Externe harde schijf gevallen

17-01-2011 21:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze externe harde schijf is vanmiddag op de grond gevallen en wordt nu niet meer herkend door de computer. Hij maakt ook een ratelend/tikkend geluid.

Probleem is dat al onze foto's hierop staan ook die van vlak na de geboorte van ons jongste kind. Emotioneel is dit dus gewoon shit.

Weet iemand hoe groot de kans is dat het via een data recovery bureau op te lossen is? Het is vrij duur (tenminste wat ik kan vinden aan prijzen) en het gaat om een externe harde schijf van 400 GB.

Weet iemand nog een andere oplossing? Tips?
En nu ook nog dubbel!

post aub in deze dan kan de andere op slot!
Schudden... helpt soms.

En vanaf nu altijd eeen backup hebben.
Ehm, ik zou hem zeker niet schudden!
Shit zeg! Ik weet niet hoe groot die kans is want ben een no-go op dat gebied.. Ik zou er igg veel geld voor overhebben want foto's zijn niet in geld uit te drukken. Geen tips dus maar wel een hart onder de riem want het lijkt me zwaar kaauutee. Schudden zou Ik niet doen, maak je het misschien nog erger Dan het nu is
Helaas geen tips, het is mij ook overkomen en precies ook dat ratelend geluid. Het is niet anders, ik heb ook op internet zitten zoeken. Maar meer dan hem in de diepvries leggen en hem daar openen heb ik niet gevonden.

Je moet een steriele stofvrije omgeving hebben, ik snap niet waarom die recovery bedrijven zo verdomd duur zijn.

Ik heb ook een paar uur moeten janken, zo erg vond ik het. Nu maar overal een backup van...
Ehm het ratelende geluid betekent over het algemeen wel het einde van je harde schijf..Dit is niet meer te fiksen.. je kunt wel idd naar zo'n bedrijf, of misschien een hele handige vriend, maar ik heb het ook 2x gehad, en geprobeerd bij zo'n bedrijf, maar het was over en uit..tiktaktiktaktiktak..Shit voor je, probeer idd vaak een backup te maken!
Schudden helpt zeker wel... niet te hard uiteraard. Zo heeft mijn vriend er al een stuk of 3 gered... aansluiten op de pc, zachtjes schudden, en hopen dat hij pakt.
In welke gaan we nou verder dan??

Ik post mijn reactie nog maar eens:

Dit herken ik.

Ik had een nieuwe harde schijf gekocht en mijn ouders hadden hem geleend. Paf op de grond en het ding was nog geen week oud. Precies dezelfde problemen.

Mijn ouders hebben hem naar zo'n computerzaakje gebracht en die proberen hem nu te maken.

Hij is al sinds begin september daar.
Het is gewoon echt shit shit shit!

Ik heb een recovery bedrijf gevonden waar ze een diagnose stellen voor 79 euro. Daarna krijg je te horen welke bestanden te redden zijn. (Als er al redbare bestanden zijn). En daar betaal je dan voor (waarschijnlijk heel veel geld). Ik ga ze morgen maar eens bellen. Die foto's zijn me inderdaad heel veel waard. Anders moet ik familie en vrienden gaan vragen of ze foto's hebben van ons pasgeboren zoontje of meneertje heeft gewoon geen foto's van de eerste anderhalve maand van zijn leventje
Mikk, ik heb de tekkst veranderd, dan gaan we toch maar verder in deze. Tenminste als iemand nog goede tips heeft.

Schudden lukt niet. Nou ja, het schudden wel, maar het heeft geen resultaat.
Morgen nog eens proberen dan, soms duurt het even. Als jem hem hoort opstarten en draaien dan bestaat de kans dat hij het zo weer gast doen.
Ik las via google dat je ook nog kunt proberen op een andere computer. (liefst ander besturingssysteem) dan weet je zeker dat het de schijf is als hij dat blijft doen.
Ik heb geprobeerd op twee apples en op een pc. Ze herkennen hem allemaal niet!

Morgen nog eens proberen ga ik zeker doen!
Shit...Ik heb het dus ook 2x gehad, en bij eentje was ik zo furieus, dat ik hem door mijn huis gegooid heb, meerdere malen en toen heeft hij het nog een paar maanden gedaan....Het is een beetje een aparte manier, maar ja...Het lijkt op schudden, maar dan wat heftiger
We hebben toe het net gebeurd wat een computer 'bouwer' gebeld. Die zei dat we er een goede klap tegen moesten geven. Hielp niet helaas. Harder gooien durven we niet, bang dat er nog meer kapot gaat. Ik ga morgen dat bedrijf bellen. We gaan ook proberen of we de foto's nog terug kunnen toveren van het kaartje van het fototoestel. Zijn wel foto's van meer dan een jaar oud dus of dat gaat lukken is natuurlijk de vraag. Maar wel het proberen waard......
Wat een domme adviezen allemaal. Je moet nooit zon'n schijf nog meer tikken geven . Dat maakt het allemaal erger . HUP , In de vriezer ermee voor tenminste 48 uur , Je zult zien dat ie het dan nog doet voor eventjes dan. en dan gelijk de hele meuk op een nieuwe schijf overzetten succes en laat me eventjes horen of het gelukt is.

DIT IS SERIEUS...
quote:vrijeflierefluiter schreef op 17 januari 2011 @ 23:19:

Wat een domme adviezen allemaal. Je moet nooit zon'n schijf nog meer tikken geven . Dat maakt het allemaal erger . HUP , In de vriezer ermee voor tenminste 48 uur , Je zult zien dat ie het dan nog doet voor eventjes dan. en dan gelijk de hele meuk op een nieuwe schijf overzetten succes en laat me eventjes horen of het gelukt is.

DIT IS SERIEUS...Nee hoor ik ben niet dom. Het werkte echt. En de tip om te kijken op andere besturingssystemen heb ik gevonden via google omdat ik To wilde helpen. Vind ik niet echt dom.
quote:yellowlove schreef op 18 januari 2011 @ 00:11:

[...]

Nee hoor ik ben niet dom. Het werkte echt. En de tip om te kijken op andere besturingssystemen heb ik gevonden via google omdat ik To wilde helpen. Vind ik niet echt dom.

Ik zeg niet dat je DOM bent! Ik vind het domme adviezen.

daarom dit advies van mij
quote:vrijeflierefluiter schreef op 17 januari 2011 @ 23:19:

DIT IS SERIEUS...Als je op een oude hardeschijf een klap geeft komt de kop weer goed op de platter waardoor ie het soms weer even doet.
quote:XionZ schreef op 18 januari 2011 @ 09:25:

[...]

Als je op een oude hardeschijf een klap geeft komt de kop weer goed op de platter waardoor ie het soms weer even doet.Precies... en die kop of de platter zit niet goed, daarom hoor je dat tikkende geluid.
Misschien heb je hier wat aan.

Hiervoor had ik een een externe hd (merk:Lacie, overpriced bagger) die ook begon de "tikken"/ratelen, weet niet meer of dat door vallen kwam of niet.

Werd niet herkend in Windows, maar in Linux (Fedora), werd hij gediagnosticeerd: er zaten bad sectors op.

Heb in Windows het programma HDD Regenerator gebruikt om de bad sectors "kalt te stellen".

Toen werkte hij weer, echter. Als een HD éénmaal bad sectors heeft gehad, blijft hij die krijgen, en kun je hem net zo goed gelijk weggooien. Dus na een tijdje (omdat ik een bestandsverplaatsingsoperatie had afgebroken, iets heel onschuldigs) was dat ding weer kaputt. Maar toen had ik m'n bestanden al wel veilig gesteld.
Ik zou de demo van HDD Regenerator downloaden dan kun je kijken of dit bij jou ook zal werken.

The main purpose of the unregistered demo version is to display a report which contains information about the possibility to regenerate the entire disk by means of the registered full version. If the first found bad sector has been successfully regenerated, you can buy the product to regenerate all bad sectors on your hard drive.

(Heb geen financiële affiliatie ermee hoor)
Ik zal nog maar even laten weten hoe het afgelopen is.....

We hebben onze externe harde schijf opgestuurd naar een data recovery bedrijf. Ze zijn allemaal heel duur maar we hebben er eentje gekozen met een vaste prijs zodat we niet voor verrassingen zouden komen te staan. De harde schijf werd netjes thuis opgehaald. Enkele dagen later kregen we te horen dat de gegevens op de harde schijf niet meer te redden waren. Er zaten teveel krassen op de schijf. Ze stuurden foto's mee.

Helaas dus!

We hebben familie en vrienden gevraagd of ze nog foto's hadden van ons zoontje en gelukkig hebben we er een paar gekregen. Verder hebben we de externe harde schijf toch naar ons terug laten sturen. Hij gaat de kast in hier. Misschien zijn er over een jaar of tien weer andere mogelijkheden. het enige dat we nu moeten betalen zijn de 20 euro van het terugzenden. Dat is wel netjes dus.

Voor hier; iedereen bedankt voor jullie hulp!
quote:ikdoehet schreef op 30 januari 2011 @ 13:01:

Ik zal nog maar even laten weten hoe het afgelopen is.....

We hebben onze externe harde schijf opgestuurd naar een data recovery bedrijf. Ze zijn allemaal heel duur maar we hebben er eentje gekozen met een vaste prijs zodat we niet voor verrassingen zouden komen te staan. De harde schijf werd netjes thuis opgehaald. Enkele dagen later kregen we te horen dat de gegevens op de harde schijf niet meer te redden waren. Er zaten teveel krassen op de schijf. Ze stuurden foto's mee.

Helaas dus!

We hebben familie en vrienden gevraagd of ze nog foto's hadden van ons zoontje en gelukkig hebben we er een paar gekregen. Verder hebben we de externe harde schijf toch naar ons terug laten sturen. Hij gaat de kast in hier. Misschien zijn er over een jaar of tien weer andere mogelijkheden. het enige dat we nu moeten betalen zijn de 20 euro van het terugzenden. Dat is wel netjes dus.

Voor hier; iedereen bedankt voor jullie hulp!

Stop de HDD dan in de vrieskast grote kans dat het wel te redden is

(Ik ga ook een datarecoverybedrijf starten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven