Gehakt rul bakken weer mislukt!

18-01-2011 15:01 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Gisteravond opnieuw geprobeerd gehakt rul te bakken en het lukt mij gewoon niet. Ik krijg het gehakt niet los, het worden bij mij altijd stugge vleesklonten en als ik dan het gehakt na het gebakken te hebben, door de pastasaus roer wordt het ook niet zacht en los. Wie weet raad?
Soooo de tering, viva heeft mooi weer even een f u c k i n g leven gered.
quote:himalaya schreef op 18 januari 2011 @ 15:04:

Gaat het water koken wel goed, of laat je dat ook aanbranden?
quote:mutsy20 schreef op 18 januari 2011 @ 21:52:

Soooo de tering, viva heeft mooi weer even een f u c k i n g leven gered. Het wás een leuk topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Dammes schreef op 18 januari 2011 @ 21:45:

Joehoe, hier ben ik. Het is gelukt! Effe kijken of ik de gemaakte foto's kan plaatsen.Was het ook lekker?
Ja, dat kan ik volmondig zeggen. Eindelijk heb ik het onder de knie. Ik weet alleen niet hoe ik de foto's moet plaatsen. Als ik afbeelding toevoegen aanklik moet ik een http:// adres opgeven. Alleen mijn foto's hebben dat niet, die staan op de harde schijf van mijn computer. Zo los je het ene "probleem" op en heb je een andere...............
Maak even een photobucket account aan. Je foto's moeten op het web staan, anders dan kun je ze niet uploaden.
Is de pan groot genoeg, zodat je er flink oplos kan hakken, roeren, etc.?
Oeps, zie dat het al is opgelost. Had alleen de eerste pagina gelezen..
En, even evalueren, waar zat het 'm nou in, dat dat rullen niet lukte?
quote:tess_21 schreef op 18 januari 2011 @ 22:35:

Is de pan groot genoeg, zodat je er flink oplos kan hakken, roeren, etc.?Dat was inderdaad een van de voorwaarden. Heb een hapjespan gebruikt zodat ik flink de ruimte had.
quote:hanneke000 schreef op 18 januari 2011 @ 22:37:

En, even evalueren, waar zat het 'm nou in, dat dat rullen niet lukte? Ik denk in de temperatuur. Ik heb de pan warm laten worden, het gehakt erin gelegd en ben gaan hakken/ roeren. Heb dat de hele tijd volgehouden en ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Rul gehakt..........ik wist niet wat ik zag! Ik heb ook een grotere pan dan normaal gebruikt (hapjespan) dus ik had de ruimte. Geweldig!
Via deze site kun je de foto's uploaden. TinyPic

En dan de url voor directe lay-out hier plakken.
Mooi
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:hanneke000 schreef op 18 januari 2011 @ 15:29:

Bij mij warmt het gehakt ook gelijk op met de pan (wat een kromme zin, sorry), en ik heb nooit een probleem. Volgens mij gaat het mis dat je wacht met hakken. Gewoon, hups, meteen de spatel erin, en slachten dat gehakt He lekker ding , moet zo om je lachen maar je hebt wel gelijk!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mooi dat het gelukt is

*another satisfied customer*
anoniem_20318 wijzigde dit bericht op 19-01-2011 08:39
Reden: thanx amarna, tis nog vroeg...;)
% gewijzigd
Customer.....

Grappig topic ! 10 pagina's slap geouwetakkebos over het correct rullen van gehakt. Analyse van het probleem, oplossingen aandragen, evaluatie en nazorg.
quote:jas schreef op 18 januari 2011 @ 15:42:

Je pakt zo'n soort ding:

[afbeelding]

In je vuist (dus zoals je de stamper voor aardappelpuree ook vasthoudt) en hakt er dan in het gehakt op los. Gooi gewoon al je agressie eruit meid en hak er op los.

Overdwars en alle kanten op net zolang tot het rul is.

En belangrijk: géén ei door het gehakt, die doet alles aan elkaar plakken.

Zo hele topic gelezen, wat heb ik moeten lachen. Toelachen hoor, niet uitlachen. Blij te lezen dat het gelukt is. En deze tip van de houten spatel wil ik nog even aanhalen. Die moet je gebruiken, geen vork wat ik overal lees, dan beschadig je je anti-aanbaklaag. Zonde van je pan.

Als je nog tips wilt hoe je je foto's hier plaatst dan hoor ik het wel.

Ik heb mijn foto's staan op www.mijnalbum.nl en www.photobucket.com , laatste vind ik beter maar eerste is makkelijker als je niet precies weet hoe het moet.

Ik moet denk ik nog wel een email hebben hoe je het precies stap voor stap moet doen. Als het je niet lukt wil ik wel kijken hoe ik je kan helpen. Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat goed dat het gelukt is
quote:Dammes schreef op 18 januari 2011 @ 23:00:

[...]

Ik denk in de temperatuur. Ik heb de pan warm laten worden, het gehakt erin gelegd en ben gaan hakken/ roeren. Heb dat de hele tijd volgehouden en ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Rul gehakt..........ik wist niet wat ik zag! Ik heb ook een grotere pan dan normaal gebruikt (hapjespan) dus ik had de ruimte. Geweldig!Heeeeeee! Een mega-levensverandering! Je weet hoe je gehakt moet rullen!
volgend probleem.. diepvries groente lekker krijgen.. zie mijn topic van vandaag wie heeft er tips..wat gooi je er nog doorheen? sausjes..alleen peper en zout? vertel!!
Ik had een reactie gegeven, maar zie dat je het al kan ;)
Hahahaha...wat een hilarisch topic! Maar blij dat het zo goed is afgelopen!

Overigens kan bevroren gehakt rullen ook prima hoor...kost wel wat meer tijd en moeite. Maar als je het blok gehakt in de pan legt, eht dunne laagje dat gaar geworden is er af schraapt, het blok omdraait en steeds weer het gaar geworden laagje eraf schraapt, krijg je prima geruld gehakt.

Maar misschien is dit gehakt rullen voor gevorderden?
quote:Mittens schreef op 19 januari 2011 @ 13:41:

Hahahaha...wat een hilarisch topic! Maar blij dat het zo goed is afgelopen!

Overigens kan bevroren gehakt rullen ook prima hoor...kost wel wat meer tijd en moeite. Maar als je het blok gehakt in de pan legt, eht dunne laagje dat gaar geworden is er af schraapt, het blok omdraait en steeds weer het gaar geworden laagje eraf schraapt, krijg je prima geruld gehakt.

Maar misschien is dit gehakt rullen voor gevorderden? Ja dat zeker, ik dacht ik begin er maar nog niet over.
Gefeliciteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven