Oren schoonmaken
maandag 10 januari 2011 om 21:41
Ik heb een discussie met mijn vriend en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik maak altijd mijn oren schoon met een wattenstaafje, mijn vriend zegt dat dit slecht is omdat je je oorsmeer dan 'aandrukt'. Punt is dat ik wel eens oorontsteking heb en hij nooit. Hij maakt het zeg maar met een zakdoekje schoon, maar gaat niet in zijn oor.
Wat vinden jullie?!
Wat vinden jullie?!
maandag 10 januari 2011 om 21:44
maandag 10 januari 2011 om 21:50
Ik heb een tijd steeds een "dicht" oor gehad. Mijn moeder (ik was nog jong ) deed er dan een drupje olie in, met een watje en dan 'sochtends uitspoelen. Dokter raadde ons dit ten zeerste af, omdat de olie zorgt dat het oorsmeer juist weer naar beneden "zakt" i.p.v. dat het eruit komt. Wattenstaafjes zijn in die geest ook niet 'goed', omdat je alles aandrukt, wat het "probleem" juist erger maakt. Een zakdoekje werkt dan het beste.
edit: en voor mij zou het best werken als ik iets eerder op 'verstuur' druk
maandag 10 januari 2011 om 21:56
maandag 10 januari 2011 om 21:56
maandag 10 januari 2011 om 21:58
maandag 10 januari 2011 om 22:00
maandag 10 januari 2011 om 22:01
Ik heb zn 4 a 5 keer per jaar verstopte oren en moet dan langs de huisarts om ze uit te laten spuiten. Deze raad ook zeker af om met een wattenstaafje in je oor schoon te maken. Daarnaast raden ze ook steeds vaker oorspray af zoals Audiospray, maar verwijzen ze naar de gewone keuken olieën om je oorsmeer soepel te houden.
De earscratcher ziet er wel interessant uit, maar ik betwijfel of dat werkt. Maar voor 6 euro wil ik het wel eens proberen.
De earscratcher ziet er wel interessant uit, maar ik betwijfel of dat werkt. Maar voor 6 euro wil ik het wel eens proberen.
maandag 10 januari 2011 om 22:10
quote:viva1973 schreef op 10 januari 2011 @ 21:55:
Ik ken iemand die met een wattenstaafje z'n oor schoonmaakte terwijl hij van de badkamer naar de slaapkamer liep en uitgleed, waardoor het wattenstaafje te diep in z'n oor kwam en hij sindsdien gehoorbeschadiding heeft.
Joh, ik ken iemand die al telefonerend de trap afviel en zijn bekken brak.
Maar goed, ik maak al 46 jaren mijn oren schoon met een wattenstaafje, en heb nog nooit een verstopt oor gehad, zelfs nooit oorontsteking.
Ik ken iemand die met een wattenstaafje z'n oor schoonmaakte terwijl hij van de badkamer naar de slaapkamer liep en uitgleed, waardoor het wattenstaafje te diep in z'n oor kwam en hij sindsdien gehoorbeschadiding heeft.
Joh, ik ken iemand die al telefonerend de trap afviel en zijn bekken brak.
Maar goed, ik maak al 46 jaren mijn oren schoon met een wattenstaafje, en heb nog nooit een verstopt oor gehad, zelfs nooit oorontsteking.
maandag 10 januari 2011 om 22:11
quote:Mil_Spec schreef op 10 januari 2011 @ 21:58:
Ik heb van die hele lange wattestaafjes, die kan je er aan één kant insteken en dan haal ik hem aan de andere kant er weer uit, volgens mijn vrouw zit er toch niks tussen m'n oren .... ik doe het ook wel eens met de fietspomp, even flink doorblazen en klaar.
Ik heb van die hele lange wattestaafjes, die kan je er aan één kant insteken en dan haal ik hem aan de andere kant er weer uit, volgens mijn vrouw zit er toch niks tussen m'n oren .... ik doe het ook wel eens met de fietspomp, even flink doorblazen en klaar.
maandag 10 januari 2011 om 22:16
quote:hanneke000 schreef op 10 januari 2011 @ 21:50:
Ik heb een tijd steeds een "dicht" oor gehad. Mijn moeder (ik was nog jong ) deed er dan een drupje olie in, met een watje en dan 'sochtends uitspoelen. Dokter raadde ons dit ten zeerste af, omdat de olie zorgt dat het oorsmeer juist weer naar beneden "zakt" i.p.v. dat het eruit komt. Wattenstaafjes zijn in die geest ook niet 'goed', omdat je alles aandrukt, wat het "probleem" juist erger maakt. Een zakdoekje werkt dan het beste.
Maar die olie zorgt er juist voor dat er beweging in het propje komt, waardoor je deze kan uitspoelen.
Ik moest laatst mijn oren laten uitspuiten en dan verzoeken ze de avond ervoor er ook een drupje olie in te druppelen, zo halen ze de prop er makkelijker uit.
Maar die olie zorgt er juist voor dat er beweging in het propje komt, waardoor je deze kan uitspoelen.
Ik moest laatst mijn oren laten uitspuiten en dan verzoeken ze de avond ervoor er ook een drupje olie in te druppelen, zo halen ze de prop er makkelijker uit.

maandag 10 januari 2011 om 22:16
Ik maak mijn oren altijd schoon met een wattenstaafje. Gewoon het ding alleen in het stukje steken waar het geen kwaad kan, dan is er niks aan de hand.
Als ik mijn oren niet schoonmaak met wattenstaafjes dan wordt ik na een tijdje helemaal gek van het gevoel van mijn oorsmeer. Amehoela dus dat je oor lekker zelfreinigend is. Ik heb er nog niks van gemerkt in mijn 25 jaar dat ik hier nu op deze aardbol sta.
Als ik mijn oren niet schoonmaak met wattenstaafjes dan wordt ik na een tijdje helemaal gek van het gevoel van mijn oorsmeer. Amehoela dus dat je oor lekker zelfreinigend is. Ik heb er nog niks van gemerkt in mijn 25 jaar dat ik hier nu op deze aardbol sta.
maandag 10 januari 2011 om 22:18
Ik draag 's nachts oordoppen en daardoor maken mijn oren meer oorsmeer aan. Ik moet ze daarom wel vaak schoonmaken anders vallen de brokstukken uit mijn oren.....
En ik peuter ook met wattenstaafjes, niet te diep maar met twee staafjes tegelijk. Misschien past mijn vinger er ook wel in, vanavond maar even proberen...
En ik peuter ook met wattenstaafjes, niet te diep maar met twee staafjes tegelijk. Misschien past mijn vinger er ook wel in, vanavond maar even proberen...