Gehakt rul bakken weer mislukt!

18-01-2011 15:01 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Gisteravond opnieuw geprobeerd gehakt rul te bakken en het lukt mij gewoon niet. Ik krijg het gehakt niet los, het worden bij mij altijd stugge vleesklonten en als ik dan het gehakt na het gebakken te hebben, door de pastasaus roer wordt het ook niet zacht en los. Wie weet raad?
quote:plops schreef op 18 januari 2011 @ 15:59:

[...]

Je zit tot het einde der dagen vast aan deze hoor Tenzij Viva zijn zaakjes eens een keer op orde krijgt. Ik begin mijn grijze smoeltje behoorlijk zat te worden namelijk.Ah ok. Dan gebruik ik dat nog even als excuus.
Nog een tip;

Ik bak zonder boter/olie oid en giet na een tijdje hakken en bakken overtollig vet af!

Zo'n vettig laagje over je pastasaus of lasagne vindt ik wel zo vies!
Doe je het gehakt in een keer in de pan? En ga je het dan in stukjes maken met een vork/pollepel of wat dan ook? Zo deed ik het ''vroeger'' ook altijd en mij lukte dat ook niet. Nu verkruimel in het gehakt met m'n handen en gooi het dan in de pan. Zo liggen er al allemaal kleine stukjes in voordat je gaat bakken. Neemt niet eens zoveel meer tijd in beslag hoor.
VORK
quote:emaille schreef op 18 januari 2011 @ 16:43:

VORKNee, geen vork. Daarmee beschadig je de anti-aanbaklaag in je pan. Gewoon een houten spatel.
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2011 @ 15:50:

Pas als een gek gaan hakken als het in de pan ligt he Dammes, eerder hoeft niet.Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!
Ik zeg: je hak-lust is het allerbelangrijkste bij gehakt bakken!

Ik vind het altijd een mooi ontstress moment, je lekker laten gaan op dat hompige vervelende gehakt

Het heet niet voor niets geHAKt he :D
Dat is zo'n beetje het makkelijkste om te doen, naast water koken en een eitje bakken! Olie of boter niet eens nodig, zelfs rundergehakt krijg je simpel rul. Hakken hoeft niet eens!!!!
quote:carenza schreef op 18 januari 2011 @ 17:10:

Hakken hoeft niet eens!!!!

Zit jij nou effe dit hele topic te saboteren ?

Wel hakken TO!
quote:Dammes schreef op 18 januari 2011 @ 16:58:

[...]

Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!Oke leuk!
Ben benieuwd of Dammes nu flink staat te hakken in de keuken
quote:Dammes schreef op 18 januari 2011 @ 16:58:

[...]

Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!zet 'm op Dammes!
Ik vind deze soap toch wel erg spannend.. tijd voor een update TO!
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 18 januari 2011 @ 15:38:

Kabouter ben jij dat??

(...)

Jij zegt het, ik dacht het!

Maar nu kan het niet meer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Waar blijft die foto! Deed mij ook al erg aan kabouter denken trouwens! Is er nog wel een kabouter?
Ze is toch niet nog steeds aan het hakken he......
Waat blijf je nou TO?
Voor gerechten waar gehakt vooral als 'vulling' wordt gebruikt (lasagne etc), gebruik ik vegetarisch gehakt. Gezonder, minder vet en je proeft het verschil niet!
Ben zooo benieuwd!!
Dammes? Dammes? Daamees?? Dammes???? DAAAAAMMMEEEEEEEEEES????
Is je keuken inmiddels afgefikt? Of heb je het niet-gerulde-gehakt de woonkamer ingeslingerd?
Ze zal toch niet nog steeds aan het hakken zijn??
Joehoe, hier ben ik. Het is gelukt! Effe kijken of ik de gemaakte foto's kan plaatsen.
Pfieuw!
quote:deurbel schreef op 18 januari 2011 @ 15:04:

Eerst het gehakt laten ontdooien... (ik ben net begonnen met lezen)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven