Overstappen JFK New York

13-01-2011 11:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vliegen wij naar Zuid Amerika, waarbij wij een overstap hebben op JFK. De tijd tussen het landen op JFK en de doorvlucht 1 uur en 50 minuten.

Ik hoor van mensen om mij heen dat dit veel te krap is en dat de kans dat wij de doorvlucht missen groot is. Ik wordt hier nogal zenuwachtig van...Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ken JFK niet maar wij hadden vorig jaar 'n overstap op Newark en met 'n uurtje waren wij eigenlijk al weer klaar voor de connecting flight, al hadden wij iets van 3 uur de tijd.
Het scheelt wellicht dat we met dezelfde maatschappij doorvliegen.....

ik hoop het maar!
Ik ben vorig jaar in augustus overgestapt op JFK naar San Jose. Het kan inderdaad erg lang duren voordat je van het ene in het andere vliegtuig zit vanwege de idiote veiligheidsmaatregelen in de VS. Je koffer wordt vanuit NL bijvoorbeeld ook niet doorgelabelled naar de eindbestemming.

Als je tijd te kort komt, vraag dan gewoon aan de mensen in de rij of je voor mag. Toen ik daar stond waren er ook mensen die haast hadden, wij moesten toch 5 uur wachten, dus 1 minuut langer in de rij maakt dan ook niet uit. De andere wachtenden waren ook allemaal zo vriendelijk dus geen probleem.

JFK is trouwens echt geen zak aan om te wachten, wat een onwijs saai vliegveld zeg.

Ik denk eerlijk gezegd dat je het ook wel in een uur gaat redden hoor.
Ja, was bij ons ook. Wij hadden Continental.

Je moet de douane door, koffer halen en weer droppen (of misschien hoeft dat alleen als je eindbestemming binnen de VS is?)

Overigens vielen mij de douaneperikelen in de USA erg mee. Het verliep sneller/gestroomlijnder dan in bijv. Londen.
quote:elninjoo schreef op 13 januari 2011 @ 11:51:

Ja, was bij ons ook. Wij hadden Continental.

Je moet de douane door, koffer halen en weer droppen (of misschien hoeft dat alleen als je eindbestemming binnen de VS is?)

Wij hoeven niet door de douane... dat heb ik al nagevraagd!

Overigens vielen mij de douaneperikelen in de USA erg mee. Het verliep sneller/gestroomlijnder dan in bijv. Londen.
Dat red je in principe makkelijk, zeker als je niet door de douane hoeft. Overigens zou ik nooit zo'n korte tijd accepteren (er hoeft maar een calamiteit te zijn en je hangt), als je de volgende vlucht mist is dat namelijk jouw eigen verantwoordelijkheid (al zullen ze daar qua overboeken niet heel moeilijk over doen als het dezelfde maatschappij is lijkt me).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven