Werk & Studie alle pijlers

SPH op de Han ervaringen?

09-01-2011 14:15 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben van plan om in augustus met de opleidng SPH te starten. Aangezien ze in nijmegen op de HAn met minorvakken als sport en spel werken gaat hier sterk mijn voorkeur naar uit. Mijn intructeur heeft deze opleiding ook gedaan en zegt dat die erg zwaar was. Echter is het voor haar al zo'n 12 jaar geleden. Dus vroeg ik me af of er hier meiden zijn met ervaringen?

Zoals hoevele uur zat je op school in de week (voor de voltijd) Hoe zagen die dagen er qua uren uit? (van/tot hoelaat) Was het zwaar. reisde je op en neer of woonde je in nijmegen op kamers? Nog genoeg tijd om doordeweeks te sporten/werken etc?

Voro de deeltij/dualers: Hoe kwamen jullie aan een werkplek?

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over de opleiding op deze school
Ik studeer geen SPH op de HAN, maar iets soortgelijks en naar mijn idee lijken deze opleidingen qua dagindeling/minoren etc op elkaar.

1. Als je 1.5 uur of langer moet reizen om op school te komen, zou ik op kamers gaan. De eerste lessen kunnen starten om 8.50. Ook heb je soms college's in de avonduren of laat in de middag. (herkansingen zijn vaak ook in de avonduren)

2. De uren die je op school zit is afhankelijk van het blok. Je krijgt 4 blokken per jaar en dus steeds een ander rooster. Soms moet je veel in groepen werken, soms veel colleges op school volgen. Daar valt niks nuttigs over te zeggen eigenlijk

3. Minoren zijn nog niet voor het 1e jaar. Deze kun je pas verderop in de studie kiezen.

4. Ga eens kijken of er een open dag is binnenkort (vast wel!) en of de mogelijkheid is om een dagje mee te lopen. Zo krijg je een beetje een beeld van de studie en kun je al je vragen stellen aan studenten en docenten.
Ja voor opendag had ik al lang gekeken. Dat is 5 februari. Ben benieuwd
Zwaar? SPH zwaar?

Oké, ik deed hem niet in Nijmegen en ook zo'n 10 jaar geleden maar zwaar is nu niet bepaald wat ik me ervan herinner...

Volgens mij maar drie dagen per week les (oké met een beetje creatief schuiven en skippen haha) en niet eens volle dagen.

Pas met de stages had ik volle weken. Ik heb tijdens mijn hele studie zo'n 20-25 uur per week een bijbaan gehad.
Het verschilt denk ik heel erg per stad. Ik heb twee jaar de SPH in Groningen gedaan, maar hier op de HAN ziet de opleiding er weer een stuk anders uit.

Het is natuurlijk ook heel persoonlijk dat wel/niet zwaar vinden. Daar kom je uiteindelijk maar op 1 manier achter....
quote:vivagirl81 schreef op 16 januari 2011 @ 00:01:

Zwaar? SPH zwaar?

Oké, ik deed hem niet in Nijmegen en ook zo'n 10 jaar geleden maar zwaar is nu niet bepaald wat ik me ervan herinner...

Volgens mij maar drie dagen per week les (oké met een beetje creatief schuiven en skippen haha) en niet eens volle dagen.

Pas met de stages had ik volle weken. Ik heb tijdens mijn hele studie zo'n 20-25 uur per week een bijbaan gehad.

haha deze reactie had ik wel evrwacht.

Mijn coach zei ook al. Degene die zij kende en de sph in Breda deden liepen te zeuren dat ze te weinig vrije dagen hadde.In totaal hoefde ze op avans maar 3 dagen naar school. OP de han 5 hele dagen.

Maar niemand die hier op de han de opleiding doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven