flesje prematuurtje

06-01-2011 14:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

weet iemand waar ik een melkflesje kan kopen voor een prematuurtje???????
via zieken huis of anders vingervoeden met een slangetje
Kun je niet het beste overleggen met de kinderarts of de verpleegkundigen van de kinderafdeling?
wij kregen dat soort info allemaal vanuit het ziekenhuis?
Vraag of je eentje (of een paar) mag hebben van het ziekenhuis. Gaan anders toch de glasbak in. Misschien dat zewel moeilijk doen over de speentjes, die zijn los verpakt.
Het formaat speen voor premature en à terme kinderen scheelt trouwens nauwelijks.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 06 januari 2011 @ 14:41:

Vraag of je eentje (of een paar) mag hebben van het ziekenhuis. Gaan anders toch de glasbak in. Misschien dat zewel moeilijk doen over de speentjes, die zijn los verpakt.En die kreeg ik toen weer heel makkelijk van het bedrijf (ik dacht Nutricia, maar is alwwer 10 jaar geleden) zelf. Stuurde alles keurig netjes op.
Ik werk op de kinderafdeling als verpleegkundige en wij raden altijd aan om de difraxflessen te kopen. Drinken de meeste prematuren prima uit.

Ook zijn deze spenen vergelijkbaar met de spenen in het ziekenhuis. Deze geven wij overigens niet mee, aangezien ze niet uitgekookt mogen worden.

Sowieso verstandig om een eigen fles te kopen, omdat het kindje dan gelijk leert daaruit te drinken.
Niet geschoten altijd mis, misschien doen ze ook helemaal niet moeilijk Maar ik neem aan dat een prematuur kindje in het zkh wordt geboren en daar ook de eerste voedingen krijgt. Kan je meteen vragen voor thuis.

Via de apotheek bestellen moet ook kunnen.
Ja dat is waar, het blijven natuurlijk wegwerpspenen.
Wij hebben twee jaar geleden deze gekocht. Hij dronk als een tierelier uit het flesje! Langzaamaan overgegaan naar een 'normaal' flesje.

Heette toen de Haberman fles geloof ik. Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet waar we dee gekocht hebben.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 06 januari 2011 @ 14:54:

Niet geschoten altijd mis, misschien doen ze ook helemaal niet moeilijk Maar ik neem aan dat een prematuur kindje in het zkh wordt geboren en daar ook de eerste voedingen krijgt. Kan je meteen vragen voor thuis.

Via de apotheek bestellen moet ook kunnen.Bij ons was de harde eis dat hij zelfstandig een flesje moest kunnen drinken, anders mocht hij niet naar huis. We kregen van de verpleegkundige dan ook de tip om dit flesje te kopen.
Die is speciaal voor kindjes met een schisis. Heet idd Haberman fles.
@toffifee, ja is ook eigenlijk wel logisch dat dat goed moet gaan voor je naar huis gaat. Fijn dat die bij jullie zo goed werkte.
Hai,

Wij hadden flesjes van Drbrown, die je gewoon bij de drogist kunt kopen. Online had ik speentjes maat "premature" erbij gekocht. Voordeel daarvan is dat je na de eerste weken/ maanden dezelfde fles kunt blijven gebruiken, want dan koop je de speentjes maat 1, 2, 3 etc. gewoon in de winkel
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 06 januari 2011 @ 14:59:

Die is speciaal voor kindjes met een schisis. Heet idd Haberman fles.Maar mijn zoontje had nog niet zoveel kracht om te zuigen en daarom werd deze fles aangeraden. Hij werkt anders dan andere flesjes en als hij zijn zuigkracht op kracht had dan kon hij overstappen naar andere flesjes.
difrax wordt meestel gebruikt en ook handig omdat je die zelf kunt kopen en daar makkelijk aan kan komen.
Bubblesx, ik lees net (onder je loepje) dat je een kindje hebt van 4 maanden ongeveer. Wat moet je met een flesje voor prematuurtjes?
.
anoniem_99851 wijzigde dit bericht op 06-01-2011 15:58
Reden: niet relevant
% gewijzigd
Hmmm... dat snap ik ook niet helemaal. Voor een kind van 4 maanden kun je willekeurig welke fles pakken, ook als je kind prematuur geboren is.
Waarom kan ze niet op zoek zijn naar een flesje voor een vriendin/buurvrouw/zus?

Ze heeft nog niet verteld dat het voor haar eigen kindje is.
quote:Lein77 schreef op 06 januari 2011 @ 16:10:

Waarom kan ze niet op zoek zijn naar een flesje voor een vriendin/buurvrouw/zus?

Ze heeft nog niet verteld dat het voor haar eigen kindje is.Dat kan zijn maar dat is dan wel een onterechte zoektocht. Het is, voor zover ik weet, heel ongebruikelijk dat een prematuur het ziekenhuis verlaat zonder voedingsplan. Welke voeding en hoe word altijd uitgebreid doorgesproken door een deskundige.
Ik ben helemaal niet thuis in voedingsplannen voor prematuur geboren kinderen, maar de manier waarop jij en Qwertuu reageerden kwam op mij wat aanvallend over.

Vast niet zo bedoeld, maar jouw vraag 'wat moet jij met...', klinkt alsof TO helemaal niet mag kijken naar die flesjes.

Het is misschien handiger als TO wat meer details geeft over het waarom van haar zoektocht, dan kunnen er ook veel betere adviezen gegeven worden.
Bij ons in het ziekenhuis hadden ze van Friso flesjes met steriel water. Dat moest je leeg kiepen en dan de BV erin doen. Dan stond er ook een doos met bijhorende speentjes. De roze speentjes waren dan prematuren speentjes.

In het ZH kunnen ze ook wel advies geven.

Wij hadden toen ze naar huis gingen difrax flesjes, en van het Kruidvat met een prematurenspeen van het ZH.
Wat is het verschil tussen een normaal flesje en een prematuurtjesfles? Mijn zoontje heeft vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum uit een gewone fles gedronken. Ik wist helemaal niet dat er speciale flesjes waren, daar zijn wij ook door het ziekenhuis niet op gewezen. Hij mocht een gewoon flesje proberen en als dat niet zou lukken zou hij een slangetje in zijn neus krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven