Er zit een muis in mijn keuken!
maandag 17 december 2007 om 00:10
Wil ik net naar bed gaan, hoor ik ineens gerommel in mijn keukenkastje. Nog nooit eerder gehoord dus ik denk, er zit een kat in opgesloten... Ik kijken, geen kat. Maar wel gepiep. Dus ik haal de dozen een voor een weg...en jawel hoor, een muis! Nu heb ik tot vandaag welgeteld 7 (!!) katten in huis gehad (drie kittens zijn weg) en toch een muis?
Nu heb ik de 4 overgebleven katten maar de keuken ingelaten, zou dat helpen? Wat kan ik hier tegen doen? Vind het best schattig hoor, maar liever niet....
Nu heb ik de 4 overgebleven katten maar de keuken ingelaten, zou dat helpen? Wat kan ik hier tegen doen? Vind het best schattig hoor, maar liever niet....
dinsdag 18 december 2007 om 21:35
Een muis is ongedierte en laat een heleboel ellendige viezigheid achter, ook vreten ze door al je spullen heen, maakt niet uit wat (zelfs het isolatieschuim in mijn muur was niet veilig). Bovendien brengen ze allemaal ziektes met zich mee. Dus helaas, in mijn huis heeft geen enkele muis het overleefd.
Dat kun je een inimini baby-katje nog afleren. Mensen die van katten houden bouwen een band met zo'n beestje op. Dus ja, het is zielig wanneer de herdershond van de buren met je baby-kitten de hoek om komt. Dat is namelijk een diertje waar je om geeft. De vergelijking tussen muis en kitten is wat mij betreft een vergelijking tussen ongedierte en huisdieren. Dat maakt toch wel een heleboel verschil.
Dat kun je een inimini baby-katje nog afleren. Mensen die van katten houden bouwen een band met zo'n beestje op. Dus ja, het is zielig wanneer de herdershond van de buren met je baby-kitten de hoek om komt. Dat is namelijk een diertje waar je om geeft. De vergelijking tussen muis en kitten is wat mij betreft een vergelijking tussen ongedierte en huisdieren. Dat maakt toch wel een heleboel verschil.
Matigheid schaadt. Er gaat niets boven overdaad (Oscar Wilde)
dinsdag 18 december 2007 om 21:37
T een heeft niet zoveel met het ander te maken Min, je haalt nu twee onderwerpen door elkaar. Ik had het niet over schadelijk zijn ja of nee (en ik heb trouwens serieus ook veel last van andermans katten, op allerlei manieren; lawaai, kattenzeik, vuilniszakken kapot bijten etc, maar goed).
Ik had het over "natuurwetten", en "zielig" Niks zielig, werd gezegd, want dat is doodnormaal , in de natuur. Dus ik vroeg me ineens af (omdat de kat ook niet bepaald bovenaan staat in de voedselketen, zeker niet in China), wat er voor argumenten zouden komen als de kat gevangen en vermoord zou worden door een Herdershond. Of door een Chinees. De mens jaagt op dieren, om te vreten, zo is de natuur.
Ik had het over "natuurwetten", en "zielig" Niks zielig, werd gezegd, want dat is doodnormaal , in de natuur. Dus ik vroeg me ineens af (omdat de kat ook niet bepaald bovenaan staat in de voedselketen, zeker niet in China), wat er voor argumenten zouden komen als de kat gevangen en vermoord zou worden door een Herdershond. Of door een Chinees. De mens jaagt op dieren, om te vreten, zo is de natuur.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 18 december 2007 om 21:52
Ik vind de vergelijking gewoon nergens op slaan. Katten jagen op muizen, dat is toch vrij normaal. Herdershonden van de buren vreten doorgaans je kat niet op. Dus een heel natuurlijk fenomeen vind ik dat niet.
In China eten ze katten, prima, maar volgens mij is dat hier in Nederland niet een veelvoorkomend gebruik.
Ik zie de natuurwetten waar je het over hebt in deze vergelijking dus niet.
In China eten ze katten, prima, maar volgens mij is dat hier in Nederland niet een veelvoorkomend gebruik.
Ik zie de natuurwetten waar je het over hebt in deze vergelijking dus niet.
dinsdag 18 december 2007 om 21:56
Iets ongedierte noemen is een classificatie. Feitelijk -dus in de werkelijkheid buiten jouw hoofd- heeft een muis dezelfde waarde als een batterijkip of een lief poesje.
Ik snap wel dat dieren jammerlijk aan hun einde komen en andere dieren meer geluk hebben. Ik snap niet dat die willekeur moet worden gelegitimeerd met een lege term als 'ongedierte'.
Ik snap wel dat dieren jammerlijk aan hun einde komen en andere dieren meer geluk hebben. Ik snap niet dat die willekeur moet worden gelegitimeerd met een lege term als 'ongedierte'.
dinsdag 18 december 2007 om 21:59
dinsdag 18 december 2007 om 22:05
Voor muizen afvoeren, bestaan diervriendelijke manieren, en minder diervriendelijke manieren. Ik ben er niet tegen dat muizen opgegeten worden, of doodgaan, ik ben tegen een langzame pijnlijke dood. Muizen hebben ook gevoel.
Ik ben tegen elke dag eten van vlees, en tegen vlees uit de bio industrie. Daarom eet ik hooguit een keer per week vlees, van de scharrelslager. En zo proberen we toch te doen wat het beste is.
Ik ben tegen elke dag eten van vlees, en tegen vlees uit de bio industrie. Daarom eet ik hooguit een keer per week vlees, van de scharrelslager. En zo proberen we toch te doen wat het beste is.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 18 december 2007 om 22:15
Er is helemaal niks mis met diervriendelijk zijn. Ik eet zelf ook heel weinig vlees en als ik het eet is het altijd biologisch. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal met jullie eens.
Bovendien heb ik nooit gezegd dat ik muizenvallen + vergif de ultieme oplossingen vind (ik heb zelf een muisvriendelijke val en anders de kat van de buren). Ik reageerde op de vergelijking tussen een door de kat opgegeten muis en een door een herdershond opgegeten kat. Het eerste geval vind ik nu eenmaal niet zo heel erg zielig.
Bovendien heb ik nooit gezegd dat ik muizenvallen + vergif de ultieme oplossingen vind (ik heb zelf een muisvriendelijke val en anders de kat van de buren). Ik reageerde op de vergelijking tussen een door de kat opgegeten muis en een door een herdershond opgegeten kat. Het eerste geval vind ik nu eenmaal niet zo heel erg zielig.