Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Hallo allemaal!

@Sassika....Top! Weer een kledingmaat minder. Ben trots (en jaloers) op je. Vraag ik me nu opeens af he... Heb je nou op de een op anderedag dat je denkt; he, mn broek is te groot. Of zie je elke milimeter slinken? Ik kan nooit goed/kritisch/realistisch naar mezelf kijken. Zie nu wel dat mn spijkerbroek wat losser zit, maar was dat niet altijd al?

@patries.. Leuk je weer te zien. Geeft niet hoor dat je emtioneel wordt. Had ik ook toen ik zo lang moest wachten. Maar dit wordt ook jouw jaar!

@ maaike... Yesssss! Jij staat op de wachtlijst! Weer een stapje verder. Een klein stapje, maar toch.. Ik heb trouwens ook het idee dat iedereen hier slank is. Grappig he?

@Sassika... Het komt wel weer. Geduld is een schone zaak.

Bij mij gaat het zn gangetje. Ben vorige week begonnen met werken. Na twee weken vakantie en niks doen was ik daar wel weer aan toe. Er waren trouwens al collega's die het al zagen. Moet er wel bij zeggen dat zij wel wisten dat ik een maagbandje heb gekregen. Maar ik was de weken voor mijn dieet ook helemaal opgeblazen was van die laatste overheerlijke maaltijden.

Met het bandje gaat het prima. Ik doe heel veel op eigen kracht. Lijkt wel of er tijdens die operatie een knop omgegaan is. Ik heb namelijk voor mezelf besloten dat ik geen pasta, brood, friet en aardappelen meer eet. Ik eet tegenwoordig veel groenten en vis. Toch kan ik nog steeds erg veel eten. Gewoon een bord vol. Daar baal ik van. Ik zou graag veel minder willen eten.

Tegenwoordig heb ik dicipline! Iets wat ik nooit heb gehad op eetgebied. Ik eet geen chips meer of andere rotzooi. Ipv brood eet ik crackers.

Morgen ga ik weer op de weegschaal.Dan is de operatie precies 3 weken geleden. Vorige week stond ik alweer stil. In totaal (vanaf het bezoek aan de dietiste van de zomer) ben ik ongeveer 7 kilo kwijt.

Donderdag moet ik voor controle naar de chirurg en naar de dietiste. Moet ik nog iets vragen? Is het raar om alvast te vragen naar een opspuiting?

Conclusie: Ik voel me goed!

(en nu maar hopen dat de weegschaal me morgen nog blijer maakt)
dubbel bericht
wat fijn dat hier vooral positieve berichten staan, al komt er ook wel eens een zin tussendoor waarvan ik denk; blij dat ook te horen. zo was er iemand die schreef het gevoel van een finke maagstoot te hebben na het bijkomen uit de narcose.hoe meer je ook op dat soort dingen voorbereid bent, hoe beter je al die dingen ook op kunt vangen. zo is hier op de voorlichting verteld over die (ojee naam kwijt) pompende kousen en dat die best warm voelen en vervelend zijn. dus zo bouw ik al het hele plaatje op voor mezelf. zoals ik wel eens gezegd heb, ik absorbeer alles. maar snap ook dat anderen dat niet willen. zo kwam dochterlief hier vanuit haar nachtdienst slapen en heeft me verteld dat die slangetjes met een sponsje niet zijn voor in je oor , en dat ik niet moet zuigen aan het morfinepompje !!! die maken daar dus van alles mee.. en geen vragen stellen over kroketten in de blender enz... hihi.

spullie, ik heb me voorgenomen om na de operatie standaard van een boterhambordje te gaan eten........

en ja, ik denk idd at je van de een op de andere dag denkt; en nu is ie broek trui whatever echt te groot. zoals je at nu ook wel eens hebt. ineens moet je een andere broek ofzo. en spullie, ik ben ook slank, in mijn hoof wel. zolang ik maar niet in spiegels kijk, vooral in paskamers, of tussen de grote maten zoek. en dan is er nu kleding te kust en te keur vergeleken met vroeger. toen was er nauwelijks iets te kiezen.

we hebben nu dus alle reen om blij te zijn, tot de operatie kunnen we kiezen ook nog ! en goed dat je ineens de discipline hebt meegekregen....dat maakt het nog leuker dus.

spannend hoeveel er morgen weer af is. ik geloof at ik de hele dag op die weegschaal zou gaan staan......

maar het wordt hoe dan ook ons jaar, is het niet linksom dan wel rechtsom.
@Mopsie: hoi. Ik vind ook dat je erg snel vast eten mag! Ik weet niet meer wie er hier nu ook een bypass had, of een sleeve, maar die mocht de eerste 2 weken geloof ik alleen maar helder vloeibaar en daarna ook nog een poosje andersoortig vloeibaar. (misschien klopt het niet helemaal wat ik hier vertel, maar zoiets was het wel)

Waar ben je geopereerd? Ik zou eens contact opnemen met het ziekenhuis en een afspraak maken met de diëtist. Die kan je advies geven over dit soort dingen! In ieder geval niet laten "doorsudderen", actie ondernemen als je je niet lekker voelt!

@Majesteit: ik heb het advies gekregen om nu al van een gebaksbordje te gaan eten, met een klein bestekje! Zodat het systeem in je hoofd al went aan die hoeveelheid (nu mag ik dan nog wel 3x opschepppen hoor) en manier van eten.

HIeronder plaats ik nog een berichtje, want ik heb jullie advies nodig. Ik denk en denk en denk, maar heb ook de mening van 'ervarings deskundigen' nodig, naast die van mijn directe omgeving.

Dus schroomt niet, dames: zegt mij uwen meening!!!
Hier komt het dan:

De wachtlijst hier in Parkstad is minimaal een jaar tot anderhalf jaar. Maandag was er echter een mevrouw geweest, die al 2 jaar op de wachtlijst stond.

Ik merk aan eigen denken, dat ik die anderhalf tot 2 jaar (en dan nóg geen datum hebben) niet acceptabel vind.

De mogelijkheid is er, dat ik doorgestuurd word naar Eindhoven, waar ik met een maand of 2 tot 4 op tafel kan liggen. Maar dan mag ik geen gebruik meer maken van het natraject in Parkstad.

Nu is mijn grote dilemma: ik weet niet of ik dat lange natraject ga gebruiken.

Ik weet niet of ik niet ook, mbv mijn huisarts, zélf nazorg kan regelen met bv diëtiste of psycholoog oid, waar zij me dan naar verwijst?

Ik vrees dat ik 2 jaar rondlopen met deze pijnlijke gewrichtjes niet meer volhoud.

Pffff, wat een gedoe. Hadden ze dat nu maar niet gezegd, van Eindhoven.

MIjn liefste vindt het geen raar idee om naar Eindhoven te gaan. Zussen moet ik nog peilen. Eén collegaatje vond ook Eindoven een betere optie, dan 2 jaar doorsukkelen... Ik neig daar zelf ook naar. Ik hoef niet morgen geopereerd, maar wel liefst binnen redelijk afzienbare tijd. Zoals jullie wel zullen begrijpen.

Het is voor mij ook een volstrekt raadsel, waarom in Limburg de wachtlijsten zo lang zijn? Rest van het land is allemaal redelijk snel, alleen hier bij ons is het belachelijk lang.

Nou meisjes, graag jullie input.....
@Mopsie nog eens: Het is toch heel erg prettig dat je geen trek meer hebt in patat en snacks???

Dat maakt het afvallen toch alleen maar makkelijker en vooral sneller? Succes in ieder geval!
@ Mopsie, ik heb in jouw draadje een aantal voorbeeld menu's geplaatst voor de 1e weken na een gbp. Heb je er wat aan?

Ondanks dat ik geen gbp heb gehad maar een sleeve ben ik toch pas na 2 weken brood en ander vast voedsel gaan proberen. Tot die tijd leefde ik op pap, yoghurt, karnemelk en smoothies met soms een kopje bouillon tussendoor. En zelfs nu 10 weken na de operatie vallen sommige dingen gewoon niet lekker.

Heb je ook begeleiding bij een diëtiste en psycholoog? In welk ziekenhuis ben jij geopereerd.

Ik hoop dat je reageert want ik vind het best wel verontrustend wat je schrijft.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hoi girls

Leuk veel positieve ontwikkelingen her en der, hou dat zo vol.

@Maaike, ik zou overstappen en het natraject elders regelen. Op zich moet ik zeggen dat ik mijn ziekenhuis wle het natraject volg maar niet groepsgewijs, dat kost mij zoveel tijd wat ik niet kan combineren met thuis. Ik doe het natraject met verpleegkundige en dietiste 1x per 2 maanden en laat dan de afspraken op elkaar aansluiten waardoor het me maare 2u kost.

@spullie

Ik snap wel dat je het nu op discipline doet maar ook daar de valkuil op lange termijn..........

Ik merk sinds de plaatsing van mijn bandje ook niets qua hoeveelheden eten en ook bij mij ging het afvallen erna op discipline maar ook dat op lange termijn vol houden is heel moeilijk. Eigenlijk komt het dan op een lange dieettermijn neer en laat dat nou net niet de bedoeling zijn van het bandje, die zou de hoeveelheden aan moeten passen.

Opspuiten doen ze in BoZ pas na 6 weken....

Bij mij zit er nu 10ml in maar nog steeds niet het volgevoel. Waar dat probleem in zit, weet niemand. Ik weet ook niet hoeveel er in kan maar over 8 weken gaan ze een slikfoto maken wellicht geeft dat meer duidelijkheid. Die afspraak is gemaakt na de laatste opspuiting gister als het opspuiten wederom niets doet...ik kan nu al zeggen dat het nog steeds niets doet. Ik drink op mijn dooie gemakkie nog steeds 0-,5 liter water weg achter elkaar. Als je bandje iets zou doen, zou je dat ook al moeten merken.

Zijn trouwens de ervaringen van de maagbanders in andere ziekenhuizen hetzelfde, na opspuiten 2 dagen vloeibaar?

Wat zou daar de meerwaarde van kunnen zijn?

Dus tja. ik heb mijn band maar happy ben ik er zeker nog niet mee omdat ik nog steeds alles op het koppie/discipline moet doen en juist daar zat (op lange termijn) het probleem.
@Mopsie,ik heb sinds 24 nov een GBP.Ik mocht de eerste 2 weken alleen helder vloeibaar en dan een week dik vloeibaar.

Dan mocht ik beginnen met cracottes en als dat goed ging met geroosterd brood en dan pas gewoon brood.Ik denk dat het dus normaal is dat je gewoon brood nogniet weg krijgt.Dit moet langzaam opgebouwd worden.

Ook de afkeer van bepaald voedsel is normaal maar dit gaat over.In het begin was ik ook vaak misselijk van bep dingen maar na verloop van tijd verandert dat.Ik begin nu ook weer die hoofdhonger te krijgen,je weet wel trek in dit en dat,maar je maag zegt nee nee dat past er niet in,dus doe ik het ook niet.

ik denk dat je jezelf gewoon de tijd moet geven om aan alles te wennen en niet te overhaasten.Ik hoop dat het goed gaat voor je.

@tbl,fantastisch he dat ze het gaan zien,als ze bij mij een complimentje geven waat ik nooit waar ik kijken moet.we zijn dat niet zo gewend he.

wat betreft dat pondje,oh ik wou dat het bij mij van de week af was.Ik heb sinds mijn Gbp al 2 keer stil gestaan,dat is vervelend,de week daarachter was het er wel dubbel en dwars af,maar ja iedere week er wat af is toch fijner.

@Spullie ik hoop dat je bandje snel het nodige werk gaat doen want daar doe je het toch voor,ik vind het wel knap dat je het dan op eigen kracht doet,daar zou ik nu net de moed niet voor hebben denk ik.Heb niet meer zo'n doorzettingsvermogen na al die jarenlange lijnpogingen.Met mijn GBP gaat dat wel goed,eet gezond maar ja je hebt geen honger al heb ik nu af en toe wel lekkere trek,maar daar kan ik nog goed omheen.

@Majestei,ik denk inderdaad dat ze in een ZH de gekste dingen meemaken.

Wat je zegt in je hoofd ben je slank maar owee als je dan weer eens jezelf in een etalageruit ofziet!!!!!!!!Dan denk je ben ik dat?

Zo herkenbaar.

@Maaike.Ik zou het wel weten,ik zou naar Eindhoven gaan.Tsja ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan,10 maanden op de wachtlijst waar nog geen eind aan kwam,toen overgestapt naar BoZ.Ik volg daar ook het natraject,alles word dan wel op 1 dag gepland als dat nodig is.De groepssessies ga ik allen de praatsessies doen en niet het sporten dat kan ik hier ook.

Overleg met dieetiste heb ik soms telefonisch ipv een gewone afspraak.Ik zou zeggen succes met het nemen van je beslissiing

Pff wat een verhaal.

Ik ben zelf gisteren naar de bedrijfsarts geweest,ik ga starten met 1 nachtje per week,maar nog wel samen met een collega.

Haha ik ga onder begeleiding werken.Je weet tenslotte niet hoe je lichaam reageert met omschakelen naar de nacht.

Vanavond start ik dus we zullen zien

Nou groetjes weer,Saskia
reageer ik alleen even op maaike. Ik zou overstappen, omdat ik merk dat mede door hier op het forum er zo mee bezig te zijn, je voor je gevoel klaar bent voor de OK, mag raar klinken maar zo ervaar ik het. daarbij, de nazorg hier is in 2 jaar tijd 5x een bijeenkomst om ervaringen met elkaar te delen enz. wat ikzelf het belangrijkste vind is de hulp van de psycholoog (ik heb dus die vriendin die alleen nog op snaaierij leeft) en ja, via de HA kunje vast heel veel regelen, maar zou je 5 keer heen en weer rijden in jaar zo'n ramp vinden? en tijdens je opname kan je partner ms dagen in een hotelletje of bij familie enz. en op dag 3 samen weer terug. gebeurt er iets als je thuis bent, dan helpen ze jou ook wel in je eigen ziekenhuis hoor. als je de kans krijgt; go for it. maar je zult het ws iets zwaarder hebben; onbekend ziekenhuis, minder bezoek enz. 3 dagen, so what? en idd vragen of er zoveel mogelijk op 1 dag te plannen is.

nooit geschoten is altijd mis.....zet 'm op.
Hoi iedereen,

Vandaag terug geweest bij de Dr in BOZ en ja hoor, hieperdepiep, yes yes, 14 februari krijg ik mijn operatie!!!

Echt snel , dus Maaike ik snap je helemaal als je de boel wat wil

versnellen, ik zou zeggen, kijk diep vanbinnen wat je echt wil en waar je voor wil gaan en dan denk ik dat je jouw juiste keuze wel zult maken! BoZ is voor mij ook een onbekend ziekenhuis, zeker omdat ik in een ander ziekenhuis werk, voelde me een soort overlopertje(ha ha).Maar als je maar goed en kundig geholpen wordt, is een ander ziekenhuis wel te overzien. Het gaat nu even om jou!!

Dus meiden nu tot 3 februari een lijstje afwerken van dingen waar ik echt nog van wil genieten, taart, spareribs enz enz

en dan op 3 februari starten met mijn predimed dieet! Zie ik wel tegen op. Mijn kaakjes zijn echt gewend aan kauwen en niet aan shakejes drinken, maar alles voor het goede doel, toch!

Tot zover, liefs Patries
@patries

Wouw, valentijnen op de ok-tafel. Overigens is het predimeddieet best vol te houden als je er idd ook bij kan kauwen..... je mag het aanvullen met alleen eiwitten hoor. Dus gekookte eitjes, gebakken eitjes of in de avond een stukje kipfilet van de gril.

Dan is het goed te doen. Zonder kauwen hield ik het 4 dagen vol.....

Ik maak me wel zorgen om pudding....... geen nieuws kan betekenen goed nieuws maar ook pudding had dezelfde problemen als ik, oftewel een bandje die nog niets deed... dus hoop niet dat ze daardoor in de dip zit.
patries, super, en wat een datum zeg !!!! haha echt een dag om bloot te gaan, maar of dat nou net de chirurg moet zijn.....maar lekker, ook jij aan de beurt.

hoe is het in het hoofd van maaike? nog helemaal vol zeker? als...dan, en ga zo maar door. ik ben erg benieuwd wat jouw beslissing gaat worden. en laat het ook jouw beslissing zijn he? veel succes bij je keuze.

en patries als ik het goed bekijk is het de 10 dagen voor de OK crashen ik heb zo'n wight watchers reep gekocht, maar kan er nog niet aan beginnen hem op te eten.....zit zo'n muur voor.. dus dan maar water en fruit.....als ik maar even afval ook.

slaaplekker allemaal....
Zo wat is het rustig hier!!!!!!!!!

Hee Patries nog gefeliciteerd met je datum,komt al snel dichtbij.

Kan je er naar toeleven.Heerlijk gevoel.

Ik heb van de week terug mijn eerste nacht gewerkt,samen met een collega,het was een erg rustige nacht dus ik was er niet moe van.Ik weet nu wel dat ik goed reageer op het omschakelen.

Woensdag weer een nachtje samen met een collega en vanaf vlgd week alleen.ZO bouwen we het langzaam op.Als alles goed gaat ben ik op 21 februari volledig beter gemeld.

De bedrijfsarts stond ervan te kijken dat ik zo snel ben opgeknapt.

Maaike,al enig idee wat je ermee gaat doen,wachten of overstappen????

Groetjes Saskia

Groetjes Saskia
Hallo dames,

Dank je voor alle meedenken en -voelen en de input!

Ik ben eruit hoor! Ik ga deze week organiseren dat ik overga naar Eindhoven. Ik vind het niet acceptabel om nog minimaal een jaar en misschien ook wel 2 jaar zo door te blijven lopen. Ik mag dan trouwens ook geen natraject in Eindhoven doen, vandaar dat ik er goed over moest nadenken!

Maar dat ga ik dan wel op eigen houtje organiseren, met behulp van huisarts.

Vrijdag heb ik vrij, dus dan ga ik eens goed zitten voor een mailtje aan de mevrouw die me het vertelde. En als ik haar antwoord heb, actie ondernemen.

Misschien gaan we dan alsnog ongeveer tegelijk onder het mes, Majesteit.

Nu moet ik me klaarmaken voor mijn werk, dus tot later.

Fijn dat het zo goed gaat Sassika! Maar doe nog wel voorzichtig met tillen en sjouwen????!!!

Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal,

Wilde al veel eerder hier typen maar mn internet lag eruit.

Afgelopen donderdag was ik voor controle in BoZ. (ook toevallig Patries! Misschien hebben we elkaar onbewust wel gezien!)

Veel vragen werden automatisch beantwoord door de dietiste en chirurg. Dat ik alles op discipline doe is normaal nu (maagbandje is nog leeg). De dokter zei dat ik wel snel een duwtje in de rug moet hebben anders loopt het de soep in. Anders had ik het ook wel met mijn grote vriendin Sonja Sakker kunnen doen.Toch is er wel ergens een knop omgegaan. Ik val nog steeds af en gisteren had ik mn spijkerbroek aan en ik kon hem van mijn kont af trekken!!! Joepiedepoepie!!!! Over 2.5 weken word ik opgespoten. Ik voel nu wel iets van mijn bandje maar niet genoeg.

@ ratpatrem fijn dat je een foto krijgt binnenkort! Hopen dat dat wat verklaart. Zorg dat je in die tijd niet aankomt he??

@ sassika Lekker dat het werken weer gaat. Weer het 'normale' leven weer in..

@patries.. Top dat je zo snel geholpen kan worden! BoZ was voor mij ook een onbekend ziekenhuis. Maar ze zijn er hartstikke lief.. Die shakes moet je ff doorheen. Het is 2-3 dagen moeilijk, daarna heb je geen honger meer. Ik heb me er supergoed aan gehouden. Ik vond het zo'n genante gedachte dat de chirurg me van binnen zou zien en hij zag dat ik me niet aan het dieet had gehouden... En het scheelt in die weken zoooo in kilo's!

@ maaike.... goed dat je gaat stappen. Heb ik ook gedaan al was dat in een heel vroeg stadium. Ik weet zeker dat je er goed aan doet. Want al dat wachten is ook niks... (behalve wachten tot je een ons weegt maar dat zal nooit gebeuren )
Allemaal goede berichten

Super!!!!

Ik heb het smoordruk, heb gisteren gehoord dat ik een jaarcontract heb gekregen en vandaag een super beoordeling.

Ben trots op mijzelf wat ik afgelopen jaar heb bereikt (incl maagband zetten en zelfverzekerd worden)
hihi, er gebeuren ineens rare dingen hier. omdat ik in juni geopereerd zou worden hebben we nog een vakantie geboekt voor mei. krijg ik vandaag bericht dat de begeleiding geintensiveert gaat worden, en oh ja, ik sta op de operatielijst voor APRIL !!! dus maaike , ook eens naar arnhem bellen,

dus.... nu moet ik morgen eens fanatiek rond bellen wat er mogelijk is......is het verantwoord na een week of 6 al richting spanje te gaan? is mn reis te annuleren of te verzetten? enz enz.........

dus maaike hier ook alles ineens vervroegd, goed voor je dat dat ook gaat proberen.....we komen ineens in een soort achtbaan terecht die steeds maar sneller gaat.........
Majesteit,

Zo de vaart zit er lekker in nu.

Volgens mij kan je dan wel annuleren want het is voor je gezondheid en anders kan je een schrijven van je huisarts vragen waar hij/zij dan in zet dat het op medische gronden is.

Succes met bellen!!
Májesteit!!! Hemeltjelief, dat is snel!! O, wat spannend... Ik heb, toen ik nog dacht dat ik een maagbandje kreeg, gevraagd hoe lang erna ik met vakantie mocht. Met een bandje was dat een week of 4-6 erna. Maar hoe dat met een GBP is, weet ik eigenlijk ook niet. Je zou zeggen dat je na een week of 6 in ieder geval genezen wondjes hebt en ook al wel gewend bent aan het nieuwe eten?

Maar ik zou het inderdaad ook eens aan de hh heren doktoren, óf de obesitas verpleegkundige vragen. Die wéten dat soort dingen gewoon.

Oooo, ik benijd je!!!! Ik heb net eenn mailtje van Maxima Medisch Centrum in Eindhoven gekregen, dat daar de wachtlijst vanaf moment van plaatsing daarop 8 á 9 maanden is. Maar ik geloof dat het in het Catharina ziekenhuis sneller gaat. Daar heb ik nog geen antwoord van, ook geen leesbevestiging trouwens. Maar ik zal in ieder geval ook eens een mailtje naar Arnhem sturen.

Al heeft Eindhoven voor mij de voorkeur: één van mijn zussen (die van de longkanker-zwager) woont in Veghel. En voor mijn liefste is het makkelijk te rijden, hij is geen held in de weg vinden ergens naartoe. En ook geen held met de navigatie. Aan de andere kant zijn het maar ongeveer 3 dagen, en die kan ik natuurlijk ook best alleen doorbrengen. Dat overleef ik wel.

Nou ja, mijn hersenen kraken erop los: ik weet echt zeker, dat ik ook eerder dan over anderhalf jaar wil!!! Ik wandelde vanmorgen met de hondjes, en dan loop ik te piepen van de pijn aan een heup. Als ik dan denk dat ik daar nog minstens anderhalf jaar zoveel last van blijf houden.... Nee dus. Het leven is te kort voor pijntjes die niet hoeven.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Brenda!!! Gefeliciteerd met je jaarcontract én je superbeoordeling! Heerlijk om zo gewaardeerde te worden. En je mag heel zekers weten, heel erg trots op jezelf zijn!! Er is een soort van nieuw leven begonnen, lijkt het wel?

@Spullie: wat heerlijk, die spijkerbroek! Ik leef zo ontzettend mee! Wat lijkt me dat vreemd, dat je gewoon afvalt en blíjft afvallen.... Maf! Alleen van het vooruitzicht al, word ik blij.

Maar met jullie bandje is het toch ook wel wat moeilijk soms, als het nog echt op discipline moet. Dat gaat best wel voor eventjes, maar moet inderdaad niet al te lang duren!

O ja, over Pudding: ik denk niet dat we ons zorgen hoeven maken, maar dat zij het gewoon erg druk heeft met van alles en nog wat? Ik krijg van die WWW's van Hyves en daarin is ze altijd drukdrukdrukdrukdruk...

Meiden, ik ben zo blij met dit forum!!! Sta op mijn werk tussendoor ook altijd al stiekem even op mijn telefoon jullie schrijfseltjes te lezen... En die maken me altijd aan het glimlachen en soms zelfs hardop lachen, hihi.

Fijne dag allemaal!!!
maaike, als je hier terechtkomt, kom ik je wel bezoeken hoor ! Ik ben alleen wel bang dat als je zo gaat shoppen je overal onderaan de lijst komt.want ze zullen je niet naar voren schuiven omdat je in een andere stad al zo lang wacht denk ik. Kun je niet een strijdplan maken door veel naar je huisarts te gaan zodat die er eens een telefoontje aan gaat wagen voor je? als je daar elke week komt vertellen dat je gek wordt van de pijn?????

en ik heb al uitgevonden dat annuleren van de reis iig mogelijk is......maar ik wil nog wel graag een keer een "gewone" vakantie samen. dus die zouden we ook kunnen vervroegen natuurlijk.

over de okdatum en hersteltijd kan ik pas maandag bellen, iedereen schijnt hier ziek te zijn.....maar ik geloof niet dat ik al zo snel na de operatie in het buitenland wil zitten.

Brenda , gefeliciteerd met je goed beoordeling en jaarcontract !! Ook een reden tot feest, maar ja, waar tracteer je dan op? iedereen een m en emmetje?

fijne dag nog allemaal
Lief Majesteit, als je op bezoek komt! Weet je, de wachtlijsten zijn zo ongeveer overal gewoon veel korter! Eindhoven Catharina ziekenhuis is 6-8 maanden, reguliere wachttijd! Minder dan de helft van hier in Heerlen en Maastricht! En waarom dat nou is...? Ik weet t niet. Ga een afspraak maken met de obeesverpl. kundige en de mevrouw van de belangenstichting, om tot een passende oplossing te komen. Dat ga ik vrijdagmorgen meteen doen! Eerst dierenarts met het oudste hondje en de oudste kat. Hondje krijgt gebitssanering, dus moet een dagje blijven. Kat mag meteen mee naar huis.

Dus mijn avontuur wordt weer spannend!!!

Eindhoven: here I come....
@ Maaike, waarom probeer je het niet in Bergen op Zoom bij dr. Feskens. Korte wachtlijsten. Toen ik er in mei was kon ik na 2 weken al geopereerd worden. Ik heb er toen voor gekozen om te wachten tot na de zomervakantie. Probeer het eens. Niet geschoten is altijd mis.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
@Maaike.

ik kon in BoZ binnen 3 weken geopereerd worden omdat hij het schandalig vond dat ik in Terneuzen al zo lang op de wachtlijst stond.Inderdaad een optie misschien.
ik ben nu bezig sinds mei vorig jaar, in december hadden ze het nog zeker over een half jaar wachten en nu is het ineens april, met een zoals ik zei veel intensiever begeleidingsprogramma. ik begin op 14 feb met 7 bijeenkomsten op een ochtend in de week, en e-coaching, dan de OK, daarna bijeenkomsten enz, en uiteindelijk een begeleiding van 5 jaar na de OK. dus ik ga er vol vertrouwen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven