Gezondheid alle pijlers

Rokers zijn gemiddeld 7,5 punten dommer

19-01-2011 09:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rook jij en ben je slimmer dan gemiddeld, dan ben je best bijzonder. Volgens onderzoek dan.

Ik rook. En ben slim. Volgens de statistieken dan. Maar het zou dom zijn om te roken als je slim bent. Omdat slimme mensen zouden moeten weten hoe dom dat is.

Maar ik rook niet omdat het dom is, maar omdat het kan.

En omdat ik het lekker vind.

Rook jij ook terwijl je slim bent en schaam je je daarvoor?

Of rook je terwijl je slim bent en geniet je er van met volle overgave, gewoon daarom. En is het een bewuste keuze om niet te stoppen.

Ik ben gewoon benieuwd.Omdat ik rook en hoogleraar ben, en daarmee een uitzondering vorm bij ons op de faculteit.
ok
quote:caruna schreef op 19 januari 2011 @ 09:03:

Ik rook. En ben slim.

Ik vind je per definitie dom. Omdat je rookt.

Roken en wel willen, maar niet kunnen stoppen, lijkt me heel lastig. Roken en niet willen stoppen vind ik alleen maar dom. En dan druk ik me netjes uit.
Ik ben ook slim en rook daarom niet...

Roken is een egoïstische bezigheid. Mensen om je heen hebben er vaak last van, je stinkt de hele dag door naar rook en je bent je eigen lichaam aan het verzieken. Slim genoeg om te stoppen ben je dus niet...
Ja dat is wat er in zijn algemeenheid wordt gezegd en gedacht. Maar feit is dat verreweg de meeste rokers helemaal geen intentie hebben om te stoppen.

En een deel daarvan is hoog tot zeer hoog opgeleid, en vaak zelfs werkzaam als arts bijvoorbeeld. Ikzelf ben ook werkzaam op dat gebied, en me totaal bewust van de nadelen. En toch heb ik geen enkele behoefte om te stoppen met roken. Misschien omdat ik er geen enkel nadeel van ondervind, het lekker vind, en gewoon gezond ben. Althans op het moment dan. En veel verder, dan dat moment, kijk ik niet. Noem het dom. Dat is het ook. Maar het interesseert me alleen niet.
Ik ben zo slim...om niet te roken.
Nietszeggend onderzoek, net zoiets als dat je van teveel frikandellen dik kan worden en dat je van teveel water moet plassen.....
Caruna, je vindt het vast niet erg dat ik je waanzinnig dom vind overkomen?

Op basis van je teksten kan ik er niets anders van maken.

Maar fijn dat jij jezelf wel slim vindt.
Het heeft m.i. niks met intelligentie te maken.

Iedereen weet de gevaren. Je kunt het hooguit wegschrijven als 'schijt hebben aan' de gevolgen of destructief gedrag of zo.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Nou ik denk dat zo´n onderzoek weer lekker generaliseerd.

Maar goed, ik hoorde laatst toch wel een hele domme discussie. Het ging namelijk over het verbieden van roken in restaurants, discotheken, etc. De roker was het niet eens met een dergelijk verbod en zei: dan zouden ze alcohol ook moeten verbieden. Waarop de overige gespreksdeelnemers even een paar denkbeeldige krekels hoorden...:sarcastis

Totdat er iemand heel gevat het volgende antwoordde: Dat slaat natuurlijk nergens op. Iemand die alcohol drinkt beïnvloedt niet negatief de gezondheid van zijn medemens.
En roken en drinken in een zwangerschap. En er lak aan hebben. Aan het gemiddelde van 7,5 punt dommer kom jij niet hoor.
Nee hoor, ik snap TO wel. Bovendien is het dom om te denken dat je zomaar even kunt stoppen, het is niet voor niets een verslaving. En dan van een vriendin met veel veel veel te veel overgewicht moeten horen dat roken zo slecht is voor je. Ze heeft geluk dat ik zo aardig ben
quote:Lucifer1983 schreef op 19 januari 2011 @ 09:29:

Maar goed, ik hoorde laatst toch wel een hele domme discussie. Het ging namelijk over het verbieden van roken in restaurants, discotheken, etc. De roker was het niet eens met een dergelijk verbod en zei: dan zouden ze alcohol ook moeten verbieden. Waarop de overige gespreksdeelnemers even een paar denkbeeldige krekels hoorden...

Totdat er iemand heel gevat het volgende antwoordde: Dat slaat natuurlijk nergens op. Iemand die alcohol drinkt beïnvloedt niet negatief de gezondheid van zijn medemens.

En wat vind jij daar raar aan? Over het algemeen is dat toch ook zo? (de paar uitzonderingen daargelaten die met hun dronken kop achter het stuur kruipen, maar dat zijn er maar een paar)

Als je in een cafe zit en je bent toevallig de Bob dan krijg je niks mee van de alcohol die iemand anders nuttigt, als een ander in je buurt rookt adem je dat direct mee in en kan je daar last van ondervinden.

Zo'n opmerking van een roker dat je dan ook geen alcohol moet verkopen in een café (?) raakt kant noch wal en zie ik puur als 'een kat in nood maakt rare sprongen'
quote:caruna schreef op 19 januari 2011 @ 09:03:

Maar ik rook niet omdat het dom is, maar omdat het kan.

En omdat ik het lekker vind.

Hoezo... "omdat het kan"? Eigenlijk kan het niet, omdat het destructief is. En ook niet omdat je de gezondheid van je medemens schaadt. Zelfs dat van je eigen kind.

Maar draag jij maar fijn je financiële steentje bij aan de staat.

------

Verder vraag ik me af wat je met dit topic wilt bereiken. Het lijkt wel een stukje reclame. Je zou als hoogleraar juist het goede voorbeeld moeten geven ivp er mee te koop lopen dat je zo slim bent en toch rookt.
Eens met plukjepulk. En dan hebben we het nog niet gehad over de geur van je kleding na een avondje stappen in kroegen waar gerookt wordt.
Caruna is lekker met een onderzoek bezig.

En volgens mij heeft ze al wat antwoorden op haar vraagstukken.

Caruna, wat is je eindconclusie?

Wanneer presenteer je deze bevindingen?
quote:Lucifer1983 schreef op 19 januari 2011 @ 09:29:

Maar goed, ik hoorde laatst toch wel een hele domme discussie. Het ging namelijk over het verbieden van roken in restaurants, discotheken, etc. De roker was het niet eens met een dergelijk verbod en zei: dan zouden ze alcohol ook moeten verbieden. Waarop de overige gespreksdeelnemers even een paar denkbeeldige krekels hoorden...

Totdat er iemand heel gevat het volgende antwoordde: Dat slaat natuurlijk nergens op. Iemand die alcohol drinkt beïnvloedt niet negatief de gezondheid van zijn medemens. Vind jij dat echt gevat? Want dan vind ik jou niet zo slim, dat is namelijk argument nummer 1 als rokers zoiets beweren volgens mij.

Of lees ik je nou verkeerd en ben je sarcastisch
quote:plukjepulk schreef op 19 januari 2011 @ 09:46:

[...]

En wat vind jij daar raar aan? Over het algemeen is dat toch ook zo? (de paar uitzonderingen daargelaten die met hun dronken kop achter het stuur kruipen, maar dat zijn er maar een paar)

Als je in een cafe zit en je bent toevallig de Bob dan krijg je niks mee van de alcohol die iemand anders nuttigt, als een ander in je buurt rookt adem je dat direct mee in en kan je daar last van ondervinden.

Zo'n opmerking van een roker dat je dan ook geen alcohol moet verkopen in een café (?) raakt kant noch wal en zie ik puur als 'een kat in nood maakt rare sprongen'

Het is nog vroeg hahah. De sarcastische poppetje moest ergens anders staan. Is aangepast. Het sarcasme sloeg dus op het argument van de roker.

Ik rook namelijk niet en ik ben blij met zo´n verbod.
quote:Lucifer1983 schreef op 19 januari 2011 @ 09:56:

[...]

Het is nog vroeg hahah. De sarcastische poppetje moest ergens anders staan. Is aangepast. Het sarcasme sloeg dus op het argument van de roker.

Ik rook namelijk niet en ik ben blij met zo´n verbod. Haha, Pfiew!! Je zieltje is gelukkig toch nog niet verderfelijk zwartgeblakerd, je zag het wel degelijk heel helder,
Ik ben vroeger dom geweest om te beginnen met roken maar gelukkig ben ik zo slim geweest om er mee te stoppen.
Je kunt het interessant inpakken, maar volgens mij roken de meeste rokers omdat ze daaraan verslaafd zijn (lichamelijk of geestelijk of allebei). Kenmerk van verslavingen is dat alle argumenten om te stoppen van tafel worden geredeneerd en dat 9 van de 10 verslaafden ook de verslaving zelf ontkent.

Aldus een ex-rookster (15 jaar lang pakje+ per dag) die een zwangerschap als stok achter de deur nodig had om te stoppen en daar nu, ruim 5 jaar later nog steeds erg blij om is.
ja heel geloofwaardig dat je rookt 'omdat het kan'

Ik vind het beschamend dat je zo trots hiermee te koop loopt en eigenlijk vooral heel triest. Maar blijf jezelf vooral slim vinden.
quote:caruna schreef op 19 januari 2011 @ 09:11:

En een deel daarvan is hoog tot zeer hoog opgeleid, en vaak zelfs werkzaam als arts bijvoorbeeld. Ikzelf ben ook werkzaam op dat gebied, en me totaal bewust van de nadelen. En toch heb ik geen enkele behoefte om te stoppen met roken. Misschien omdat ik er geen enkel nadeel van ondervind, het lekker vind, en gewoon gezond ben. Althans op het moment dan. En veel verder, dan dat moment, kijk ik niet. Noem het dom. Dat is het ook. Maar het interesseert me alleen niet.Kijk, dat je er zo over denkt bewijst al dat je geheugen aangetast is.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:caruna schreef op 19 januari 2011 @ 09:11:

En toch heb ik geen enkele behoefte om te stoppen met roken. Misschien omdat ik er geen enkel nadeel van ondervind, het lekker vind, en gewoon gezond ben. Althans op het moment dan. En veel verder, dan dat moment, kijk ik niet. Eigenlijk alleen pluspunten dus toch Caruna? Zou je je kinderen ook adviseren om te beginnen? Het is lekker, en zoals ik het lees blijf je er ook hardstikke gezond bij.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
*
evyblissy wijzigde dit bericht op 19-01-2011 11:05
Reden: ach laat eigenlijk ook maar
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven