Mode & Beauty alle pijlers

bruid met hoed?

18-01-2011 11:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja... kun je als bruid een hoed op? Ik heb nog nooit bruiden met hoed gezien, nu ik er zo over nadenk. Wel sluiers, ingewikkelde haardingen en bloemen, maar een hoed nooit.

Nu trouw ik in de zomer op het platteland, en ik wil bij mijn (vrij korte) jurk graag een witte rieten zomerhoed. Kan dat volgens jullie? En moet de hoed tijdens de ceremonie in het stadhuis dan op of juist af?
Waarom niet? Als jij het leuk vind. Het is jullie dag dus doe wat je goeddunkt zou ik zeggen.

Ik vind het wel een leuk idee eigenlijk.
Het is toch jouw dag, jouw jurk? Al wil je helemaal bloot gaan, moet je lekker zelf weten
Hoed etiquette
Het kan prima volgens mij. Er zijn zelfs etiquetteregels voor hoeden op bruiloften, volgens mij mogen gasten alleen een hoed op als de bruid er ook eentje opheeft, zoiets.

Toen Janine met Ludo trouwde in GTST had ze volgens mij een hoed op.

Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?.....
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 18 januari 2011 @ 11:09:

Het is toch jouw dag, jouw jurk? Al wil je helemaal bloot gaan, moet je lekker zelf weten Kwam een keer met mijn zus bij een sauna aan, konden we niet naar binnen vanwege een besloten feest, was een bruiloft. Daar had ik toch effe niet aan moeten denken hoor, niet als bruid en niet als gast.
Whahah oke, nee je moet het ook niet letterlijk nemen
Is toch heel normaal een bruid met een hoed?

Of was dat alleen in de jaren 80?
Ik heb wel vaker een bruid met een hoed gezien hoor. Alleen niet met een rieten hoed. Maar maakt dat wat uit?
Ja leuk, doen!

Je moet op jou dag kunnen dragen wat je wil.
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2011 @ 11:10:

Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?..... Ooh ja dan kan het, als ze het in gtst doen

Je gaat door voor de koelkast hahah
Stabilo, je wordt oud

In de 70 waren de rieten hoeden in, ook voor een bruid.
Ik had een hoed! En dat was niet in de jaren '80, maar 5 maanden geleden

Voor het feest 's avonds had ik de hoed af en een 'haarcorsage' (klinkt een stuk truttiger dan het is ). Een reden om een hoed te willen voor mij, is dat ik vrij kort haar heb waar je verder niet zo veel mee kon. Met een hoed had ik toch een 'speciaal hoofd'.

Het kan prima volgens mij. Er zijn zelfs etiquetteregels voor hoeden op bruiloften, volgens mij mogen gasten alleen een hoed op als de bruid er ook eentje opheeft, zoiets.

Waarom onthou ik dit soort dingen nou wel?.....

Ik moest meteen aan de de lesbische vrouw van Ross in Friends denken. Geen goed voorbeeld, hoedsgewijs.

Foto kastanjez!

Ik ben een paar jaar geleden ook bij een bruiloft geweest waar de bruid een hoed droeg, stond erg mooi.

Ik vind het wel mooi, niet per se mijn voorbeelden trouwens. Je staat er wel echt.
Ik had ook een hoed. Geen jaren 70
De eerste afbeelding van Noez vind ik geweldig!
Ik zeg DOEN!!

Doet me denken aan Monique van de Ven in Turks Fruit, die gaat trouwen in een blauwe bloemetjes/ruitjes zomerjurk met rieten hoed, super cute

Vanaf 1 min 13 tot 1 min 50

http://www.youtube.com/watch?v=KRUpNf4Xbdg
Helemaal linksonder vind ik ook erg leuk, helemaal 's zomers gevoel krijg ik ervan.

Hier ook iemand die met haar trouwen een hoedje ophad, euhhh oké was wel jaren 80

Maar wist niet dat dit zo jaren 80 eigenlijk is,heb gewoon het idee dat het altijd gedragen kan worden en niet echt mode gevoelig is

Maar huwelijk is al lang voorbij (eind jaren80 ), had ook niet de behoefte meer aan om maar iets van dat als herrinnering in huis te hebben.

En toch, na jaren word je er milder onder, kwam mijn dochter vorig jaar thuis, was bij haar pa geweest met een gebrande dvd, met mijn/onze trouwfilm erop, ex had schijnbaar wel alles bewaard.

Kon het toen niet nalaten om er naar te kijken, stom eigenlijk, zelfs hoe mijn jurk en hoedje eruit zagen was ik beetje vergeten.

In combinatie met de oude auto, ik lijk wel weggelopen uit begin 1900 hahahha.
Heel mooi, vooral die witte hoed, strapless jurk met rode roos.

Heel eenvoudig, superchique.

Gewoon doen, anders dan anders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven