wasmachine draait niet het hele progamma.

15-01-2011 18:15 12 berichten
Grrrrr

Gistermorgen wasmachine aangedaan maar na het eerste gedeelte stopt hij en maakt alleen een soort grommend geluid.

Er staat dan een lading water in en verder doet hij niks meer.

Ik heb al van alles geprobeerd. Nog een keer en nog een keer, op waterpompen gezet, centrifugeren, opeen andere temparatuur wassen maar niks helpt.

Ik krijg het deurtje niet open want die staat op slot stand.

Iemand een idee wat te doen???

Ben er wel een beetje klaar mee inmiddels en wil mijn was terug
Alle reacties Link kopieren
klinkt alsof het filter vol zit heb je die al schoon gemaakt, anders wat ook wel eens helpt is de stekker er een poosje uit halen en dan na een minuut of 5 er weer in doen.

succes ermee
Klinkt als defecte koolborstels. Geen idee hoe je je was er weer uit krijgt. Kun je hem nog op de pauze stand zetten? En dan is het bij de meeste wasmachines zo dat je na 2 minuten een klik hoort en dan wel je was er uit kunt halen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Dit heb ik ook een keer gehad, bij mij lag het aan mijn filter! je kunt je wasmachine leeg laten lopen via het slangetje naast je filter, wel een rotkarwei want je kunt er geen emmer onder zetten.... ik had gelukkig nog een lekbak staan van mijn vorige wasmachine en heb het daar in laten lopen.

Daarna je filter grondig schoonmaken en even met je vingers voelen of er iets zit, waarschijnlijk kun je ondertussen je wasmachine leeghalen, anders even op het centrifugeerprogramma zetten.

Ik hoop dat dit werkt! anders misschien toch een monteur inschakelen......

Ik zou nadat je dit hebt gedaan wel even je wasmachine leeg laten draaien! misschien even op een 90 graden programma, zijn je leidingen ook gelijk schoon
Idd filter al schoongemaakt?

Klepje zit bij mij aan de voorkant, linksonder. Filter eruit draaien (let op, komt water uit), schoonmaken en weer terug draaien.
Herkenbaar, bij mij altijd veroorzaakt door een verstopping (haarknipjes van dochter!) in het filter. Ik moest aan de voorkant onderin een klep losdraaien, dan zie je de dop van de filter. Die kun je openschroeven en kijken of er wat in zit. Maar denk er inderdaad aan dat het water dat nu nog in je trommel zit, er via de onderkant uit gaat stromen zodra je aan het filter begint te draaien!
pffffffff stekker er net ff uit gehad en nu opnieuw aan.......ben benieuwd

Ik ben dus blondt en kan de filter niet vinden...

En koolborstels defect is dat makkelijk(lees goedkoop) te repareren??

Koop nooit weer dit merk, Is niet de eerste keer dat ik er gedonder mee heb en de laatste keer, zo'n twee jaar geleden een nieuwe gekregen.

thanks voor de tipts tot dusver.

de stekker had ik er ook wel uit gehad maar dan voor 10 seconden ofzo.

Hoor op de achtergrond vertrouwde wasmachine geluiden!!! Zou het??
Ik leef met je mee, mijn wasmachine begon daarstraks ook hele rare geluiden te maken... Na tien keer op en af zetten, stekker eruit en er terug in, water laten aflopen, filter schoongemaakt heeft mijn vriend de machine even van haar plaats gehaald (lees: een meter opgeschoven) en... ze deed het

Nu ben ik aan het hopen dat de machine ook het hele programma gaat afwerken...

Heb je trouwens toevallig al gekeken of er geen vocht onder de machine is terecht gekomen? Sommige machines hebben een beveiliging waardoor de machine stopt wanneer er vocht onder komt... Succes ermee!
anoniem_113490 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 18:55
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
De filter zit meestal ergens achter een klepje. Vaak aan de voorkant maar niet altijd.

Ik heb eind vorig jaar toen ik hoogzwanger was ook problemen gehad met de wasmachine. Hij was eerst de halve zolder over gehobbeld en weigerde toen dienst. Met hoogzwangere pens dat ding weer op zijn plek geduwd (er MOET gewassen worden en wel NU!) en toen hoopvol weer aangezet maar hij deed niets meer.

Monteur kon pas een paar dagen later komen (Hallooohooo! Ik ben ZWANGER en MOET wassen!!!) en er bleek niets aan de hand. Te veel en te grote stukken bij elkaar in de machine gedaan.

De man keek vol medeleven naar mijn zwangere buik en ik hoefde niets te betalen Wat lief zeg!!
Oh als iedereen zegt dat het om het filter gaat dan zou ik dat eerst maar controleren.

Filter zit vaak helemaal aan de onderkant, aan de voorkant. Een klepje waarachter een grote soort knop zit die je om kunt draaien.

Er kan best wat water mee komen dus dweil er onder leggen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
HOERA!!!!! Hele progamma is afgelopen!!! Uiteindelijk de stekker er dus 10 minuten uitgehad en thats it!!!!

'

Ik ben blij!!!

Stom het dat je daar ff helemaal opgelucht van kan zijn
oke gelukkig maar. zo zie je maar weer wij vrouwen weten ook een heleboel

en nu maar wassen wassen wassen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven