M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh dat geeft niks Xop. Het gaat trouwens vandaag al stukken beter. Moest veel lopen, want dat ruimt oud bloed op, de kneuzing) en moet zeggen dat ik er bijna geen last meer van heb. Of zou ik te optimistisch zijn. hihi

Heerlijk Scooby, van genieten!!

Tot straks, ga de kachel aansteken.
Hoi!

Xop niet ziek worden hoor! Vorig jaar zaten jullie ook met die beroerde keelontsteking midden in de vakantie! NU NIET!!! Ow ja en als jij ziek bent hebben al die studenten die hun zaakjes veeeeeeeeeeeeel eerder hadden moeten regelen, gewoon pech!

Hoe is het met Sophietje?

Pips, hou je het og een beetje vol?

Scoob, hoe is het met de pokjes van Laura? En Jasper, heeft hij er al last van?

Indian gelukkig gaat het beter met je kuit!

Morgen komt man weer thuis!! JEUJJJ ik heb er zo'n zin in .

Vandaag kersteten op schoo. Was gezellig. Er was een kampvuur in de zandbak en onderop dat enorme vuur lag MIJN vuurkorf weg te fikken. Hmmm, morgen maar eens voorzichtig kijken wat daar van over is . Was laatste dag in deze klas. Iedereen was superlief en zelfs de kindjes waar ik steeds ruzie mee had huilden dikke tranen. Aaaah das schattig!

Morgen ga ik mijn kls inrichten en na de kerstvakantie begin ik dan de nieuwe klas!! Jeujj das ook wel weer leuk.

nog1!!!!! dag!
fgcolor=#E258DD]

Indian, hoe gaat ie met je kuit? Morgen moest je toch weer naar ziekenhuis met Yuma?

Frans, leukd dat je nu je eigen klas mag inrichten. Je doet de klas samen met een andere juf/meester?

Gezellige tijd op school met de versiering en leuke dingen doen. Hopelijk is er nog wat over van je vuurkorf...

Wij hebben vanmiddag/avond druk programma. Eerst van Jasper een kerstconcert door de kleintjes (en juffen) vanaf 16.15u. Jasper zal nog niet echt meedoen gok ik. Hij heeft wel zijn nette kerstoutfit aan. Zwarte broek met een zwarte trui met zo'n wit ruitje erin. Staat links nog een kleine print, als je goed kijkt is het een doodshoofd...maakt het nog een beetje stoer.

Daarna snel naar huis en moet ik Laura om 17.30 op school afleveren en dan mag ik in de kerk kijken naar de kerstdienst vanaf 18.00u. De school staat zo'n beetje naast de kerk. Ze lopen dan met lampionen in een optocht naar de kerk. De meester heeft al instructies gegeven die Laura onthouden heeft: op de grond zitten, niet klieren, niet lachen, niet praten etc... Ben benieuwd wat het allemaal is.

Vrijdagochtend heeft ze dan nog kerstontbijt op school in de klas.

Ga nu even naar de stad. Nog wat kerstkado's halen.

Tot later allemaal!

[/fgcolor]
Ja gaat weer stukken beter met mijn kuit.

Idd morgen naar het ZH met Yuma, naar de longverpleegkundige.
Jeetje, Scoob, da's best een uitgebreide Kerstviering! Ook al voor Jasper. Druk, maar wel erg leuk, lijkt me!

Ooooh lekker, Frans, dat je man bijna weer thuis is. Je posting is er ook helemaal vrolijk van, vind ik!

He, en wat lief dat zelfs die kindjes verdrietig waren dat je straks hun juf niet meer bent. Maarreh; jullie wisselen dus per half jaar af, ofzo?? Leuk dat je zelf je nieuwe klas in mag richten!

Grrr.... ik heb dus inderdaad weer (net als precies 12 mnd geleden) een bact. keelontsteking. MAAR; deze keer ben ik vlotjes (vanochtend) naar de huisarts geweest, en die heeft me AB voorgeschreven. Zal dus zaterdag ofzo al wel weer een stuk opgeknapt zijn.

Ooit, tijdens een kaakontsteking, heb ik van de tandarts een flinke doos met zakjes 600 mg Ibuprofen granulaat gekregen. Man, dat spul WERKT! Zodra het is uitgewerkt ben ik echt een dweil (koorts, knallende koppijn enz.) maar he... zolang het werkt ben ik het wijffie hoor! Dus ik ben ook gewoon aan het werk; is die WorkShop maar klaar en afgerond, zit ik niet in het volgende jaar nog met studenten die vanalles moeten inhalen enzo.

Lieke en Sophie zijn gelukkig beide weer helemaal beter. Ze eten nog niet veel, miepen nog wel wat snel, maar verder zijn ze weer klaar. Gelukkig maar. Nu nog manlief gezond zien te houden, en onze Kerst en OUd & Nieuw kan niet meer stuk!

Scoob! Wat heb jij asociaal lang vakantie, trouwens!! Het is je gegund, hoor....
Jeetje Xop beterschap. Wel balen zeg. Doet echt zeer, ik weet het. Hopelijk slaat de AB snel aan en krabbel je weer op. En dan helemaal fit met de kerst!

Scoob, klinkt gezellig hoor al die activiteiten, en wat heerlijk dat je zo lang vrij hebt. Luxe! Heeft Jasper nog geen verschijnselen van de waterpokken?

Frans, wat fijn dat Man er weer bijna is. Hopelijk blijft hij nu een tijdje thuis. Leuk lijkt me dat een klaslokaal inrichten, welke groep is het?

Indian, laat je ons even horen hoe het bij de longverpleegkundige was?

Hier alles ok. Gister weer uit Dublin gekomen, wat erg leuk en leerzaam was, maar erug vermoeiend. S avonds hebben we lekker gegeten en ook nog naar een echte ierse Pub geweest, zo eentje waar alleen maar oude mannen rondhangen , hahaha. Al met al een leuk uitstapje. Vandaag nog vrij, en dan 3 dagen werken en dan 5 dagen vrij.

Valentijn is bij vlagen erg stout, hij is heel veel aan het gooien met speelgoed en erg baldadig met op meubels klimmen en er dan af springen, heel wild. Ik probeer er uiteraard alles aan te doen om het tegen te houden, maar dit mislukt ;-( Heeft iemand nog tips?? Misschien is het slechts een fase, maarja, het maakt mij erg onzeker, doe ik iets niet goed?? niet streng genoeg ofzo. Ik zet m na 2 waarschuwingen in de gang, in de hoek, maar dit sorteert dus weinig effect...

Mmmm meneertje wordt wakker. Tot latersss

Merel
Nou, Merel, ik vind dat je het hartstikke goed doet! Sophie zit ook in deze fase; zij gooit steeds met opzet bekers drinken om (GRRRRR), en als ze boos is op mij of Lieke, mikt ze ook haar speelgoed keihard op de grond. GRRRRR again!

Net als jij, en net als we bij Lieke hebben gedaan, spreek ik haar bestraffend toe, en zet haar op de gang (of wat maar uitkomt). Heeft geen enkel effect; ze staat zelfs te lachen op haar strafplek!! Maar gelukkig weet ik van Lieke, dat echt waar werkelijk zeker weten opeens een keer het kwartje valt! Dusseh.... veel doorzettingsvermogen gewenst .
Oh ja, volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat kids tot een jaar of twee niet echt een geweten hebben. Ze proberen jou dus niet te sarren ofzo, door gewoon continu opnieuw stout te doen. 't Is dus echt uitproberen in de zin van nieuwsgierig of je weer zo reageert ofzo?! Nah ja.... weet ook niet helemaal meer hoe het zat, schaamschaam. Mss Frans? Of Pips? Andjo? Jullie hebben meer kaas gegeten van kinderpsychologie dan ikke
What the fu....

Heb ik tussen de middag een hele lange mail hier gepost met allerlei reacties etc. is ie niet geplaatst.... en dat ligt tuuk NIET aan mij...

Mopperdemopper de mopper... kan er ook nog wel bij.... mopperdemopperdemopper.....

Pips
Beterschap Xop,

tuurlijk kom ik morgen ff vertellen hoe het bij de longverpleegkundige was.
Vanmorgen in het ZH geweest. Over een half jaar moet hij terug komen. Tenzij we eerder vragen hebben, of problemen met de puf dan mogen we eerder terug komen.

Verder nog wat nieuwe informatie gekregen en extra uitleg over de pufjes.

Nou tot straks
Hoi!

Joepie man is er weer!!! Gezellig meteen. Maar we hebben ook al weer het eerste gemopper gehad. Hihi hij had vanochtend nogal een ochtendhumeur. Maar gelukig vanmiddag zijn we lekker samen thuis. Leuk beetje cocoonen nu Lena slaapt en dan strax naar de stad voor kerstcadeautjes!!

Scoob, hoe was je drukke prpogramma kerstviering? Was het gezellig?

Xop, aaah arme jij! Keelontsteking is echt niet leuk! Ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt. Niet weer met de kerstdagfen in bed hoor (tenzij het met de hele familie is, iedereen zich goed voelt en je suffe kerstfilmpjes kijkt omdat het zo gezellig is )

Merel, oeh ik kan me je frustratie voorstellen. Hihi dat heb ik nou steeds in de klas Ik zeg iets en niemand luistert. Haha. Maarreh merel je doet het hartstikke goed met Valentijn volgens mij hoor! Niet onzeker worden. Kinderen testen gewoon grenzen en het enige wat helpt is herhaling herhaling herhaling. En bij onze kindjes is het ook nog zo dat de papa en de mama het geweten zijn (dat is denk ik was Xop bedoelt). Wij horen van binnen zo'n stemmetje als je iets doet wat "eigenlijk"n iet mag. Schaamteloos een rol koekjes wegeten bv. Valentijn heeft dat stemmetje nog niet. Die hoort papa en mama als iets niet mag. Hij doet het dus niet om jou te plagen hoor!

Indian, niet veel nieuwe dingn in het ziekenhuis dus. Krijgt Yuma nog steeds pufjes? Heb je het idee dat dat helpt?

Pipsie, hoe is het dan? Stoppen met mopperen hoor

Vanochtend even met Lena naar school geweest. Ik was iets vergeten wat ik nog even op moest halen. Leuk. Ze hadden filmochtend. In drie lokalen stond er een film op (voor groep 6,7 en 8) en er waren spelletjes in de gemeenschappelijk ruimte. Er kwamen meteen meisjes zich over Milena ontfermen. OP een gegeven moment was ik haar kwijt, ik zoeken. Rent ze keihard door de gemeenschappelijke ruimte, tussen 2 meisjes in met knalrode wangen en haar haar alle kanten op. Was ze heel hard aan het lachen. Oeh dat was leukkk! Daarna ging ze nog gezellig knuffelen op schoot van een adhd jongetje. Die zat helemaal te glimmen van trots
Die Lena; supermeisje! Ze maakt dus en de mensen van je vrijwilligerswerk en je kids van school helemaal los en blij! Goed man!

Ha, en thanx voor je "geweten"-uitleg! Was wat ik had gelezen!!

Indian; weinig nieuws in ZH, dus. Nah ja; geen nieuws, goed nieuws, toch?

Ik heb antibiotica van de huisarts gehad, en voel me al weer opkrabbelen. Doe het nog rustig aan. Maar komt goed!

Hai Ladies,

Laura heeft amper last van de pokken. Ze heeft veel kleine korstjes nu maar krabt niet. Gelukkig maar. Tot nu toe bij Jasper nog niks kunnen ontdekken. Ben benieuwd of het nog gaat komen. Laura heeft het ook diverse malen in haar omgeving gehad en ook niet besmet.

Xop, fijn dat het weer wat beter met je gaat. De ab slaat dus aan. Hoe is het met de dametjes? En je man? Heb je de workshop nog gegeven?

Merel klinkt als gezellig maar ook druk Dublin bezoekje. Leuk die buien van Valentijn. Not! Geen tips voor je. Denk zelf wel dat het een fase is.

Hier het meeste last van de interactie tussen broer en zus. Bij laura hebben we een tijdje een vervelende huil/boosperiode gehad en toen zeiden we altijd: Stop laura niet huilen. Net als Dora roept tegen zwieber, tv programma, Hier nogal favoriet. Nu roept Jasper dat ook tegen zijn zus. Dan wordt Laura weer boos op hem, grrr... Anyway ik ga altijd op mijn gevoel af. Soms werkt iets wel en soms niet.

Jasper zit hier ook wel eens op de gang als hij iets doet wat niet mag. Als hij bv niet wil eten hoef ik soms maar te dreigen met de gang en hij gaat eten. Soms weigert hij en gaat even op de gang. Daarna gaat hij wel gelijk eten.

Frans, gezellige meid hoor die Milena. Ik vond het wel grappig dat je schreef "Rent ze keihard door de gemeenschappelijke ruimte," Ze kan al rennen nu! Wat goed man. Leuk als ze zo gezellig zijn als je bij anderen bent. Ik was van de week ff bij buurtje en toen zat laura weer zo heerlijk moeilijk te doen. Niet luisteren, hangen bij me etc.. grrr... dan vind ik er nikx aan om ergens heen te gaan. Maar als ze zo zijn als Milena dan is het wel leuk. Fijn dat je man er weer is. Kan me voorstellen dat je dan ook weer even moet wennen.

Indian, had je nog wat aan de tips over pufjes? Heeft Yuma nu wat meer lucht?

Pips, wat ontzettend irri.. als je wat typt en het niet terug ziet. Dan is het idd f*cker de f*ck..grrrrr....

Nog steeds geen Tira gezien vanaf de verhuizing. Zal wel druk zijn met allerlei dingen en nog geen internet misschien. Succes meid! Hopelijk horen we snel wat van je.

Juul, alle kerstboodschappen al in huis? Hier vanavond Albert. Bijna alles binnen. Helaas wat luxe dingen uit koeling niet omdat er problemen met koeling waren. Dus morgenochtend ff snel naar AH.

Wat een kou trouwens buiten vandaag. Jasper was erg boos dat hij mee moest laura halen vanmiddag. Hele weg huilen of heel boos kijken. Er fietste een buuf mee en hij negeerde haar volkomen. Bij school moest ik hem tillen en daarna weer boos op de fiets omdat hij handschoenen aan moest. Heb van dezelfde buuf ook nog gevoerde laarsjes gekregen. Hij had zulke koude voetjes elke keer met heen en weer fietsen. Nu niet meer. Helemaal trots op zijn rode laarsjes.

Kerstfeest bij kdv was erg schattig. Alle kindjes zaten op de grond. waren maar stuk of 4 die gingen rennen. De rest bleef keurig zitten. Jasper dus ook. Hij zat ook zo schattig mee te klappen met de ouders. Ze zongen ongv. 5 liedjes.

Laura vroeg toen ik haar ophaalde uit de klas om 19.00u "wat heb jij gedaan mama?" Ik uitleggen dat ik ook in de kerk zat, dat snapte ze niet. Ze had echt zoiets van ik heb je niet gezien, dan ben je er ook niet. Maar toen ik vertelde wat ik gezien had moest ze me wel geloven. Ze ging erg moe vanochtend naar Kerstontbijt op school, vond het uiteindelijk wel heel leuk.

Genoeg getypt. Zit ondertussen lekker aan wijntje en chips. Fout, maar wel lekker. Fijn weekend allemaal en tot snel.

Sorry voor lange verhaal....en eventuelen zin/spelfouten...
Ohja je steekt er altijd weer iets van op. Heb nu in iedergeval weer de kleine puf.

Van de kijkers niks meer gehoord, de makelaar is nu vrij tot vrijdag. Manlief boos gereageerd aan de telefoon. Hij had vanmorgen al gebeld, ze zouden terug bellen. Dus hij belt vanmiddag zelf weer, is hij al naar huis en pas weer vrijdag terug. Grrrr en dat is niet de eerste keer dat ze niet terug bellen. En er was ook geen andere domme muts (sorrie voor het taalgebruik) die ons iets kon vertellen. Schandalig gewoon!!

Nou genoeg afgereageerd, ga nog ff tv kijken.

Doei
Nou ja, Indian, das ook lekker dan. Balen zeg, dat je niets meer gehoord hebt!

Wat fijn Scoob, dat Laura nauwelijks last heeft van de waterpokken. Lynn was er toen enorm ziek van.

Xop, fijn dat je je weer wat beter voelt. Heb je nu lekker vrij?

Pips, hoe is het?

Mooi dat man er weer is Frans! Haha en ook alweer gemopper gehad, is ook weer ff wennen he, na 2 weken.

Merel weer een beetje bijgekomen van Dublin? Lastig dat Valentijn zo ondeugend is. Hier ook niet echt tips. Lynn luistert niet altijd, maar soms ook ineens wel heel goed. Ze heeft een paar keer op de mat gezeten, maar dat is ook al een tijdje geleden. Van de week wel een keer met boodschappen doen, ze mocht zelf lopen van mij, maar toen luisterde ze voor geen meter. Ik had mijn ene hand vol met boodschappen en heb haar met mijn andere arm onder haar oksels gegrepen en naar de auto gesjouwd. Kan me dan ook niet schelen dat ik bekeken word eigenlijk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
GM mama's, kom straks weer buurten

Hahaha Juul, herkenbare scene. Denk je dat gaat wel lukken loop je met een kind onder 1 arm en boodschappen in je andere hand. Grr....

Ik twijfel nog wel eens of ik een wagen mee zal nemen als we de hond uitlaten, vaak loopt Jasper keurig het rondje zelf. Is ongv. 15 min. Soms loopt ie ook voor geen meter door. Inmiddels wel geleerd dat ik beter de wagen mee kan nemen. Dan maar de hele weg met een lege wagen. Beter dan een klein ventje schoppend onder de arm en in de andere hand de riem van de hond. (zo heb ik hier ook wel eens door de buurt gelopen)

Fijn weekend verder.
Hihi dan ben ik wel erg gemakzuchtig Scooby. Als ik met de hond ga, gaan we of op de fiets, of met de wandelwagen. En heel soms gaat hij op zijn eigen fiets die ik vooruit duw met zo'n stang.

Maar met deze kou zet ik hem ook wel eens in de box, tv aan, of wat speelgoed erin. En dan snel met de hond eruit.

Fijn weekend iedereen!!
Goedenavond!

Gniffel, moet wel lachen om al die beschreven scenes met boze kids. Zeeeeer herkenbaar!

En wat een gezellige verhalen schrijven jullie! Leukleuk om te lezen. (Behalve dan leuk voor jou, w.b. makelaarsellende, Indian! Bah, niet leuk, zo nog even voor de Kerst enzo....)

Hier weinig te melden. Ik knap zelf wel op, maar Lieke is weer ziek. Geen idee wat dit weer is; opeens veel last van eczeem en jeuk, 's nachts, en haar tong vol blaasjes/bultjes (geen frambozentong, hoor!). Ben eigenlijk wat bang dat ik haar met mijn koortsblaren heb besmet. Is niet erg, maar wel erg jammer voor haarzelf..... Ze is nu ontzettend hangerig; begrijpelijk, want van jeuk word je echt sjaggie!

(Manman, ik zie er NIET uit; er is een koortsblaar vanaf mijn monddhoek omhoog getrokken naar mijn neus!!!! Er er zitten twee aan mijn onderlip..... Werkelijk; ik plak er maar een pleister op tijdens schoonmoeders kerstdiner, anders hoeft niemand een hap....)

Ladies; tot gauw!

Gebeurd hier ook hoor Indian, voor de tv geparkeerd.. Maar dat is meer met Laura. Ik kan ze niet samen alleen thuis laten. Dus dan Jasper maar mee. Vanochtend heeft laura ook bijna 1 uur voor de tv gelegen onder een deken. Kind is helemaal knock out nog van school toestanden. Manlief lag boven nog te slapen en Jasper en ik waren om 8.15 al buiten. Hond uitlaten en gelijk even wat boodschappen bij appie gedaan. Mevrouw blijft dan wel lekker liggen hoor.

Xop, wat een gedoe bij jullie. Hoop dat het allemaal snel beter wordt. Nu Lieke ook nog ziek. Erg vervelend dat het weer met kerst gebeurd. Waren de patatjes weer lekker vanavond?? Vind het zo'n leuke traditie dat ik het niet vergeet. Als wij perongeluk op zaterdag patatjes eten moet ik aan jullie denken. hahaha

Zit hier alleen vanavond. Manlief is naar een verjaardag van een squashvriend van hem. Heb net heerlijk een uur zitten bellen met moeders en broertje. Gezellig ff bij kletsen.

Bij Jasper nog steeds geen waterpok te bekenen. Weet iemand van jullie hoelang die incubatietijd (schrijf je dat zo??) is? Zal zo ook ff googlen.

Fijn weekend verder!

Ik had het nog goed geschreven ook nog. De incubatietijd is 2 tot 3 weken. Dus als ik dan de laatste besmettelijke dag van Laura neem 18/19 dec. Daar 3 weken bij op dan zou hij het uiterlijk 9 jan. kunnen krijgen. Dus tot die tijd afwachten.
Jeeee, da's best een lange incubatie-tijd, eigenlijk!

Ha, en ja hoor, de patatjes smaakten geloof ik weer lekker! (Heb zelf keurig een salade gegeten). Sophie heeft zelfs een paar happen frikandel naar binnen gewerkt. Oehh...sommige forumsters zouden me nu aan de schandpaal nagelen, vrees ik

Welterusten, ladies (Ik kan niet slapen!! Gebeurt echt maar 1 keer per jaar, ofzo!)

Hahaha...nou Jasper lust dat ook wel...liever dan een worteltje met appelmoes. Dan zegt ie 'niet lekker' maar wel opeten...

Weltrusten Xop! Hopelijk kun je zo de slaap vatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven