Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Een goedemorgen allemaal.

vanmorgen waren we weer vroeg op.

Vriend is naar een autobeurs in Rosmalen en ik heb even het rijk alleen om het een en ander te doen hier in huis.

Ik heb al gedaan:

bed afgehaald

Wasmachine aan gezet en was opgehangen

Opgeruimd

Gestoft

gezogen

Vuilnisbak geleegd

Dweil door de huiskamer

Ik ga nu verder doen vandaag:

Ramen zemen

Gordijnen wassen

Koelkast schoonmaken

Rek met keukenspullen afwassen en poetsen

bed weer opmaken

Was ophangen

en dan is einde van de middag en doe ik niets meer.

Vanavond brood met soep en dan is het weer best.

Morgen een relaxdagje waar ik niet zoveel op de planning heb staan en dat wil ik graag zo houden.

Volgende week weer een drukke weer met school,werk, tandarts, ziekenhuis en ga maar door....
Dag dames,

hier weer een berichtje van mdf. Ik ben echt trots op jullie, omdat jullie echt keihard aan de slag zijn gegaan!!

Hier vandaag een productieve middag gehad;

- kerstspullen opgeruimd

- woonkamer helemaal opgeruimd

- alles gestofzuigd

- boodchappen gedaan (heeft man gedaan, terwijl ik kerstboom ging aftuigen).

- mail beantwoord

afgelopen week een erg drukke werkweek gehad, nu dit weekend weer bijtanken, om maandag weer vol aan de slag te kunnen.

Morgen samen met man de zolder opruimen. Wordt er echt wel tijd voor. Dan de ik tevens een wasje en het bed verschonen.

Nu even een tv programma kijken wat ik gemist had.

Liefs MDF
yes yes ik ben klaar...

Nu relaxen met een boek.

En genieten van mijn schone huis.
Voordat ik naar mijn werk ging (om tien uur pas hoor, dus niet schrikken!) heb ik:

- Was opgevouwen

- Kamer opgeruimd

- Keuken opgeruimd

- Afgewassen

- Kattenbakken uitgesopt

- WC schoongemaakt

Toen ik op mijn werk zat heeft mijn man:

- Was opgeruimd

- Kamer gezogen

- Keuken gezogen

- Afwas opgeruimd (we laten het aan de lucht drogen)

Dus we zitten nu tevreden in een schoon huisje! Hoera!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse en MDF, klinkt goed zeg! Fijn dat jullie man ook zo actief is (die van mij verbouwt, ben ik hem ook hele dankbaar voor)...

Hasse, wat flink dat je met de hand afwast! Ik ben echt zo blij met mijn afwasmachientje, ook al valt 'ie helemaal uit elkaar. Als ik iets erg vind dan is dat afwassen en toen ik op mezelf woonde had ik ook nooit genoeg servies!

Hier de hele dag geklust en getekend dus weinig gedaan. Straks schone beddengoed er even opgooien, stof van ons af douchen en heerlijk schoon erin vanavond!

Jet, geniet van je boek in je schone huis
Niks flinks aan hoor Wizziwik.. De afwasmachine is overleden en eigenlijk moeten we gewoon een nieuwe keuken (deze stort langzaam maar zeker in elkaar), dus tot die tijd laten we het even zo.... En ach, we zijn maar met z'n tweetjes, dus zo'n afwasje is ook niet heel veel werk...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ooooh, nou maar hopen dat die nieuwe keuken niet lang hoeft te duren.

Samen afwassen is ook gezellig, mijn ouders wilden helemaal geen vaatwasser omdat ze het veel te gezellig vinden zo.Tsja, ik wil nooit meer zonder, hoor!
goedemiddag allemaal weer,

Gelukkig nog een wonder zonder afwasmachine Hasse88.

Ik heb er nooit een gehad en heb er nu ook geen een.

Wel plek voor in mijn keuken maar ik vind het wel oke zo.

Ik ben niet zo van de apparaten.

Ik heb ook geen droger.

We zijn maar met ze tweeen en de afwas is zo klaar elke dag.

En mijn was is in onze huis ook zo droog.

Vanmorgen lekker uitgeslapen.

Vanmiddag gedaan:

gezogen

Stoffen

Opruimen

Afwas opgeruimd

Nieuwe afwas gedaan

Was gedraaid

Was nu nog ophangen

Drie kattenbakken verschoont

Ik ga nu :

strijken

betalingen doen

En verder lekker uitrusten en relaxen.

Alleen einde van de dag nog eten koken en de katten vis geven.

Daarna met een boek de bank op.
hier ook geen vaatwasser in huis en eigenlijk ben ik er hard aan toe.

Van kinds af aan hadden mijn ouders er eentje. Twee jaar terug gingen we samenwonen in een huurhuis. En jawel, ook daar stond er eentje ingebouwd. Heerlijk om te hebben hoor!

Vorig jaar hebben we toen dit huis gekocht, maar helaas geen vaatwasser aanwezig dus. En ik mis het. Nu doen we (bijna) elke avond wel de aafwas, maar ik heb echt veel liever die vaatwasser terug.

Zodra het huis volledig ingericht is, gaan we sparen voor een nieuwe keuken. Ik wil dan een grotere! En uiteraard een vaatwasser.

Vandaag een luie dag, omdat ik me grieperig voel. Niks is goed, ik ben hangerig, chagerijnig en baal van alles. Gelukkig laat manlief me met rust. Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Liefs MDF
goedemorgen allen.

Weer een nieuwe week met nieuwe kansen.

lekker nog even vrij vandaag maar alweer genoeg gedaan:

het hele huis gezogen

gestoft

het hele huis gedweild

Wc en douche

Was gedraaid

Was afgehaald en opgevouwen

tafels in de was gezet

Opgeruimd

Nu even uitrusten en de vloer moet drogen.

Straks:

Spullen weer terug zetten na het schoonmaken

Was ophangen

Stad in twee boodschapjes doen

Naar de Tandarts twee kronen laten plaatsen

Boodschappen doen voor de hele week

Eten koken voor twee dagen

En vanavond zalig naar de yoga maar dat is dan ook wel even nodig na zo dag als vandaag.
Hallo Jet, goed bezig! Die yoga heb je inderdaad wel verdiend na zo'n dag. Wanneer begin je met je opleiding, deze week toch?

Hier de hele ochtend de vaste klusjes gedaan en daarnaast nog even het toilet geboend en alle verbouwingsstof gestoft en gezogen. Aangezien dat door het hele huis ligt, kon ik overal bij langs.
Sorry meiden... ik was ff ziek. Maar nu ben ik er weer!

Jullie gaan wel lekker, niet waar?

Ik moet toegeven dat ik even te weinig heb gedaan. Maar 1 voordeel: ik kan in huis nu wel verder.

Vanavond even een vervelende klus (administratie voor iemand) en morgenacond weg, maar vanaf woensdag heb ik 's avonds weer tijd voor dingen die ik wil/moet doen.

Lekker he, een schoon bed! En dan lekker frisgedoucht erin 's avonds. Heerlijk!
ik begin morgen wizziwik.

Spannend hoor.

Gr
hoi meiden,

Hier weer een enerverende dag achter de rug. Het leek wel of er iets in de lucht hing; ik had bijna alleen maar van die zeurende mensen aan de telefoon vandaag, echt niet normaal. Oke, eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik de halve nacht wakker was, dus niet zo best geslapen. Maar ook dat hebben we weer mooi overleefd.

Na werktijd hebben man en ik de grote boodschappen gedaan; niks zo fijn om die op een doordeweekse dag te doen rond etenstijd. Intussen samen gekookt, gegeten en de afwas gedaan.

Omdat ik nog een beetje energie overhad, heb ik net de was gedaan; machine draait weer en ik heb zelfs de handwas gedaan (wollen trui was ik met een beetje shampoo, werkt prima). Nu even de mail bijwerken, niet zoveel vandaag en dan een beetje op de bank hangen, of ik blijf hier hangen, of ik duik mijn bed in.

@ Amygdala, balen dat je ziek was. Niks ernstigs? Of is het gewoon dat griepje waar half Nederland last van heeft?

@ Jet, Spannend hoor dat je morgen met je opleiding gaat beginnen. Hou je ons wel op de hoogte? Hoe ga je studie met huishouden en werk combineren?

Hoe was het bij de tandarts? Heb je veel pijn gehad bij het plaatsen van de kronen?

@ Wizziwik, nog weken na een verbouwing/nieuwbouw kom je dat hele fijne stof nog overal tegen. Echt een verschrikking.

Fijne avond allemaal!

Liefs MDF
mdf het is inderdaad spannend allemaal morgen.

hoe ik het ga combineren geen idee nog.

zal wel wennen zijn in het begin.

ik hou jullie op de hoogte.

tandarts was geen feest maar ze zitten en het is heel mooi geworden.

fijne avond allemaal.

xjet
@ Jet,

heeeeel veel succes op je 1e dag morgen!! Ik ga aan je denken. Toy toy!
dank je lief...

x
Goedemorgen!

Jet, heb je een nieuwe baan? Veel succes!

Vandaag heb ik een hoop te doen, of eigenlijk: ik wil een hoop doen:

badkamers en toiletten met cementsluierverwijderaar (zo'n rot werk en het ruikt ook niet echt lekker fris, helaas)

zuigen

dweilen

wassen

strijken (al weet ik nu al dat ik dat vandaag niet ga doen)

kledingkast verder indelen

twee kamers leeghalen omdat morgen de behanger erbij moet.

offertes opvragen voor gordijnen bij verschillende bedrijven.

En natuurlijk mijn zoon van school halen en weer brengen en boodschappen doen en koken en alles wat daarna komt.

Maar nu heb ik nog een lekker kopje koffie voor me staan waar ik nog 8 minuten van wil genieten

Ik ben er nog steeds maar postte even niet, geen idee waarom. De griep is hier aangekomen maar het huis moet ook schoon.

Omdat morgen 5dames hierkomen vergaderen heb ik de BG gedaan, in etappes, want griep hebben dat put mij altijd zo uit. Nu alleen de stoelen afzuigen (of hoe je dat ook goed abn zegt) en dan is het schoon. Pff, ik ben moe.
Mac123 ik heb geen nieuwe baan hoor.

Ik ga vanaf vanavond beginnen aan de opleiding voor pedicure.

en ik heb enorm veel zin in.

Vanmorgen nog een drukke ochtend gehad op het werk.

Ook een uurtje langer aan de slag geweest en daarvan dus weer helemaal stuk van thuiskomen.

Nu even relaxen.

Ik heb gedaan:

Opgeruimd

Gezogen

Twee wassen afgehaald en opgevouwen

Vuilniszak geleegd

Container omgereden.

valt mee voor vandaag.

Ik heb de afgelopen vrije dagen genoeg gedaan dus nu gewoon even een paar dagen alleen bijhouden en het is weer zo klaar.

Boodschappen zijn ook gedaan voor de hele week dus dat is zalig dat ik ook daar niet meer aan hoeft te denken.

Koken heb ik gisteren ook al gedaan voor twee dagen, dat staat lekker klaar nu.

Mijn vriend is later en ik eet al voordat ik weg ga.

Nu lekker effe niets en einde van de middag richting Rotterdam.

ben benieuwd.
Hier net ruzie met een nieuw vest; ik had die in de droger gedaan (dat mocht volgens het etiket).

Vervolgens zit het koordje van het vest helemaal vastgehaakt in de trommel, kreeg het er met hulp van man en veeeeeel moeite uit. Ik kan daar dan zo van balen.
Jet, hoe was je cursus? Hopelijk wel leuk iig.

MDF, da's balen zeg. Gelukkig kon het er wel uit.

Zojuist nog, zachtjes vriend slaapt, de afwas gedaan. Hoeft dat morgenvroeg iig niet meer.

Morgen vergaderen in de ochtend en eerste verdieping in de middag poetsen.
cursus was erg leuk.

Het is veel maar het moet gaan lukken met een goede planning.

En hoop ik minder werken.

Vanmorgen weer tot een uur me drie slagen in de rondte gewerkt.

Om 13.00 uur weg gegaan.

Boodschappen gedaan bij de lidl

Ziekenhuis geweest en gelijk door naar de apotheek

Thuis gekomen

Koffie gedronken

Opgeruimd

Boodschappen opgeruimd

Was in de machine

Gezogen

Container weer omgereden

Post opgeruimd

Nu effe zitten en zo:

Eten koken

Afwassen

Schoolwerk voorbereiden ofwel lijstje maken wat ik nog moet halen morgen, de rest doe ik van het weekend

Was ophangen

En dan eindelijk zitten nadat ik vanmorgen om half zes mijn bed uit was....

Morgen weer zo'n drukke dag.
Jet, wat heb jij met die container? Of eigenlijk: tegen die container? Hahaha...

Hier dinsdag zoveel kleine dingetjes gedaan dat mijn hele dag ermee gevuld was maar dat het teveel was om hier op te noemen.

Gister heb ik niets extra's kunnen doen want te druk en vanmiddag heb ik eigenlijk even ingepland dat ik een flinke wandeling ga maken of iets anders BUITEN ga doen. Zit veel te veel binnen met dit weer.

Ik had al bedacht dat ik het misschien mooi kan combineren door de ramen te gaan lappen of iets dergelijks.

Hoe veel komen jullie echt buiten (van de voordeur naar de auto dus niet meerekenen, he )
Nou met dit weer kom ik ook niet buiten hoor! Jakkes! Nee, ik houd helemaal niet van regen en zit lekker warm bij de kachel.

Vandaag wel een hele productieve dag. Morgen gaan we een weekendje weg en vandaag zijn we het hele huis aan het moetsen. Mijn man beneden en ik boven. De was is al helemaal weggewerkt, alles is gestofzuigd... alleen de badkamer moet nog. En laat ik daar nu echt een schurfthekel aan hebben.... bahbahbah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven