Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Goedemorgen allemaal!

Gistermorgen had mijn hondje een ongelukje gehad binnen en toen kreeg ik het zo op mijn heupen dat ik de hele dag aan het poetsen geweest ben. Ik heb alle meubels van hun plek gehad om te stofzuigen en te dweilen, wc gepoetst, keuken gepoetst, boven gestofzuigd, was gedraaid, nog een was gedraaid, bed verschoond..... Hahahaha goed bezig zo een dagje.

Vandaag ga ik dus beduidend minder doen. Het huis is helemaal schoon dus ik ga het wel een beetje bijhouden. Halverwege keertje stofzuigen, de droge was wegvouwen en misschien een beetje strijken.

@Shahla: Volgens mij zijn betonnen vloeren niet bedoeld om kaal te laten. Ze nemen vocht en vuil op wat je er vervolgens niet of moeilijk meer uit krijgt. Ik zou gewoon een goedkoop zeiltje halen voor de hygiene.
Vandaag een beetje laat opgestaan, dus alleen:

- Bed opmaken

- Afwassen

- Kattenbakken schoonmaken

Ik moet vooral niet vergeten het gehakt uit de vriezer te halen. Vanavond lekker lasagne maken....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@Amygdala: oh keelpijn kun je aardig ziek van zijn. Trachitol helpt altijd heel goed bij ons.

@Hasse: maak jij iedere ochtend meteen je bed op? Ik heb begrepen dat je je bed eerst een tijdje open moet slaan om te luchten (lees: vocht laten verdampen) terwijl je de kamer ventileert. Ik zelf sla het bed 's morgens helemaal open en 's avonds als ik mijn elektrische deken aanzet maak ik hem op.

@Shahla: als het een gewone betonvloer of cementdekvloer is, voorkom je niet dat er nog meer vlekken in zullen komen. Als het een gecoate betonvloer is zul je even moeten vragen bij een coatingbedrijf. In plaats van zeil kun je ook garagevloercoating zelf op de vloer doen. Google maar eens. Is van alabastine. Maar je moet niet verwachten dat het zo mooi wordt als op het plaatje, hoor! Soms kun je er goedkoop aankomen via MP.

@Duha: wat flink zeg! Ja, dan kun je vandaag lekker achterover leunen. Dat is de beloning van een dag hard doorpoetsen!

Bij mij zijn vandaag de keuken en badkamer aan de beurt. Vanmiddag werkt mijn man thuis. Hopelijk hebben we dan tijd om een heleboel naar de kringloop te brengen (ja, werken doet hij vanavond maar ).
mijn lijstje voor vandaag:

*was wassen/drogen en inruimen

*bovenverdieping en trappenhuis stoffen/zuigen/dweilen

*badkamer schrobben

*benedeverdieping stoffen/zuigen/dweilen

*wc schrobben

*kattebak verschonen

*bed van ons verschonen en opmaken

*bedje en wiegje van de kleine verschonen en opmaken

*boodschappen doen

en als we nog energie en puf hebben even de stad in met de baby

wish me luck ;)
Bedankt voor de tips. Zal me eens beraden op wat het beste is om te doen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
eindelijk daar ben ik ook weer.

Vanmorgen weer gewerkt en het was nu gelukkig een gezellige ochtend omdat onze slavendrijver de senior er niet was.

Daarna richting Makro en daar lekker op mijn gemakkie gelopen en wat boodschappen gedaan.

Thuis gekomen met een bakkie koffie en zelf gebakken taart die we van de buurman hadden gekregen de bank op.

Nu net even opgeruimd hier in de huiskamer.

Zo de stofzuiger door het huis en eten koken en vanavond lekker lui tv kijken.

Ik hou me even een beetje rustig.

Mijn lichaam en rug vragen er om en daar luister ik maar even naar.

En dan vroeg naar bed.

fijne avond iedereen.....
Wat gaan jullie allemaal rap!

Maandag heb ik al mijn klusjes gedaan bed verschonen, badkamer en wc schoongemaakt.

Op de dagen dat ik werk, blijven de meeste klussen wel liggen, helemaal als ik een drukke dag heb gehad.

Man is nu aan het koken, dat is wel fijn thuiskomen
quote:wizziwik schreef op 05 januari 2011 @ 09:16:

@Hasse: maak jij iedere ochtend meteen je bed op? Ik heb begrepen dat je je bed eerst een tijdje open moet slaan om te luchten (lees: vocht laten verdampen) terwijl je de kamer ventileert. Ik zelf sla het bed 's morgens helemaal open en 's avonds als ik mijn elektrische deken aanzet maak ik hem op.

Bed opmaken is bij mij: de dekbedden (Hasseman en ik hebben beiden onze eigen) netjes omgeslagen (1x) op het voeteneind van het bed leggen en het hoeslaken en de kussens rechttrekken en opschudden. Dan kan het bed goed luchten en het ziet er ook nog eens netjes uit. 'S avonds kruipen we zo in ons koele bed (geen kruik en al helemaal geen elektrische deken, Hasseman is mijn kacheltje....)

Een bed dat gelijk word opgemaakt (dus helemaal dichtgegooid met dekens of dekbedden) is vies! Daarbij doe je dan veel minder lang met je matras (want het vocht kan nergens heen) en dat vind ik zonde van het geld.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hoi Hasse,

Fijn, dan zitten we op dezelfde golflengte

Vandaag weinig motivatie. Wel de was en afwas gedaan maar de keuken heb ik verder niet gedaan. Badkamer heb ik nog niet klaar (en zal toch wel handig zijn voor we morgenochtend alles weer nodig hebben) maar dat is niet veel werk meer dus dat zal ik zo nog even doen.

Later: gedaan en ook nog even een vaat aangezet en het aanrecht en het gasfornuis schoon gemaakt. Zo is het wel genoeg geweest voor vandaag!
hallo allemaal!

hier een drukke werkdag gehad, waarbij ik heerlijk gelachen heb. Ik neem de telefoon aan met:

- Goedemorgen bedrijf X, u spreekt met MDF, blablaaablaaaa

x Goedemorgen MDF, ik wil weten waarom ik van bedrijf Y zo'n hoge factuur heb ontvangen?

- Waarom belt u dan met bedrijf X? Ik denk dat u dan beter bedrijg Y kunt bellen.. goedmorgen.

Vanavond met man even wat boodschapjes gedaan en een lamp vervangen (hele lamp dus niet alleen het peertje), samen gekookt, gegeten, afgewassen. Inmiddels ook al een stukje administratie bijgewerkt.

Morgen ga ik even het huis stofzuigen beneden, want het weekend zit al vol genoeg; vrijdag gaan we uit eten en wat leuks doen, zaterdag hebben we bij schoonouders afgesproken 's avonds en overdag gaan we de kerstboom opruimen en de zolder ook. Ben erg benieuwd hoe man het gaan oppakken (man is niet zo opruimerig als ik).

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Sorry, wordt niets vandaag. Ben niet lekker dus vanmorgen in bed gelegen. Knap alweer een beetje op en vanmiddag ben ik weg dus als ik thuis kom vast bekaf. Vast ook geen zin om boodschappen te doen en te koken dus eet wel even ergens een broodje.

Gelukkig gisteravond de afwas al gedaan en er ligt geen was die met spoed aan moet. De rest moet ook maar even wachten.

Hoe gaat het bij jullie?

Lachen, MDF of bedrijf X en Y!
Nou, heb nog wel een uurtje en ga de kast die we verkocht hebben van MP leeg halen. Doe ik toch nog iets!
hoi allemaal,

Nog effe jetje hier.

Vanmorgen weer een gezellige ochtend gewerkt en de kogel is dus door de kerk.

Ik ga binnen de gemeente wat anders zoeken en mijn chef zoekt mee.

Heerlijk vooruitzicht.

Na het werk even naar de stad en toen lekker naar huis.

Thuis eerst een bakkie gedaan en toen aan de slag:

Gezogen

Post opgeruimd

Huiskamer opgeruimd

Was gedraaid en zo ophangen

Twee wassen afgehaald en opgevouwen

Strijk gedaan wat ik vanavond aan wilde.

wat mails gestuurd

Nu zo dus de was ophangen, katten eten geven, krantje lezen en dan lekker uiteten met mijn lief en een vriendin van ons.

Die is net haar man verloren en beetje extra aandacht kan nooit kwaad en het is een heerlijk mens.

De wijn gaat goed vloeien denk ik zo.

Morgen helaas weer werken maar daarna is het weekend dus dat komt goed.

Fijne avond iedereen.

xx
Afwas was de enige taak vandaag. Morgen weer strijken, altijd goed als Lief slaapt.
Hallo meiden...

Ik ben nieuwe hier.

En kan soms wel wat tips gebruiken.

Vandaag bijkeuken schoongemaakt.

Beneden alles gezuigd

wc van top tot teen schoon gemaakt

bedden verschonen

veel liefs minke
welkom Minke2009.

gezellig dat je er bij bent.

Gr jet38
Goedemorgen allen!

Vandaag ben ik weer vrij, dus heb weer een boel op stapel staan (dit weekend moet ik werken, dus dan komt er weer weinig van)

- Badkamer soppen

- Slaapkamer stoffen

- Slaapkamer zuigen

- Afwassen

- Kattenbakken verschonen

- Boodschappen doen

- Was opruimen

- Kamer opruimen

- Kamer zuigen

- WC schoonmaken

En verder vast nog wel wat dingetjes die ik tegen ga komen...

Veel plezier allemaal vandaag! En @Minke: welkom!
Hoi Hasse,

Heb ik het goed dat je twee keer per week de badkamer sopt? Mag ik vragen hoe die twee sopbeurten eruit zien? Niet negatief bedoeld, maar om eventueel iets van te leren?

Hier geen extra taak vandaag, alleen de vaste dingen (opruimen, wassen, afwassen etc.) en werken.
Nee hoor, ik volg het Flylady systeem min of meer. Dat houd in dat je elke dag onder andere je badmeubels afneemt met een vochtige doek waardoor de badkamer er veel netter uitziet. Het echte schoonmaakwerk, dus ramen, vloeren en zo doe ik 1 keer in de week ongeveer. Nu ik weer begonnen ben met werken, ben ik nog druk doende om een beter systeem om mijn werk heen te verzinnen, maar dat lukt nog niet heel erg...
Hallo Hasse,

Oh, ok! Ik zag namelijk dat je je badkamer vandaag ging doen en dacht dat je dat eerder van de week ook al gedaan had. Maar badmeubels afnemen kan ik me voorstellen. In ieder geval de wasbakken, die mogen elke dag wel inderdaad.

Elke week ramen lappen zal hier niet gebeuren, ik heb daar ook iemand voor nodig.

Je werkt onregelmatig, toch? Dan lijkt het mij ook wel moeilijk om een goed systeem te bedenken. Hoe ver ben je nu?

Hoi Minke, welkom! Vraag maar raak Sop je dagelijks of alleen op vrije dagen?

Hoe gaat het met de rest, MDF is het nog een beetje te combineren met je werk en DWJ, hoe gaat het met je ouders nu?
Hallo Minke welkom hier.

Vandaag niet veel te doen

-strijken

-afwassen

-huiskamer nat afdoen

Hasse, badmeubels met stof daar kan ik dus echt niet tegen dus dat gebeurt hier ook wel vaker. Om de twee weken doe ik de muren en raam af op de badkamer.
Bij bij staat de droger ook nog in de badkamer en die kan ook heel wat stof produceren, zeg!

Maar goed, je hebt natuurlijk ook nog de opgedroogde spetters, restjes tandpasta, vegen enzo.

Iedereen de Kerstversiering al aan de kant? Vond hier vandaag een piepklein kerstballetje terug. Waarschijnlijk ten prooi gevallen aan de katten.
hallo,

Yes het is weer weekend voor drie dagen.

Zalig effe na een drukke en heftige week op mijn werk.

vanmorgen gewerkt en na weer een gesprek richting huis.

gegeten

gestofzuigd

Opgeruimd

Kattenbakken leegmaken.

Zo boodschappen doen voor het weekend en oud papier wegbrengen.

En dan verder relaxen.

Morgen weer genoeg te doen hier in huis.

Fijne weekend allemaal.
Morgen gaan de kerstspullen weg hebben we samen afgesproken, vriend is dan vrij.
Beddengoed verschonen vandaag, vanavond heeeeeerlijk in een schoon bedje slapen!

Ok, dat klinkt alsof het al een half jaar geleden is dat dat voor het laatst gebeurde maar dat valt wel mee hoor. Om de week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven