Gezondheid alle pijlers

Bijwerkingen Yaz 24+4 pil

17-01-2011 10:00 11 berichten
Na het verwijderen van de Mirena ben ik deze pil gaan gebruiken omdat ik met de Mirena ongeveer 2 weken ongesteld was per maand, 4 jaar lang.

Ik slik nu sinds 3 weken bovenstaande pil. Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen, heb enorme zere borsten en last van obstipatie.

Zeer er meer vrouwen die deze pil gebuiken en deze bijwerkingen hebben ? En gaan ze weer over na een tijdje ???

Alvast bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Hi Kokilientje,

Ik slikte deze pil ook (voordat ik stopte om te proberen zwanger te raken) en ik was er super blij mee.

Ik heb al een stuk of 5 verschillende pillen gehad omdat ik altijd heel veel last had van hormonen en andere kwaaltjes en steeds hielp de pil even maar later kwam alles terug.

Met deze pil heb ik eigenlijk geen bijwerkingen gehad vandaar dat ik er ook zo blij mee was.

Je geeft aan dat je hem net 3 weken slikt.

misschien moet je het even de tijd geven?

Iedereen reageert toch altijd anders op de pil.

Of je nu echt wat aan mijn reactie hebt weet ik eigenlijk niet :):):)

groetjes!
Dus je bent aangekomen in de periode kerst-oud&nieuw, mmmh dat moet wel aan de pil liggen ja.

Serieus, ik zou het twee of drie strips proberen. Je lijf moet er aan wennen. En anders inderdaad weer een andere proberen.
Ik had niet de problemen die jij had, maar wel enorm last van deprimerende gedachten. Ik heb 3 maanden 'doorgezet', kijken of het nog wegging, wen-periode etc, maar het werd alleen maar erger. Maar toch raad ik aan om even vol te houden, misschien wordt het minder!
[quote]dametje27 schreef op 17 januari 2011 @ 10:44:

Dus je bent aangekomen in de periode kerst-oud&nieuw, mmmh dat moet wel aan de pil liggen ja.

Ik ben er 3 jan mee begonnen tegelijk met mijn goede voornemens om 10 kg af te vallen en heb de afgelopen 2 weken me keurig aan de lijn gehouden, ligt dus niet aan de oliebollen

Ik ben nu ik het lees dus nog maar 2 weken bezig

Het gaat mij er meer om of die bijwerkingen na een paar maanden verdwijnen, ik pas nu al niet meer in mijn bh en mijn borsten doen zo'n zeer nog erger dan toen ik stuwing van de bv had.

En zwanger kan ik ook niet zijn want we doen het veilig met condoom totdat ik weer ongesteld geweest ben.
Weet je, ik heb nu ook de yazz en een beetje bijwerkingen. Maar dat heb ik bij ieder hormonaal anticonceptiemiddel. En ook zonder een hormonaal anticonceptiemiddel heb ik last van mijn hormonen dus ik probeer maar te berusten.

Als jij nu al niet meer in BHs past dan reageer je wel sterk op deze pil. Maar het is echt nog iets te vroeg (twee weken dus) om je conclusies te trekken.
Ben ik met je eens dametje, misschien reageer ik wel heftig op de hormonsters die er in zitten.

Ik had voor mijn spiraaltje de Microgynon en van de 13 bijwerkingen in de bijsluiter had ik er 12...

De dokter heeft deze toen voorgeschreven.

Ik baal er gewoon ook van dat ik aangekomen ben terwijl ik zo goed bezig ben
Ik heb deze pil ook sinds 1,5 maand. Ik had geen hoofdpijn meer tijdens mijn menstruatie, wat ik wel heel erg had met de vorige pil. Verder gaat mijn huid ook beter.

Ik ben nu wel al 5 dagen aan de 2e strip bezig en ineens weer ongesteld geworden.

Zal ook wel een gewenning aan de pil zijn denk ik.

Verder geen bijwerkingen.

Ik ben het meest blij dat ik van mijn hoofdpijn en slechte huid af ben. Geen gewichtstoename (denk ik tenminste, ik weeg me bijna nooit. Zolang mijn broeken niet strakker gaan zitten, ga ik ervan uit dat ik redelijk op gewicht blijf. Als mijn broeken strakker worden, ga ik me meestal pas wegen)
Dat is fijn dat het beter gaat lh, ik las zulke slechte verhalen toen ik ging googlen op de bijwerkingen.

Ik ga het gewoon een paar maanden proberen en als het dan nog steeds niks is dan stop ik ermee.
Ik gebruik deze pil nu ruim 2 jaar en ben met mijn laatste strip bezig. Ik wil stoppen om te kijken of bepaalde dingen bij het gebruik van de pil horen. Tijdens de stopdagen heb ik altijd hele heftige hoofdpijn, ik voel me ong de helft van de maand niet echt vrolijk en mijn libido is laag.

Toen ik met deze pil begon zeide ze dat de menstruatie korter is door de korte 'stopweek' en daardoor ook de menstruatieklachten minder. Maar ik word pas aan het eind van de stopweek ongesteld, en ben dat dan gewoon een volle week! Terwijl je dan dus alweer een week lang de pillen met hormonen slikt. Hiervoor had ik microgynon 30 en daarbij waren mijn menstruaties zelfs nog korter!

Al met al hoop ik dat het straks zonder pil beter gaat en denk ik dat de bijwerkingen van de pil komen.

p.s. ik ben van deze pil niet aangekomen, maar toen ik aan microgynon begon wel.
Nou dat klinkt niet hoopgevend, hopelijk heb ik over een dag of 10 dan geen knallende hoofdpijn want die kreeg ik wel als ik ongesteld moet worden. Ik lees inderdaad veel reacties op internet die over de hoofdpijn gaan.

Maar ik kan nergens vinden hoelang de bijwerkingen duren en of die aanhouden na een paar maanden.

Als ik jou zo lees dan kunnen ze dus gewoon blijven aanhouden.

Ik voelde mijzelf veel beter zonder welke anticonceptie dan ook, de reden dat ik weer aan de pil ben gegaan is dat ik niet zeker weet of ik nog een kind wil en met condooms zo'n gedoe vindt. Mijn man is bereid om er een knoop in te leggen maar zolang ik niet definitief besloten heb dat er geen kinderen meer komen doen we het maar zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven