Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ben een sporadische meelezer van dit topic, maar ik wilde graag ook een keer een tip geven:

One day van David Nicholls.

Het verhaal begint in 1988 en volgt 2 personen (Emma en Dexter) vanaf hun studententijd, waarbij ieder jaar dezelfde dag (15 juli) wordt beschreven en hoe ze op dat moment in het leven staan. Het geeft een mooi tijdsbeeld (van Engeland), maar is ook grappig en ontroerend.
...
anoniem_26704 wijzigde dit bericht op 02-01-2011 22:43
Reden: sorry dubbel
% gewijzigd
Ik ben bezig in deel 2 van Percy Jackson. Het is niet waanzinnig fantastisch, maar het blijft leuk vermaak. Hierna ga ik weer verder met Leer ons stil te zitten en daarna ga ik hopelijk beginnen aan Vrijheid. Heeft iemand van jullie die al gelezen? Of De Correcties?
Het scherventapijt viel me wat tegen,saai was het.
Ik had weer eens zin in een Nicci French, heb 'tot het voorbij is' uit de kast gepakt. Die heb ik al eerder gelezen, kan me echter niet herinneren of ik deze wel of niet leuk vond... Vind een aantal van Nicci French geweldig en een aantal oersaai, hopelijk valt deze in eerstgenoemde categorie
quote:dolfje schreef op 02 januari 2011 @ 23:21:

Het scherventapijt viel me wat tegen,saai was het.Ik heb het scherventapijt ook net uit. Het is geen thriller maar een roman van Loes den Hollander. Maar ik vond het ook saai! Kon me ook maar moeilijk inleven in de gevoelens van de hoofdpersonen. Ik ergerde me zelfs.

Het Scherventapijjt door Loes den Hollander
Ja, dat is em Livrette, en?
Ik ben nu bezig in 'de perfecte leugen' van Emily Barr. Valt me niets tegen!
Ik heb gisterenavond "Duizend schitterende zonnen" uit gelezen..

Wat een prachtig boek.. Ben er nog van onder de indruk..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Iemand zei tegen mij dat ze dit boek wat voor mij vond, daarom ga ik het uitproberen: De hemel begint bij je voeten. Heb geen flauw idee, maar ben benieuwd.
Fiorah,als je bij bol.com de titel van het boek intypt krijg je een beschrijving waar het over gaat..

Doe ik ook altijd als ik hier op het topic een titel zie dat me aanspreekt..
Hoi!!!

Een vriendin van mij is binnenkort jarig en ik wil haar graag een boek geven van een Zweedse schrijver. Ze heeft Stieg larsson gelezen, vond ze geweldig en leest nu boeken van Camilla Lackberg. Ze heeft in Stockholm gestudeerd dus vandaar de voorliefde voor boeken die zich afspelen in Zweden :-)

Iemand tips???
quote:simonekoch83 schreef op 04 januari 2011 @ 23:41:

Hoi!!!

Een vriendin van mij is binnenkort jarig en ik wil haar graag een boek geven van een Zweedse schrijver. Ze heeft Stieg larsson gelezen, vond ze geweldig en leest nu boeken van Camilla Lackberg. Ze heeft in Stockholm gestudeerd dus vandaar de voorliefde voor boeken die zich afspelen in Zweden :-)

Iemand tips???

Henning Mankell

Liza Marklund

Marianne Fredriksson

Per Olov Enquist
quote:lichtbron schreef op 04 januari 2011 @ 23:31:

Fiorah,als je bij bol.com de titel van het boek intypt krijg je een beschrijving waar het over gaat..

Doe ik ook altijd als ik hier op het topic een titel zie dat me aanspreekt..:D Thanks! Ik ben inmiddels bijna halverwege en vind het inderdaad erg mooi...! Toch irritant dat je dan op een gegeven moment ECHT je bed uit moet (of ECHT moet slapen) terwijl je gewoon wilt doorlezen tot je het boek uit hebt...
Naar aanleiding van dit topic(weet niet meer wie het zei) een boek van Tupla Mourits,meer dood dan levend uit de bieb gehaald.Bedankt voor de tip!

Leest lekker weg!
Ik ben nu bezig met een boek van de mannelijke helft van nicci french (Sean French) "dit is het begin" .Ben hier al enkele keren aan begonnen,en telkens weer weg gelegd.. Ben er niet zo kapot van..

Vind de verhalen leuker als ze samen schrijven. De boeken die zij alleen schrijft boeien me dan weer wel..
quote:simonekoch83 schreef op 04 januari 2011 @ 23:41:

Hoi!!!

Een vriendin van mij is binnenkort jarig en ik wil haar graag een boek geven van een Zweedse schrijver.

Iemand tips???Roslund & Hellstrom en Jens Lapidus situeren hun verhalen ook in Zweden.
@Aventura - One day heb ik ook gelezen... Vond het wel een leuk boek (maar niet superduperleuk).
Thanks voor jullie reacties!

Had al ergens een hele lijst gevonden met Zweedse schrijvers, veel zeg... Aangezien ik zelf alleen Stieg Larsson heb gelezen heb ik geen idee welke titels/schrijvers echt goed zijn.

Iemand een boek die je echt gelezen moet hebben van een zweedse schrijver?
De boeken van Mankell worden heel goed verkocht en de verhalen spelen zich in Zweden af. Ik heb veel van Marianne Fredriksson gelezen, maar daar moet je van houden. Als ze Stieg Larson goed vond zou ik voor Mankell gaan, misdaad thrillers als ik het goed heb.
Henning Mankell is inderdaad een goeie schrijver! Camilla Lackberg is volgens mij ook Zweeds, ook leuke boeken.
Ik ben op zoek naar wat makkelijk te lezen boeken. Ik zit momenteel thuis met spanningsklachten en kan me niet goed concentreren op 'ingewikkelde' verhaallijnen. Een paar jaar terug heb ik bijvoorbeeld Rendez-vous van Esther Verhoef gelezen, geen hoogstaand verhaal, maar wel vermakelijk en het las enorm makkelijk weg. De Therapie van S. Fitzek vond ik volgens mij ook lekker makkelijk om door te komen. Ik heb hier nog deel 3 van de milleniumtriologie liggen, evenals Versplinterd van Karin Slaughter, maar dat zijn boeken waar ik op dit moment even niet doorheen kom.

Iemand tips?
@ Maris: Zondaarskind van Marion Pauw is een prima boek die prettig geschreven is en moeilijk weg te leggen is, ik heb hem zelf in 1 dag uitgelezen, grappig, spannend alles zit er in!
Iemand die Het Grote Huis van Nicole Krauss heeft gelezen? Ik heb er ontzettend van genoten, maar ik mis één klein detail ;) Misschien staat het er ook niet in, misschien ben ik het vergeten (door de meerdere verhaallijnen), maar ik snap één punt niet en dat is frustrerend.

Iemand die kan helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven