tips voor hapjes?

10-01-2011 09:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend is Mariapman jarig en ik ben nog opzoek naar tips voor borrelhapjes. Het criterium is dat ik ze vantevoren moet kunnen klaarmaken.

Ik heb al bedacht van die gevulde pepertjes met roomkaas, wraps met zalm en roomkaas, oprollen en dan in plakjes. Verder een bordje kaasblokjes en droge worstplakjes.

Hebben jullie nog andere tips? Het is voor de middagborrel.
Ik vind natte worstplakjes lekkerder
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
He nee, veelste klef! Hoe droger hoe lekkerder, vooral met flink knoflook erin!
Gehaktballetjes, zelfgebakken brood met zelfgemaakte oioli, paar verschillende kaasjes op tafel, bladerdeeghapjes met verschillende soorten vulling, prikkers met cherrietomaat, mozzerella en een blaadje basilicum, bladerdeegstengels (kaas, itiliaanse kruiden), tortillachips met quacamole, op de blokjes kaar kan je met een prikker ananas of augurk doen, gevulde eieren...
Lekkere mini quiches. Warm en koud lekker. Ik zou iig iets warms erbij doen. Lekkere gehaktballetjes, ook warm maar als het afgekoeld is ook nog lekker. Frittata is makkelijk en lekker. Kan je allemaal in alle soorten maken, met vlees, vis en vega. (quiche en frittata)

Ja hoeveel werk wil je eraan besteden? Ik vind worst en kaas niet zo bijzonder. Ik zou dan gaan voor tapasachtige hapjes. Altijd lekker en van te voren te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
- Rosbief of rookvlees met mon chou er tussen gerold.

- Boterhamworst met augurk (niet erg origineel, maar doet 't altijd goed)

- Spiesjes met verschillende soorten fruit eraan geregen (druif, ananas, aardbei, meloen etc.)

- Gevulde eitjes (mjammie)
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2011 @ 10:22:

Lekkere mini quiches. Warm en koud lekker. Ik zou iig iets warms erbij doen. Lekkere gehaktballetjes, ook warm maar als het afgekoeld is ook nog lekker. Frittata is makkelijk en lekker. Kan je allemaal in alle soorten maken, met vlees, vis en vega. (quiche en frittata)

Ja hoeveel werk wil je eraan besteden? Ik vind worst en kaas niet zo bijzonder. Ik zou dan gaan voor tapasachtige hapjes. Altijd lekker en van te voren te maken.

@ MV, ik heb even een vraag aan jou nav topic kleine vega hapjes, dus.. ben je online?

OT:

De suggesties die ik had zijn al genoemd, dus ik ben bang dat ik weinig zinvols toe te voegen heb. In ieder geval succes!
niet veel toe te voegen, alleen misschien deze variant op de wraps:

insmeren met geitenkaas of philadelphia ofzo en dan zoete pepers erop. (die uit een potje zijn prima, haal ze altijd bij de lidl) Eigenlijk de peppadew maar dan op een wrap. Doet het hier altijd erg goed.
quote:Karen87 schreef op 10 januari 2011 @ 11:00:

[...]

@ MV, ik heb even een vraag aan jou nav topic kleine vega hapjes, dus.. ben je online?

OT:

De suggesties die ik had zijn al genoemd, dus ik ben bang dat ik weinig zinvols toe te voegen heb. In ieder geval succes!Ja ik moet wel zo weg maar ben over een uurtje er zeker weer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier zijn ook al tig topics over, heb je daar al gekeken?

Heb er een voor je ge upt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2011 @ 11:07:

[...]

Ja ik moet wel zo weg maar ben over een uurtje er zeker weer.Oke, nou in dit topic heb je een foto staan van een hapje met courgette en tomatensalsa en kaas, en van vega gehaktballetjes.. en ik vroeg me af hoe je die gemaakt hebt.. Alvast dank!

@ Maria; bij ons worden van die kleine hapjes/spiesje die je bij de slager kunt halen altijd geslaagd..
quote:Karen87 schreef op 10 januari 2011 @ 14:29:

[...]

Oke, nou in dit topic heb je een foto staan van een hapje met courgette en tomatensalsa en kaas, en van vega gehaktballetjes.. en ik vroeg me af hoe je die gemaakt hebt.. Alvast dank!

@ Maria; bij ons worden van die kleine hapjes/spiesje die je bij de slager kunt halen altijd geslaagd..Ben net thuis, ik zal zo even daar posten!
- miniknakworstjes oprollen in croissantdeeg voor kleine croissants, variatie erop is kaas of ham

- prikkertjes met tomaat, basilicum en mozzarella

- mini-sate (ook kant en klaar te koop bij AH)

- dadels gevuld met kaas

- dadels gevuld met spek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven