Meisjesnamentopic!
woensdag 12 januari 2011 om 00:02
De lijst van svb met alle gegeven meisjesnamen van 2010 is binnen: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2010.pdf
The time is now
woensdag 12 januari 2011 om 12:20
quote:ghizzle schreef op 12 januari 2011 @ 11:10:
Bedankt voor je reactie. We hadden al heel lang de naam Lieke in ons hoofd, maar die is nogal populair..dus nu toch weer aan het twijfelen
Pfff.. Dat probleem heb ik ook!
Heb altijd een paar meisjes namen erg mooi gevonden en zou dan ook graag mijn kind zo noemen mocht dit een meisje worden. Nu ben ik zwanger en is het zo dat al deze namen in de top 10 of 20 staan.
Baal ik gigantisch van!
Sophie vind ik dan nog echt de mooiste en deze staat zelfs op 1
Is het ook mogelijk namen per provincie/stad te bekijken?
En vind echt heel weinig namen mooi. Houd van simpele nederlands klinkende namen, niet meer dan 2 lettergrepen. Het moet gewoon te lezen en helemaal uit te spreken zijn, maar wat eventueel ook prima te doen is in het Engels..
Bedankt voor je reactie. We hadden al heel lang de naam Lieke in ons hoofd, maar die is nogal populair..dus nu toch weer aan het twijfelen
Pfff.. Dat probleem heb ik ook!
Heb altijd een paar meisjes namen erg mooi gevonden en zou dan ook graag mijn kind zo noemen mocht dit een meisje worden. Nu ben ik zwanger en is het zo dat al deze namen in de top 10 of 20 staan.
Baal ik gigantisch van!
Sophie vind ik dan nog echt de mooiste en deze staat zelfs op 1
Is het ook mogelijk namen per provincie/stad te bekijken?
En vind echt heel weinig namen mooi. Houd van simpele nederlands klinkende namen, niet meer dan 2 lettergrepen. Het moet gewoon te lezen en helemaal uit te spreken zijn, maar wat eventueel ook prima te doen is in het Engels..
woensdag 12 januari 2011 om 12:29
woensdag 12 januari 2011 om 14:04
quote:Avondzon schreef op 12 januari 2011 @ 12:52:
Johannys? Jochebed?
Klein, kruiperig ventje?
Mensen, mag ik jullie hulp inroepen voor een tweede naam?
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.
Johannys? Jochebed?
Klein, kruiperig ventje?
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.
woensdag 12 januari 2011 om 14:58
woensdag 12 januari 2011 om 15:06
quote:Femfreggel schreef op 12 januari 2011 @ 14:04:
[...]
Klein, kruiperig ventje?
Milla??
Milanne??
Milana??
Esra?? als je husselt
Cesanne/Cezanne
[...]
Klein, kruiperig ventje?
Milla??
Milanne??
Milana??
Esra?? als je husselt
Cesanne/Cezanne
woensdag 12 januari 2011 om 15:15
quote:nimmie2007 schreef op 12 januari 2011 @ 14:58:
Dames,
Hebben jullie ideeën voor stoere, krachtige, liefst eenletttergrepige meisjesnamen?
We hadden twee namen, daarvan is er een overgebleven en nu vind ik die naam toch niet echt super de super...vind het heel moeilijk...misschien ligt het aan de hormonen???
Alvast bedankt!!
Jill
Tess
Brynn
Britt
Maud
Lot
Lynn
Suus
Pien
Puck
Sam
Kris
Finn
Sky
Liv
Liz
Nouk
Loek
Noor
Fay
Fem
Gwen
Jet
Jess
Juul
Kaat
Saar
Kess
MAy
Dames,
Hebben jullie ideeën voor stoere, krachtige, liefst eenletttergrepige meisjesnamen?
We hadden twee namen, daarvan is er een overgebleven en nu vind ik die naam toch niet echt super de super...vind het heel moeilijk...misschien ligt het aan de hormonen???
Alvast bedankt!!
Jill
Tess
Brynn
Britt
Maud
Lot
Lynn
Suus
Pien
Puck
Sam
Kris
Finn
Sky
Liv
Liz
Nouk
Loek
Noor
Fay
Fem
Gwen
Jet
Jess
Juul
Kaat
Saar
Kess
MAy
woensdag 12 januari 2011 om 17:08
donderdag 13 januari 2011 om 20:59
quote:Banba schreef op 12 januari 2011 @ 00:02:
De lijst van svb met alle gegeven meisjesnamen van 2010 is binnen: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2010.pdfO, dat vind ik altijd zo leuk om te bekijken! Soms echt ongelooflijk wat mensen verzinnen en erg leuk om te zien hoe vaak een naam voorkomt.
De lijst van svb met alle gegeven meisjesnamen van 2010 is binnen: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2010.pdfO, dat vind ik altijd zo leuk om te bekijken! Soms echt ongelooflijk wat mensen verzinnen en erg leuk om te zien hoe vaak een naam voorkomt.
donderdag 13 januari 2011 om 21:03
[...]
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cémilla, Césare, Milla, Millanne
[...]
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cémilla, Césare, Milla, Millanne
vrijdag 14 januari 2011 om 14:49
Haai!
Als wij een dochter krijgen willen we haar Madelief noemen. We willen haar graag een tweede naam geven.
Wat vinden jullie mooier staan, een naam met twee of meer lettergrepen of een wat stoerder 1 lettergreep naam?
Bijvoorbeeld:
Madelief Norah
Madelief Liz
Andere suggesties zijn altijd welkom!
Als wij een dochter krijgen willen we haar Madelief noemen. We willen haar graag een tweede naam geven.
Wat vinden jullie mooier staan, een naam met twee of meer lettergrepen of een wat stoerder 1 lettergreep naam?
Bijvoorbeeld:
Madelief Norah
Madelief Liz
vrijdag 14 januari 2011 om 15:02
quote:LunaSter schreef op 14 januari 2011 @ 14:49:
Haai!
Bijvoorbeeld:
Madelief Norah
Madelief Liz
Ik zou kiezen voor 2 of meer lettergrepen.
Liz Madelief vind ik mooier.
suggesties
Madelief Elena
Madelief Annabel
Madelief Juliette
Madelief Carlijne
Madelief Elora
Madelief Noralie
Madelief Leanora
Madelief Elize
Madelief Liselot
Haai!
Bijvoorbeeld:
Madelief Norah
Madelief Liz
Ik zou kiezen voor 2 of meer lettergrepen.
Liz Madelief vind ik mooier.
suggesties
Madelief Elena
Madelief Annabel
Madelief Juliette
Madelief Carlijne
Madelief Elora
Madelief Noralie
Madelief Leanora
Madelief Elize
Madelief Liselot
vrijdag 14 januari 2011 om 15:11
Madelief! Wat leuk!
Ik vind alleen een tweede naam achter zo'n lange voornaam niet zo mooi. Wil je de naam
ook daadwerkelijk gebruiken of is het alleen voor de vorm?
Van de voorbeelden die je noemt, vind ik Norah mooi en goed passen. Liz vind ik sowieso niet mooi, maar ook niet passen bij Madelief.
Wat dacht je evt. van:
Lena
Elke
Keet
Louise
Berber
Pien
Ik vind alleen een tweede naam achter zo'n lange voornaam niet zo mooi. Wil je de naam
ook daadwerkelijk gebruiken of is het alleen voor de vorm?
Van de voorbeelden die je noemt, vind ik Norah mooi en goed passen. Liz vind ik sowieso niet mooi, maar ook niet passen bij Madelief.
Wat dacht je evt. van:
Lena
Elke
Keet
Louise
Berber
Pien
vrijdag 14 januari 2011 om 15:15
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cécile Emilia.
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cécile Emilia.