uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
oke zespri dan heb ik ze omgekeerd gezet dacht dat altijd eerst de onderdruk moest en dan bovendruk. Dus dan was het gister 150/100 en vandaag 110/75.

annali ben benieuwd naar jouw bloeddruk dan.

Coltje ja altijd wel een opluchting om te horen dat alles er voor nu goed uitziet. Je leest wel eens van die verhalen( verbaasde me er deze week nog met een vriendin over dat er in tijdschriften als zwanger of kinderen altijd wel 1 naar verhaal staat, vooral een tijdschrift als zwanger vond ik het opmerkelijk)
Coltje, dropjes zijn ook zoooo lekker! Ik had een zakje van die zoute harinkjes, dat zakje is dus in 3 dagen leeg gegaan...

Pluis, gek is dat he? Al die griezel verhalen in de bladen? Ook in de boeken viel het me op. Komt er direct een hoofdstuk over miskramen. Dat wilde ik op dat moment gewoon echt niet zien, alsof je zelf niet weet dat het mis kan gaan.
Dat van die griezelverhalen is erg herkenbaar. Soms lees ik de vriendin (als ik aan niks wil denken en in bad ga liggen), daar staan ook vrijwel altijd van dat soort verhalen in....

Voor mij is de echo nog wachten tot volgende week vrijdag (helemaal aan het eind van de middag), spannend! Ben blij voor jou dat alles er ok uitziet, Pluis!

Dolfijntje, bij mij is het salmiakhagel, in zo'n klein rond plastic doosje, heerlijk. Gelukkig hadden mijn collega's ze in de theepauze gelijk op!
Pluis wat had je allemaal gedaan voor je bloeddruk ging meten ? 150/100 is wat aan de hoge kant idd , maar als jij daarvoor een trap hebt gelopen 2 sec kon zitten in de wachtkamer en vervolgens direct bloeddruk moest meten is t niet gek dat ie wat hoger is . Of wanneer je op de fiets naar de verloskundige bent gegaan of stukje gerend hebt.

Bovendien zit er verschil in of je het s'morgens gelijk doet wanneer je wakker bent en nog op bed ligt dan wanneer je al je bed uit bent geweest, gedouched hebt e.d.

110/75 is weer een prachtige bloeddruk om door een ringetje te halen.
Nee zespri mijn bloeddruk is al de hele zwangerschap zo hoog, vandaar dat ik ook bij de internist loop en medicijnen slik.

Had gister gewoon rustig een half uur in de wachtkamer gezeten daar de gyn altijd uitloopt. En was 's ochtends rond een uur of negen. En pluisman was mee dus waren met de auto.

Meting van vandaag was ik met de tram en was rond 8.45. Dus bijna gelijk.

Mijn lichaam reageert nogal heftig op de zwangerschap ( was bij pluiszoon ook)
Hello ladies.

Even een ego-post. Want we weten het geslacht van beatlebaby zo goed als zeker na gisteren.

Gisteren rond 5 uur even bij de gyn langs gelopen (doe steeds een andere, dan valt het minder op hoeveel extra echo's ik al heb gehad :D). En vroeg tussen neus en lippen door vanaf hoeveel weken je een geslachtsbepaling kon doen. Kreeg een heel college over vlokkentesten en vruchtwaterpunchties etc.

Maar uiteindelijk stelde hij zelf voor om even met de echo te kijken. Gelukkig lag beatlebaby er gelijk goed voor en flop: "ik zie iets tussen de benen"

Mijn reactie: "WAAR?"

Even met de cursor aangewezen en jahoor. Een zaakje tussen de benen. Helemaal happy!

Hij heeft gelijk een halve 20-weken echo gedaan en alles zag er goed uit (nieren, maag, ruggegraat etc).

Later nog een keer de piemel kunnen zien:ik dacht dat het het staartbotje was! Je zag het namelijk vanaf achteren tussen de benen door.

Gelijk beatleman gebeld met de mededeling dat ik tussen de benen heb kunnen kijken en hij wilde gelijk weten wat.

Mooi niet verteld door de telefoon en gelukkig was ik als eerste thuis. Ik mijn huispak aangetrokken met een blauw t-shirt eronder.

Hij komt binnen mt zijn jas nog aan en roept: EN?

Helemaal niks door. Dus ik ga eens goed voor hem zitten en vraag: heb je langzame of snelle zwemmers?

Snelle natuurlijk! Nou kijk eens naar mijn t-shirt dan. Hij kijkt heel verbaasd en ineens zie je een glimlach op zijn gezicht komen: JAAAAAAAAAA, een jongen!

Helemaal happy! Heb hem nog niet zo uitgelaten gezien als gisteren. Kan het me ook deels voorstellen, want nu kunnen we zijn overleden vader vernoemen.

We houden het geslacht nog even geheim tot de 20 weken echo voor een bevestiging (31-1). Maar ik kan neit wachten met shoppen!
Hoi Allemaal,

Oh,Beatle wat ben jij een dondersteen! Stiekem alle gyneacologen aflopen voor een extra echo!

Maar wel leuk dat je het nu weet,leuk een zoon, dat vermoeden wij ook (met een vierde meid ben ik ook heel blij hoor)..

Gisteren bijdeVK isinderdaad mijn bloeddruk gemeten. Ik waarschuwde al: is vast te hoog, was het een keurige 120/65. IK kan zo bloed gaan geven!, heb ik toch genoeg van

groetjes!
Hahahaha, ik een dondersteen? ;)

Ik maak gewoon slim gebruik van mijn contacten
Annali, fijn dat je bloeddruk goed was! Houden zo!

Beatle, zie mijn post op andere forum.

Hier nog steeds ziek thuis, de beterende trend van gisteren heeft zich helaas niet voortgezet naar vandaag, voel me vooral moe, hoofdpijn en verkouden. Nou ja, niets aan te doen, hoop wel dat het morgen eigenlijk beter is want wilde tenminste nog 1 dag deze week normaal kunnen werken...

Gister belde een vriendin nog op, zij heeft 2 kinderen, en begon me toch een potje advies te geven! Op zich heel goed bedoeld hoor van haar, maar het ging echt: heb je dat al aangeschaft, echt onmisbaar, te gebruiken voor blabla. En bleven wij 4 dagen werken! (grote afkeuringsintonatie). En niet eens een wiegje! Nou, bij ons hebben ze 9 mnd op onze kamer geslapen..... pfff op het laatst werd ik er helemaal onzeker door en wilde het gesprek afkappen maar lukt niet echt. Ze belde om te vragen hoe het met me ging maar is zelf de meeste tijd aan het woord geweest met advies. En nu heeft ze zichzelf ook nog uitgenodig met mijn verlof langs te komen (mag natuurlijk en ze woont ver weg) en dan ook maar direct te blijven slapen. Nou, ik wil niet 2 dagen alleen maar babypraat en adviezen, bah. Zucht.... ik vind het ook lastig er wat van te zeggen, ze is dan altijd zo gepikeeerd en hoor ik weer een tijd niets van haar. Maar zo is het ook een energieslurper hoor, ik kon er vannacht eerst niet van slapen.
He bah Nakur, wat naar zo'n vriendin! Moeilijk is dat om dan niet onzeker te worden he? Ik eb ook zo'n hekel aan het advies "geniet nu nog maar lekker van je vrijheid hoor" Wij willen juist wel de kleine in het begin op onze kamer hebben, nou zodra we dat zeggen heeft iedereen daar wel wat op aan te merken. "veel te veel herrie, je kan dan zelf niet slapen, etc etc" Vorige keer begon mijn schoonmoeder er weer over en heb ik bedankt voor het advies en gezegd dat we toch graag ZELF willen uitvogelen wat fijn is en wat niet. En och dat kdv... wat zielig toch die kindjes daar en kan je man dan echt geen ouderschapsverlof opnemen? WIL hij dan niet bij zijn kind zijn? AAAHHHH!!! Wordt er nu al gek van en het schijnt nog erger te worden als de kleine er eenmaal is.

Beatle wat leuk dat je weer een eco hebt gehad En een jongetje! Leuk hoor! Klopt de chinese kalander in ieder geval voor geen meter als jij een jongen krijgt!

Ik ben net terug van VK en bekkenfysio. Bello, ik kan je de hand schudden bloeddruk van 115/82. Bij mij zei ze gewoon "netjes" geen zorgen dus! 20 weekse echo heb ik in academisch ziekenhuis op 31 januari toch wel spannend!

Verder zat mijn baarmoeder 3 vingers onder mijn navel, prima gegroeid dus.

Bekkenfysio was iets minder. Erg confronterend. Blijkt toch bekkeninstabiliteit te zijn en ik verg te veel van mijn lichaam. Moet meer rusten en bepaalde oefeningen gaan doen. Ook op mijn werk vaker rusten en plat gaan liggen (ahum) Het was confronterend omdat ik net wat beter in mijn hoofd zit, kan meer dingen aan en ben mijn werk aan het uitbreiden. Blijkt dat nu mijn lichaam weer tegen gaat zitten werken. Heb het gevoel helemaal terug bij af te zijn. Bah bah bah!
Hahaha dolfijntje, jij hebt het dus ook! Grappig is dan wel weer wat ook niets goed is blijkbaar want zonder wieg vind mijn vriendin dan niet oke, en met wieg op kamer jouw schoonmoeder niet oke. Haha, nou dat geeft dan maar aan dat er geen gouden middenweg is. Maar wel goed dat je aangeeft dat je zelf wilt uitvogelen wat fijn is en wat niet, dat ga ik ook duidelijker zeggen!

Oh en lees nu over je bekken, wat vervelend zeg. Ik kan wel zeggen: tja voor een goed doel en nog maar max 24 weken, maar ja, daar heb je niets aan want je voelt je gewoon rot. Ik heb met die griep al het gevoel terug bij af te zijn maar dat is hopelijk snel over. Voor jou een hopelijk helpt ie!
@ Nakur: wat irritant zeg, zo'n vriendin!

Gelukkig heb ik veel aan mijn buurvrouw qua advies. Ze geeft alleen advies als ik haar concreet iets vraag.

Bijv. wat ik met die hydrofiele luiers moet en hoeveel dan.

Ant: afdrogen baby na badje, ik heb zelf zo'n 18 stuks anders blijf je kleine wasjes draaien.

Ideaal toch! Daar heb je wat aan.

@ wiegje: wij gaan wel een wiegje doen en in elk geval tijdens de kraamperiode op de slaapkamer. En daarna: we zien wel hoe het ons bevalt. Het wiegje is toch zo naar de eigen kamer verplaatst.

Iedereen moet gewoon lekker doen waar die zich goed bij voelt!

@ dolfijntje: vervelend van je bekken zeg.

Helaas weet ik maar al te goed wat je voelt. Ik heb al sinds week 6 klachten en mag de hele zwangerschap maar 50% werken (wat tot nu toe niet echt lukt!). En ik kwam ook uit een periode waarin ik minder had gewerkt en eindelijk weer uren aan het opbouwen was.

Maar luister naar je lichaam en je krijgt niet voor niets deze adviezen. Dus doe lekker rustig aan!
Zo Nakur en Dolfijn, handig he al die betwetende vrouwen om je heen...NOT! Ik word er helemaal gek van! Als ze het allemaal zo goed weten, mogen ze wat mij betreft lekker zelf nog een kind baren, laat mij met rust! En dan ook nog steeds die opmerking: daar kom je straks wel van terug, aaarrggghhh! Dat zie ik dan wel weer, maar laat me lekker doen wat ik denk dat goed is!

Zo, die frustraties zijn eruit!

Vanmorgen bij de VK geweest. Op tijd en op de goede locatie (!het kan dus wel!). Baarmoeder was flink gegroeid zat 2 vingers onder mn navel. Ze zei dat op basis van mn baarmoeder ze me 16 weken zou geven. Baby blijft echter 15+4 aangeven, hahaha. Bloeddruk was goed. Verder geen nieuwtjes, gelukkig!

Beatle, wat fijn dat je al weet wat het is en dat je zulke connecties hebt!

Verder allemaal sterkte met hoge bloeddruk en ziek zijn.
oja: "daar kom je straks nog wel op terug" of "daar denk je straks vast heel anders over" of "jou spreek ik over een jaar nog wel eens"

Wat een dooddoeners!
Blaumeertje "daar kom je nog wel achter..." Vreselijk! Fijn dat de controle bij de vk goed was.

Beatle, ga jij ook echt even liggen op je werk? Sterkte met je bekken!

Ik vind het juist zo moeilijk om te luisteren naar mijn lichaam en rustig aan te doen. (goh, waar komt die burn-out nou vandaan? ) Op de dagen dat ik thuis ben, ben ik geneigd om het hele huis te gaan doen, maar dat lukt me qua energie niet en dan voel ik me daar weer vervelend over. Op mijn werk vind ik het weer moeilijk om na 4 uur naar huis te gaan. Ik zag het deze week echt als overwinning dat ik 7 uur heb gewerkt, dat ik daardoor de volgende dag echt super veel last van mijn bekken heb, neem ik dan liever voor lief dan dat ik mijn collega's weer opzadel met meer werk. Als ik het zo teruglees denk ik echt "waar ben je mee bezig?" en "je hebt ook niks geleerd van de afgelopen tijd" Hmm, volgende week weer naar de psych, had gehoopt voor de laatste keer.

Nog een geld vraagje: ik ben nu bijna een half jaar ziek. In onze CAO staat dat na een half jaar je 10% gekort wordt op je salaris op de uren die je niet werkt. Maar nu lijkt het erop dat ik wel weer kan ga werken, maar dat ik door mijn bekken weer niet kan. Is een ander probleem en zwangerschaps-gerelateerd. Zou dan mijn termijn gewoon doorlopen? En straks met mijn verlof, dan ben ik een jaar ziek, ga ik dan 30% gekort worden? Weet iemand dit? Durf er niet echt mee naar P&O, ze denken namelijk dat ik straks weer volledig aan het werk kan (ik hoop het natuurlijk wel, maar als ik de fysio vandaag zo hoorde...)
@ dolfijntje: zoals ik het heb begrepen is ziek zijn en zwanger zijn niet hetzelfde.

Dus als je van ziekte (burn-out in zowel jou als mijn geval) over gaat naar zwangerschapsgerelateerde klachten, dan is dat een nieuw iets en wordt niet gezien als ziekte.

Je mag er dan ook niet op gekort worden.

De uitkering naar je werkgever toe, komt ook uit een andere pot. Namelijk het UWV (overheid) en bij ziekte is je werkgever ervoor verzekerd. Dus voorheen moest je je melden bij de arbo-arts en nu zul je je moeten melden bij het UWV.

Maar goed, zo heb ik het begrepen!

Want anders zou ik na 1 jaar ziek zijn 70% van mijn salaris ontvangen. En daar zit ik ook niet op te wachten.
Dit staat trouwens in mijn CAO (cao ziekenhuis):

Hoofdstuk 4. Ziekte en arbeidsongeschiktheid

Artikel 4.1. Werkingssfeer

1.

Dit hoofdstuk is van toepassing op de werknemer die arbeidsongeschikt is in de zin van artikel 7:629 BW. Voorzover in dit hoofdstuk niet anders is bepaald, gelden de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

2. Onder arbeidsongeschiktheid wordt niet verstaan zwangerschap en bevalling (zie artikel 13.4.2).

Dus arbeidsondergeschikt (= ziek) is niet zwangerschap.

Dus in mijn geval duidelijk. Je zou even moeten kijken wat er in jou cao staat in het hoofdstuk over arbeidsongeschikheid.
@Dolfijntje, kan je niet even met de vakbond bellen? Ze geven ook advies als je geen lid bent, en anders kun je dat altijd nog worden.

@"goedbedoelde" adviezen.....heb ik gelukkig niet zo'n last van. Misschien een voordeel als je ouder bent en al drie grote kinderen hebt, iedereen verwacht dat ik alles al weet, hihi. Maar ook bij de eerste drie stond ik blijkbaar al snel bekend als zo eigenwijs dat ik of de adviezen niet heb gehoord, of ze heel snel heb laten afglijden....(nu ik er aan denk: mijn toenmalige schoonmoeder heeft wel eens iets gezegd over baby laten huilen en strakke regelmaat met voeden en slapen....zucht)

@buik..... ik hoor bij jullie allemaal berichten over een paar vingers onder de navel.....bij mij zit de baarmoeder nu toch twee vingers boven de navel! Volgens VK ook omdat mijn lichaam al goed weet wat het moet doen en zegt het weinig over de grootte van het kind. Het was in elk geval wel goed allemaal,hoewel ik zelf dacht dat je pas met 20 weken op de navel moest zitten. (ben nu 18weken 5dagen)
Dolfijntje en beatle hier hetzelfde probleem. Net hersteld van burn-out en toen thuis door zwangerschapsgerelateerde klachten dus langer dan de 6 maanden thuis. UWV betaalt je werkgever gewoon de 100% van je salaris(is wle een max bedrag aan salaris maar dat is wat anders) en dus moet je werkgever dit ook aan jou betalen, anders zouden ze dus 10 of 30% zelf houden en winst maken op jou klachten. Dat mijn werkgever weigerd die volle 100% te betalen is wat anders. Ik ben nu met de uwv aan het regelen dat ze het geld rechtsstreeks naar mij betalen. Het enige wat wel zo is is dat je weken ziekmelding doortellen (uitgezonderd de 16 weken standaard verlof) dus als je bent sneller bij die 2 jaar waarna ze ontslag mogen aanvragen.

Heb er een keer een topic over geopend zal de link straks even opzoeken.

Wel vervelend jullie klachten met je bekken. Heb je net het idee dat je alles weer op de rit hebt na je burn out komt dit. Mag ik vragen hoelang jullie thuis hebben gezeten met de brun out.

Vreselijk al die goed bedoelde adviezen van iedereen. Ergste was misschien nog wel mijn moeder. Geef je de borst? Nou zo een gedoe, en pluisman kan niet voeden en zit je daar in het openbaar met je borst bloot. Of slaapt die nog bij jullie op de kamer, nou zo gaat die nooit op zijn eigen kamer slapen en dat ging maar door.

Nakur ik zou ook iets leuks doen met die vriendin of gewoon melden dat je slapen wel leuk vind maar nu misschien wel veel van je vraagt.

fijn dat alle controles weer goed waren!
Bedankt voor de informatie, super! Beatle, in mijn CAO staat er wat vaag gewouwel over wat wel ziek is en dat fybromyalgie en ME geen ziektes zijn. Er staat niks over zwangerschap in. Ga denk ik toch stiekem heel voorzichtig p en o vragen.

Maar goed om te weten dat UWV 100% van salaris aan werkgever betaald.

Pluis, ik zit sinds juli thuis. Heb in de tussentijd af en toe een administratief projectje gedaan van max 6 uur in de week en sinds december weer een paar uurtjes op de werkvloer. Tot aan september heb ik bijna onafgebroken geslapen en zodra ik wakker was dan was ik aan het huilen. Heel gezellig was het hier thuis Toen op vakantie gegaan wat me erg goed heeft gedaan. Daar hebben we besloten om toch maar voor de icsi te gaan ook al voelde ik me zo slecht. (en dat was een super plan bleek achteraf!)

Annali, fijn dat jij niet van die "adviezen" krijgt! Krijg jij niet steeds te horen "goh, wordt wel druk hoor, 4 kinderen!." En wat groeit jouw baarmoeder hard!

Pluis, jammer dat je moeder niet achter de borstvoeding stond. Is toch wel belangrijk om een beetje support te krijgen als het even lastig gaat. En sterkte met de financiële rompslomp op jouw werk.

We zijn trouwens wel een lekker clubje bij elkaar met 3 die een burn-out hebben!
In mijn geval betaald het UWV een max. dagloon.

Wat betekent dat mijn vervanger het ziekenhuis geld gaat kosten ipv dat ze iets overhouden aan het UWV geld.

Dus ze zijn niet bepaald blij met me.

Maarja, kan er ook niets aan doen. Had ook graag een andere zwangerschap gehad.

Ik heb in september 2 weken thuis gezeten en daarna weer voor 50% (20 uur) aan het werk gegaan. Dat opgebouwd naar 25 uur, maar door de bekkenklachten weer naar 20 uur gegaan per december.

Op 10-12 ben ik weer beter gemeld voor de stressklachten en ziek gemeld voor zwangerchapsklachten (zat toen op 12 weken en het UWV betaald vanaf 12 weken pas uit).

Het was bij mij trouwens geen officiele burn-out. Ik zat ertegen aan. Dus op tijd ingegrepen.

Loop nu ook bij de psych en moet zeggen dat het geestelijk eigenlijk wel goed gaat. Vind werken weer leuk (ondanks het gezeik op werk rondom mijn vervanging) en met het team zitten we ook weer in een positieve spiraal.

Alleen die stomme bekken (bij mij is er sprake van een te sterke spierspanning rondom het bekken door teveel sporten in de puberteit). Wordt door echt niet blij van.

Zit niet echt verbetering in de pijnklachten. Is nu sinds week 10 ofzo stabiel gelukkig. Maar had eigenlijk gehooopt dat na week 12 het beter zou gaan omdat de hormoonspiegels dan afnemen.

Jeetje, het snot drupt gewoon uit mijn neus! Zwaar irritant!
Beatle fijn dat bij jou de chinese horoscoop niet klopt haha

Sneaky van jou zeg om elke gyn langs te lopen tssss...

Wij denken ook dat t een jongentje wordt.

Nakur.. vreselijk zo'n vriendin , heb er gelukkig niet zo'n last van.Zusje en schoonzusje laten af en toe wel eens wat weten en zoeken met mij mee op marktplaats naar goedkoop ledikantje en commode e.d. Vind dat alleen maar leuk .

Dolfijntje.. das mooi klote met je BI.
Ik ben heel nieuwsgierig wat verloskundige zegt over mijn baarmoeder toen ik 3 weken geleden er was was mijn baarmoeder 2 vingers onder de navel. Toen kon ik t ook al goed voelen , nu voel ik volgens mij mijn baarmoeder zeker 2 vingers boven mijn navel. Ben dan wel nieuwsgierig of ik gelijk heb met mijn 2 vingers boven de navel of dat ik er compleet naast zit.

Het zijn juist de mensen die ik niet zo vaak spreek die beginnen over , wacht maar tot dat , of daar kom je nog wel op terug , ik spreek je over huppeldepuptijd wel weer..

Zo ook over de honden van vriend en mij , wij denken dat zoals wij t willen gaan doen t beste is voor zowel ons als honden als straks de kleine. Dit met behulp van de gedragstherapeut/trainer van de club waar ik nu ook al 2jr train. Maar toch schijnen er mensen te zijn die ooit een hond hebben gehad of er nu nog 1 hebben en allerlei adviezen beginnen rond te strooien. En ze lopen behoorlijk uiteen , de 1 zegt hond bij kind weghouden , ander zegt juist dat hond overal bij betrokken moet worden. Wij willen de gouden tussenweg. Van alles een beetje en van alles niets.
lieve allemaal,

ik denk dat ik me even moet afmelden voor het schema. ik lees wel mee, maar het gaat me te snel om hier en op mijn oude topic te schrijven. ik voel me wel ok hoor, dus geen zorgen, maar samen met werk en alle dingen die ik er nog naast doe, kost het me net te veel energie om ook hier nog echt zinnig te reageren.

ik kom vast nog wel eens langs, want ik zal jullie advies wel eens nodig hebben en zowiezo blijf ik het leuk vinden om jullie verhalen te lezen, maar ik vind dat ik niet actief genoeg ben om in de tabel te staan. waarschijnlijk ben ik in verloftijd weer veel hier en dan mag ik toch wel terug in de tabel?

zet hem op allemaal, vooral de kwakkelende meiden!
raarmaarwaar , geeft niet als je af en toe maar ff komt buurten hier ..

Wat vinden jullie van de naam Seb of Sep ? En op welke manier dan te schrijven met een p of een b ?

Vriend vind met een b leuker en ik met een p.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven