Zucht. Gisteravond opnieuw geprobeerd gehakt rul te bakken en het lukt mij gewoon niet. Ik krijg het gehakt niet los, het worden bij mij altijd stugge vleesklonten en als ik dan het gehakt na het gebakken te hebben, door de pastasaus roer wordt het ook niet zacht en los. Wie weet raad?
Anoniem_30612
dinsdag 18 januari 2011 om 16:12
quote:plops schreef op 18 januari 2011 @ 15:59:
[...]
Je zit tot het einde der dagen vast aan deze hoor Tenzij Viva zijn zaakjes eens een keer op orde krijgt. Ik begin mijn grijze smoeltje behoorlijk zat te worden namelijk.Ah ok. Dan gebruik ik dat nog even als excuus.
Ik bak zonder boter/olie oid en giet na een tijdje hakken en bakken overtollig vet af!
Zo'n vettig laagje over je pastasaus of lasagne vindt ik wel zo vies!
Anoniem_91620
dinsdag 18 januari 2011 om 16:33
Doe je het gehakt in een keer in de pan? En ga je het dan in stukjes maken met een vork/pollepel of wat dan ook? Zo deed ik het ''vroeger'' ook altijd en mij lukte dat ook niet. Nu verkruimel in het gehakt met m'n handen en gooi het dan in de pan. Zo liggen er al allemaal kleine stukjes in voordat je gaat bakken. Neemt niet eens zoveel meer tijd in beslag hoor.
Anoniem_84
dinsdag 18 januari 2011 om 16:43
VORK
Anoniem_62667
dinsdag 18 januari 2011 om 16:50
quote:emaille schreef op 18 januari 2011 @ 16:43:
VORKNee, geen vork. Daarmee beschadig je de anti-aanbaklaag in je pan. Gewoon een houten spatel.
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2011 @ 15:50:
Pas als een gek gaan hakken als het in de pan ligt he Dammes, eerder hoeft niet.Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!
Anoniem_109227
dinsdag 18 januari 2011 om 17:07
Ik zeg: je hak-lust is het allerbelangrijkste bij gehakt bakken!
Ik vind het altijd een mooi ontstress moment, je lekker laten gaan op dat hompige vervelende gehakt
Het heet niet voor niets geHAKt he
Anoniem_119082
dinsdag 18 januari 2011 om 17:10
Dat is zo'n beetje het makkelijkste om te doen, naast water koken en een eitje bakken! Olie of boter niet eens nodig, zelfs rundergehakt krijg je simpel rul. Hakken hoeft niet eens!!!!
Anoniem_656afa06231f5
dinsdag 18 januari 2011 om 17:36
Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!Oke leuk!
Hi, hi, het kopen van het gehakt is gelukt zonder dat er gewonden zijn gevallen. Het bakje gehakt kijkt mij nu aan en ik het. Maar ik ga winnen. Ik maak een foto, beloofd!zet 'm op Dammes!
Ze is toch niet nog steeds aan het hakken he......
Anoniem_111093
dinsdag 18 januari 2011 om 20:24
Waat blijf je nou TO?
Anoniem_637d236df414e
dinsdag 18 januari 2011 om 20:26
Voor gerechten waar gehakt vooral als 'vulling' wordt gebruikt (lasagne etc), gebruik ik vegetarisch gehakt. Gezonder, minder vet en je proeft het verschil niet!
Eerst het gehakt laten ontdooien... (ik ben net begonnen met lezen)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.