Gezondheid alle pijlers

bach bloesem tegen ADHD?

03-01-2011 20:16 60 berichten
Mijn zoon heeft ADHD een vriendin vertelde dat bach bloesem een goed alternatief medicijn is tegen de symtomen (druk, concentratie verlies etc).

Heeft iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik vertouw op zeer betrouwbare wetenschappelijke websites die zichzelf inmiddels bewezen hebben.

Tja dat jij nog steeds in het sprookje van homeopatie gelooft, kan ik met mijn verstand niet bij. Homeopatie en kruiden worden veelal bij elkaar genoemd. Maar homeopatie is gebakken lucht en kruiden/planten die wetenschappelijk bewezen werkingen hebben daar heb ik niks tegen.

Dus een "alternatief" middel zal je vast wel geholpen kunnen helpen met je klachten als er idd een werkend kruid/plant in zit. Maar om nou water als medicijn aan te zien, gaat me een beetje te ver. Ik sta er totaal niet open voor om dat het grootste 99% deel dikke vettte nonsens is.

De reden dat ik fel reageer is omdat vele mensen in deze nonsens geloven, er helemaal in mee gaan. En er ook vele mensen door overlijden. Alternatieve geneeswijzen zijn helemaal zo onschuldig niet!

Hopelijk komt er een moment in jouw leven dat je niet meer in die onzin gelooft en beseft dat het over grote deel niks werkzaams in zich heeft. En je dus geld uit geeft aan water, kun je net zo goed water uit de kraan halen ;).
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
quote:PixieisBack schreef op 07 januari 2011 @ 18:27:

Ik vertouw op zeer betrouwbare wetenschappelijke websites die zichzelf inmiddels bewezen hebben.

Tja dat jij nog steeds in het sprookje van homeopatie gelooft, kan ik met mijn verstand niet bij. Homeopatie en kruiden worden veelal bij elkaar genoemd. Maar homeopatie is gebakken lucht en kruiden/planten die wetenschappelijk bewezen werkingen hebben daar heb ik niks tegen.

Dus een "alternatief" middel zal je vast wel geholpen kunnen helpen met je klachten als er idd een werkend kruid/plant in zit. Maar om nou water als medicijn aan te zien, gaat me een beetje te ver. Ik sta er totaal niet open voor om dat het grootste 99% deel dikke vettte nonsens is.

De reden dat ik fel reageer is omdat vele mensen in deze nonsens geloven, er helemaal in mee gaan. En er ook vele mensen door overlijden. Alternatieve geneeswijzen zijn helemaal zo onschuldig niet!

Hopelijk komt er een moment in jouw leven dat je niet meer in die onzin gelooft en beseft dat het over grote deel niks werkzaams in zich heeft. En je dus geld uit geeft aan water, kun je net zo goed water uit de kraan halen ;).

Ik geef er helemaal geen geld aan uit, mijn bezoeken aan de homeopaat worden volledig vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Vele mensen door overleden? Heb je daar bronnen van, getallen? Volgens mij overlijden er meer mensen door medische missers in het ziekenhuis.

Nogmaals, jij vertrouwt op 'zeer betrouwbare wetenschappelijke websites die zichzelf inmiddels bewezen hebben'. En ik 'vertrouw' (en ervaar) mijn eigen lijf. Met mijn maagklachten ben ik naar de huisarts gegaan, zij schreef een pijnstiller voor. Die heb ik uiteraard niet genomen, ik werk liever aan het weghalen van de oorzaak dan van de symptomen. Samen met mijn homeopaat ben ik aan de slag gegaan, en sindsdien al die tijd klachtenvrij. Zelfde gold voor mijn heftige eczeem. Is nooit meer teruggekomen. Dus 'betrouwbare wetenschappelijke sites'? Whatever works for you! Maar dit werkt voor mij. Prima toch?

Let's agree to disagree!
Ik las toevallig vandaag iets leuks in de krant: een placebo werkt als je er in gelooft, maar ook als mensen weten dat het een placebo is.

Stel dus dat SG een placebo gebruikt, dan nog kan het werken.

Ik hoop alleen dat je bij de ernstige dingen ook naar een reguliere arts gaat.
quote:iris1969 schreef op 07 januari 2011 @ 19:35:

Ik las toevallig vandaag iets leuks in de krant: een placebo werkt als je er in gelooft, maar ook als mensen weten dat het een placebo is.

Stel dus dat SG een placebo gebruikt, dan nog kan het werken.

Ik hoop alleen dat je bij de ernstige dingen ook naar een reguliere arts gaat.Ja natuurlijk! Je kan niet alles genezen met handlezen
Je neemt volgens mij niet eens de moeite om te kijken naar de sites die ik je heb gegeven. Hebben mensen die in alternatieve meuk geloven vaak nogal een handje van. Wetenschappelijke feiten negeren.

Tjah gelukkig is alternatieve genezing erg krachtig en werkt het zo goed dat Silvia Millecam eraan dood ging.

Heb je de aflevering van Zembla gezien over alternatieve geneeswijzen als chiropractors en craniosacraaltherapeuten. Waarbij naar voren komt dat deze "geneeswijzen" niet zo onschuldig zijn.

Homeopatie tjah dat is allemaal erg onschuldig, gelukkig geloof je in één groot placebo effect. 1 molecuul ergens in stoppen, 10000.00000 x water erbij doen en dat schudden. Daar blijft geen werkzame stof van over.

Dit soort verdunningen tart niet alleen de verbeelding, maar ook de wetten der scheikunde. Aangezien een molecule de kleinste ondeelbare hoeveelheid van een werkzame substantie is, bestaat er een limiet aan de verdunning. Deze limiet wordt aangegeven door het getal van Avogrado (6,023 × 10 23). Volgens de wet van Avogrado bevat een mol van elke chemische verbinding evenveel moleculen, namelijk 6,023 × 1023 (een mol water bijvoorbeeld weegt 18 gram). Het getal van Avogrado komt overeen met een homeopathische verdunning van 12C of 24X. Voorbij deze limiet wordt de kans dat er nog een werkzame molecule aanwezig is uiterst klein. Scheikundig gezien is een verdunning van 30 X dus zinloos. En met een verdunning van 30C doorbreek je zelfs de grenzen van het surrealisme: als je een molecule van een stof volgens deze verhouding in een enkele stap wil oplossen in water, dan heb je 10 60 moleculen water nodig. Dat zou een container vergen die meer dan 30 miljard keer de omvang van de aarde heeft.

Daar zit niks in dus daar ga je niet dood aan. Maar vele andere vage therapieën, het onthouden van medische zorg (alternatieve geneesheren/dames die hun patiënten adviseren niet naar de reguliere geneeskunde te stappen) zijn dingen waarbij ik denk. Welk gezond verstand gelooft in die onzin?!

Heb je het stukje gelezen over de bachbloesems? Allemaal leuk en aardig maar er zit niks in. Mensen zien vaak wat ze willen zien. En een site die zulk soort meuk verkoopt kan heel makkelijk lulkoek op de site zetten dat Jantje het zoontje van Truus veel baat erbij heeft. Waar komt die bron vandaan? Ik zie alleen verhalen staan zonder bron en onderzoek. Het is niet voor niks dat er niet op de etiketten vermeld mag worden dat het wetenschappelijk bewezen effecten zijn. Want er is nooit wat bewezen. Homeopaten krijgen het al 200 niet voor elkaar om deugelijk wetenschappelijk bewijs te overhandigen dat hun onzin werkt.

Homeopatie doet niet aan symptoombestrijding. Het werkt op het al aanwezige zelfherstellende vermogen en het placebo effect wat heel erg sterk kan zijn. Maar dan doet zo'n medicijn qua werking verder niks.

Zie deze link, één van de vele onderzoeken waaruit blijkt dat homeopatie waaronder dus bach bloesem etc niks doet: Homeopatie niet meer dan placebo

homeopatie, wetenschap of geloof?
Tsja, je overtuigt me toch niet.... Sorry! Voor mezelf ben ik het bewijs dat 'het werkt', wat is daar nou mis mee?

Sylvia Millecam is echt geflauwekul, Jomanda wierp zich op als 'paranormaal genezer'. Als je je ook maar iets in homeopathie had verdiept, had je geweten dat homeopathie iets heeeeel anders is. Bovendien was zij een BN'er en trok de zaak daarom veel aandacht, maar hoeveel onbekende mensen sterven er dagelijks in onze ziekenhuizen door toedoen van 'echte' artsen?

Maar ik snap dat het je nogal aangrijpt, en ik vind dat je ontzettend heftig reageert. Ik zal dan ook niet meer reageren.

Nee hoor Sylvia Millecam is geen flauwekul, valt allemaal onder dezelfde noemer. Niet bewezen nonsens van de alternatieve geneeswijzen.

Je bent wel een typisch voorbeeld van je kop in het zand steken want je gaat totaal niet in houdelijk in op de feiten die ik op tafel leg. Je zegt alleen dat ik heftig reageer en verder met wat ik zeg? Tjah de bewijzen liggen op tafel nu is het nog tijd voor alle mensen die in deze bullshit geloven om wakker te worden.

Dat Placebo voor je werkt is niet gek maar het is absoluut geen geneeswijze te noemen homeopatie dat is een oprechte belediging tegenover de echte geneeswijzen van het reguliere circuit. Waarbij medicijnen worden onderworpen aan vele tests en onderzoek. En niet zomaar één of andere mafkees een molecuul uit de lucht tovert die zoveel keer de omvang van de aarde moet worden vermengd met water en geschud om dan uiteindelijk tot een placebo effect te komen.

Natuurlijk zijn er medische missers, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat beweer ik ook niet maar ik probeer alleen de kant te laten zien dat alternatief niet zo rooskleurig en onschuldig is als dat mensen denken.

Septembergirl voor jezelf ben je het bewijs dat je in één grote leugen gelooft en het placebo effect zijn werk laat doen.
Mijn zoon van 12 heeft fikse ADHD. Ik heb alles geprobeerd en nu is hij aan de Concerta. Dat is echt het enige dat werkt als een bom! Bach bloesem, Omega 3 enz werkte totaal niet!

Bij bach kreeg ik al vraagtekens toen de erkende drogist zei ook het flesje snachts onder zn kussen te leggen. DAAR ben ik toch iets te nuchter voor!
quote:intheheart schreef op 08 januari 2011 @ 07:03:

Mijn zoon van 12 heeft fikse ADHD. Ik heb alles geprobeerd en nu is hij aan de Concerta. Dat is echt het enige dat werkt als een bom! Bach bloesem, Omega 3 enz werkte totaal niet!

Bij bach kreeg ik al vraagtekens toen de erkende drogist zei ook het flesje snachts onder zn kussen te leggen. DAAR ben ik toch iets te nuchter voor!Dat klinkt me verstandig in de oren.
Tjah concerta is ook een wetenschappelijk onderzocht geneesmiddel. Waarbij bewezen is dat het werkt. Geen wonder ook dat het dus werkt .

Ach en als BachBloesem helpt je rustiger te voelen voor een examen, wie ben ik om dan te zeggen dat het niet gebruikt mag worden. Maar dat is een mooie manier van een placebo. Maar om nou zoiets aan te wenden bij een psychische aandoening als ADHD, gaat me veel te ver. Daar werkt een placebo effect niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven