pilgebruik

11-01-2011 21:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een vraagje over het gebruik van de pil.

Ik ben 3 maand geleden bevallen van een lief dochtertje en ben, toen ik weer ongesteld werd, weer begonnen met de pil (Yasmin).

Nu had ik nog een halve strip over waar ik aan begonnen ben. Toen bedacht ik me opeens dat dat niet heel slim was... Aangezien je na een hele strip een stopweek hoort te houden. Ik ben toen na die halve strip meteen doorgegaan op een volle strip. Hier ben ik nu doorheen. Kan ik nu gewoon een stopweek houden? Ook al heb ik méér gehad dan een normale strip voor drie weken?

Ik hoop snel antwoord te krijgen!

Alvast bedankt,

Chocolatelover.
Mijn gevoel zegt dat je gewoon kan stoppen en dat je cyclus dan gewoon normaal blijft, als je begrijpt wat ik bedoel... Maar ik ben niet bekend met Yasmin, zwangerschappen en dan weer beginnen maar ik zou als tip geven, morgen even naar je huisarts bellen....
Lijkt mij ook wel te kunnen hoor! Je hebt namelijk al 4 weken de pil geslikt (dus betrouwbaar) en die twee weken er extra bij is mooi meegenomen. Maar staat er niets in de gebruiksaanwijzing over?
Gebruiksaanwijzing............

Dat is toch zo'n vodje dat nooit gelezen wordt ?

http://www.ziekenhuis.nl/ ... ids&medgids=item&id=51764
Als het een 1-fasepil is kan dat inderdaad gewoon (dus 21 dezelfde pillen in een strip?)
Ja, t zijn idd 21 dezelfde pillen in een strip. Idd even een idee om de huisarts te bellen. Ben heel gek op mn dochtertje maar nog niet toe aan eentje er meteen achteraan :-)
quote:tandpasta schreef op 11 januari 2011 @ 21:18:

Lijkt mij ook wel te kunnen hoor! Je hebt namelijk al 4 weken de pil geslikt (dus betrouwbaar) en die twee weken er extra bij is mooi meegenomen. Maar staat er niets in de gebruiksaanwijzing over?

D

Het lijkt me sterk dat dit een waar is. Dat lijkt me dus helemaal niet betrouwbaar....

TO, waarom slik je er nu niet een halve strip achter aan? Dan heb je twee volledige strippen gehad. Dan weet je tenminste zeker dat het veilig is.
Ik wilde graag stoppen, omdat ik na de bevalling nog steeds wat bloedverlies blijf houden... ik hoopte dat ik in de stopweek gewoon goed ongesteld zou worden en dat daarna alles weer wat normaler uitkomt.

En mn strips zijn op :-) Morgen even nieuwe halen. K vond het jammer om dan straks een halve strip weg te moeten gooien, t is al zo'n dure pil...
Dat kan best hoor, je kan hem gewoon doorslikken. Ik slik altijd 5 a 6 weken achter elkaar de pil. Langer kan niet, dan krijg ik last van stemmingswisselingen. Maar geen enkel probleem, je verlegt je stopweek alleen.
Ja hoor, langer slikken is bij een eenfasepil geen probleem, ook al maak je niet de hele strip af.
Nu weer een nieuwe vraag. Ik ging vandaag even langs de apotheek voor meer Yasmin. Zonder recept. Ik dacht, die krijg ik wel mee. Die mevrouw wilde het me dus NIET meegeven en vroeg of de pil nu niet te licht voor me is, zo na de bevalling. Nou, ik heb daar niet aan gedacht, ben er gewoon mee doorgegaan. Ben dus een week of 6 geleden ongesteld geworden en vloei elke dag nog steeds iets. Dit was voor mij al een reden om de dokter eens te bellen, het is natuurlijk mogelijk dat er nog een stukje vd placenta oid is blijven zitten. Ik had niet gedacht aan dat de pil misschien te licht is. Ik schrok er toch wat van, want: betekent een te lichte pil dat er kans is dat hij niet goed beschermd? Of is het puur dat je doorbraakbloedingen kan krijgen (maar dus wel beschermd bent)?

Benieuwd of iemand mij hiermee verder kan helpen.

Ik heb trouwens wel een doktersafpraak gemaakt voor vrijdag om te vragen of ik wel met deze pil verder kan en waarom ik nog steeds vloei. Maar zit nu even met de vraag of ik wel beschermd ben (geweest) tijdens het gebruik van deze pil....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven