bruid met hoed?
dinsdag 18 januari 2011 om 11:01
Tja... kun je als bruid een hoed op? Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.
Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?
Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?
dinsdag 18 januari 2011 om 12:07
dinsdag 18 januari 2011 om 12:08
dinsdag 18 januari 2011 om 12:15
quote:Woordenaar schreef op 18 januari 2011 @ 11:01:
Tja... kun je als bruid een hoed op? Túúrlijk!
Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.
Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? Ja, hoor En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?Op houden.
Tja... kun je als bruid een hoed op? Túúrlijk!
Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.
Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? Ja, hoor En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?Op houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 januari 2011 om 12:18
http://www.hoedenenzo.nl/trouwhoeden.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 januari 2011 om 12:21
dinsdag 18 januari 2011 om 13:08
quote:Kastanjez schreef op 18 januari 2011 @ 11:40:
Ik had een hoed! En dat was niet in de jaren '80, maar 5 maanden geleden
Voor het feest 's avonds had ik de hoed af en een 'haarcorsage' (klinkt een stuk truttiger dan het is ). Een reden om een hoed te willen voor mij, is dat ik vrij kort haar heb waar je verder niet zo veel mee kon. Met een hoed had ik toch een 'speciaal hoofd'.
Same here, ik heb de hoed alleen de hele dag gedragen, ons feest was buiten.
Edit: Mijn hoed had geen brede rand maar een smalle.
Om de hoed was stof gedaan die hetzelfde was als de bovenste laag van mijn jurk en een oneven aantal zijde roosjes op de achterkant..
De jurk zelf was "rustig".
Ik heb alles nog liggen/hangen, geen flauw idee wat ik er verder mee moet.
Ik had een hoed! En dat was niet in de jaren '80, maar 5 maanden geleden
Voor het feest 's avonds had ik de hoed af en een 'haarcorsage' (klinkt een stuk truttiger dan het is ). Een reden om een hoed te willen voor mij, is dat ik vrij kort haar heb waar je verder niet zo veel mee kon. Met een hoed had ik toch een 'speciaal hoofd'.
Same here, ik heb de hoed alleen de hele dag gedragen, ons feest was buiten.
Edit: Mijn hoed had geen brede rand maar een smalle.
Om de hoed was stof gedaan die hetzelfde was als de bovenste laag van mijn jurk en een oneven aantal zijde roosjes op de achterkant..
De jurk zelf was "rustig".
Ik heb alles nog liggen/hangen, geen flauw idee wat ik er verder mee moet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 18 januari 2011 om 13:44
quote:keeprunning schreef op 18 januari 2011 @ 11:42:
Foto kastanjez!
Ik ben een paar jaar geleden ook bij een bruiloft geweest waar de bruid een hoed droeg, stond erg mooi.
Ik zou graag willen, maar heb nog nooit uitgevogeld hoe ik eigen foto's op het forum kan plaatsen. Het leek een beetje op deze hoed (mijne was eerlijk gezegd nog groter en asymmetrisch)
Hij was speciaal voor mij gemaakt, in precies dezelfde kleur rood als mijn jurk. Het 'ding' op de hoed, zat 's avonds in mijn haar. Wij hadden overigens ook een buitenfeest, en juist daarom wou ik niet de hele avond met een hoed lopen.
Foto kastanjez!
Ik ben een paar jaar geleden ook bij een bruiloft geweest waar de bruid een hoed droeg, stond erg mooi.
Ik zou graag willen, maar heb nog nooit uitgevogeld hoe ik eigen foto's op het forum kan plaatsen. Het leek een beetje op deze hoed (mijne was eerlijk gezegd nog groter en asymmetrisch)
Hij was speciaal voor mij gemaakt, in precies dezelfde kleur rood als mijn jurk. Het 'ding' op de hoed, zat 's avonds in mijn haar. Wij hadden overigens ook een buitenfeest, en juist daarom wou ik niet de hele avond met een hoed lopen.
anoniem_92501 wijzigde dit bericht op 18-01-2011 13:45
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 18 januari 2011 om 15:49
dinsdag 18 januari 2011 om 16:10
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2011 @ 11:10:
Het kan prima volgens mij. Er zijn zelfs etiquetteregels voor hoeden op bruiloften, volgens mij mogen gasten alleen een hoed op als de bruid er ook eentje opheeft, zoiets.
Toen Janine met Ludo trouwde in GTST had ze volgens mij een hoed op.Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?.....
Jij ent echt erg
En bij welke keer was dat dat ze trouwden? Bij keer 7 of 8?
Het kan prima volgens mij. Er zijn zelfs etiquetteregels voor hoeden op bruiloften, volgens mij mogen gasten alleen een hoed op als de bruid er ook eentje opheeft, zoiets.
Toen Janine met Ludo trouwde in GTST had ze volgens mij een hoed op.Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?.....
Jij ent echt erg
En bij welke keer was dat dat ze trouwden? Bij keer 7 of 8?