Digitale camera aanschaffen
maandag 17 januari 2011 om 21:04
Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon coolpix p5000 alleen ben ik niet meer geheel tevreden over deze camera, regelmatig onscherpe foto's en bij beweging (kind,dier) veel beweging in de foto te zien.
Ik wil dus een nieuwe die vooral scherpe foto's maakt in alle omstandigheden. Maar waar begin ik mijn zoektocht? Welke camera bevelen jullie aan?
Ik wil dus een nieuwe die vooral scherpe foto's maakt in alle omstandigheden. Maar waar begin ik mijn zoektocht? Welke camera bevelen jullie aan?
maandag 17 januari 2011 om 21:17
Je zoektocht begint bij je bankrekening..
Daar moet je even zoeken naar hoeveel je uit wil geven.
Dan ga je naar een goede speciaalzaak, waar ze perfect uit kunnen leggen welk fototoestel het best bij je past.
Wat voor mij het perfecte toestel is, hoeft dat voor jou niet te zijn
Ik heb btw een spiegelreflex, ben er erg blij mee!
Daar moet je even zoeken naar hoeveel je uit wil geven.
Dan ga je naar een goede speciaalzaak, waar ze perfect uit kunnen leggen welk fototoestel het best bij je past.
Wat voor mij het perfecte toestel is, hoeft dat voor jou niet te zijn
Ik heb btw een spiegelreflex, ben er erg blij mee!
maandag 17 januari 2011 om 21:29
Wij hebben sinds een half jaar ook een spiegelreflex waar we heel blij mee zijn!
Als je onder alle omstandigheden automatisch scherpe foto's wilt lijkt me overigens dat een goede compactcamera misschien meer jouw ding is, maar dat moet je inderdaad zelf afwegen.
Een compact die momenteel goed uit de reviews komt (maar wel prijzig is) is de Canon G12 bijvoorbeeld.
Als je onder alle omstandigheden automatisch scherpe foto's wilt lijkt me overigens dat een goede compactcamera misschien meer jouw ding is, maar dat moet je inderdaad zelf afwegen.
Een compact die momenteel goed uit de reviews komt (maar wel prijzig is) is de Canon G12 bijvoorbeeld.
maandag 17 januari 2011 om 22:21
maandag 17 januari 2011 om 22:25
dinsdag 18 januari 2011 om 10:40
zaterdag 22 januari 2011 om 18:25
Ik heb al jaren een Canon Ixus die standaard in mijn handtas zit. Ideaal ding en niet al te duur. Ik heb er prachtige foto's mee gemaakt. Voordeel is dat ie zo klein is dat je hem makkelijk mee neemt en dat je snel even wat foto's kan schieten.
Voor avondfoto's is ie minder geschikt maar dat is volgens mij bij de meeste camera's zo. Flitsen maakt het er gewoon niet mooier op.
De video die er op zit levert ook goed materiaal.
Verder hangt het inderdaad van je budget af. Als je meer te besteden hebt kan je ook meer toeters en bellen krijgen.
Voor avondfoto's is ie minder geschikt maar dat is volgens mij bij de meeste camera's zo. Flitsen maakt het er gewoon niet mooier op.
De video die er op zit levert ook goed materiaal.
Verder hangt het inderdaad van je budget af. Als je meer te besteden hebt kan je ook meer toeters en bellen krijgen.