Digitale camera aanschaffen

17-01-2011 21:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon coolpix p5000 alleen ben ik niet meer geheel tevreden over deze camera, regelmatig onscherpe foto's en bij beweging (kind,dier) veel beweging in de foto te zien.

Ik wil dus een nieuwe die vooral scherpe foto's maakt in alle omstandigheden. Maar waar begin ik mijn zoektocht? Welke camera bevelen jullie aan?
Je zoektocht begint bij je bankrekening..

Daar moet je even zoeken naar hoeveel je uit wil geven.

Dan ga je naar een goede speciaalzaak, waar ze perfect uit kunnen leggen welk fototoestel het best bij je past.

Wat voor mij het perfecte toestel is, hoeft dat voor jou niet te zijn

Ik heb btw een spiegelreflex, ben er erg blij mee!
Wij hebben sinds een half jaar ook een spiegelreflex waar we heel blij mee zijn!

Als je onder alle omstandigheden automatisch scherpe foto's wilt lijkt me overigens dat een goede compactcamera misschien meer jouw ding is, maar dat moet je inderdaad zelf afwegen.

Een compact die momenteel goed uit de reviews komt (maar wel prijzig is) is de Canon G12 bijvoorbeeld.
Zoek wel een compactcamera, op de nikon die ik nu heb kun je alles handmatig instellen maar ik merk dat ik dat nauwelijks gebruik.

Een spiegelreflex neem je naar mijn idee minder makkelijk mee
ik fotografeer nu juis veel meer omdat ik meer plezier er in heb en betere kwaliteit foto's!
En een micro four thirds camera, zoals de Olympus Pen of een Panasonic? Het is geen compact camera, maar ook geen spiegelreflex camera. Je kan evengoed de lensen verwisselen, maar is niet zo zwaar als een spiegelreflex. Je kan hem zowel handmatig als automatisch instellen. Mij bevalt ie prima!
Onder alle omstandigheden scherpe foto's is gewoon niet mogelijk, al denk ik dat je met de meeste camera's redelijk ver komt. Wil je echter professioneel te werk gaan, trek dan je portemonnaie en koop zo'n Canon of Nikon met een lens van 2000 euro.
In het begin was ik wel erg tevreden over de nikon coolpix die ik nu heb (gekocht in 2007), zou het ook zo zijn dat alle nieuwe modellen nu zowiezo betere kwaliteit leveren (van de coolpix serie) of denk ik nu te kort door de bocht?
De Nikon coolpix p100 bijvoorbeeld? Ik kan op google weinig reviews vinden.

Wisselen met lensen ed ga ik toch niet doen, ik wil op elk moment mijn camera uit de tas kunnen pakken om een scherpe foto te pakken. Ik ga nooit bewust op pad om foto's te maken, laat het aan het toeval over.
Sony Cybershot
Ik heb al jaren een Canon Ixus die standaard in mijn handtas zit. Ideaal ding en niet al te duur. Ik heb er prachtige foto's mee gemaakt. Voordeel is dat ie zo klein is dat je hem makkelijk mee neemt en dat je snel even wat foto's kan schieten.

Voor avondfoto's is ie minder geschikt maar dat is volgens mij bij de meeste camera's zo. Flitsen maakt het er gewoon niet mooier op.

De video die er op zit levert ook goed materiaal.

Verder hangt het inderdaad van je budget af. Als je meer te besteden hebt kan je ook meer toeters en bellen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven