Snurkend vriendje
donderdag 6 januari 2011 om 19:26

donderdag 6 januari 2011 om 19:31
Mijn vriend snurkt ook weleens..maar dan heeft hij gedronken óf is heel moe.
en hij zegt het van mij ook weleens (als ik gezopen heb )
daar hebben we van die goedkope herriestoppers voor liggen.
Maar als jou vriend het chronisch heeft zou ik als ik jou was toch een paar goede oordoppen (op maat) aan laten meten.
En toch nog een keer naar de KNO arts door laten verwijzen als hij dat ook wil lijkt me ook een goed idee.
en hij zegt het van mij ook weleens (als ik gezopen heb )
daar hebben we van die goedkope herriestoppers voor liggen.
Maar als jou vriend het chronisch heeft zou ik als ik jou was toch een paar goede oordoppen (op maat) aan laten meten.
En toch nog een keer naar de KNO arts door laten verwijzen als hij dat ook wil lijkt me ook een goed idee.
donderdag 6 januari 2011 om 19:31
Ik slaap al bijna 4 jaar met oordopjes in en ik ben het zat, ik droom regelmatig dat ik erin stik enzo; niet leuk!
Hij is allergisch voor huisstofmijt maar de huisarts zegt dat er niks aan te doen is.. Verder heb ik vannacht liggen fantaseren over apart slapen, maar dat betekend een luchtbed in een rommelkamer niet erg gezellig maar als ik zo door het leven moet, zucht..
Hij is allergisch voor huisstofmijt maar de huisarts zegt dat er niks aan te doen is.. Verder heb ik vannacht liggen fantaseren over apart slapen, maar dat betekend een luchtbed in een rommelkamer niet erg gezellig maar als ik zo door het leven moet, zucht..

donderdag 6 januari 2011 om 19:34
Bedank voor jullie reacties! Ja misschien wordt het tijd om het eens goed uit te laten zoeken door een kno-arts maar op de een of andere manier kan ik mij niet voorstellen dat er echt een structurele oplossing is ivm de allergie (en het zit in de familie).
Dan wordt het wel tijd om mijn verzekering uit te breiden.. (zit hier op maximale eigen risico)
Dan wordt het wel tijd om mijn verzekering uit te breiden.. (zit hier op maximale eigen risico)

donderdag 6 januari 2011 om 19:36

donderdag 6 januari 2011 om 19:41
quote:klien schreef op 06 januari 2011 @ 19:36:
Heb je een doorverwijzing nodig naar een kno arts? Of kan je rechtstreeks een afspraak maken? En weten jullie hoe het zit met vergoedingen?
volgens mij moet je huisarts je doorverwijzen.
gewoon aandringen als hij al moeilijk gaat doen!!
en volgens mij valt dat gewoon in alle basiszorgverzekeringpakketten,maar dat kun je in je eigen polisvoorwaarden nog even nazien.
aanvulling nav post van miekie1:misschien verstandig om het niet alleen op het snurken te gooien.
het snurken is een gevolg... het probleem (de allergie en gevoelige luchtwegen) moet aangepakt worden.
Tis maar hoe je het brengt
Heb je een doorverwijzing nodig naar een kno arts? Of kan je rechtstreeks een afspraak maken? En weten jullie hoe het zit met vergoedingen?
volgens mij moet je huisarts je doorverwijzen.
gewoon aandringen als hij al moeilijk gaat doen!!
en volgens mij valt dat gewoon in alle basiszorgverzekeringpakketten,maar dat kun je in je eigen polisvoorwaarden nog even nazien.
aanvulling nav post van miekie1:misschien verstandig om het niet alleen op het snurken te gooien.
het snurken is een gevolg... het probleem (de allergie en gevoelige luchtwegen) moet aangepakt worden.
Tis maar hoe je het brengt
donderdag 6 januari 2011 om 20:07
En dit bevestigt maar weer wat ik allang wist: dat het helemaal niet erg is om elke nacht heerlijk rustig en alleen te slapen ... Voor mij een reden om, mocht ik ooit willen gaan samenwonen, ten alle tijde een eigen slaapkamer te willen hebben. Ik wil best er voor mijn eventuele vriend zijn, overdag, en even samen knuffelen voor het slapen, maar dan in mijn eigen bed: Mijn nachtrust is heilig

donderdag 6 januari 2011 om 20:13
donderdag 6 januari 2011 om 20:15

vrijdag 14 januari 2011 om 08:43
wat ik raar vind is dat de snurker vaak wordt gezien als de schuldige. Ik vind dat niet. Snurken is een normaal natuurverschijnsel en dat blijkt wel omdat dieren (bv mijn hond)ook snurken. Een snurker kan er niks aan doe en doet het ook niet met opzet. Oplossing: KNO? Ik vind van niet. Het is alleen maar werkverschaffing, goed voor zijn salarisstrookje en slecht voor de patient waar iets veranderd wordt terwijl er (meestal) niks mis is. Apart slapen? Dat moet ieder voor zich weten, maar ik vind het niet nodig want ik heb wel een oplossing gemaakt. Oordoppen? Of je nou 20 of 120 euro uitgeeft, ze zijn irritant omdat ze in de gehoorgang drukken of er zit zo'n hard eindje aan waarmee je ze uit je oor kan trekken en als je daarmee op je kussen ligt drukt dat weer tegen het oorklepje.Het gevolg is dat je niet inslaapt of regelmatig wakker wordt of de doppen in je slaap er uittrekt. Al die fases heb ik gehad en ik ben door gewoon logisch nadenken tot een (goekope) doppen-oplossing gekomen die wel werkt.