thee

10-01-2011 08:44 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
zit lekker te ontbijten met een heerlijk kopje thee en bedacht me zomaar wat is jullie favoriete smaak??

de mijne denk ik grapefruit/orange van pickwick

moeilijk kiezen want vind eigenlijk alle smaakjes van de fruitwelness serie lekker
lekker:

earl grey, lady grey, darjeeling, ceylon, breakfast blend, lapsang souchong, jasmijn, rooibos

niet lekker:

Smaakjesmeuk, sterremunt, zoethout, kaneelthee.
Hoi MV ik hou er zelf helemaal niet van maar mijn schoonmoeder is er dol op dus koop ik af en toe een doosje dan kan ze lekker aan de cactusthee als ze bij ons is.

Ze moet dan wel de perzik en bosvruchten thee meenemen want brrrrrrrr !
De White Tea van Pickwick en dan vooral die met Peer/druif smaak! Die heb ik het liefst in de lente/zomer. In de winter heb ik liever rooibos of Turkish Apple.
quote:Kokolientje schreef op 10 januari 2011 @ 14:42:

Hoi MV ik hou er zelf helemaal niet van maar mijn schoonmoeder is er dol op dus koop ik af en toe een doosje dan kan ze lekker aan de cactusthee als ze bij ons is.

Ze moet dan wel de perzik en bosvruchten thee meenemen want brrrrrrrr !Ja dat is dan wel weer het nadeel... Sinaasappel gaat nog, maar bosvruchten en perzik! Gruwel!! Hoeveel zakjes Cactus zitten er in dan? Dan ga ik even bedenken of dat de moeite is... Maar in ieder geval bedankt voor de tip!!
Rooibos, groene thee met citroengras, groene thee met cranberry, earl grey, citroen, bosbes, framboos en kers.
Oh en verse muntthee niet te vergeten..
Ik hou van zwarte thee en mijn favorieten zijn Darjeeling, Assam en Kistje Keizer (die laatste is helaas niet zo makkelijk te krijgen). Voor mij geen vruchtenthee, ik vind aardbeien ofzo heerlijk maar dan op mijn brood. Alleen Herfstthee vind ik erg lekker. En de Gold van Pickwick (?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
En in de haast vergeet ik nog kaneelthee en de Winter Glow thee van Pickwick.
Even wat thee vragen van een voormalig theedrinker die thee aan het herontdekken is.

Toen ik nog studeerde gingen er hele potten doorheen, dat had toen vooral een financieel motief, bovendien was dat gewoon gebruikelijk in mijn studentenhuis. Met de tijd ben ik meer en meer koffie gaan drinken en heb me ontwikkeld tot een echte koffiejunk. Maar nu merk ik dat ik er steeds minder goed tegen kan. Terug naar de thee dus.

Maar thee is wel een beetje veranderd.

'Vroeger' kookte ik water, deed er een zakje of een gevuld thee-ei in en wachtte zo'n 6 minuten. Daarna had ik een heerlijke pot thee. Toen had je ook al de 1-kops zakjes. Dat was een uitkomst. Kokend water in een kopje, 6 minuten wachten en 1 kopje lekkere thee.

Maar nu, heden ten dage, raak ik telkens in de war van thee. Er staat op de pakjes vaak niet of het voor 1 kop of voor 1 pot is. Waar moet ik dan vanuit gaan? Ook de trektijd klopt vaak niet. Als ik een 'modern' zakje in het water hang is na 3 minuten al de thee zo sterk dat het niet lekker meer is.

Als ik vroeger 1-kops-theezakjes gebruikte om een pot te zetten gebruikte ik er meestal 3 en hield de trektijd op zo'n 6 minuten, dat levert nu bittere thee op.

Natuurlijk is het gewoon een kwestie van blijven proberen en dan kom je er wel weer achter. Maar ik vind het iig opmerkelijk. Het lijkt wel alsof de huidige thee sneller trekt, maar ook sneller bitter wordt. En waarom zijn de verpakkingen zo onduidelijk geworden? Een heel kletsverhaal over kruiden uit de bergen van bla-bla en aroma bla bla maar geen enkele aanwijzing over hoeveelheid of tijd. Terwijl dat per thee toch ook flink kan verschillen.

Wie heeft er tips en wie komt dit bekend voor?
De tijd die op pakjes aangegeven staat voor het laten trekken, vind ik eigenlijk altijd al te lang. Brrrr vind te sterke thee zo ontzettend vies. Zeker nu ik nagenoeg nooit meer suiker in mijn thee heb. Ik doe meestal het zakje er in hangen en dan als ik de kleur donker genoeg vind haal ik het zakje er uit.
quote:inkjee schreef op 10 januari 2011 @ 14:52:

[...]

Ja dat is dan wel weer het nadeel... Sinaasappel gaat nog, maar bosvruchten en perzik! Gruwel!! Hoeveel zakjes Cactus zitten er in dan? Dan ga ik even bedenken of dat de moeite is... Maar in ieder geval bedankt voor de tip!!Er zitten van elke smaak 5 zakjes in het doosje, volgens mij kost het 1,19 of iets in die richting. Als de cactus op is moet ze wel verplicht aan de sinaasappel thee
mijn favoriet: chili chili bang bang

ingredienten: Rooibos, Cinnamon, Ginger pieces, Red thistle, Sweet red pepper corns and Chilli flakes
@Guinevieve; een paar tips;

- giet het water altijd op het theezakje dat dus al in de pot/ het kopje zit

- let op de kleur; zwarte kan inderdaad erg bitter zijn als ie te donker is en dat vind ik persoonlijk ook erg vies. Die laat ik er dus zelden langer dan een minuut of 2 inzitten. en niet swishen :P

- groene thee altijd maken met water dat van de kook af is (dus niet direct uit de waterkoker) want dan wordt het bitter.
Op een zomerse dag , Kruiden ijsthee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven