Gezondheid alle pijlers

Snurkend vriendje

06-01-2011 19:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; mijn vriend snurkt. Daar kan hij niks aan doen want hij is chronisch verkouden en allergisch enzo, daar is helaas niks aan te doen, maar ondertussen lig ik 's nachts uren naar het plafond te staren en daar wordt ik heeeeeeeel gefrustreerd en moe van! Wie heeft er een tip?
Oordopjes, fijn logeerbed..... HUISARTS!!! Die verwijst 'm door naar 't ziekenhuis naar de snurkpolie. Er bestaan namelijk oplossingen voor snurkproblemen. Let wel op je zorgverzekering, niet iedere verzekering vergoed nog in 2011.
Minstens 2 nachten per week (aaneengesloten) apart slapen. Weegt echt op tegen het wakker liggen. Spreek uit ervaring, haha
Is ie al wel eens onderzocht? Er zijn operaties voor he, die soms resultaat hebben.
Laat hem sprayen met gewone verkoudsheidsneusspray (géén anti-snurkspray, die werkt niet) voor het slapen gaan. Scheelt hier enorm!
Niet alleen operaties, er zijn verschillende oplossingen die kunnen helpen waarbij geen operatie nodig is.

Ik zou zeker even naar de HA gaan voor een doorverwijzing, hij kan nl ook slaapapneu hebben, gaat ook samen met snurken.
Mijn vriend snurkt ook weleens..maar dan heeft hij gedronken óf is heel moe.

en hij zegt het van mij ook weleens (als ik gezopen heb )

daar hebben we van die goedkope herriestoppers voor liggen.

Maar als jou vriend het chronisch heeft zou ik als ik jou was toch een paar goede oordoppen (op maat) aan laten meten.

En toch nog een keer naar de KNO arts door laten verwijzen als hij dat ook wil lijkt me ook een goed idee.
Ik slaap al bijna 4 jaar met oordopjes in en ik ben het zat, ik droom regelmatig dat ik erin stik enzo; niet leuk!

Hij is allergisch voor huisstofmijt maar de huisarts zegt dat er niks aan te doen is.. Verder heb ik vannacht liggen fantaseren over apart slapen, maar dat betekend een luchtbed in een rommelkamer niet erg gezellig maar als ik zo door het leven moet, zucht..
Met oordopjes in slapen is een tijdelijke oplossing. Werkt prima op vakantie ofzo maar niet permanent. Ik vind het ook zo irritant om met dopjes in te slapen. Ik slaap dus liever regelmatig apart. Heb een heul fijn logeerbed.
Volgens mij snurkt de helft van de mensheid. Mijn vriendin in ieder geval. Leuk is het niet nee, maar wat doe je er aan?
Bedank voor jullie reacties! Ja misschien wordt het tijd om het eens goed uit te laten zoeken door een kno-arts maar op de een of andere manier kan ik mij niet voorstellen dat er echt een structurele oplossing is ivm de allergie (en het zit in de familie).

Dan wordt het wel tijd om mijn verzekering uit te breiden.. (zit hier op maximale eigen risico)
dat kan die huisarts dan wel zeggen maar die is geen KNO arts .. (huisartsen weten van veel dingen een beetje maar toch ook niet meer dan dat..)
Heb je een doorverwijzing nodig naar een kno arts? Of kan je rechtstreeks een afspraak maken? En weten jullie hoe het zit met vergoedingen?
Als ik jou was zou ik eerst even de voorwaarden doorlezen van je verzekering. Ik ben voor allerlei dingen extra verzekerd maar onze verzekering heeft dus onderzoek naar snurken compleet geschrapt voor 2011. Nogal frustrerend als je al midden in de ziekenhuisonderzoeken en oplossingen zit.
Ow das inderdaad niet zo mooi, wij zitten bij CZ zal zo eens kijken en het aan hem voorstellen..
quote:klien schreef op 06 januari 2011 @ 19:36:

Heb je een doorverwijzing nodig naar een kno arts? Of kan je rechtstreeks een afspraak maken? En weten jullie hoe het zit met vergoedingen?

volgens mij moet je huisarts je doorverwijzen.

gewoon aandringen als hij al moeilijk gaat doen!!

en volgens mij valt dat gewoon in alle basiszorgverzekeringpakketten,maar dat kun je in je eigen polisvoorwaarden nog even nazien.

aanvulling nav post van miekie1:misschien verstandig om het niet alleen op het snurken te gooien.

het snurken is een gevolg... het probleem (de allergie en gevoelige luchtwegen) moet aangepakt worden.

Tis maar hoe je het brengt
Ja dat is een goeie inderdaad want voor hem is het ook niet leuk.. Ben even wat chemische neusspray gaan halen dat werkt tijdelijk maar is natuurlijk schadelijk op langere termijn..
En dit bevestigt maar weer wat ik allang wist: dat het helemaal niet erg is om elke nacht heerlijk rustig en alleen te slapen ... Voor mij een reden om, mocht ik ooit willen gaan samenwonen, ten alle tijde een eigen slaapkamer te willen hebben. Ik wil best er voor mijn eventuele vriend zijn, overdag, en even samen knuffelen voor het slapen, maar dan in mijn eigen bed: Mijn nachtrust is heilig :-)
Men neme een kussen, plaatsen die op het gezicht van de partner, drukken deze ferm aan en continueren dit voor een aantal minuten. Problem Solved!

Flauw...........

KNO arts!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Ja als ik wakker lig en veel tijd heb om na te denken denk ik ook weleens hoe bizar het eignelijk is dat wij het normaal vinden om altijd bij elkaar te zijn en slapen.. maarja daar houd de gedachte ook op. Ik ga een afspraak bij de huisarts maken voor een doorverwijzing naar de KNO arts...
Ook dat gaat soms door me heen grrrrr....
wat ik raar vind is dat de snurker vaak wordt gezien als de schuldige. Ik vind dat niet. Snurken is een normaal natuurverschijnsel en dat blijkt wel omdat dieren (bv mijn hond)ook snurken. Een snurker kan er niks aan doe en doet het ook niet met opzet. Oplossing: KNO? Ik vind van niet. Het is alleen maar werkverschaffing, goed voor zijn salarisstrookje en slecht voor de patient waar iets veranderd wordt terwijl er (meestal) niks mis is. Apart slapen? Dat moet ieder voor zich weten, maar ik vind het niet nodig want ik heb wel een oplossing gemaakt. Oordoppen? Of je nou 20 of 120 euro uitgeeft, ze zijn irritant omdat ze in de gehoorgang drukken of er zit zo'n hard eindje aan waarmee je ze uit je oor kan trekken en als je daarmee op je kussen ligt drukt dat weer tegen het oorklepje.Het gevolg is dat je niet inslaapt of regelmatig wakker wordt of de doppen in je slaap er uittrekt. Al die fases heb ik gehad en ik ben door gewoon logisch nadenken tot een (goekope) doppen-oplossing gekomen die wel werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven