Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hahaha, ja zo dacht ik ook: eindelijk kan ik ook eens zo'n doos halen :-)

En vond ze toen eigenlijk zelfs nog beetje tegenvallen... Het is wel voornamelijk foldermateriaal wat erin zit (of in ieder geval, wat er in 2009 in zat). Maar toch ook wel wat handige dingen hoor. Zoals inderdaad kleine luiers, proefverpakkinkje Bepanthen (kwam nog erg goed van pas bij tepelkloven haha) en een Ligadoosje, ook ideaal.

Verder weet ik het niet zo goed meer, maar vind het toch wel erg leuk om te krijgen.

Gympy, jij hebt dus straks twee septemberkindjes :-)
Ik weet niet of ik nog een keer voor die dozen ga.... Het kost natuurlijk niets, maar ik kan me herinneren dat ik alleen die doos van Prenatal echt nuttig vond (zaten ook een heleboel luiers in), maar het kan nu natuurlijk best weer anders zijn en ik moet zeggen dat ik weinig ben lastig gevallen door bedrijven, dus wat dat betreft, zou ik het zo toch weer kunnen doen. Gelukkig heb ik nog een paar maanden om erover na te denken....
Dit septemberkindje zou ook nog een oktoberkindje kunnen worden. Bij de vorige was ik 7 september uitgerekend en hij is dus een paar dagen eerder geboren.
Ik heb de VK gebeld vandaag dat ik het nog lang vond duren voor mn echo. En nu krijg ik een extra echo! Relaxt!

Voor de tabel: 28/1 echo 9/2 intake VK 18/2 termijnecho

Ben heel blij! een ruime week zing ik nog wel uit!
Goedemiddag allemaal,

Ik heb GOED NIEUWS!!! Vanmiddag de echo gehad en het hartje zien kloppen!! We zijn helemaal happy! We have a heartbeat!

Waarschijnlijk ben ik iets minder ver, een paar dagen minder ofzo. Waarschijnlijk ben ik nu 7 weken en drie dagen (ipv 7weken en 6 dagen). Ze kon de lengte van het kindje nog niet helemaal goed meten omdat het nog klein is en mijn baarmoeder ligt naar achteren waardoor het kindje diep zit. Mij was aangeraden om met een volle blaas te komen, dus een uurtje van te voren 2 glazen water drinken en dan niet meer naar het toilet. Heb ik netjes gedaan, maar doordat de baarmoeder naar achter ligt drukte de volle blaas de baarmoeder nog verder weg en daardoor ook wat lastiger te meten. Het hartslagje was gelukkig wel duidelijk te zien. Over twee a drie weken terug om een duidelijker termijn te bepalen. Morgenochtend even bellen om een afspraak te maken. (vind het helemaal niet erg dat ik dan al nog een keer mag ...)
Gefeliciteerd incinta! Fijn om te lezen!

Ik lig nu ziek op de bank :( moest tot 5 werken maar ben eerder weggegaan
Gefeliciteerd incinta! Wat een goed nieuws. Spannend of niet.

Krijg je nu ook al een uitdraai van de echo mee of was het puur om het zelf even te zien?
Gefeliciteerd ininta met je goede echo!! En dan over 2/3 weken weer je kindje zien, helemaal niet vervelend inderdaad :-) Vervelend lijkt me wel om die echo met volle blaas te moeten doen. Ze drukken toch best op je buik vond ik.

En juffie wat fijn dat je volgende week al mag komen voor je echo! Dat is inderdaad nog wel vol te houden!

Gympy ik vond die dozen ook niet super, maar toch wel heel leuk om te krijgen. Gewoon omdat het er beetje bijhoort bij het zwanger zijn :-) Vond het blad Wij weer wel heel erg leuk en dat krijg je ook pas als je je aanmeldt toch?

Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met dat dit kindje ook een oktoberkindje kan worden, terwijl je eerste eerder was geboren??

Weekend, beterschap!!

Zo, laatste werkdag van deze week gelukkig weer voorbij. Nu thuis even het spitsuur in van eten maken en dochter naar bed brengen en dan plof ik weer op de bank! Hele fijne avond allemaal!
Incinta, geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen!

Weekend: beterschap, hopelijk voel je je snel weer at fitter.

Juffie: fijn dat je eerder terecht kunt. Zit je toch wat minder lang in spanning.

De dozen heb ik vorige keer ook aangevraagd. Vooral de doos van de baby dump was erg leuk. Er zat geen reclametroep in, wel leuke spulletjes. Lepeltjes, tuitbekers, een knuffelbeest, een rompertje.Maar de andere dozen ga ik ook wel weer aanvragen. En bij de kruitvat kun je kortingsbonnen aanvragen voor luiers enzo. Ook altijd handig.
@sanneke80: Je krijgt inderdaad een uitdraai mee. Helaas bij mij was het "rolletje" op en staat er dus een zwarte streep over de foto heen aan de linkerkant. Gelukkig ligt de rijstkorrel aan rechterkant en staat hij/zij er toch op. Lijkt me leuk om het verschil te zien met volgende keer.

@cookie80: ik vond het niet zo erg. Heb normaal gesproken geen moeite met het ophouden (behalve nu 's nachts, moet er soms wel 2x uit. Heb ik echt nooit last van gehad....). Ze drukte er wel flink op omdat ie ook nog zo diep lag. Volgende keer minder drinken is wel fijner denk ik :-)
Zo, weer een dag werken erop zitten.

Blond en Incinta: wat fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad!

Ik ben vandaag precies 5 weken, begin iets meer 'last' te krijgen van misselijkheid. Vooral als ik honger heb... En ook ik heb het vaak koud. Haha, grappig om te lezen dat veel kwaaltjes overeenkomen.

Ik heb ook ontzettend veel zin om zwangerschapsdozen aan te vragen. Ik vind reclamerommeltjes altijd wel leuk Maar goed, daar nog maar even mee wachten.

Mijn blaasontsteking herstelt aardig, knap al weer aardig op. Vrijdag ga ik bellen voor een afspraak bij de verloskundige, toch wel spannend.

Alle nieuwe zwangeren: welkom!
hi allemaal,

jeetje wat veel zwangeren!! en meeschrijvers!! LEUK!!

wij hebben ook twee auto's ook altijd al gehad, nodig voor ons werk.. en nadat onze dochter is geboren okt 2009 hebben we die van mij in geruild voor een 4-deurs (manlief heeft de station)

wel zo makkelijk met zitje(s) achterin...

ik blijf straks denk ik ook 2.5 dag werken (onderwijs werk 2 hele dagen en de woensdag) misschien dat ik wel eerst nog betaald (tja sorry dat heb je nog in het onderwijs!!)en/of onbetaald verlof opneem, maar ga ik nu nog niet over nadenken, komt straks wel..

ik ga het pas op mijn werk vertellen na de voorjaarsvakantie met een week of 14, als je dan al niet wat ziet...

hebben jullie enig idee met hoeveel weken je een hartje kunt zien kloppen op een inwendige echo?? heb geen idee hoever ik ben... en konden wel al een kloppend hartje zien.. gyn had ook geen idee...

overdag heb ik het ook koud.. maar 's nachts word ik badend in het zweet wakker... bleehhh

rustig aan allemaal...
Voor degene die al een goede echo (= kloppend hartje) gehad hebben: Gefeliciteerd.

Zelf moet ik nog een afspraak maken. Ik denk dat ik dit vrijdag kan doen, maar misschien stel ik het nog even uit. Ik moet namelijk onder controle bij de gyn en daar heb ik eigenlijk niet zo'n in of beter gezegd daar zie ik een beetje tegenop .

Cookie: Bij mijn eerste bevalling ben ik i.v.m. zwangerschapsvergiftiging ingeleid wat uiteindelijk geleid heeft tot een spoedkeizersnee wat vervolgens weer geleid heeft tot zeer ernstige complicaties. Om die reden moet ik dus ook onder controle in het ziekenhuis.
hier volop zwangerschapskwaaltjes en hormonen.....bleh...maar met een mooi doel...

Ben gisteren trotse tante geworden, van Joost, het zo'n mooi baby. Heb echt zoiets van was het hier maar zover........:
Juffie, ik krijg als het goed is met 9 weken al een echo. Was bij de eerste ook zo. Raar dat jij pas met 11 weken een echo krijgt....

Weekend, dat klinkt eerder als ziek dan ochtendmisselijkheid! Volgens mij heb je een griepje, het heerst...

Ik lees al dat je naar huis bent gegaan.

Keranet, ik vertel het zo rond de 12 weken op mijn werk. Lastig als je een tijdelijk contract hebt.... maar... ze mogen je zwangerschap niet als reden gebruiken om die niet te verlengen.

Cookie, volgens mij kun je je gewoon nog een keer aanmelden voor de cadeaudozen hoor. Ik weet het eigenlijk wel zeker, heeft mijn schoonzus ook gedaan.

Lizi, wat vervelend dat je zus in de medische molen zit. Ik kan me voorstellen dat het voor hun erg moeilijk is om te horen dat je zwanger bent. Maar ik hoop wel dat ze met je mee leven en blij voor je zijn.

Ik heb een zus waarbij dat dus niet zo is. Er zit wel een beetje een ander verhaal achter maar toch... ik denk dat het erg lang zal duren voor ik haar ga vertellen dat ik weer zwanger ben. Ze zal er niet blij mee zijn...

Ik ben trouwens ook erg blij dat we 2 auto's hebben (1 lease en 1 eigen). Alhoewel ik op zeer korte afstand van het werk woon (ik ben er met de fiets sneller dan met de auto). Maar mijn man is veel weg en dan vind ik het toch wel zo prettig om mobiel te zijn.

Blond, wat fijn dat je echo goed was. Mooi om te zien is dat! Dat je buik al opgezet is komt waarschijnlijk door je darmen.

Sofi, ik heb ook niet zulke goede ervaringen met de kruivat test. Teste 2 dagen over tijd nog negatief... paar dagen later dik positief met de clear blue.

Gympy, welkom en gefeliciteerd!!

Incinta, ook al een goede echo, super zeg!

Josjev, een vriendin van mij had bij 6 weken al een echo (inwendig) met kloppend hartje.

Margriet, tante geworden, wat leuk!! Gefeliciteerd!

Hier weinig nieuws. Druk op het werk en nog steeds geen zwangerschapskwaaltjes. Ik ga vrijdag bellen met de VK voor een afspraak voor de echo. Ik kan natuurlijk ook zeggen dat ik totaal niet weet wanneer ik uitgerekend ben en mag dan misschien eerder komen. Maar ach... die paar weekjes zal ik ook nog wel overleven...
Goedenavond meiden,

wat een reacties allemaal hier!

Ontzettend leuk om te lezen.

Wat betreft de eerste echo. Sommige verloskundigen kunnen er een maken anders moet je naar het ziekenhuis. Eerste afspraak bij de vk is meestal rond de 7 weken. Krijg je heel veel vragen, omdat ze precies willen weten wat ze kunnen verwachten. Ze vragen oa of er bepaalde ziektes in de de families voorkomen. En geven je ook veel informatie over van alles en nog wat. Met 7 weken is nog niet altijd een hartje te horen. Wel kan het te zien zijn op de echo. Termijn echo wordt gemaakt tussen de 8 en de 10 weken. Hierin meten ze de lengte van het kindje en daaruit bepalen ze wanneer je bent uitgerekend. Je krijgt niet perse een inwendige echo. Dit alleen als ze een afwijking zien en als ze de baby niet goed in beeld krijgen.

wat betreft auto's, wij hebben allebei een eigen auto? Hoe wel die van mij voornamelijk woon-werk verkeer is en binnen de stad. De autovan manlief wordt meerendeel gebruikt voor bijv familiebezoek. Hierin kunnen we makkelijk 3 kinderen kwijt. Misschien dat we de mijne verkopen dan krijg ik een groterle.

Ga nog even wat slapen. Later vandaag meer
@ auto's wij hebben één auto en daar gaat juffie-man dagelijks mee naar zijn werk. Mijn ouders, mijn werk en de kinderopvang zijn 10 minuten lopen hiervandaan. Dus met een eerste kindje hoef ik geen eigen auto (openbaar vervoer stopt letterlijk voor de deur). Maar mocht er een tweede komen dan zou ik een auto wel handig vinden...gewoon zo'n klein-vrouwenautootje :D

Vandaag precies 7 weken zwanger!
Dag iedereen,

Ik lees elke dag mee maar ik post zelf weinig. Denk dat ik pas actiever wordt als ik de 12 week heb bereikt.

De tijd gaat zo langzaam he, heeft iedereen denk ik wel last van haha.

Ik zit nu op 5 w+2..

Ik zie mezelf al helemaal met bolle buik over een paar maand, heerlijk.

Ik ga trouwens dit jaar ook trouwen, dus ik heb dan ook als het goed gaat een buik van ongeveer 30week. Het was echter wel een bewuste keus hoor om voor een kindje te gaan.

Gefeliciteerd voor diegene die een goede echo heeft gehad! Toch altijd een spannend moment he?!
@Incinta: Gefeliciteerd! Fijn zeg.

@Weekend: ben je zo misselijk dan? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

@ Gympy: ik heb ook nog geen afspraak gemaakt en ook niet de dokter gebeld omdat ik er ook een beetje tegenop zie. Ben dan wel niet eerder bevallen maar wel de nodige dokters gezien helaas, dus ik begrijp je probleem. Wel rot dat het de vorige keer met zoveel complicaties ging, is het uiteindelijk met jou en je kindje helemaal goed gekomen?

@Lizi: Wat rot van je zus, ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is, zowel voor jou als voor haar. Ik hoop dat het snel wel lukt.

@Lyt, nee, dat mag niet, maarja, het gebeurd vaak genoeg natuurlijk. Ik heb voordat mijn contract verlengd wordt nog een laatste beoordelingsgesrpek, ik denk dat ik het dan ga zeggen (maar pas nadat ze gezegd hebben dat mijn contract verlengd gaat worden).

Hier verder nog helemaal geen praktische beslissingen genomen omtrent auto, kamer, babydozen… pfff… ik moet eerst nog wennen aan het idee dat ik dat moet gaan regelen. Omdat je nu nog niks ziet blijft het nog zo onwerkelijk he..

Fijne dag allemaal!
Wat leuk dat je gaat trouwen meisjegroningen! Wordt het een groot feest?
Mwuah, 50 personen de hele dag door.

Het feest wordt met een tropisch tintje. Een indoorstrand met vuurfakkels en rookmachines en mexicaans buffet en cocktails etc. En het trouwen wordt sowieso groots, ook al blijft het klein:)
Incita: superzeg hartje gehoord!!! gefeliciteerd.

Meisje|Groningen...Leuk trouwen..en wat een leuk idee dat tropische feestje...

Margrietl: gefeliciteerd met je neefje...

HIer toch maar net gebeld met de verloskundigepraktijk..helaas dus echt met 9/10 weken de eerste dus 24 februari echo (voor het lijstje)..jeetje zeg...ben echt wel de hekkensluiter! ben niet jaloers ofzo ..............haha..

@lyt.dat heb ik de vorige keer wel gedaan..dat ik niet meer wist wanneer de laatste keer ongesteld was enz..toen heb ik veel eerder een echo gehad..kan ik moeilijk weer mee aankomen.

weer vragen over combitest enz...gaan jullie dat doen? ik heb het bij de andere 3 ook niet gedaan en ga het nu ok niet doen..als het down is..dan is het maar down...dan zal ik net zoveel van hem/haar houden...

hoe gaat ie weekend? nog steeds zo misselijk?

ik hoop dat het hier bespaard blijft deze keer. Meeeeeeeen wat kun je je dan beroerd voelen zeg. bij 1 en 2 geen last gehad maar bij nr 3 heb ik er denk ik driedubbel van genoten en had een relatie met de wcpot bijna...haha
Puck
Ik doe wel een combinatietest....heel dom eigenlijk maar vnl. doe ik het zodat we een extra echo hebben hihi.

Mooi meegenomen dat je ook een kansberekening krijgt, maar dat vind ik wel engig eigenlijk.

Nu weinig symptomen nog. Buik oogt opgeblazen, veel honger, veel hoofdpijn, nachtelijk plassen en verder ben ik zielsgelukkig!

Ow en wat ik eerste x ook had en nu weer zijn kleine pukkeltjes op mn voorhoofd.

Ga nu werken en lees vanavond alles wel weer!
Nog geen relatie met de wc pot hier haha :p maar heel misselijk, elke keer eet ik een beetje en zodra dat op is begint het weer :s aja houd me bezig.

Ben nu eindelijk thuis gebleven en blijf morgen ook thuis, dus nu even rust maar merk wel dat het geen griep is maar gewoon zwangerschapskwaaltjes omdat het nu redelijk over is maar zodra ik iets doe ben ik moe duizelig en heb ik hoofdpijn en totaal geen energie.

Aja combinatietest.. Lastige keuze! Ik ben zo bang voor de risico's ( miskraam) als je zo'n punctie doet :(
@Weekend: combinatietest is geen punctie. Er wordt bloedgeprikt en een echo gemaakt waarbij wordt gekeken naar de nekplooi..aan de hand van beide testen wordt een kansberekening gemaakt...Aan de hand van die uitslag kun je (als het een grote kans zou zijn op down) kiezen voor een punctie..Dat hoeft niet. Ik weet bij voorbaat al dat ik ook voor een downkindje zou kiezen vandaar dat ik die test niet doe.

kom straks nog weer. Eerste peuter en kleuter even wegbrengen naar school en psz..

doeiii
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven