Onzeker over de relatie

16-01-2011 22:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even me hart luchten..

Ik heb al 3 jaar een hele lieve vriend. Waar ik ontzettend van hou.

Maar ik ben degene die het iniatief toont in onze relatie. Als ik aan hem vraag wat gaan we doen vandaag zeg hij: We zien we wel wat de dag ons brengt. We doen dan uiteindelijk helemaal niks.

Ik ben het nu een beetje beu om telkens het iniatief te nemen. En wacht nu tot hij het doet. Maar tot op heden doen we niks.

Met vrienden kan hij wel afspreken en dingen ondernemen.

Waarom met mij dan niet?? Ik heb het hier best moeilijk mee, is dat raar??

Als ik het er met hem over heb, zeg hij dan moet je iemand anders zoeken. Zou ik dat moeten doen??

thnx!!
Ja, als jij dit een dealbreaker vindt wel ja.
Als jij niet kan of wilt leven met een man die weinig tot geen initiatief toont lijkt me dat een prima oplossing ja..

Want wat wilde je anders dan?

Je er de rest van je leven aan blijven storen?

Kan ook, maar zou mijn leven niet zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Madhe schreef op 16 januari 2011 @ 22:05:

Ja, als jij dit een dealbreaker vindt wel ja.euh, ja in 1 zin kan het dus ook
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hou je van hem? Wil je oud worden met hem?

Of heb je iets anders voor jezelf in gedachten?
Ik hou ontzettend van hem! Het is een topgozer.

Maar alles wat we in die 3 jaar gedaan hebben, de weekendje weg de dagjes uit, was mijn plan en idee! We wonen niet bij mekaar en als hij bij me is. Wil ik het gezellig maken, haal ik lekkere dingen in huis enz.. Die moeite doet die niet voor mij.

Stel ik te grote eisen, vraag ik me dan af!

Want ja ik zie zeker een toekomst met hem. Maar dan verwacht ik wel dat hij ook wat moeite voor mij doet!

Zeg ik dat tegen hem, zeg hij maar ik doe toch moeite, ik ben nu toch bij je, had ook thuis kunnen blijven. :S
Vindt hij het wel leuk als jullie iets samen gaan doen wat jij bedacht hebt? Zo niet, dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je in een relatie wil zitten waar je weinig samen onderneemt. Zo wel, praat dan met hem, en laat je niet te makkelijk afschepen. Zeg dat je het leuk zou vinden als hij ook af en toe met ideeen komt om iets te gaan doen, en dat jullie allebei in deze relatie zitten en je het fijn vindt als hij zich daar ook voor in zet. Zeggen dat je dan maar iemand anders moet zoeken is wel heel makkelijk, hij kan zich toch wel een beetje aanpassen? Was hij altijd al zo of is dit veranderd?
quote:Summerdance schreef op 16 januari 2011 @ 22:06:

[...]

euh, ja in 1 zin kan het dus ook Maar we zeiden wel weer hetzelfde. En joh, dat jij graag veel kletst weet iedereen op dit forum toch al.
Ik zou toch eens goed gaan nadenken meisje.....

Als hij zegt ik ben nu toch bij je??

Wat "moet" hij voor jou doen? Waar word jij blij van?
Bedankt voor de tips! Ga het hem met hem dr overhebben..

Anders denk ik echt dat ik er een punt achter zet.

Want vind dat in een relatie je allebei moet geven en nemen.

En opdit moment geef ik.. maar krijg niks terug.
Tja..als dit alles is. Ik hoor wel meer vrouwen (mijzelf incl.) over dit 'probleem'. Denk je dat je het bij iemand anders, waar je dan eerst nog net zo gek op moet worden, het beter krijgt? Kan zijn dat die misschien weer iets meer initiatief toont, maar die heeft dan wel weer iets anders wat dan weer de dealbreaker kan zijn. Je kunt je er ook overheen zetten en je richten op waar hij wel goed in is.
als iemand tegen mij zou zeggen ´dan zoek je maar iemand anders´ dan vloog zijn jas hem achterna op straat...
Doet me denken aan de 5 talen vd liefde, door gary chapman: site
Als jij vindt dat je vriend perse het initiatief moet nemen dan moet je hem inderdaad dumpen. Want deze man steekt niet zo in elkaar
quote:appelke schreef op 16 januari 2011 @ 22:12:

Want ja ik zie zeker een toekomst met hem. Maar dan verwacht ik wel dat hij ook wat moeite voor mij doet!

Zeg ik dat tegen hem, zeg hij maar ik doe toch moeite, ik ben nu toch bij je, had ook thuis kunnen blijven. :S

Dus hij vindt dat hij `moeite`voor jou doet om naar je toe te komen? Het zou toch zeker zo moeten zijn, dat hij dat zelf ook leuk vindt, dat moet toch geen `moeite`kosten?

Had toch ook thuis kunnen blijven, nou als mijn vriend dat tegen mij zou zeggen, dan zou ik zeggen, ok blijf dan maar voortaan thuis.
Sommige mensen zijn er niet zo mee bezig, met dingen organiseren voor hun partner. Dat zit niet zo in hun aard.

Pas wanneer ze weten dat hun partner dit een belangrijk punt vindt in de relatie, kunnen ze gaan bedenken wat voor hen belangrijker is: hun aard en gewoonte, of hun partner en relatie.

Als hij jullie relatie belangrijker vindt, kan hij in zijn agenda een aantal keren noteren: 'Het wordt weer eens tijd wat leuks samen te gaan doen. Jongen, verzin wat!'

Om die reden is het zinvol met hem te gaan praten. Hij heeft recht op een kans. Wanneer hij die niet grijpt, moet jij gaan bedenken of dat inderdaad een dealbreaker is.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven