Borstvoeding verwerken in gewoon eten voor grote kinderen

12-01-2011 06:36 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen. Alweer wat ouder. De oudste is 11, de jongste is 7. Ik heb lang borstvoeding gegeven. De oudste 5 jaar, de jongste zelfs 6 jaar ( ik heb ze zelfs beiden tegelijk gevoed). Nu ben ik dik een jaar van de borstvoeding af, maar ik heb nog genoeg over. Het is nooit gestopt. Ik heb ook altijd enorm veel gekolfd, gewoon om de spanning er af te halen, en later omdat ik ook doneerde aan de borstvoedingsbank, en ook een beetje om te bewaren voor later. Alhoewel ik nooit zo goed wist wat ik met dat later aan moest.

Nu is het dus later. En soms kolf ik nog wel eens. Omdat het zo leuk is. En omdat ik het allemaal zo mis.

Nu heb ik dus een vriezer vol melk. En borsten die nog steeds kunnen voeden. En daarom heb ik van de week voor het eerst eten gemaakt waar ik mijn eigen melk in heb verwerkt, voor het gezin. Niemand die er iets van heeft gemerkt en dat heeft me aan het denken gezet. Als niemand het merkt, en ik zo toch mijn gezin nog steeds het beste onder de zon kan geven. Moet ik daar dan niet mee doorgaan? Is het geen 'gat in de markt'?

Zijn er nog mensen die recepten willen uitwisselen? Kan je bijvoorbeeld pannenkoeken bakken met moedermelk?

Ik denk dat een beker borstvoeding wel op zou vallen qua smaak, vandaar dat ik het liever verwerk. Het voelt in ieder geval wel goed om zo nog iets met al het goeds wat moedertje natuur ons geschonken heeft, te doen.
quote:Confiture schreef op 12 januari 2011 @ 07:59:

Bambam, was Campina niet een betere nickname voor je geweest???
100 kusjes op een dag, dan worden ze vanzelf groot.
Hahaha, memmenthaler. Geweldig!
quote:driewieler schreef op 12 januari 2011 @ 08:17:

Dan vind jij het niet vies Miffy, maar ik vind dat bv melk bedoelt is voor zuigelingen. Kinderen van 7 zijn geen zuigelingen meer. En gevoelsmatig zou ik me heel ongemakkelijk voelen als ik dit van mijn moeder zou krijgen. Het is te intiem. Daarom.Ik vind, als dit verhaal waar is, en dat denk ik niet, wat TO doet om allerlei redenen ongezond, maar niet omdat het vies is.
quote:Solomio schreef op 12 januari 2011 @ 08:24:

[...]

En dat weet jij, omdat?

Natuur is niet iets waar wij ons veel van aantrekken en ik vind het prima om dat iets meer te gaan doen, maar hoe kun je nou vaststellen wat de natuurlijke speenleeftijd van een mens is?

Volgens mij worden dieren gespeend als ze 'normaal' mee kunnen eten met de volwassenen.oh bij het zoeken naar bronnen zag ik dat ik mij vergist had het is van 2.5 tot 7 jaar
Ik geloof er geen hol van. En dan nog, als je zo'n bv-voorstandster bent weet je dat het op die leeftijd geen enkele toegwvoegde waarde meer heeft. Weggooien dus.
quote:Miffy schreef op 12 januari 2011 @ 08:28:

[...]

Ik vind, als dit verhaal waar is, en dat denk ik niet, wat TO doet om allerlei redenen ongezond, maar niet omdat het vies is.

Eens.

Maar als het niet waar is, dan neem ik het TO ook wel kwalijk. Dit zijn net de verhalen die andere mensen dan lezen en waarvan ze dan zeggen dat alle moeders die wat langer voeden dan de maatschappelijke norm, vies zijn en niet sporen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind dit heel interessant. We walgen van borstvoeding, terwijl het iets heel natuurlijks is.

Zelf heb ik al mijn kinderen (3) zo'n kleine 2 jaar gevoed. Langer wilden ze niet en dat vond ik prima.

TO, ik vind het niet raar wat je doet, maar wat vinden je kinderen er zelf van?

Ik kan me voorstellen dat zij de enigen zijn op school die nog wel eens moedermelk krijgen. Dat lijkt met best raar voor hen. je oudste is elf en komt dus in de pubertijd, een leeftijd waar je je onzeker kunt voelen en ergens bij wil horen.

Kinderen moet je ook los kunnen laten.

Tja , ik wil nog veel meer zeggen, maar daar heb ik nu geen tijd voor, maar in ieder geval denk ik dat jij een beetje door bent geslagen met wat goed is voor je kind. Het lijkt me eerder dat je worstelt met het loslaten van jouw kinderen.
2 kilo per maand aankomen? Uh-uh en Vrouw Holle bestaat ook.
quote:triaspolitica schreef op 12 januari 2011 @ 08:33:

Ik vind dit heel interessant. We walgen van borstvoeding, terwijl het iets heel natuurlijks is.

Ik walg helemaal niet van borstvoeding.

Maar wel op de manier zoals dit gebeurt.
De melk op zich zal misschien niet vies zijn, in de smaak, maar ik vind het een smerige gedachte, om moedermelk te husselen met voedsel voor grote kinderen en volwassenen. En dat TO een probleem heeft staat buiten kijf.
quote:triaspolitica schreef op 12 januari 2011 @ 08:33:

Ik vind dit heel interessant. We walgen van borstvoeding, terwijl het iets heel natuurlijks is. We walgen van BV? Nee dat lees ik dan weer nergens!
quote:SeptemberGirl schreef op 12 januari 2011 @ 08:25:

Jongens, jongens, geen paniek: we vragen het boer GIjsbert en boer Richard. En misschien heeft boer Richard nog wel een plekje voor TO op zijn koeien-carroussel!Volgens mij is dit toch echt de natte droom van boer Marcel: een vrouw die helemaal samenvalt met de zeugmoederrol!
dat kan wel hoor, die van mij kwamen 1,5 kilo aan, en waren binnen 10/11 maanden 10 kilo.
hahahhaa, ik vind het heel grappig!

Geloof er geen hol van
quote:Murdoch schreef op 12 januari 2011 @ 08:35:

[...]

Volgens mij is dit toch echt de natte droom van boer Marcel: een vrouw die helemaal samenvalt met de zeugmoederrol!
quote:triaspolitica schreef op 12 januari 2011 @ 08:36:

dat kan wel hoor, die van mij kwamen 1,5 kilo aan, en waren binnen 10/11 maanden 10 kilo.Ik reken het even voor: als je kindje 3 kilo is bij de geboorte, en dan met 10 maanden 10 kilo weegt, dan is het dus 7 kilo aangekomen in 10 maanden, dat is 700 gram per maand. En dus niet 1,5 kilo, of zelfs 2 kilo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Maar TO, die diepvries-ijsblokzakjes, maak je die direct vast aan je tepel als je ze gaat vullen?
Tuurlijk kan het, maar in dit topic vol gekwezel over vloeibaar goud geloof ik het gewoon niet triaspolitica.
quote:Maleficent schreef op 12 januari 2011 @ 08:22:

[...]

Zullen we de diagnoses stellen aan de echte profs overlaten?Ik ben een prof...
quote:Maleficent schreef op 12 januari 2011 @ 08:34:

[...]

Ik walg helemaal niet van borstvoeding.

Maar wel op de manier zoals dit gebeurt.

En waarom is borstvoeding 'vies' als het aan een kind van 7 gegeven wordt. Het is hetzelfde spul.

Koemelk wordt niet vies gevonden, terwijl dat bedoeld is voor kalfjes. raar toch?
ik heb ook pannekoeken gebakken met moedermelk.

maar dan alleen voor mn dochter van toen anderhalf.

ik zou dat echt mn man niet voorzetten.

hoewel mijn man niet vies is van borstvoeding hij heeft in het begin eens een gekolfd slokje melk geproefd omdat hij nieuwsgierig was ( ik zelf ook gedaan )

koken voor baby / dreumes met borstvoeding kan ik dan nog wel bij ... maar persoonlijk vind ik dat TO wat ver gaat ...
quote:SeptemberGirl schreef op 12 januari 2011 @ 08:21:

[...]

Maar zijn ze slank??

Vloeibare goud, zoals TO zegt, brrr.... Doet mij denken aan Becel vloeibaar uit zo'n knijpfles.ze zijn erg slank,dankzij mijn flesvoeding
quote:PearlGirl schreef op 12 januari 2011 @ 08:38:

[...]

Ik ben een prof...En dan kun je op basis van een slap verhaal precies vertellen hoe iemand in elkaar steekt? Knap hoor.
Wow, ik heb zelf 2 jaar gevoed, dat was meer dan lang genoeg (en werd door de omgeving al als freaky gezien)

Maar dit is echt niet goed!

Je zegt dat je zoveel voeding hebt dat het maar door blijft gaan, maar dat is iets wat je zelf op gang hebt gehouden.

Ik vraag mij af of je voeding kan doneren, want de voedinswaarde wordt automatisch afgestemd op leeftijd.

ik denk niet dat er 1 moeder is die voor een kind ouder dan 1 jaar....(dan heb ik het dus nog heel ruim genomen) een 'donor' zoekt.

Ga naar de huisarts, vraag zo'n hormonen geval om te stoppen en stop, cold turkey, vandaag nog.

Geniet vervolgens van je vrijheid (niet meer kolven, niet meer invvriezen, niet meer stiekem doen, niet meer je gezin op zo'n smerige manier jouw voeding opdwingen :puke: , niet meer afhankelijk van je eigen lichaam)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven