Werk & Studie alle pijlers

Duits vertalen engels

17-01-2011 14:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
ach joh laat ook maar :S als je 3 tentamens op een dag hebt kan je een beetje hulp wel vragen en ik krijg tijdens de tentamen woordjes die ik er sowieso bij toe moet voegen dus moet het sowieso wel zelf doen.... ging alleen meer om het correct grammaticaal schrijven

maar bedankt weer.
quote:Lys schreef op 17 januari 2011 @ 15:46:

[...]

Lys,

warum lächst du?

Hast du doch auf 'm Google geschaut?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:mizuki schreef op 17 januari 2011 @ 15:04:

Magic Handtuch

In einem kleinen Dorf Puff lebt ein Mann namens Hank. Auf seine eigene, gereinigt fickt er das ganze Dorf Puff. Das ganze Dorf Puff ist dankbar, und arrangiert haben eine Überraschung für ihn, daß der König Zuhälter konnte besuchen. Henk hören diesen einen Abend zuvor. Der König Zuhälter kommt um ihn zu besuchen, weil er so gut das Dorf Puff sauber und ordentlich war, aber niemand weiß, dass sein Haus ein großes Durcheinander ist. Er ist am Boden zerstört und kann nicht machen, um sein Haus ordentlich für den König Zuhälter. Die Tränen laufen über seine Wangen. Er nimmt ein Handtuch Schwanz vom Tisch und wischt sich die Tränen. Er wirft das Handtuch Schwanz auf den Tisch und entscheidet, schlafen zu gehen. Als er das Handtuch Schwanz, das Leben durch seine Tränen schläft. Er fängt an, Schrubber und um Hilfe bitten. Das ganze Haus wird gereinigt gefickt. Am nächsten Morgen Henk traute seinen Augen. Der König Zuhälter kommt und er bekommt viel Gold als Geschenk. Hank ist nie heraus, wer sein Haus gereinigt und dachte, es war der Tropfen waren Leute, die dies taten gefunden.

Of is het toch dit?Zo klopt ie he-le-maal.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:haarklover schreef op 17 januari 2011 @ 15:51:

[...]

Lys,

warum lächst du? Wer? Ich?

Hast du doch auf 'm Google geschaut?
Nu we uitgelachen zijn (en vooral uitgelachen hebben!) wil ik nog wel een serieuze tip geven.

Automatische vertalingen zijn altijd slecht, maar je kunt wel de vertalingen van losse woorden alvast opzoeken (op een web-site, of in een woordenboek).

Probeer een simpele vertaling te maken. Maak desnoods kortere zinnen.

Als je niet weet of een woord goed vertaald is: kijk welke betekenis je krijgt als je het terugvertaalt naar het Nederlands of Engels, of zoek het woord in google, en kijk in welke zinnen het woord voorkomt.

Verder vind ik het wel een goed sprookje voor een school-opdracht: kort verhaal, goed te begrijpen, en duidelijk een sprookje.
Hierbij valsspelen is anders echt te makkelijk, kom op zeg!

Google gewoon een obscuur kort sprookje/verhaaltje dat al in het Duits bestaat, en "verzin" van te voren de Nederlandse vertaling dmv Google Translate.

Maar waarschijnlijk heb je het sprookje inmiddels al in moeten leveren (anders zou 't helemaal mooi zijn op die opleiding).
Ach ja Lys,

der Zuhälter, den hatte ich vergessen.
quote:Lys schreef op 17 januari 2011 @ 15:55:

[...]

Zo klopt ie he-le-maal.Nou! Prachtig, complimenten!
quote:haarklover schreef op 17 januari 2011 @ 16:04:

Ach ja Lys,

der Zuhälter, den hatte ich vergessen.

Und ich hab' leider "der Schwule' zu spät gelesen.

Das wäre auch eine sehr gute Übersetzung.

Bist Du Dolmetscherin?
quote:Friia schreef op 17 januari 2011 @ 16:01:

Hierbij valsspelen is anders echt te makkelijk, kom op zeg!

Google gewoon een obscuur kort sprookje/verhaaltje dat al in het Duits bestaat, en "verzin" van te voren de Nederlandse vertaling dmv Google Translate.

Maar waarschijnlijk heb je het sprookje inmiddels al in moeten leveren (anders zou 't helemaal mooi zijn op die opleiding).

Fria,

heb jij ooit van de Hogeschool Holland gehoord? Die kwam enkele maanden geleden in het nieuws, doordat de examens nog simpeler waren dan dit.
quote:Melpomene schreef op 17 januari 2011 @ 16:04:

[...]

Nou! Prachtig, complimenten! Dank je, ik ben nu eenmaal vre-se-lijk goed in talen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven