Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Livrette schreef op 10 januari 2011 @ 11:24:

Wij zijn ons brein door Dick SwaabGoed boek inderdaad, met plezier gelezen. Hier is een interview (wel op een betaalsite).
Heerlijk om te lezen wat jullie lezen. Ben momenteel even boekloos. Vanavond maar even een boek uit de boekenkast kiezen. Lees voornamelijk romans, en heb er nog genoeg staan om te lezen
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 19 december 2010 @ 20:46:

[...]

Ben nu begonnen in "Moab is my Washpot" van Stephen Fry. Het is zijn autobiografie over de eerste 20 jaar van zijn leven. Heb de eerste 50 pagina's gelezen en ik vind het leuk, maar ben dan ook van van Stephen Fry.

Vond dit een fijn boek om te lezen.

In het kader van goede voornemens ga ik nu beginnen aan een boek wat al jaren in mijn kast staat, maar wat ik nog altijd niet gelezen heb. De waakzaamheid van Jan Gerhard Toonder. Staat echt al jaren in de kast en geen idee hoe ik er aan kom en waarom ik het toen gekocht of gekregen heb. Ik ben benieuwd!
Ik vond De hongerspelen echt heel goed!Heb meteen het vervolg bij de bieb gereserveerd.

Vandaag begonnen in De courtisane en de samurai van lesley Downer die ook De laatste concubine heeft geschreven.

Vond dat wel een mooi boek vandaar dat ik deze ook meegenomen heb.
Het begin van Vrijheid is erg hoopgevend! Leuk!

Zachte Heelmeesters door Nicolet Steemers
quote:dolfje schreef op 10 januari 2011 @ 14:43:

Ik ben in De hongerspelen begonnen en ik vind het nu na een paar blz al erg leuk en ben erg nieuwsgierig naar hoe het gaat aflopen.

Ben blij dat ik vanmiddag vrij ben kan dus lezen maar moet jammer genoeg ook nog het eea hier in huis doen dus dat ga ik zo maar eerst doen want vrees dat er anders weinig van komt

Dat vond ik zo'n goed boek! En de 2 vervolgdelen ook. Daar mag je het huis best voor laten verslonzen hoor.

Ik ben The handmaid's tale aan het (her)lezen. Goed boek, maar vrolijk word je er niet van.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@Tonkje, oh ja, The handmaid's tale heb ik ook nog ongelezen in de kast staan! Binnenkort echt aan beginnen.

Ik lees nu Buddenbrooks van Thomas Mann en East of Eden van John Steinbeck.
Ik ben nog bezig in Vrijheid, heb niet zoveel tijd gehad en het leest ook niet zo hard weg. Maar het bevalt goed!
Ik zit te neuzen tussen de bookazines van IibeIe. Ga bijna op vakantie en dan vind ik dat wel makkelijk mee nemen. Zit te denken aan de volgende titels:

- als zand door mijn vingers van Tineke Beishuizen

- de jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne.

Zijn dit aan/afraders?
De laatste vind ik zeker wel een aanrader, de eerste ken ik niet. Maar ik ben John Boyne 'fan', niet echt objectief dus :P
Maris, ik vond De jongen in de gestreepte pyjama heel mooi..

dat andere boek ken ik niet.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik heb net Ons Soort Mensen uit van Hoefnagel en Kramer (dacht ik). zitten wel leuke herkenbare personages en situaties in. Maar er zijn veel verhaallijnen die niet echt goed worden uitgewerkt en het einde vond ik afgeraffeld en stom. Niemendalletje, ok voor tussendoor.

Ga nu beginnen in Asa Larsson - Het Zwarte Pad. Ben benieuwd.

Oh en ben nog bezig in Kind 44, maar dat is een dwarsligger en aangezien ik zaterdag 3 uur in de trein zit bewaar de rest daarvan nog even tot dan. Lekker makkelijk mee te nemen.
@Fiorah: Ik ben ook net begonnen in Vrijheid van Jonathan Franzen... Ben benieuwd! Hoe ver ben jij nu?
Ik ben denk ik op uhm... nou bijna op de helft! Heb niet zoveel tijd ervoor gehad de laatste tijd, maar ik vind het mooi. Wat vind jij ervan?
quote:tonkje schreef op 19 januari 2011 @ 15:30:

[...]

Dat vond ik zo'n goed boek! En de 2 vervolgdelen ook. Daar mag je het huis best voor laten verslonzen hoor.

.Heb deel 2 van De hongerspelen inmiddels ook uit,deel 3 hebben we helaas nog niet bij ons in de bieb.
Op dit moment ben ik in twee boeken tegelijk bezig. Een kleinere, gemakkelijk mee te nemen aangezien ik deze twee weken veel in de trein zit, en een grotere voor thuis.

Thuis ben ik "Madame" van Antonio Libera aan het lezen. Een Poolse schrijver, hij schrijft over een lerares aan zijn school. Tot nu toe niet echt geweldig, maar het boek stond al jaren in mijn kast en het werd ernstig tijd om het eens te gaan lezen.

Onderweg ben ik bezig in "De offerplaats" van Tana French. Een Ierse schrijfster, dit is haar debuut en het won meteen de Edgar Allen Poe Award voor debutanten. Ik ben ongeveer halverwege en het is heel spannend. Aanrader voor wie van thrillers houdt!
quote:dolfje schreef op 22 januari 2011 @ 15:02:

[...]

Heb deel 2 van De hongerspelen inmiddels ook uit,deel 3 hebben we helaas nog niet bij ons in de bieb.

Zorg dat je de 1e bent die hem leent zodra het boek er is!

Ik ben nu De roofbruid aan het lezen, ook van Margaret Atwood.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Verboden Verleden door Isa Maron
Heb al veel goeie leestips van hier opgevolgd. Vaak boeken waar ik zelf niet voor zou kiezen. Nu Kamer gelezen. Erg aandoenlijk en heel knap geschreven.
Ik ben vandaag naar de bieb geweest en heb even flink ingeslagen:

- Sophie vd Stap - meisje met negen pruiken

- Marion Pauw - Zondaarskind

- Henning Mankel - Italiaanse schoenen

- John Boyd - de jongen in de gestreepte pyjama (hoef de bookazine dus niet meer aan te schaffen)

- Sebastian Fitzek - de wreker

- Sebastian Fitzek - de zielenbreker

- David Baldacci - Duister lot (vindt vriend erg leuk)

- Tatyana de Rosnay - Kwetsbaar

- Laura Wilson - Duizend leugens (kent iemand die boek? Nooit van gehoord maar de kaft sprak me wel aan)

En, omdat ik de film zo vermakelijk vond:

- Heleen van Royen - de gelukkige huisvrouw
Fiorah: Heb ook niet zoveel tijd om te lezen maar ben op blz. 200. Vind het tot nu erg goed, maar merk wel dat ik mijn hoofd erbij moet houden gezien alle personages/namen die voorbij vliegen. Lees dus niet zo makkelijk nog even 3 pagina's in bed ofzo, moet er echt even voor gaan zitten.
Wilde gaan beginnen in Het Zwarte Pad van Asa Larsson. Maar op de allereerste pagina stond zo'n kort stukje (hoe heet dat eigenlijk, soms is het een citaat, soms een motto... ?) van 2 regels dat eindigde met 'dit is het derde boek. Dus ik denk dat als dat er zo specifiek staat, het beter is als ik bij 1 begin. En die hadden ze niet bij de bieb gisteren.

Heb nu gehaald:

Siciliaans Testament van Rosita Steenbeek

Hypnose van Lars Kepler

Heb helaas niet zoveel tijd (en door drukte niet echt rust) om te lezen. Ik denk dat ik in Rosita Steenbeek begin. Heb ook nogsteeds Kind 44 niet uit. Het is wel spannend en goed geschreven, maar ook een beetje naar. En daar kan ik nu even niet zo goed tegen.
Heeft een van jullie 1 van de volgende boeken gelezen en wat vond je ervan:

Nickname-Ingrid Oonincx

Na Delphine-Siska Mulder

Volmaakt-Marit Hofland
Ik ken ze niet, Yvaatje.

Ik mag een boek uitzoeken op bol, maar wat? Iemand een leuke tip. Ik zit momenteel erg in de Zweedse thrillers, dus dat wil ik niet. Liefst iets wat ik normaal niet zo snel zou lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven