Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Gelukkig nieuwjaar iedereen! En ik wens jullie allemaal heel veel loopplezier in 2011.

Ik zit helaas op mijn kont de afgelopen dagen. Ben nogal verkouden en heb weinig energie gehad om te lopen. Nu is het alleen zo'n lekker weer hier, het zonnetje schijnt. Vriendlief gaat zo zijn hardloopoutfit aantrekken en ik wil ook! Durf alleen niet omdat ik denk dat het lopen me nu meer schade toebrengt dan dat het me goed doet.

Maandag heb ik voor het laatst gelopen (24 km) en daarna moest ik zo lang op de wc zitten dat ik helemaal ben afgekoeld. Daarna werd ik dus ziek. Voel me nu wel een opgezwollen prop. Heb ondanks mijn verkoudheid toch best lekker gegeten en gedronken. Door het niet bewegen voel ik me nu toch echt kolossaal. Ik wil loooooooooopen

Verder gaat alles goed hoor
Beterschap driewieler. Als je er aan twijfeld of het wel verstandig is om te lopen is het hoogstwaarschijnlijk beter om het even over te slaan. Maar je loopt nu al lekkere afstanden dus nog alle tijd je goed voor te bereiden op Londen.

Zelf vanmiddag nog een paar uurtjes gezwommen.
Voor iedereen een gezellig en gezond (Hardloop)jaar zonder vervelende blesures!!!!

Vandaag wel weer 30 min. gelopen. Maar ik kreeg een beetje last van mijn scheenbeen, dus dat dingetje van de podotherapeut uit mijn schoen gegooid, lag ook helemaal in het midden, maar het voelde niet helemaal goed vandaag. Moest een beetje snelheid terug nemen omdat er af en toe toch een steek in mijn knie voelde. Maar uiteindelijk toch nog 5 km in 30 min gelopen.

Driewieler, vervelend dat jeje zo ziek voelt. Even een beetje rust kan nooit kwaad.

Videlle, is het vandaag wel gelukt om beter te lopen? Een geluk van mijn blessure dat ik nog niet zo lang mag en kan lopen, want nu is er meestal wel een stuk fietspad schoon.

Tijgermeisje, leuke loopjes heb je op het oog. Wel ver uitelkaar of lijkt dat maar? Ik hoop dat ik straks ook weer een paar leuke loopjes kan gaan plannen.
Allereerst een heel gelukkig, gezond en blessurevrij 2011 gewenst voor iedereen. Wat is er veel geschreven de laatste dagen!

Vanmiddag was het hier erg mooi, helder weer en eindelijk scheen de zon weer eens. Ik heb ruim een uur gelopen en heb geringe last gehad van mijn kuit.

Ik heb besloten om dit jaar een "echte" marathon te gaan lopen. Na lang wikken en wegen wordt het de marathon in EHV op 9-10-11. Vorig jaar was het ook al zo'n mooie datum (10-10-10) De komende tijd zal ik Baukje nog wel als vraagbaak gaan gebruiken voor een passend trainingsschema.

Lauwe: ik hoop dat je geen last houd van je val uit de stoeltjeslift. Mijn man is afgelopen vrijdag heel hard met de fiets onderuitgegaan omdat het hier zo spiegelglad was. De middelste (3 jaar) zat bij hem voorop op de fiets. Mijn man heeft alles geprobeerd om haar val te breken en gelukkig had ze niets. Mijn man daarentegen is bont en blauw. Heel zielig...

Ik heb nu 2x gelopen met de Garmin, en probeer steeds iets nieuws uit. Ik had vandaag bij 12km wel 7000 calorieen verloren, was wel een beetje veel vond ik :-)

Morgen weer naar de sportschool en woensdag weer lopen.
He lauwe wanneer is het jou toch weer eens gegund om gewoon lekker te rennen zonder opkomende pijntjes links en rechts. Hopelijk komt het alleen maar door het verschoven zooltje.

Leuk doel Charlar. Gaan we strakjes een beetje gelijk op in de training want zeeuwsekust marathon is op 1 oktober.

Weet niet wat jij allemaal gedaan hebt tijdens het rennen dat je 7000 calorieen hebt verbrand. Ik denk dat je je gewicht verkeerd hebt ingevoerd. (comma verkeerd of zo?)

Beterschap voor je man.
Lauwe bedoel je ver uit elkaar qua tijd of afstand?

De 1e X dat ik n georganiseerde 5 km wil rennen wil ik perse op 17 april, bij wijze van verjaardagscadeautje aan mezelf, en als het maar niet te grootschalig wil ik er best n uurtje voor reizen

Wie weet ben ik al eerder dan herfst 2011 klaar voor de 10 km, of smaakt die 5 km naar meer en wil ik vaker aan zoiets meedoen, ik zie het wel.

Maar ik wil sowieso dit jaar aan 1 5km en 1 10km loop meedoen/uitlopen.

Deze week doe ik even rustig aan, na kerst en oud en nieuw voel ik me even niet zo fit/energiek, voel me ook wat stram/stijf.
Vandaag 6-6-6 gelopen.

Ging wel oke.
Tijgermeisje in april zijn de stratenlopen weer volop bezig. Dus dan is er vast wel een 5km wedstrijd dichter bij je in de buurt.

Ben net terug van de baantraining. Was door sneeuw en omgooien van mijn schema weer even geleden dat ik op de club interval training op de baan had gedaan. Bovendien op nieuwe schoentjes. Want ik had vanmiddag nog nieuwe schoenen gekocht. Precies dezelfde dan de vorige maar dan een roze variant. Ze lopen heerlijk.
Nieuwe schoenen: Altijd leuk!!

Baukje, ik heb even een practische vraag: De lange duurloop (alles boven de 21km) loop je die alleen, of in team verband? Wanneer je dit alleen doet, hoeveel drinken/eten/energy gels neem je dan mee en hoe?
Ha fijn Baukje, verse schoenen, enjoy

Ben met een tas vol boeken over hardlopen de bieb uitgekomen. Als 1e begonnen in het boek Hardlopen v Franz Wollzenmuller (met 2x Umlaut) uit de Tirion SportWijzer serie.

Ook n bio van Fanny Blankers-Koen door Kees Kooman, getiteld Een koningin met mannenbenen, en het boek Waarover ik praat als ik over hardlopen praat v Haruki Murakami. Ben benieuwd!
Ha tijgermeisje jij gaat je eens lekker inlezen.

Net zoals het uitkomet charlar. Ik probeer altijd wel met iemand of met een groepje af te spreken voor de lange duurloop. Maar dat moet dan maar net uitkomen natuurlijk. En met de club wordt altijd op zaterdag morgen een lange duurloop gelopen in mijn duurloop tempo. Alleen die lange duurloop is een stuk korter dan wat ik vaak moet lopen. Maar dan ga ik er hardlopen naar toe en maak na de gezamelijke loop mijn tijd verder vol.

Ik neem ongeveer 1 flesje isotone sportdrank van 200ml per half uur mee. Gel alleen maar een paar keer om uit te proberen. Want de lange duurloop doe je juist om je vetverbranding te trainen en dat lukt niet als je lijf volop koolhydraten voorhanden heeft. Maar in deze maakt het niet uit of ik alleen loop of gezamelijk. Ipv de flesje in een gordel neem ik ook soms de camelbak mee.
Afgelopen dinsdag gelopen, maar het ging niet zo heel soepel, maar ik had mijn dochter meegenomen, zodat ik niet te hard van stapel zou gaan.

Enig lichtpuntje is dat mijn inspanningen in de sportschool zijn beloond met een daling van mijn vetpercentage met 3% en mijn conditie (op de fiets) is gestegen van goed naar uitstekend.

Vandaag ga ik weer een half uurtje lopen, rustig aan, want mijn knie voelt toch niet echt lekker aan sinds zondag.

Tijgermeisje, ik bedoelde eigenlijk qau ligging van je loopjes, er zijn zoveel regionale loopjes dat je vast ook iets dichter in de buurt kunt vinden. Maar je kunt ook een paar bekende lopen eruitzoeken. Misschien is de Marikenloop iets voor jou, nee lees net dat je niet grootschalig wil. Meld je aan voor de loopkalender van piet vd nat, daar staan heeeel veeel loopjes op, vast en zeker een op 17 april.

Charlar, de marathon van eindhoven leuk. Hoop dat ik tegen die tijd tenminste weer de halve kan lopen. Enig minpunt van eindhoven vind ik dat de marathon uit 2 rondes bestaat, weet niet of ik dat wel zou trekken. Maar dat zit ook tussen mijn oren. Hoe gaat het met je man, nog veel blauwe plekken? Bij mij viel het wel mee, maar die blauwe plek zat net op een plek onder mijn blessureplek dus beetje lastig voelen wat er precies pijn deed.

Zag gisteren toen ik uit de douche kwam ineens wat voor mooie teennagels ik heb gekregen nu ik zo weinig loop. Zucht, zou ze zo inruilen als ik weer wat meer zou kunnen lopen.
He wat goed lauwe om zulke resultaten te zien. Zou eigenlijk ook weer een keer een sportkeuring moeten doen. De vorige is in mei al weer 3 jaar geleden. Kijken of ik intussen voorutigang heb geboekt of dat juist de leeftijd grof begint toe te slaan.

Wat is jou vetpercentage lauwe. Lees hier op het forum soms onwaarschijnlijk lage getallen. Ik had toen 25 %, Volgens de sportarts was voor mijn leeftijd een waarde onder de 30 prima. Maar als ik dan de getallen van andere vrouwen zou moeten geloven. Ben de afgelopen 3 jaar wel veel fanatieker gaan sporten dus ik verwacht eigenlijk wel dat ik nu wel wat lager zit zeker nu ik de laatste tijd zoveel krachttraining doe.

Twee rondjes voor een marathon vind ik op zich nog goed te doen. Je loopt dat op een zodanig tempo dat je bij het doorkomen van de eerste ronde nog echt heel relaxed loopt. Op het moment dat het neipend begint te worden ben je in de tweede ronde al weer op weg richtng finish. Maar 1 grote ronde is altijd mooier natuurlijk.

Teennagels ruilen met mij gaat niet lukken lauwe, ik heb amper teennagels meer.

Die loopgagenda van piet van der nat is inderdaad een echte aanrader voor ons zuiderlingen.

Heb gisteren samen met mijn man gelopen. Dat wil zeggen ik lopen, hij fietsen. Ga vanavond weer bij de club traininen. Zojuist een hele serie oefeingen gedaan.
Twee rondjes in de marathon vind ik denk ik ook niet erg in Eindhoven aangezien er veel familie en vrienden wonen die me (hopelijk) komen toejuichen.

Gisteren niet gelopen maar vanavond weer naar de sportschool voor een uurtje spinning en body pump. Morgen weer een rondje 15km. Hopelijk is de sneeuw dan weg, gezien alle regen die er nu valt zal dat best lukken.

Lauwe, ik hoop echt dat je binnenkort weer zonder pijn kan lopen, ik weet hoe frusterend het is die blessures...

Baukje: hoe is het met je 60km loop? Dat staat toch ergens in het voorjaar op het programma?
Mijn vetpercentage is 33% nu, eigenlijk zou dat voor mijn leeftijd 30% beter zijn. Maar even een kanttekening erbij. Op de sportschool meten ze maar op 4 punten en niet op 6. Dus mijn buik valt buiten deze meting en dan gaat het heel hard omhoog volgens mij, maar goed. Zolang mijn broeken nog allemaal passen, vind ik het prima.

Ja geloof wel dat het aan de krachttraining ligt, want vooral mijn armen gingen van 9 naar 5, en daar doe ik verder niks mee. Heb nu een nieuw schema, 3x 10 oefeningen, maar zwaardere gewichten. Dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Verder willen we wel wat beter op het eten gaan letten, want mijn vriend is door zijn medicijnen nu 104 kilo. Hij is dus echt te zwaar.

Hoe gaat het verder met je man? Hij kan weer wel op de fiets begrijp ik. Maar verder?

Kreeg gister mail van de club. de week na tilburg is er bij ons een nieuwe loop op de agenda, de no-nonsensloop. Weet alleen nog niet welke afstanden er op het programma gaan komen.
ik heb net het startnummer voor de midwintermarathon al binnen gekregen. Is over een maand pas. Zijn ze lekker vlot mee.

Lauwe bij mij is mijn buikvet wel meegerekend. En inderdaad, dat tikt lekker door.

Op zich gaat het goed vooruit met mijn man. Sinds kort kan hij dus ook weer fietsen. Volgende week krijgt hij te horen wanneer hij weer geopereerd kan worden op al het ijzerwerk eruit te halen. Als dat goed verloopt zou hij heel snel zijn been weer gewoon moeten kunnen belasten. Het is nu dus allemaal veel sneller gegaan dan de vorige keer.

Charlar Texel is op 25 arpil. Op 6 febr. heb ik een marathon en dan is het de bedoeling tot eind maart een beetje op die afstand te blijven hangen (met een paar weekenden even een stapje terug) en dan vanaf begin april af te bouwen.

Volgens mij heb ik die loop al ergens voorbij zien komen lauwe, Even terugzoeken waar ik dat gezien had.
Om 5 uur nog lekker een half uurtje weer gelopen, op wat startprikkels na heel lekker gelopen. Voelde aan alsof ik nog wel een zo kunnen lopen. Wel een beetje rustig aan gedaan. Het regende dan ook weer lekker. En het werd alweer erg donker, maar goed gevoel.

Baukje, zondag egmond of niet? Gaat deze keer toch wel door!! Zou je over die no-nonsensloop nog kunnen opzoeken, want ik weet alleen nog maar de datum.

Charlar, het blijft vervelend die blessure ja, maar doe jij ook voorzichtig met je kuit.

Spinning en bodypump achterelkaar, poeh klinkt wel heel zwaar. Vind 1 uurtje spinning al heel goed vanmezelf, en dan mag ik nog niet eens al te hoog verzet kiezen. Slecht voor mijn knie.
Snap er niets van Lauwe, ik kan niets terugvinden. Dus waarom die naam van die loop me zo bekend voorkwam?

Ja zondag is egmond al. Het weer is prima dus deze editie gaat gelukkig gewoon door. Ik wordt zondag goed acht uur al opgehaald.

Fijn dat he lopen lekker ging. Ik heb zojuist ook lekker getraind. Dat wil zeggen wat de training betreft. Want gladheid is heel vervelend. Maar die bakken regen die uit de lucht vielen waren toch ook niet je van het.
Dank vd tip van die loopagenda van Piet van der Nat!

Straks tussen de buien door 6-6-6 lopen, en na het weekend mn schema weer oppakken. (dit was even 1 week n stapje terug doen, ben van plan dat iedere 4 a 5 weken te doen)
Zit die relatieve rustweek niet in je schema ingebouwd tijgermeisje? Dat zou eigenlijk wel moeten. Althans moeten, laat ik het zo zeggen dat het een algemeen geaccepteerde trainingsmethode is om in cyclussen van 4 weken te werken waarbij de de eerste 3 weken opbouwt, om de 4de week weer een klein stapje (in duur en/of intensiteit) terug te doen en vervolgens weer 3 weken op te bouwen. Wat goed dat je zelf dat initiatief hebt genomen.
Nou, de vlag mag uit! Na ruim 3 weken heb ik weer gelopen. Geloof het of niet, maar zelfs nu waren er nog gladde stukken op de hoofdweg... Het was wel te doen hoor, maar de staat waarin het fietspad verkeerd is echt bedroevend slecht. Veel steentjes en gaten en dus ook nog gladde hobbels... Ben blij dat ik nu ben geweest en niet in het donker.

Tijgermeisje wat ga je hard zeg! Nu al 3x 6! Je bent echt super bezig!
Simoon, vervelend dat je nu nog niet echt lekker over het fietspad kunt, maar als je geluk hebt is het nu binnen een paar dagen weg. Maar ging het ook lekker?

Tijgermeisje, wat goed dat je zelf al je rust hebt ingebouwd, zou ik ook zijn vergeten als dat er niet zou bijstaan.

Hier kan de vlag ook wel een beetje uit. Heb 6 dagen achterelkaar gesport. Dus ik vind mijn vakantie redelijk geslaagd. Vanmorgen weer naar de sportschool geweest, dus de hele week om en om gelopen of naar de sportschool. Nu kan ik morgen weer gaan lopen of zondag. Dat weet ik nog niet, straks even mijn rooster bekijken voor volgende week, anders kan ik misschien maandagmorgen weer lopen.
Lauwe zo hey 6 dagen achter elkaar, mag ik vragen hoe lang je al sport?

Ik ben nu iets van 2,5 maand bezig en zou ook wel 4X ipv 3X willen sporten, maar ik hou ook wel van het om en om n rustdag, en n vrij weekend.

Simooon als ik het schema van Mieke v Boeckx had genomen had ik nu al op 20 min. nonstop rennen gezeten, dus het kan nog veeeel harder haha!

Wat rot dat het bij jou nog glad is, hier is nagenoeg alles wel weg, tenminste, op de grotere doorgaande fietspaden.

Baukje ja het informatie opdoen uit al die hardloopboeken werpt zn vruchten af, de theorie achter de praktijk vind ik bereinteressant.

Zo heb ik o.a. geleerd dat 5 tot 7 dagen na de menstruatie het niveau oestrogeen in je lijf stijgt, om een piek te bereiken op dag 12-15. En die oestrogeen maakt gewrichtsbanden tijdelijk iets weker.

Ivm overgewicht en n lange historie van totale inactiviteit ben ik - op het hypochondrische af volgens mn vriend - gespitst op voorkoming van blessures.

Het lopen begon wat stroef en stijfjes maar de laatste set van 6 min. waren heerlijk. Mooie route ook, lekker kronkelend door een soort uiterwaardenbos vlakbij n rivier. Hier en daar diepe plassen water maar de modderigheid viel mee.
Tijgermeisje, ik sport eigenlijk al vanaf mijn 6de jaar, toen mijn moeder me naar de korfbal bracht. Woonde in een klein dorpje en voor meisjes was er alleen korfbal, jongens hadden "geluk" die mochten nog kiezen tussen voetbal en korfbal. Vanaf mijn 13de ging ik ook op zondag ochtend met mijn vader naar een trimloopje. Toen ik 15 werd mocht ik eindelijk op voetbal. Dat heb ik gedaan tot mijn 38ste. Toen ben ik hier op een hardloopclub gegaan. Dus dat doe ik ook alweer een jaar of 5. Zelfs tijdens mijn laatste zwangerschap ging ik van het voetbalveld het zwembad in.

Maar als ik bekijk hoe vaak ik de laatste tijd gebleseerd ben geweest, is hardlopen toch wel blessure gevoeliger. Maar ik word natuurlijk steeds ouder. Daarnaast denk ik dat ik eigenlijk te hard kan, tegenover mijn gewicht.

Maar ik ben het met je eens dat je beter te langzaam kunt opbouwen dan te snel. Dus gewoon zo doorgaan!!!!
Lauwe ja dat denk ik ook, van dat beter te langzaam dan te snel. Heb als kind n blauwe maandag op hockey gezeten en dat was het!

Jouw lijf is opgegroeid met sport, das echt n verschil.

Hoe kon ik vergeten te melden dat ik een nieuwe sportbeha heb, het hardloopmodel van Shock Absorber, hij zit zeer comfortabel.

Het verschil met mn oude is echt dag en nacht.

En gisteravond kreeg ik van mn zus voor 100 euro cadeaubonnen van Run2Day!! Dat wordt een flitsend setje voor mn eerste 5 km loop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven