Mode & Beauty alle pijlers

bruid met hoed?

18-01-2011 11:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja... kun je als bruid een hoed op? Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.

Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?
Mooi !!!! En chique.

Een vrouw hoeft haar hoed binnen nooit af te doen.Niet tijdens ceremonie, kerkdienst, receptie of waar dan ook. En dat geldt zowel voor de bruid als voor de vrouwelijke gasten.

Mannen met een hoge hoed dienen deze tijdens plechtigheden wél af te doen.
Een hoed kan erg mooi zijn, zeker als de jurk eenvoudig is gehouden, maar pas wel op bij het foto's nemen, want anders zien ze nergens je gezicht en dat zou zonde zijn.

Zeker bij de spontane foto's of als de zon schijnt zal je gezicht vaak in de schaduw komen van je hoed.
Prachtig juist een hoed! Meteen even de hoedetiquette doorgenomen...

Veel plezier!
Volg je hart. Dat klopt.
JA! MOOI!
Ik bedenk me ineens dat ik eens bruidsmeisje ben geweest en toen ook een hoed droeg. De bruid had ook een hoedje op, super feestelijk!
hahahah....
quote:Woordenaar schreef op 18 januari 2011 @ 11:01:

Tja... kun je als bruid een hoed op? Túúrlijk!

Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.

Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? Ja, hoor En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?Op houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sha_la schreef op 18 januari 2011 @ 12:13:

[afbeelding] hahahah....
@ Sha_la

Hahhahhah, meteen orginele oplossing voor het trouw boeket
http://www.hoedenenzo.nl/trouwhoeden.html
http://hoofddeksel.startpagina.nl/
quote:Kastanjez schreef op 18 januari 2011 @ 11:40:

Ik had een hoed! En dat was niet in de jaren '80, maar 5 maanden geleden

Voor het feest 's avonds had ik de hoed af en een 'haarcorsage' (klinkt een stuk truttiger dan het is ). Een reden om een hoed te willen voor mij, is dat ik vrij kort haar heb waar je verder niet zo veel mee kon. Met een hoed had ik toch een 'speciaal hoofd'.

Same here, ik heb de hoed alleen de hele dag gedragen, ons feest was buiten.

Edit: Mijn hoed had geen brede rand maar een smalle.

Om de hoed was stof gedaan die hetzelfde was als de bovenste laag van mijn jurk en een oneven aantal zijde roosjes op de achterkant..

De jurk zelf was "rustig".

Ik heb alles nog liggen/hangen, geen flauw idee wat ik er verder mee moet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een rieten zomerhoed vind ik wel leuk, maar zo'n stijve witte (zoals op de foto's van noaz) vind ik echt helemaal niks. Ik vind het niet vrouwelijk, beetje lomp.
The time is now
Mijn zusje trouwde in 2002 en droeg een hoed. Ik denk dat het trouwen met een hoed op van alle tijden is. Voor mij een absolute aanrader.
quote:keeprunning schreef op 18 januari 2011 @ 11:42:

Foto kastanjez!

Ik ben een paar jaar geleden ook bij een bruiloft geweest waar de bruid een hoed droeg, stond erg mooi.

Ik zou graag willen, maar heb nog nooit uitgevogeld hoe ik eigen foto's op het forum kan plaatsen. Het leek een beetje op deze hoed (mijne was eerlijk gezegd nog groter en asymmetrisch)

Hij was speciaal voor mij gemaakt, in precies dezelfde kleur rood als mijn jurk. Het 'ding' op de hoed, zat 's avonds in mijn haar. Wij hadden overigens ook een buitenfeest, en juist daarom wou ik niet de hele avond met een hoed lopen.
anoniem_92501 wijzigde dit bericht op 18-01-2011 13:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Haha, dank jullie wel voor de positieve reacties! Ik ga volgende week naar een trouwbeurs, daar zal vast ook wel een hoedenwinkelstand zijn. Kan ik meteen eens zien welk model me het beste staat!
Ook ik droeg een hoed tijdens onze bruiloft (in 2000). Tussen de receptie en het avondfeest in, is de kapster gekomen. Ik heb toen de hoed afgedaan en zij heeft mijn haar "gefatsoeneerd" voor het avondfeest. Zodat ik tijdens het dansen helemaal los kon en niet op mijn hoed hoefde te letten.
Leuk toch, gewoon doen als het bij je past.

in utrecht schijnt een geweldige winkel te zitten...ze maken hem op maat. Misschien leuk om wat dingen van je jurk terug te laten komen in de hoed?
ik droeg ook een hoed met wat tule.. wel was de hoed de kleur van mijn jurk.. Hij kwam bij Covers (Utrecht) vandaan

iedereen zn ding heh..
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2011 @ 11:10:

Het kan prima volgens mij. Er zijn zelfs etiquetteregels voor hoeden op bruiloften, volgens mij mogen gasten alleen een hoed op als de bruid er ook eentje opheeft, zoiets.

Toen Janine met Ludo trouwde in GTST had ze volgens mij een hoed op.Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?.....

Jij ent echt erg

En bij welke keer was dat dat ze trouwden? Bij keer 7 of 8?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven