Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Nolleke: jij wilt dus graag weten wat het gaat worden? Ik niet eigenlijk, maar ben wel nieuwschierig hahahaha. Heb jij een dvd meegekregen? Ik heb alleen foto;s gekregen gisteren.

Wat zegt de chinese kalender eigenlijk bij jou? En binnenkort dus plat..... nou.. wij zullen wat vaker gaan schrijven hier zodat het voor jou wat afleiding geeft.

Misschien heb ik er overheen gelezen of mischien wil je het er niet over hebben, maar ik begrijp dat je zoontje veel te vroeg is geboren. Waarschijnljk de reden waarom je nu die cerclage krijgt? wat moet dat een moeilijke tijd zijn geweest. Ik zag nl. in het januari topic dat je deze maand uitgerekend was? Wat moeilijk....

Ik ga even op hyves kijken....
Haha, Vlinder, ik vind je niet te nieuwsgierig, ik vind het niet erg om je vragen te beantwoorden.

Voor die spuit moet ik wel naar het ziekenhuis iedere week, omdat deze spuit in de spier wordt gezet en bij bijv suikerpatienten gaat het om spuiten die onder de huid gaan.

Sowieso wil de gyn iedere week mijn baarmoedermond meten, dus moet er toch heen.

Lieselotje, ja wij willen (heel) graag weten wat het wordt. Bij Sam wisten we ook al bij 16,5 week dat hij een jongetje was.

Mijn vriend was toen overtuigd dat we een meid kregen en door zijn enthousiasme dacht ik dat op een gegeven moment ook...Maar toch, iedere keer als we een echo hadden dacht ik: Nee, dat is een jongetje, dat was gewoon mijn gevoel heel sterk.

En nu heb ik al vanaf het begin dat gevoel, maar dan een meisje. De chinese kalender zei de vorige keer een jongen en klopte dus, nu zegt die een meisje.

Jij wilt het dus niet weten, maar bent gewoon heel nieuwsgierig. Knap als je het vol kan houden.

Wisten jullie het de vorige keren ook niet?

Lief dat je meer komt schrijven hier, klinkt gezellig!

Het klopt inderdaad dat ons zoontje veel te vroeg geboren is, bij 20 weken en 3 dagen (als je graag het verhaal wilt weten, kijk maar onder het loepje voor 'mijn' topic. Het heet 'Ik ben mijn zoontje kwijt'.

Daarom krijg ik nu de cerclage en het hele beleid erom heen.

As zondag was ik uitgerekend.
ik heb het gelezen...... wat vertel je het mooi en wat klink je sterk. Ik moet zeggen dat ik er zelf heel emotioneel van word.....

Zondag zal ik aan je denken...

Zo typisch..bij mij klopt die chinese kalender iedere keer... alleen ik denk dat hij het nu fout heeft hahahahahaha....

Is het misschien leuk als we wat foto's laten zien van elkaar op hyves? Ik weet niet of jullie mijn foto;s kunnen zien of moeten we daar vrienden voor worden?
Is je avatar je eigen foto trouwens?
Dank je voor je complimenten!

Ja, mijn avatar zijn onze handen samen.
och.. die foto krijgt gelijk een hele andere lading...... Mooi zeg! En wat zul je trots zijn op die foto.

Ik heb even gekeken op dat NUB forum.. Grappig. Heb ook je fotos gezien, maar ik vind het maar knap dat ze dat zo kunnen zien
vind het ook een supermooie foto, heftige dagen zo zul je hebben, ik denk zondag aan je!

ik heb wat foto's op de hyves gezet.
Jeetje Nolleke, ik heb net je verhaal gelezen en zit met tranen in mijn ogen. wat heftig en wat een bewondering heb ik voor de manier waarop je ermee omgaat!
Nolleke, ik heb op het NUB-forum gekeken en heb ook een vraag gepost!

Ik heb een beetje pech: ben dinsdag naar de tandarts geweest, er zijn (met loodschort) twee röntgenfoto's gemaakt. Er was eigenlijk niks op te zien, maar ik heb erge pijnen. Nu denkt de tandarts dat het een zenuwprobleem is in de kies naast de kroon! Dus moet ik morgen behandeld worden (wortelkanaalbehandeling). Ik zie er erg tegenop. Verder ben ik verkouden, met een lichte hoest.

Het ergste is nog, dat ik maandag al vreselijke kiespijn had. Als ik 's avonds wilde liggen, dan ging dat niet, omdat het zo'n zeer doet, hetzelfde alle avonden tot nu. Nu is het ook weer heel hevig. Dus ik hoop, dat ik vanavond een oog dicht kan doen. Wel neem ik, na bellen met de doktersassistente, wanneer ik pijn heb paracetamol. Dat mag in noodgevallen wel tot 6 tabletten per dag, maar je moet het zoveel mogelijk beperken. Wel rot, want door die pijn moet ik ze wel nemen. De tandarts kon niet eerder, omdat de tweede tandarts, die de behandeling zou doen, ziek was.

Verder is het toch al chaotisch hier, omdat de badkamer tegels er allemaal uit moeten deze week (maandagavond pas klaar, duurde dus van maandag tot maandag). Het is een bende in mijn kleine huurhuis en ik heb alleen een porta potti tot mijn beschikking. Nou ja, de badkamer wordt uiteindelijk mooi en plassen doe ik toch wel op de kan van MvM (maar ja, dan die grote boodschap nog; de koeienvlaaien! (bweh)). Positief denken, hè.

Ik ga weer eens even op de Hyves kijken.
Cowvanjou, o ben jij dat. Had het net gezien, jammer dat er af en toe geen antwoord wordt gegeven he!

De echo moet inderdaad echt van de zijkant zijn, waarop het ruggegraatje ook te zien is.

Echt knap dat ze dat kunnen zien inderdaad.

Alsjenemou, dank je wel, lief dat je dat zegt. Echt raar wat je als mens kan hebben als er iets gebeurd waarvan je van tevoren had gedacht dat je dat niet aan zou kunnen.

Ik ga ook even op Hyves kijken.
owwwwwwwww een wortelkanaalbehandeling... Ik ben zo bang van de tandarts... ik zou ook geen oog dichtdoen.

Sterkte!!! Laat morgen maar horen hoe het gegaan is, en laten we hopen dat het meevalt!
Cow, heel veel sterkte! Paracetamol mag zeker wel. Hopelijk ben je morgen van je pijn af!!!

Wij hebben vanavond de kinderen verteld dat er een baby komt (omdat ze in bad zatten onze zomer vakantie te plannen naar de verre landen, dus ik vond het een goede timing om te zeggen dat wij misschien iets anders gaan doen deze zomer). De oudste was helemaal enthousiast, "misschien wordt het een meisje!!" Ik vroeg hun wel om niet meteen op school te vertellen, en toen zei onze jongste: "nee hoor, mama, ik ga alleen de juf vertellen morgen! " ha-ha ))
Ja hoor, ik had een groot bericht gemaakt, maar omdat mijn computer zo traag is, ging het verloren! Balen!

Opnieuw dan maar.... na een behandeling van 1,5 uur, ben ik van de pijn af! De tandarts heeft me goed geholpen. Ik ben elke keer weer banger en was vanochtend echt een mietje in de stoel! Maar ze was erg 'zacht' voor me. En die zenuwen van de kies bleken dus inderdaad de oorzaak!

Zij en de assistente begonnen een heel betoog, waarom het leuker was om het geslacht nog even geheim te houden tot de bevalling, maar ik denk tóch, dat ik het wil weten. Nog even over nadenken.

Nolleke, Iris in het NUB-forum heeft wat het geslacht van mijn kindje betreft wel een gokje gedaan, maar ja, het lijkt me bijna onmogelijk, dat dat iets zegt, want de foetus lag niet op de goede kant, hè! Toch nog maar even wachten tot de 20e week.

En wat leuk voor jou, dat ze denken dat het een meisje wordt! Veel sterkte zondag met het verwerken van Sam's verwachte geboortedatum!

Grappig dat je het de kinderen verteld hebt, 2jongens. Ik zie het zo voor me!
vandaag de uitslag van de nekplooi gekregen. 1: 1830. Goed dus gelukkig

Fijn dat je van je kiespijn afbent u (jatoch??) Cowvanjou
Wat fijn Lieselotje! Nu ben je vast heel blij?

Ik ben zeker opgelucht dat mijn kiespijn voorbij is. Het was daarvóór vreselijk pijnlijk. Maar ze moesten wel 3 foto's maken (met loodschort weliswaar) en eergisteren al 2. Verder weet ik niet of de tandarts een speciale verdoving gebruikt heeft en ook heb ik kleine hoeveelheden van het chloor spoelmiddel binnen gekregen (ik denk twee keer). Beide gegevens maakten me wel ongerust, maar hopelijk is de tweede zó'n kleine hoeveelheid, dat het niks geks doet! En ik ging er maar vanuit, dat ze de juiste verdoving gaf, omdat ik verteld had, dat ik zwanger ben.
brrr cow, wat en vervelende dagen heb je achter de rug... ik heb echt een hekel aan e tandarts (of eigenlijk aan wat hij doet, de man zelf is best aardig) terwijl ik nog nooit iets al een wortelkanaalbehandeling heb gehad... najah in ieder geval fijn dat je nu van je pijn af bent...

lieselotje wat fijn, een goede uitslag!

leuk dat je het de jongens verteld hebt 2jongens. mijn zoon van twee weet ook da ik een baby in mijn buik heb, maar het dringt niet door geloof ik, als ik zeg wie heeft er een baby in de buik dan zegt hij 'mama en S ook baby in buik!' (wijzend op zijn eigen buik) en dan wil hij navels kijken (wat dat er mee te maken heeft :-S haha)

nolleke ik denk aan je, zal wel een moeilijk weekend voor je zijn... heb je veel steun aan je man en familie/vrienden?
Cowvanjou: fijn dat ze je geholpen hebben. Vreselijk tandartsen. Vooral als ze die prikken zetten...

Ik heb het op mijn werk verteld, zeer goede reacties. Overleg gehad over contracten en dergelijke.

Mijn oppaskindjes vonden t heel leuk. Eentje zei: mag ik wel bij je op schoot zitten of doe ik dan de baby pijn?

Echt schattig....

Nolleke sterkte hè!

Ik voel me redelijk goed, nog wel erg moe! Zijn jullie al erg bezig met alles regelen?

Ik heb nog weinig geregeld, maar ik heb ook niet echt een idee wat we allemaal moeten regelen.

Ik weet wel wat ik moet aanschaffen.... en dat doe ik dan ook graag! Ik heb op MP een pakket zwangerschapskleding gekocht, echt super mooie spullen!
Echo echo echo
Hoi dames,

alles goed met iedereen?? Een beetje een ego-bericht vandaag...heb opnieuw last van bloedverlies :(( Ben nu 13 weken..Morgen mag naar de VK komen om naar het hartje te luisteren, hopelijk is alles gewoon goed. Maar ja, leuk is anders..

Leeuw, mooi dat ze op je werk goed gereageerd hebben!

Zaterdag ook 2 zwang-broeken gekocht.
Hallo allemaal,

Even een berichtje van mij want heb weinig van mij laten horen. Ben zo verschrikkelijk beroerd steeds, dat ik hele dagen op bed lig en er alleen uit kom om te spugen. Heb medicijnen gekregen maar ook die helpen niet. Ach, ik doe het voor een goed doel.

Ik zal het forum zo weer even teruglezen wat er allemaal gebeurd is in 'baby-land'. Ik hoop natuurlijk alleen maar positieve berichten.

Ik heb volgende week maandag weer een afspraak met de vk, maar geen idee of ik dan een echo krijg.. Hoop het wel want ik heb alleen nog maar het hartje gezien en niet gehoord.

2jongens, wat naar van dat bloedverlies.. ik hoop echt dat je het hartje morgen duidelijk hoort kloppen!
even kort want volgens mij probeert zoon uit zijn bed te klimmen boven....

2jongens, heel veel sterkte, hoe laat mag je morgen? ik duim voor je.
Vlinder, dank je wel, ik mag morgen om 12.30 terecht.

Ik heb vandaag ook - na heel veel twijfels, heb zelfs een topic gisteren aangemaakt op Viva - op advies van mijn VK gebeld met afdeling prenatale diagnostiek in AMC (dat is waar mijn combinatie test was gedaan), omdat ik me zoveel zorgen maak over mijn uitslag (1/320). Gelukkig waren ze heel begrijpvol en hebben ze mij aangeboden een sort van councelling-gesprek met genetische consulent , die gaat mij dan de resultaten van mijn combinatietest uitleggen met mijn bloedwaardes etc. en bespreken wat de mogelijkheiden zijn nu. Woensdag om 15.30 kan ik al terecht, hopelijk breng het gesprek wat rust in mijn hoofd.

@FruityPebbels, jammer dat je nog steed niet lekker voelt en dat de medecijn helpt niet echt:( Sterkte!
Meiden, wat is he textreem rustig hier zeg!

2 jongens, was alles goed bij de vk? En in het zh? Ik ben echt heel benieuwd! Hopelijk is het bloedverlies gestopt inmiddels!

Ik heb morgen mijn controle bij de vk. Vrijdag hebben we een pretecho!
Hallo allemaal,

wat een stilte hier!!

Gisteren was ik dus naar AMC geweest, lange verhaal, heb o.a. een uitgebreide echo gekregen en alles lijkt normaal te zijn. Mijn bloedverlies is vandaag gestopt, het komt wel vanuit mijn baarmoeder, er was wat bloed te zien op de echo. Waarom dat wist de gyn niet maar die bloeding is niet naast placenta, dat is dus goed;ik moest rustig aan doen maar die bloed moet toch een keer uit dus daarom dit bloedverlies. Ik ga proberen vanaf nu minder zorgen te maken en genieten van de zwangerschap.

Es26, hoe was je controle bij VK?
2jongens, fijn nieuws voor jou! Gelukkig lijkt het mee te vallen, wel lastig hoor genieten

met bloedverlies, ik kan t nog steeds niet bevatten dat t bij mij, na 4x bloedverlies, nog goed gaat.

Es hoe was je afspraak bij de Vk?

Ik heb vandaag gebeld voor kraamzorg! Ben al flink aan t verzamelen

voor de babyuitzet. Heerlijk vind ik dat! Vandaag een aankleedkussen met hoes gescoord.

Ik maak er een beetje een sport can om leuke tweedehands spullen te vinden... ik kan begrijpen

dat mensen alles nieuw willen kopen. Maar als iets voor baby's is, lijkt de prijs x 10 te gaan!

Hoe gaat t met iedereen? En met de blikjes? Niemand ziet nog iets bij mij.... wel een beetje saai.

Ik ben nu 12 en 5 dagen. Ik voel me nog steeds soms best slecht en de andere dag merk ik er veel minder van.

Vooral moe en duizelig.

Als jullie op jullie rug liggen kunnen jullie dan je baarmoeder voelen? Ik heel duidelijk, en hij is in een week

een paar centimeter hoger gekomen. Ik ben zo benieuwd naar t eerste 'plopje'! Jullie zijn verder als ik, iemand al

wat gevoeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven