Hulp gevraagd OM/CJIB
dinsdag 11 januari 2011 om 17:44
Om toe te geven de brief had ik niet gelezen dus had het kunnen weten.
Het volgende:
Vandaag wat regeltelefoontjes en wilde wel es weten hoe het met onze bekeuring stond...
We waren het niet eens dus hebben het aangevochten....
Ik bel met CentraleVerwerking Openbaar Ministerie (CVOM) en de vrouw aan de telefoon maakt mijn hele jaar gelijk goed...
De bekeuring is vernietigd doordat het OM te lang heeft gewacht met beslissen.
Had hier geen bevestiging van gehad dus mij werd geadviseerd CJIB te bellen voor een bevestiging.
CJIB zegt dat bij behorende nr nog niks bekend is...
Vaag maar ok weer teruggestuurd naar CVOM..
Hoe toevallig krijg ik dezelfde vrouw aan de lijn
Ze vraagt nogmaals om de letter en nr's en constateerd dat we helemaal geen kwijtschelding hadden!!! Ze had niet naar de achternaam gevraagd ter controle en waarschijnlijk verkeerd ingetoetst.
Hoe blij ik 5 minuten ervoor was hoe nu ik niet weet wat te doen! boos zijn, huilen of wat dan ook!
Hoe kunnen ze nou zo'n fout maken!!!!
Mijn vraag: Valt hier wat aan te doen aangezien ik niks op zwart en wit heb hoop ik op soortgelijke gevallen oid!
Het volgende:
Vandaag wat regeltelefoontjes en wilde wel es weten hoe het met onze bekeuring stond...
We waren het niet eens dus hebben het aangevochten....
Ik bel met CentraleVerwerking Openbaar Ministerie (CVOM) en de vrouw aan de telefoon maakt mijn hele jaar gelijk goed...
De bekeuring is vernietigd doordat het OM te lang heeft gewacht met beslissen.
Had hier geen bevestiging van gehad dus mij werd geadviseerd CJIB te bellen voor een bevestiging.
CJIB zegt dat bij behorende nr nog niks bekend is...
Vaag maar ok weer teruggestuurd naar CVOM..
Hoe toevallig krijg ik dezelfde vrouw aan de lijn
Ze vraagt nogmaals om de letter en nr's en constateerd dat we helemaal geen kwijtschelding hadden!!! Ze had niet naar de achternaam gevraagd ter controle en waarschijnlijk verkeerd ingetoetst.
Hoe blij ik 5 minuten ervoor was hoe nu ik niet weet wat te doen! boos zijn, huilen of wat dan ook!
Hoe kunnen ze nou zo'n fout maken!!!!
Mijn vraag: Valt hier wat aan te doen aangezien ik niks op zwart en wit heb hoop ik op soortgelijke gevallen oid!

dinsdag 11 januari 2011 om 17:57
Jij kan volgens mij geen rechten ontlenen aan de uitspraken van de telefoniste. Dat zij een cijfer verkeerd heeft ingetypt en dat daardoor het misverstand is ontstaan is naar, maar volgens mij vrij weinig aan te doen.
Ik zou gewoon wachten totdat het OM heeft besloten over de bekeuring en dan weer verder zien.
*even heel nieuwsgierig* waarvoor had je een bekeuring gekregen?
Ik zou gewoon wachten totdat het OM heeft besloten over de bekeuring en dan weer verder zien.
*even heel nieuwsgierig* waarvoor had je een bekeuring gekregen?
dinsdag 11 januari 2011 om 17:59
Huh? Je hebt een boete, die heb je aangevochten, je hoort niks, dus bel je na. Mevrouw aan de telefoon zegt dat het wordt kwijtgescholden, maar 5 minuten laten blijkt dat je wel moet betalen. (Ik neem aan dat bezwaarschrift niet gegrond is verklaard?) Waarvoor is de boete, en hoe onterecht is het dat je die hebt gekregen? Heb je de brief aangetekend verstuurd dat je kan bewijzen dat je hem hebt verstuurd? En een kopietje bewaard?
Een nummer intoetsen kan altijd gebeuren natuurlijk. Slordig, maar niet onoverkomelijk.
Een nummer intoetsen kan altijd gebeuren natuurlijk. Slordig, maar niet onoverkomelijk.
dinsdag 11 januari 2011 om 17:59

dinsdag 11 januari 2011 om 18:54
Dank voor reactie.
Misschien was mijn idee er om een beetje overtrokken maar vind het gewoon kl*te
De boete is 160 euro en persoonlijk vind ik dat heel wat geld.
Volgens meneer motoragent namen we voorang op de snelweg terwijl duidelijk richting etc. was aangegeven.
En om dat een andere motor voorrang NAM hebben wij zonder waarschuwing oid een boete gekregen. Meneer nam ons van de weg, zegt ik vind dat je niet voorang gaf aan overige verkeer en hier heb je je ticket van 160 euro/
Terwijl mijn ega op tijd corrigeerde nadat hij het doorhad.
En ik ben zeer zeker van mening dat meneer motoragent zo koel en raar deed vanwege mijn sportieve auto....
Maargoed er valt inderdaad dan weinig te doen.... we wachten rustig af dan maar
Misschien was mijn idee er om een beetje overtrokken maar vind het gewoon kl*te
De boete is 160 euro en persoonlijk vind ik dat heel wat geld.
Volgens meneer motoragent namen we voorang op de snelweg terwijl duidelijk richting etc. was aangegeven.
En om dat een andere motor voorrang NAM hebben wij zonder waarschuwing oid een boete gekregen. Meneer nam ons van de weg, zegt ik vind dat je niet voorang gaf aan overige verkeer en hier heb je je ticket van 160 euro/
Terwijl mijn ega op tijd corrigeerde nadat hij het doorhad.
En ik ben zeer zeker van mening dat meneer motoragent zo koel en raar deed vanwege mijn sportieve auto....
Maargoed er valt inderdaad dan weinig te doen.... we wachten rustig af dan maar
dinsdag 11 januari 2011 om 19:04
dinsdag 11 januari 2011 om 19:06
quote:Gravinnetje schreef op 11 januari 2011 @ 19:04:
Voorrang op een snelweg? Daar moet je toch invoegen?
Maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat meneer motoragent jaloers was op je geweldig sportieve auto. Opel Manta's zijn tegenwoordig behoorlijk zeldzaam dus hij zal er graag een ritje in hebben willen maken.
Voorrang op een snelweg? Daar moet je toch invoegen?
Maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat meneer motoragent jaloers was op je geweldig sportieve auto. Opel Manta's zijn tegenwoordig behoorlijk zeldzaam dus hij zal er graag een ritje in hebben willen maken.

dinsdag 11 januari 2011 om 19:35

dinsdag 11 januari 2011 om 21:17
quote:plops schreef op 11 januari 2011 @ 21:12:
Hmmmm.....zou het iets met bumperkleven/onverantwoord inhalen te maken kunnen hebben?Kan inderdaad. Maar als de motor zijn inhaalmanoeuvre al gestart is, dus knipper uit en vervolgens invoegen op linkerbaan, dan mag TO niet naar links en moet wachten tot motor voorbij is of ruimte geeft.
Hmmmm.....zou het iets met bumperkleven/onverantwoord inhalen te maken kunnen hebben?Kan inderdaad. Maar als de motor zijn inhaalmanoeuvre al gestart is, dus knipper uit en vervolgens invoegen op linkerbaan, dan mag TO niet naar links en moet wachten tot motor voorbij is of ruimte geeft.

woensdag 12 januari 2011 om 09:31
Booyahh, volgens mij wilde zowel de automobilist als de motorrijder invoegen. De motorrijder reed achter de auto. Het is wel zo netjes dat je je voorganger ook de kans geeft om in te voegen. Als ik het goed begrijp deed de motorrijder dit niet en reed gelijk naast de nog niet ingevoegde automobilist.
woensdag 12 januari 2011 om 09:32
Jullie waren niet bij de situatie dus hoe kunnen jullie zo redeneren
Motor rijders zijn zwakker in het verkeer helemaal duidelijk
En ik heb geen sportieve auto maar een auto met sportieve uiterlijk ( sportstriping)
Kijken doet mijn man altijd heeel goed in de spiegels
Want gewoon naar links flikkeren is wel het laatste wat hij deed!
En bumperkleven was het zeker niet
Motor rijders zijn zwakker in het verkeer helemaal duidelijk
En ik heb geen sportieve auto maar een auto met sportieve uiterlijk ( sportstriping)
Kijken doet mijn man altijd heeel goed in de spiegels
Want gewoon naar links flikkeren is wel het laatste wat hij deed!
En bumperkleven was het zeker niet