Ik ben te lief?

19-01-2011 11:32 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nu
anoniem_107833 wijzigde dit bericht op 19-01-2011 13:22
Reden: het is klaar
% gewijzigd
je afvragen of hij een punt heeft. Zo nee: klaar.
De vaat eens laten staan, wat vaker lak hebben aan het huishouden en je vriend op de man af vragen of het nu voor hèm belangrijk is dat je verandert van zorgzaam naar minder zorgzaam of dat hij iets ziet wat voor jou zelf niet goed is...
Only dead fish go with the flow
Jij bent wie je bent.

Als jouw vriend daar niet mee kan leven, dan moet hij de relatie verbreken.
Dat hij dat vindt komt vast niet alleen doordat je veel in het huishouden doet, of wel?
Heel veel doen in het huishouden kan ook duiden op een ongezond perfectionistische instelling (te veel je best doen).
is het alleen in huis of ook op andere punten?

je kan hem zeggen: taken zijn eerlijk verdeeld. wie het meest thuis is doet het meest.

Als je een keer de boel de boel laat omdat je er ff geen zin in hebt, hoe voel je je dan achteraf (ten opzichte van hem)?
Ik hou een schoon huis, s'morgens als ik de deur achter me dicht trek wil ik dat het schoon is hahaha

Hij is bang dat hij dat straks allemaal vanzelfsprekend gaat vinden, maar daar is hij zelf bij toch..

Missch. moet ik soms maar wat makkelijker worden..

Hij is niet gewend dat er zo voor hem gezorg word..

En dat hij niet zoveel tegengas krijgt!
Hij zei gister dat hij heel erg gelukkig met mij is..

Te gelukkig...

Dat het allemaal zo makkelijk gaat...
Zorgen doe je voor elkaar. Niet de een voor de ander. Je hoeft geen slordervos te zijn als je huis niet op en top aan kant is, voordat je de deur uit gaat.

Jullie wonen net samen schrijf je. Kan het zijn dat je daarom extra je best doet? Om het zo leuk mogelijk voor hem te maken? Misschien wel goed om dan wat relaxter te worden inderdaad. Je hoeft niet elke dag op je best te zijn, je vriend geeft nu min of meer aan dat je jouw andere kant ook best mag laten zien, geen schone schijn dus.
Oja hij is bang dat ik teveel me best doe, en hij denkt dat ik bang ben dat hij boos wordt als ik ergens wat van zeg..
maar welk gevoel heb je er bij?

Doe je het omdat het moet van jezelf, doe je het alleen voor je vriend, gaat de verdeling in tijd thuis ooit veranderen?
Ja maar ik ben zo.... Dat heb ik hem gister ook gezegd..

Ik ben wie ik ben.. Bij jou ben ik mezelf
Ik doe die dingen allemaal omdat ik dat zelf graag wil,

En hij denkt soms dat ik alles doe, om hem het naar de zin te maken..
Het gaat er denk ik niet om dat jij van een schoon huis houdt en dat jij dat gemakkelijk op je neemt. Ik mdenk dat je vriend jou iets anders duidelijk wil maken, zoals: zonnetje, je mag echt HELEMAAL jezelf zijn bij mij. Dus ook met een kuthumeur, na een rotdag op je werk foeteren en je oprecht irriteren als hij tandpasta op de kraan smeert ipv op zijn tandenborstel. Dus niet de reactie: ach... ik maak het wel voor hem schoon, hij werkt zo hard. Maar een een keer: wat dacht je: ik smeer de kraan er eens gezellig onder, een keer wat anders?? al dan niet met een vette knipoog erbij. het hoeft natuurlijk niet direct dikke bonje te worden. Gewoon een beetje meer je eigen jus gooien over hoe je jullie gezamelijke leven ziet.
Dan doe je toch een week of langer niks, heerlijk toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vertel dit ook aan hem en laat dingen voor hem liggen.

spreek af wie wat doet

Vertel hem dat je je er goed bij voelt en dat je blij wordt van opruimen e.d. (als je tijd overhebt......
Ik vind hem eigenlijk ook wel heel lief dat ie zich hier druk om maakt
quote:zonnetje1984 schreef op 19 januari 2011 @ 11:44:

Ik doe die dingen allemaal omdat ik dat zelf graag wil,

En hij denkt soms dat ik alles doe, om hem het naar de zin te maken..Waarschijnlijk voelt jouw vriend dat zo aan. Ga er niet meteen van uit dat het niet waar is. Soms ziet je partner het meer helder dan jezelf. Het kan best een blinde vlek voor je zijn. Blijf wel luisteren naar je eigen gevoel. Als jij van een schoon huis houdt, is dat zo. Dat hoef je niet te veranderen. je kunt ook voorstellen om in het weekend samen schoon te maken. Dan betrek je hem bij jouw ding.
Ik ben ook van de verrassingen plannen weekeindje weg enzo

Ontbijtje op bed..

Briefje naar het werk..

Hij zei dat hij niet zo is.. Dat moet spontaan in hem opkomen zeg maar...

Ik zei tegen hem, als ik wat voor jou doe, verwacht ik dat echt niet terug, ik doe die dingen omdat ik dat graag wil...

Ik ben te gelukkig, misschien zoek ik nu ook wel dingen op, omdat het allemaal zo makkelijk gaat..
Je ben wel heel erg rozewolkerig hoor.

Da's wel te begrijpen als je net samenwoont maar je deelt een huishouden nu. daar zal een evenwicht in moeten komen waarin beide zich lekker voelen.
quote:zonnetje1984 schreef op 19 januari 2011 @ 11:41:

Hij zei gister dat hij heel erg gelukkig met mij is..

Te gelukkig...

Dat het allemaal zo makkelijk gaat...wat een zeurkous is hij.
quote:Maja82 schreef op 19 januari 2011 @ 11:51:

Ik vind hem eigenlijk ook wel heel lief dat ie zich hier druk om maakt

Ik ook. Conclusie: jullie zijn dus allebei lief, houwen zo!

Geen problemen 'zoeken' maar gewoon genieten van elkaar.
quote:Guinevieve schreef op 19 januari 2011 @ 11:58:

[...]

Ik ook. Conclusie: jullie zijn dus allebei lief, houwen zo!

Geen problemen 'zoeken' maar gewoon genieten van elkaar.Zie het al voor me. de 1e ruzie omdat de een vind dat de ander te lief is, maar de ander vind dat de een te lief is
quote:zonnetje1984 schreef op 19 januari 2011 @ 11:42:

Oja hij is bang dat ik teveel me best doe, en hij denkt dat ik bang ben dat hij boos wordt als ik ergens wat van zeg..Ehm... vind dit een rare verstandhouding en daarbij wanneer hij dat denkt, vraag ik me af: hoe goed kent hij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven