Weekend weg vriend in leuke stad, tips?

16-01-2011 16:29 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een weekend weg met mijn vriend. We hebben geen auto dus vandaar dat een hotel middenin een stad wel handig is. Hebben jullie tips voor een leuke stad/hotel? Wel voor een redelijke prijs.. Wij komen zelf uit noord-holland.
quote:tempted2touch schreef op 16 januari 2011 @ 17:21:

Op een antwoord als www.weekendjeweg.nl zit ik dan niet echt te wachten.. Dat vat ik niet op als een serieus antwoord op maar meer in de trant van 'wat een domme vraag, kijk op die website en zoek het lekker zelf uit'.Jij vroeg goedkope hotelletjes. Dan krijg je van mij " weekendjeweg " . Dat jij denkt dat ik je dom vind......ja, nu wel ja. Onbeschoft ook, trouwens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:tempted2touch schreef op 16 januari 2011 @ 17:21:

Goh wat een leuke reacties zeg. Ik ben niet chagerijnig.. Ik heb gewoon een vraag. Op een antwoord als www.weekendjeweg.nl zit ik dan niet echt te wachten.. Dat vat ik niet op als een serieus antwoord op maar meer in de trant van 'wat een domme vraag, kijk op die website en zoek het lekker zelf uit'.

Thanks aan degene die wel met me meedenken. Maastricht vind ik inderdaad ook een leuke stad maar daar zijn we onlangs al geweest. Groningen en Utrecht ga ik ook overwegen, lijkt me ook leuk!

Dank jullie!

Maar TO, dan had je wat meer moeten vertellen, onder andere over wat je leuk vind om te doen... Dan had je deze reacties ook niet gekregen...

Enneh... je hoeft niet zo te snauwen hoor...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Kan het vandaag niet laten me ermee te bemoeien (ongesteld)...moewhaha.

Jouw reactie op Gewoonbianca slaat echt helemaal nergens op dus ja, je lijkt wel een enorm chagrijnig mens!

En geen enkele stad is leuk als je zo'n humeur hebt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 januari 2011 @ 17:24:

[...]

Jij vroeg goedkope hotelletjes. Dan krijg je van mij " weekendjeweg " . Dat jij denkt dat ik je dom vind......ja, nu wel ja. Onbeschoft ook, trouwens.Ze vroeg een redelijke prijs.. en als de TO niet in de opening aangeeft wat ze precies zoekt dan kan men dat ook vraaaagen.. en als iemand een stad vraagt dan kan je er van uit gaan dat iemand geen natuur en rust zoekt.
quote:twentythree schreef op 16 januari 2011 @ 17:28:

[...]

Ze vroeg een redelijke prijs.. en als de TO niet in de opening aangeeft wat ze precies zoekt dan kan men dat ook vraaaagen.. en als iemand een stad vraagt dan kan je er van uit gaan dat iemand geen natuur en rust zoekt.Maar dan nog: wil TO dan cultuur snuiven (en dus museum in en uit), winkelen, kroegen.. whatever...?. Als ze dat niet vertelt, weten wij dat natuurlijk ook niet. En ja, dan is een link naar Weekendjeweg best handig...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mwah ik vind die link een beetje flauw.
Amersfoort. Wij gaan dit jaar weer. We boeken het NH hotel. Dicht bij het centrum (lopend te doen) en heerlijk hotel.

Verder is Haarlem leuk, Utrecht ook.

[...]

Ze vroeg een redelijke prijs.. Op weekendjeweg zijn de hotels redelijk geprijsd.

en als de TO niet in de opening aangeeft wat ze precies zoekt dan kan men dat ook vraaaagen.. en als iemand een stad vraagt dan kan je er van uit gaan dat iemand geen natuur en rust zoekt.Nou, vraag ik me af........... misschien vinden sommige mensen een stadspark wel jé van het; het Kralingse bos, of het Vondelpark en dat hebben ze dan weer niet in Zandvoort, wat dan weer wel een strand heeft, toch een stad is ( volgens mij ) maar waar je dan weer minder winkelen kan of musea kan bezoeken. En Delft stikt van de oude gebouwen en Rotterdam dan weer niet........ dat soort dingen wéét je toch als je een héél klein beetje algemene kennis hebt? Dus voor mij was het veel logischer om een site te geven met redelijk geprijsde hotellen dan om " zomaar " mijn persoonlijke voorkeur voor een stad te vertellen.
Ik wilde eigenlijk Rome voorstellen. Ik ga namelijk in maart vijf dagen met mijn vriend naar Rome, vlucht en hotel kost ons minder dan vijfhonderd euro. Vind ik goedkoop voor vijf dagen Rome, maar ik weet niet wat jouw budget is.

Verder zie ik veel voorstellen voor Nederlandse steden, misschien is dat ook meer wat je zoekt. Dan is bijvoorbeeld Den Bosch een leuke stad.
En die site vind je echt een geweldige tip? Volgens mij het eerste wat je krijgt als je googelt.

En Zandvoort een stad? Het is een dorpje.
quote:twentythree schreef op 16 januari 2011 @ 17:35:

En die site vind je echt een geweldige tip? Volgens mij het eerste wat je krijgt als je googelt.

En Zandvoort een stad? Het is een dorpje.Ach, Den Haag heeft ook geen stadsrechten Google ik net en dat noemen we dan ook weer geen dorp.............
Ik weet een heel leuke stad maar zeg het lekker niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 16 januari 2011 @ 18:15:

quote:nouschi schreef op 16 januari 2011 @ 18:15:

En ik weet een hele leuke sociale vaardigheidstraining, maar die zeg ik lekker ook niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Antwerpen. Prima per trein te bereiken, van alles te doen. Dichtbij station zit een hotel (naam even kwijt), wat niet te duur is.

[...]

Ze vroeg een redelijke prijs.. en als de TO niet in de opening aangeeft wat ze precies zoekt dan kan men dat ook vraaaagen.. en als iemand een stad vraagt dan kan je er van uit gaan dat iemand geen natuur en rust zoekt.Dat heb ik gedaaaaaan... ik heb gezegd dat wat ik redelijke prijs vind, zij misschien wel een retedure prijs vinden. Maar ook op vragen om het helpen zoeken makkelijker/do-able te maken, reageert ze zuur niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ TO, wat zoek je precies?
quote:Very Cherry schreef op 16 januari 2011 @ 17:05:

Eindhoven is bij de weg geen goeie tip hoor, ik ben er geboren en getogen, en alhoewel mijn wieg en mijn hart zich daar bevinden, zou ik het niet aanraden om een weekendje te gaan chillen daar. Maar goed, jullie hebben e.e.a. uit te praten, en er is geen flikker te doen, dus ik zou zeggen, ga naar Eindhoven. Houdoe Nee niet naar Eindhoven,we willen het graag gezellig houden hier
Zal ook even een serieus antwoord geven maar Den Bosch is erg leuk.Wij gaan er regelmatig een dagje heen en er zijn een hoop leuke restaurantjes en kroegjes.
Man en ik gaan regelmatig weekendje weg naar een leuke stad in Nederland en zal mijn ervaringen doorgeven:

- Amsterdam...onwijs leuke stad, maar daar woon jij mss al te dichtbij in de buurt. Hotel City garden aan de PC !!! 90,- per kamer per nacht incl ontbijt. Ligt natuurlijk vlakbij Vondelpark en Leidseplein is goed aan te lopen.

- Delft...vonden wij ook supergezellig. Hadden schitterend weer, dat scheelt ook wel. Leuke terrassen. Hotel Plataan, 114,- per kamer per nacht incl. ontbijt, in het centrum.

- Eindhoven.....vond ik ontzettend tegenvallen. Een zo'n straatje (Stratums Eind ofzo) waar heel veel erg jong publiek uitgaat. Hotel Sandton, dacht zo 120,- pkpn incl. ontbijt. Je loopt zo het centrum binnen.

- Volendam....was door het wederom schitterende weer een geslaagd wekend, omdat wij erg van lekker lang terrasje pakken houden. Qua winkelen ben je wel snel klaar, maar leuke kroegjes en restaurantjes. Qua openbaar vervoer ook wat moeilijker lijkt me. Hotel Old Dutch (midden op "De Diek") pkpn ook ca 120,- incl. ontbijt

- Maastricht....tjsa...iets leuker dan Eindhoven, maar niet zo leuk als A'dam en Delft. Vond het moeilijk daar leuke kroegen te vinden. Hotel De L'Empereur, middenin centrum, wel iets duurder dacht ik. Zo'n 180,- pkpn excl. ontbijt.

- Nijmegen.....leuk stad om te winkelen, toevallig in een leuk kroegje beland en daar niet meer uitgekomen de hele middag. Daarom de avond helaas niet meer meegemaakt , was wel jammer. Hotel Atlanta, ook middenin het centrum, dacht ca 100,- pkpn incl. ontbijt. Wel een hele kleine kamer !!

Nou dat was het zo'n beetje. Alle hotels waren goed en netjes, op die in Nijmegen na, die was echt superklein. Succes ermee. Wij zijn ook weer aan het kijken voor over 3 maandjes. Denk dat we eens Groningen doen.
Je wilt in nederland zijn dus? Zo nee is Londen een optie?

Als je in nederland wil zijn vind ik Den Haag best een mooie stad.
Middelburg is ook heel leuk. www.middelburg.nl Ligt dicht bij Vlissingen (met de bus), daar is een mooie boulevard en het strand.
Steden als Den Haag, Rotterdam, Eindhoven vind ik persoonlijk niet zo sfeervol.

Den Bosch, Breda, Maastricht, Haarlem, Arnhem... dat trekt me veel meer.

Belgie blijft qua steden mijn absolute favoriet. Heerlijke sfeer, oude stadscentra en vriendelijke mensen.

Antwerpen, Brugge, Leuven, Gent... allemaal super. En met de trein bereikbaar. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Mocht Londen te duur zijn (wat het helaas wel is) dan zou je ook België kunnen overwegen. Het is al eens genoemd maar, naast Antwerpen is Brussel ook erg leuk en gezellig. Wanneer je een beetje op tijd boekt kunt je heel goedkoop met nshispeed een treinkaartje kopen. Ben je student dan kan het nog goedkoper door eerst met de trein naar Roosendaal te reizen en daarna daar de trein te pakken.
Gent is leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven