Cheers, mate...
donderdag 16 september 2010 om 20:59
De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.
Voor de stamgasten en de meelezers.
Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.
Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.
Voor het hapje bij het drankje.
Voor lief en voor leed.
Voor dansen en stomen.
Voor huilen en heulen.
Voor woede, voor wensen.
Voor grappen en grollen.
Voor de vriendschap.
Voor het delen, het geven en het nemen.
Voor elkaar.
Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
donderdag 6 januari 2011 om 09:30
Hee, en vandaag weer een dag, Toet
Wat een gehannes aan je mama. Fijn dat ze nog rustig aan doet.
Verhaal over GG en team is wat ingewikkeld, doe ik wel een xtje ondergronds vanwege anders zo herkenbaar, maar het worden spannende maanden, dat is zeker. We hebben het er gisteren lang over gehad, was voor hem prettig om zorgen te uiten en ik heb gewoon maar alle poorten naar diverse toekomstscenario's wijd open gezet, dat gaf hem wat meer rust. Want zijn baan is niet alleen zijn werk en bijbehorend geld, op de locatie (naast Zoon's school) en de urenverdeling hangt ook weer onze hele logistiek en daar voelt hij zich superverantwoordelijk voor. Alles valt echter ook weer om te denken, en we'll jump off that bridge when we get there.
En nu koffie, en als een dolle rapportages tikken.
(Bam, kom je nog even...?)
Wat een gehannes aan je mama. Fijn dat ze nog rustig aan doet.
Verhaal over GG en team is wat ingewikkeld, doe ik wel een xtje ondergronds vanwege anders zo herkenbaar, maar het worden spannende maanden, dat is zeker. We hebben het er gisteren lang over gehad, was voor hem prettig om zorgen te uiten en ik heb gewoon maar alle poorten naar diverse toekomstscenario's wijd open gezet, dat gaf hem wat meer rust. Want zijn baan is niet alleen zijn werk en bijbehorend geld, op de locatie (naast Zoon's school) en de urenverdeling hangt ook weer onze hele logistiek en daar voelt hij zich superverantwoordelijk voor. Alles valt echter ook weer om te denken, en we'll jump off that bridge when we get there.
En nu koffie, en als een dolle rapportages tikken.
(Bam, kom je nog even...?)
donderdag 6 januari 2011 om 09:34
En eens moet daar een eind aan komen lijkt me. Op een gegeven moment ben je wel uitgeslapen. Dus kun je opnieuw beginnen.
Ok nieuws Toet.
Lil, hoe kwam je erachter (ofGG) dat zijn cluppie misschine ophoudt?
Het meest vreselijke woord vind ik momenteel
proactief.
Ten eerste zijn dat volgens mij 2 woorden.
Ten tweede betekent het dat je in inactieve stand ligt te bedenken dat iets actiever moet worden. En dat je daar dan vóór bent.
Ten derde want anders had je dan niet gewoon kunt kiezen om actief te zijn, want dan ben je daar toch ook voór.
Ten vierde vind ik het slechts een voornemen. Terwijl het woord zelf suggestief genoeg is om te laten denken dat er reeds iets actiefs aan de hand is.
Ten vijfde roept het de vraag op: was je hiervoor pro-inactief dan?
Ten zesde vind ik de overtreffende trap 'proactief bezig zijn' helemaal zum kotsen. Dan houd je je bezig (oooh zoooo drukdrukdruk) met je voor te nemen dat het actiever kan. In de relaxstand neem ik dan aan, want anders hoefde je dat hele voornemen niet te bedenken.
Ten laatste is het pakkenmannetjestaal met epibratieneigingen. Een combinatie die te weinig nodig heeft om mij te doen steigeren.
Ik zeg: 2011, bom op proactief.
Ok nieuws Toet.
Lil, hoe kwam je erachter (ofGG) dat zijn cluppie misschine ophoudt?
Het meest vreselijke woord vind ik momenteel
proactief.
Ten eerste zijn dat volgens mij 2 woorden.
Ten tweede betekent het dat je in inactieve stand ligt te bedenken dat iets actiever moet worden. En dat je daar dan vóór bent.
Ten derde want anders had je dan niet gewoon kunt kiezen om actief te zijn, want dan ben je daar toch ook voór.
Ten vierde vind ik het slechts een voornemen. Terwijl het woord zelf suggestief genoeg is om te laten denken dat er reeds iets actiefs aan de hand is.
Ten vijfde roept het de vraag op: was je hiervoor pro-inactief dan?
Ten zesde vind ik de overtreffende trap 'proactief bezig zijn' helemaal zum kotsen. Dan houd je je bezig (oooh zoooo drukdrukdruk) met je voor te nemen dat het actiever kan. In de relaxstand neem ik dan aan, want anders hoefde je dat hele voornemen niet te bedenken.
Ten laatste is het pakkenmannetjestaal met epibratieneigingen. Een combinatie die te weinig nodig heeft om mij te doen steigeren.
Ik zeg: 2011, bom op proactief.
donderdag 6 januari 2011 om 09:41
Ha meisjes.
Echo was niet goed, geen hartslag en waarschijnlijk 2 wk terug al gestopt want niks gegroeid. Dat was even flink schrikken, ondanks alle twijfels enzo. Mixed emotions. Nu weekje wachten en anders curettage. Bah bah.
Had ik nu maar gewacht met vertellen tot na de echo, hè.
Het zijn rare tijden.
Koffie maar doen?
Echo was niet goed, geen hartslag en waarschijnlijk 2 wk terug al gestopt want niks gegroeid. Dat was even flink schrikken, ondanks alle twijfels enzo. Mixed emotions. Nu weekje wachten en anders curettage. Bah bah.
Had ik nu maar gewacht met vertellen tot na de echo, hè.
Het zijn rare tijden.
Koffie maar doen?
donderdag 6 januari 2011 om 09:44
Ach meisje toch.... Wat een toestanden weer... Getsiedemme! Doe nu ajb wel even de tijd nemen dit te verwerken, niet struisvogelen... het is niet nix! Bah.. zit hier helemaal sip nu.
Ik heb een ander beeld bijde betekenis van proactief, maar ben het absoluut niet.
Toet, wat spannend met je moeder allemaal.. Voelt ze zich wel goed?
En GG's club dicht? Dat is ook akelig!
Ik heb een ander beeld bijde betekenis van proactief, maar ben het absoluut niet.
Toet, wat spannend met je moeder allemaal.. Voelt ze zich wel goed?
En GG's club dicht? Dat is ook akelig!
donderdag 6 januari 2011 om 09:45
Wat een heftigheid Bam! Achtbaan meets tsunami.
(Kom je drinken vanavond? Op de dingen die geweest zijn?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epibreren
(Kom je drinken vanavond? Op de dingen die geweest zijn?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epibreren
donderdag 6 januari 2011 om 09:47
Dank Kjong, dat ik nou eindelijk weet wat epibreren is en dus de grap van "De dichters van Epibreren" snap
Ik heb ook een ander beeld bij pro-actief, maar Kjongs uitleg is wel de letterlijke uitleg, natuurlijk. Anyways, mij wordt wel eens gezegd dat ik het meer zou moeten zijn. Pff.. Noem mij een woord met 'actief' en ik moet het zijn, dan heb ik toch wel liefst 'inactief' hoor.
Ik heb ook een ander beeld bij pro-actief, maar Kjongs uitleg is wel de letterlijke uitleg, natuurlijk. Anyways, mij wordt wel eens gezegd dat ik het meer zou moeten zijn. Pff.. Noem mij een woord met 'actief' en ik moet het zijn, dan heb ik toch wel liefst 'inactief' hoor.
Later is nu
donderdag 6 januari 2011 om 09:56
Vertel me dan eens wat de figuurlijke verklaring van proactief is Dream?
Roept dat niet net dezelfde vragen op?
Jij zegt eigenlijk: geen bom op proactief?
Epibreren.
Dan zie ik een meneertje met stropdas doende of hij druk is met een een pak kopieerpapier onder zijn arm driftig heen en weer lopen over de gangen waar zijn directeur gehuisvest is.
Roept dat niet net dezelfde vragen op?
Jij zegt eigenlijk: geen bom op proactief?
Epibreren.
Dan zie ik een meneertje met stropdas doende of hij druk is met een een pak kopieerpapier onder zijn arm driftig heen en weer lopen over de gangen waar zijn directeur gehuisvest is.
donderdag 6 januari 2011 om 10:09
Ik ben nog even blijven hangen bij Carmiggelt en Rubenstein, dat heb ik eigenlijk nooit goed kunnen verwerken (blijkt nu).
Proactief kán volgens mij helemaal niet, en moet alleen al daarom uit de Neerlandse taal gebombardeerd worden. Je bent actief of je bent het niet, maar "vooruit actief zijn" is onzin. En onzin is fout, zei mijn juf latijn altijd
Bambimeisje toch, wat een bizarre toestand. Lieve hertevrouw, duik je niet meteen weer onder? Kusje.
Proactief kán volgens mij helemaal niet, en moet alleen al daarom uit de Neerlandse taal gebombardeerd worden. Je bent actief of je bent het niet, maar "vooruit actief zijn" is onzin. En onzin is fout, zei mijn juf latijn altijd
Bambimeisje toch, wat een bizarre toestand. Lieve hertevrouw, duik je niet meteen weer onder? Kusje.
donderdag 6 januari 2011 om 11:27