Gezondheid alle pijlers

Tips voor doorslapen?

06-01-2011 09:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inslapen doe ik als een blok. Na de keizersnedes word ik wel elke nacht ong 2 keer wakker omdat ik moet plassen. De eerste keer slaap ik zo weer in, maar als ik rond een uur of half 5 weer moet, kan ik de slaap gewoonweg niet meer vatten. Mn gedachtes gaan dan met me aan de haal ' Ow, over anderhalf uur moet ik er toch uit', 'De kids zullen zo wel wakker worden'enzenz. Gevolg: Ik slaap niet meer!

s Avonds ben ik dus heel vroeg weer moe, en dat is gewoon balen. Iets leuks ondernemen in de avond zit er gewoon bijna niet meer in.

Iemand tips om toch weer in slaap te vallen rond half 5?
Is dat inherent aan een keizersnede? Ik heb er 21 maanden ook 1 gehad, plas me gek en ik wordt ook weer rond half 5 wakker en kan dan niet meer slapen. Het is het ideale tijdstip om mails te versturen.

Ik lees dus even mee......., GAAAAAAAAAP

M.
Hahaha, M... is ook toevallig! Zelfde probleem dus. Ja, denk dat het te maken heeft met de keizersnedes...

Nu nog iemand die ons tips kan geven!
Hoe laat ga je 's avonds naar bed?

Ik heb een tijdje ook slaapproblemen gehad en heb daarvoor een cursus gevolgd via de teleac (zie hun site).

Ik moest niet te vroeg gaan slapen hoe moe ik ook was, juist liever wat later. Want hoe moeier je bent, hoe beter je doorslaapt. En aan leuke dingen gaan denken als je wakker ligt. Ontspanning leidt tot slaap. Bij mij duurde het een tijd voordat het hielp maar het was uiteindelijk wel de oplossing.
Ik ga vrij vroeg naar bed, zeker in de winter. Toch wel rond 22.00 uur omdat ik het dan echt niet meer trek en als een zombie op de bank lig. Ga vanavond toch eens een uurtje later proberen.

Jij TO? Ga jij ook zo vroeg naar bed?

M.
Ja, soms nog wel eerder! Maar om 23 uur naar bed, dat red ik echt niet! Dan slaap ik al op de bank, vrees ik.....
quote:intheheart schreef op 06 januari 2011 @ 09:22:

Mn gedachtes gaan dan met me aan de haal

Dat is het hele probleem.

Ik heb geen kinderen, en dus ook geen keizersnee gehad, maar herken je verhaal wel uit duizenden.

Ook ik heb heel lang erg slecht geslapen. Reden: piekeren. En ongeveer rond dezelfde tijd als jij, omdat ik dan nog maar een paar uurtjes had, en van mezelf MOEST slapen.

Dat werkt dus niet hè....

De enige oplossing voor dit probleem is: ontspannen.

Maar oh, wat is dát moeilijk! Toch is het te leren. Ik doe tegenwoordig ontspanningsoefeningen, als ik wakker lig. Het vergt oefening, maar als je het onder de knie hebt, werkt het echt.

Slecht slapen is enorm vervelend. Het sloopt je op den duur.
Bij mij helpt als ik pieker om mijn gedachten op te schrijven. Dan je loslaten waar je je zorgen over maakrt.
Ik word niet wakker van het piekeren, hoor. T is dat ik moet plassen, mn bed uit en rond die tijd niet meer moe genoeg om nog in slaap te vallen in combi met 'piekeren'. Voor de gein zeg ik weleens 'Doe me snachts maar een catheter, dan slaap ik tenminste door!

Maar idd... het sloopt je gewoon. Als ik eens een nacht wel doorslaap, voel ik me een heeeeeeeel ander mens...
quote:intheheart schreef op 06 januari 2011 @ 17:58:

Ik word niet wakker van het piekeren, hoor.

Dat zeg ik ook niet, maar je schrijft zelf dat als je eenmaal wakker bent, je gedachten met je aan de haal gaan.

En dat herken ik dus, want als ik op het einde van de nacht wakker word (meestal ook omdat ik moet plassen, of omdat ik het koud heb, of om wat voor reden dan ook) ga ik ook liggen malen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven