ik pak de draad ook weer op.
Ik drink nu hele dag thee met zoetstof en in december nam ik wel eens warme choco uit automaat op werk.
Niet aangekomen en daar doen we het voor (ook miniem afgevallen)
Ik moet 17 maart weer heen naar obesitas verpleegkundige maar ik denk -zoals ik er nu overdenk- eerder een afspraak ga maken.
Eerst kijken wat het nu gaat doen met gewicht.