Mode & Beauty alle pijlers

Retin A

10-01-2011 11:19 7 berichten
Ik weet dat er damens zijn op het forum die retinolA gebruiken tegen rimpels.

Kunnen jullie me uitleggen hoe ik dit het beste kan gebruiken?

Ik heb de 0,05%.

Ik wil het op mijn kin gebruiken want mijn huid is daar lelijk.

Had al vaak een microdermbrasie behandeling gehad maar heeft niks gedaan. Lees over retin wel goede resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Retin A moet je opbouwen. Dus niet beginnen met elke dag maar om de 2 dagen en kijken hoe je huid erop reageert. Gaat het een poosje goed dan ga je om de dag proberen. Wanneer je huid hier te heftig op reageert (schilferen, branderig) ga je weer terug naar om de 2 dagen en probeer je na een poosje weer of je het al om de dag kan. Zo ga je dus door tot je het iedere dag kan smeren.

Let op: heel dun smeren, je heb heel weinig nodig (hoeveelheid ong. ter grootte van een erwt) en alleen 's avonds want het werkt alleen in het donker.

Het is erg droog spul dus daarna je nachtcreme overheen voor een comfortabeler gevoel (althans zo doe ik het).

Het kan wel maanden duren eer je effect hebt, en dat is voor mij steeds weer het struikelblok en ook vergeet ik het vaak.

Dan lig ik in bed en denk ik: oja, weer vergeten maar ga mijn bed dan niet meer uit.

Succes!!
Pluche bedankt voor je antwoord.

Hoe lang gebruik je het? Gisteravond heb ik het gebruikt , moet je het voelen? Ik had verwacht dat het ging branden ofzo.

Ik ga het vanaaf weer doen, puur om te zien wat er gebeurd.

Hoeveel % heb jij. Wist niet wat ik moest gebruiken daarom de 0,05 besteld. Is dat sterk genoeg.

Alweer bedankt
Ben nu zo'n 2 maanden aan het smeren, de 0,025% (met dank aan goudvis30). Ik vind deze al aardig sterk en smeer nog steeds om de dag, want ik krijg er een erg droge huid van. Het is wel verstandig om goed te blijven smeren met een vette en/of vochtinbrengende crème.

Zelf zie ik nog geen enkel verschil (dat schijnt ook pas na een maand of 4 te komen). Maar, onlangs in de kroeg werd me gevraagd wat ik studeerde. O.k. het licht in kroegen is meestal nogal flatteus, maar ik ben 42, dus wie weet helpt het dan toch al een beetje.
Ik ben er ergens in oktober mee begonnen en heb het tot nu toe ongeveer 10x gebruikt, natuurlijk niet genoeg en totaal niet consequent. Dit omdat ik het steeds vergeet (tube ligt niet in de badkamer), en ook omdat je de effecten pas op langere termijn kunt waarnemen (minder gemotiveerd).

Ook vind ik het eigenlijk niet lekker smeren, droge meuk, haha.

Als ik het heb gebruikt heb ik de volgende dag een warme, wat branderige huid. Soms ook nog wat voelbaar de dag daarna.

Ik wachtte dan tot mijn huid weer normaal aanvoelde om het pas dan weer te gebruiken.

Ik heb trouwens ook de 0,05 variant een sterkere is er vlgs mij niet.

Dat jij niks voelt kan, iedere huid reageert er weer anders op.

Mijn zus heeft ook de 0,05 en merkt ook niets van branderigheid o.i.d. als ze heeft gesmeerd.

Hoe vaak heb je het inmiddels gebruikt?

Bukowski: ik heb eens ergens gelezen dat als je gewoon doorgaat met smeren je huid op een gegeven moment niet meer droog is maar juist soepel.
Ik ben pas een week aan het smeren. En idd geen lekkere crème. Het lijkt wel sudocreme.

Mijn huid is niet droger of geïrriteerd. Het ziet er ook niet anders uit. Hopelijk doet het wel wat al merk ik niks. Ik ga ervanuit dat ik pas na een jaar resultaat zie.

De huid op mijn kin is grof en vol met hele kleine groefjes alsof de poriën zijn uitgezakt. Ik hoop het hiermee te kunnen verbeteren.
Pluche: dat is een prettig vooruitzicht dat je huid juist soepeler wordt op den duur. Ik was al bang dat het zo zou blijven en de droogte misschien zelfs erger zou maken. Dat had ik dan weer ergens gelezen, dat je een droge huid kon krijgen wat vervolgens ook nooit meer over ging).

En, je tube in de badkamer leggen!

Momodoe: ik smeer eerst een andere (vochtinbrengende) crème en laat die even intrekken, dan smeert de retin A wat makkelijker uit. Maar of het dan ook minder effect heeft weet ik niet, maar voor mij werkt dat het beste tot mijn huid er wat beter aan gewend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven