Help, carnaval!

19-01-2011 12:34 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 17 jaar een relatie, die goed is. De laatste tijd zie ik in onze vriendengroep steeds meer mensen scheiden én mannen last krijgen van een midlife-crisis. Ineens moeten er allerlei activiteiten met "de mannen" gedaan worden (komt neer op zuipen en uitgaan), waarbij de vrouwen ineens niet meer uitgenodigd worden. In het voorjaar hebben ze mannen-weekend en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek. Mijn vriend heeft er altijd een grondige hekel aan gehad, maar nu wil hij ineens gaan en ik wil dat niet. Ik word er heel onzeker van. Dan kan hij wel zeggen dat ik hem moet vertrouwen, maar het is wel carnaval.

Ik maak mezelf gek door maar te bedenken wat er kan gebeuren; heb al twee dagen de hele avond gehuild en weet me even geen raad. Sorry, maar moet het even kwijt. Ik kan het toch ook niet echt verbieden? Of mag je in een relatie wel van iemand vragen het niet te doen? Of moet ik mij aanpassen, omdat ik zo onzeker ben? Ik geloof dat het erom gaat dat ik mij sowieso, als vrouw, buitengesloten voel. Ineens mag ik niet meer mee met allerlei dingen. En ten tweede begrijp ik niet waarom mijn vriend ineens carnaval wil vieren, terwijl hij dat altijd reuze-stom vond. Ben bang dat hij door zijn vrijgezelle vrienden en de vriend met midlife-crisis "meegesleurd" wordt. En mijn onzekerheid zit mij erg in de weg. Ik heb zelfs gedacht om maar even bij mijn moeder te gaan slapen, maar die wil altijd alles bespreken en analyseren en ik weet wel dat zij zegt dat ik mij niet zo druk moet maken. Kijk, als dat nou lukte...

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen, want ik weet het even echt niet meer....
Mannen-activiteiten doen wij ook wel ja. Gaan we fristi zuipen, en voetballen, en met de playmobil spelen.

Maar ja, mijn mannen zijn wat jong voor een midlife crisis.
quote:oki07 schreef op 19 januari 2011 @ 12:34:

Ik heb al 17 jaar een relatie, die goed is.

Dussss!!!!

quote:en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek.

Ik vier al 100 jaar carnaval maar ben nog nooit vreemdgegaan hoor.

Zal vast wel eens wat gebeuren maar als je daar met carnaval bang voor bent zou je daar altijd bang voor moeten zijn.
Ik snap je wel een beetje. Als eerste: Ik vind carnaval ook stom. Het hele jaar zijn ze keurig meneer en mevrouw en tijdens carnaval en een hoop drank kan ineens van alles...

Ik vind wel dat je hem kan vrágen niet te gaan, maar als hij toch wil gaan, zul je er op moeten vertrouwen dat hij oud en wijs genoeg is en zich niet laat meeslepen door die vrienden...

dat je niet mee mag vind ik een beetje dom...
Ik vier al meer dan 20 jaar carnaval en ben nog nooit vreemdgegaan.

Laat 'm lekker. Als je hem in de kroeg vertrouwd, kun je hem met carnaval ook vertrouwen.
Oki, wat denk jij slecht over je man zeg! Je portreteert heb nu als een willoos geval wat als een kip zonder kop achter zijn vrienden aan loopt en op de eerste de beste vrouw springt die hij tegen gaat komen. Als ik jouw man was zou ik een groot probleem hebben met het gebrek aan vertrouwen van jou in mij. Als je man vreemd zou willen gaan heeft hij daar echt geen carnaval voor nodig.

Hoe is jullie relatie in het algemeen?

@ rider:
ben je echt zeker van je relatie?

Je klinkt namelijk niet zeker.

Waar ben je dan precies bang voor? Dat hij heel dronken wordt met ernstige gevolgen (ongeluk, alcoholcoma), dat hij carnaval ineesn leuk vindt of dat hij dus vreemdgaat (all the way, zoenen of flirten?).

Kun je niet met een groep vrouwen ook lekker te carnavallen gaan in dezelfde plaats (I know, ik hou ook niet van carnaval) als je je zo buitengesloten voelt.

Persoonlijk zou ik mijn man wel laten gaan. Hij is ook eens met vrienden naar een meerdaags muziekfestival geweest, daar kun je ook heul dronken worden en een liefje voor 1 nacht opdoen. Ik ga ervan uit dat hij zich gedragen heeft.
Heb je je hele OP al op deze manier aan je vriend verteld?

Ik vind dat je in de OP zo mooi bij jezelf blijft..... je vertelt heel duidelijk waar jouw gevoel vandaan komt. Dat je het hem niet wilt verbieden, maar dat je het ook niet zo goed weet..... want je bent er ook zo bang voor!

Als je op deze manier met je vriend zou kunnen praten zou dat denk ik al heel erg schelen!
'2 avonden gehuild omdat je vriend carnaval wilt vieren?? Laat hem lekker gaan! en wat dan nog als je vrienden hem meeslepen in hun midlifecrisis? als hij die niet heeft dan verveelt dat zuipen en feesten zo hoor.

En weet je? als je onzeker bent om het feit dat je vriend vreemd kan gaan tijdens deze zuipavonden ( en carnaval ) dan heb ik nieuws voor je: hij kan altijd en overal vreemd gaan.
Waarom ben je wél bang wat hij met carnaval uitspookt maar de rest van het jaar niet? Er wordt met carnaval écht wel vreemd gegaan, maar zijn dat niet mensen die daar sowieso al voor open staan?
Als met de mannen naar de kroeg gaan en zuipen geen probleem is, waarom carnaval dan wel?
quote:Star10 schreef op 19 januari 2011 @ 12:44:

Heb je je hele OP al op deze manier aan je vriend verteld?

Ik vind dat je in de OP zo mooi bij jezelf blijftn!

Ze blijft inderdaad heel mooi bij haar onzekere zelf!

totaal niet aantrekkelijk voor haar vriend, dit is gewoon gemuts!
quote:Immaculata schreef op 19 januari 2011 @ 12:46:

Waarom ben je wél bang wat hij met carnaval uitspookt maar de rest van het jaar niet? Er wordt met carnaval écht wel vreemd gegaan, maar zijn dat niet mensen die daar sowieso al voor open staan?Ja tuurlijk, dat zijn mensen die ook met een gewoon avondje stappen vreemd zouden gaan. Volgens mij wordt er echt niet méér vreemd gegaan met carnaval.
quote:biebelien schreef op 19 januari 2011 @ 12:40:

[...]

Dussss!!!!

[...]

Ik vier al 100 jaar carnaval maar ben nog nooit vreemdgegaan hoor.

Zal vast wel eens wat gebeuren maar als je daar met carnaval bang voor bent zou je daar altijd bang voor moeten zijn.Nou, als echte Brabantse weet ik toch echt wel dat er met carnaval door behoorlijk wat mensen een scheve schaats gereden wordt. Alleen...er wordt gewoon niet zo zwaar aan getild. Je 'weet' dat gewoon. Wil overigens niet zeggen dat het moet gebeuren. Maar overal waar veel drank en volwassen bij elkaar zij, gebeurt dat wat makkelijker.
Het helpt vast niet als ik zeg dat ik je vriend wel kan begrijpen. Ik denk dat het hem niet zo zeer gaat om het carnaval vieren maar meer om dingen te doen samen met andere mannen/ vrienden.

En dat carnaval per definitie vreemdgaan betekent, is natuurlijk onzin en dat weet je zelf ook wel. Zo dat was even de realitycheck.

Ik denk niet dat je je partner kunt verbieden om te gaan ( dat zou althans tussen mijn man en mij niet zo werken) maar je kunt wel je bezorgdheid uitspreken, lijkt me. Dan heb je het maar gezegd en dan kan je vriend ermee doen wat hij wilt.
Als je man met zijn vrienden naar een Noord-Hollandse kermis zou gaan? Als je man met zijn vrienden naar Perston-Pallace zou gaan? Als je man met koninginnendag naar Amsterdam zou gaan? Als je man met bevreidingsdag naar een groot festival zou gaan? Als je man naar de Zwarte Cross zou gaan? Als je man een lang weekend Centreparcs zou gaan?

Zou je dan ook 2 dagen lang huilen?

Of ben je van die dingen minder bang en heb je alleen angst voor Carnaval?

En waarom ben je zo bang dat hij juist met carnaval vreemd zou gaan? Zeg nou zelf de buurvrouw, die moeder op het schoolplein, die collega zien er allemaal erg mooi uit, en daar gaat zijn hart ook niet sneller van kloppen. Zou zijn hart dan wel sneller gaan kloppen van die Clown? Die zwerfer, die poes, of die crocodil? Of misschien die vrouw die met maatje 46 zich in een stewardesse pakje gehezen heeft?
Marahbloem, dan kan dat dus ook gebeuren op een gewone avond in de kroeg of bij een feestje van de voetbalclub of een verjaardag of etc etc. Staat los van carnaval.
Je kunt hem ook testen, ga naar de kleding verhuur, huur een bloedmooi pak waarin je niet als jezelf te herkennen bent.

Vraag je man nog even voordat hij vertrekt wat hij aan doet, plaats een gps zendertje in zijn onderbroek of telefoon en volg hem.

Probeer hem vervolgens te verleiden. Als hij dan toehapt is hij iig vreemdgegaan met jou.
quote:plops schreef op 19 januari 2011 @ 12:50:

Marahbloem, dan kan dat dus ook gebeuren op een gewone avond in de kroeg of bij een feestje van de voetbalclub of een verjaardag of etc etc. Staat los van carnaval.Zeg ik ook, overal waar (veel) drank en volwassen bij elkaar zijn...en dat is dus met carnaval. Mensen zijn wel handtastelijker, maar het is maar net waar je zelf op uit bent. Vier zelf altijd carnaval en nog nooit wat gebeurd.
Jij noemt je relatie goed. Maar je bent er tegelijk van overtuigd dat je partner er niks van zou hebben om jullie relatie op het spel te zetten door met carnaval eens lekker vreemd te gaan met een geile Brabo.

Bedoel je dan dat hij misschien jullie relatie minder goed zou kunnen vinden?

Dan lijkt het me de hoogste tijd om eens te praten of " jullie neuzen nog dezelfde kant op staan " , wat jullie vinden van hoe het nu gaat, of er dingen zijn anders moeten, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kitty elastic schreef op 19 januari 2011 @ 12:47:

[...]

Ze blijft inderdaad heel mooi bij haar onzekere zelf!

totaal niet aantrekkelijk voor haar vriend, dit is gewoon gemuts!

wat een vreemde reactie....

Alsof onzekerheid per definitie gemuts is.

Onzekerheid is heel vaak niet terecht, maar dat wil niet zeggen dat het gevoel niet echt is.

Het lijkt mij dat je dit gewoon moet kunnen bespreken met je partner.
Dit meen je niet, twee dagen huilen omdat je man met zijn vrienden carnaval wil vieren en jij je buitengesloten voelt en nu bang bent dat ie vreemd gaat.. Klinkt eerder alsof je 17 bent ipv dat je al 17 jaar een relatie hebt. Mijn God. Ik zou dit een totale afknapper vinden. Raap jezelf bij elkaar woman, want dit heeft niks te maken met hem, maar alles met jezelf en je weet 't.
Marah, dan lijkt het me verstandig dat ze hem voortaan thuis aan de riem legt zodat hij nergens meer heen kan
Nou vier ik toch echt al jaren carnaval, wist helemaal niet dat je dan met een kletsnatte muts iedereen moet bespringen!

Damn als ik dat geweten had!

Die slechte muziek ben ik dan weer wel met je eens, maar dat is een kwestie van genoeg bier drinken.

Kwestie van vertrouwen, als hij jeuk aan zijn snikkel krijgt mag je aannemen dat jij mag komen krassen.
quote:plops schreef op 19 januari 2011 @ 12:59:

Marah, dan lijkt het me verstandig dat ze hem voortaan thuis aan de riem legt zodat hij nergens meer heen kan Vergeet de ramen niet te blinderen, anders kan hij alsnog naar de buurvrouw kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven