onzeker door ex man

20-01-2011 16:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna een jaar geleden bij mijn man weggegaan , het werkte niet meer tussen ons en daar bij werd ik ook nog verliefd op iemand anders.

Mijn ex man wil mij graag terug en doet daar alles aan waaronder ook melden dat hij dingen over mijn vriend weet die niet zo leuk zijn. Wat wil hij niet zeggen . Hij meld me ook vaak dat mijn vriend me straks vast gaat belazeren of me er uit zet en dat hij er dan voor me is.

Ik merk gewoon dat ik intens onzeker wordt door zijn woorden en dat ik echt ga twijfelen aan mijn relatie en de oprechtheid van mijn vriend. En kan het momenteel niet loslaten.

Door de scheiding voel ik me al vreselijk schuldig tegenover onze 2 kinderen en kan ik me bijna niet gelukkig voelen omdat zij beide verdriet hebben. Ik vraag me af of dat schuldgevoel over zal gaan en of die onzekerheid weer weg gaat , want op deze manier gaat mijn relatie naar de knoppen en dat wil ik niet!!!
Je word niet onzeker van je ex-man, je word onzeker omdat je naar hem luistert.

Maar waarom zou je naar hem luisteren? Hij is toch niet voor niets je ex-man??

Luister liever naar je vriend. Of nog beter: jezelf!!

Je zegt het zelf al: je kunt het niet loslaten. Maar dat moet je toch proberen, het is nu eenmaal niet ongedaan te maken en dat wil je ook niet.

Over het schuldgevoel t.o.v. je kinderen. Als je bedenkt wat een scheiding met kinderen doet is dat schuldgevoel terecht. Het is niet niks voor een kind. Maar als je bedenkt wat dat schuldgevoel je oplevert dan weet je het wel: ook loslaten.

Je kinderen hebben meer aan je als jij goed in je vel zit. Dan heb je ze veel meer te bieden. Werk dus aan jezelf en laat los.
Heb jij redenen om te denken dat er iets gebeurd is in het verleden van je ex-man? Heb jij redenen om te denken dat hij jou verlaat?

Nee? dan is het de moeite niet eens meer waard om over na te denken.
bespreek dit eens met je vriend,

dat je ex-man praatjes over hem heeft.

communiceren.
Waarom zou je ex-man je vriend beter kennen dan jij? Daarbij, als hij echt het beste met je voor zou hebben dan zou hij wel zeggen wat hij wist. Nu is hij alleen maar onrust aan het stoken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jeetje, wat probeert jouw ex-man je te manipuleren. Behoorlijk triest ook. Hoe komt het, dat hij nog steeds zoveel invloed op je heeft? Je zal vast wel een hele goede reden gehad hebben om voor jezelf te kiezen. Daar hoef je jezelf niet schuldig over te voelen. Dat je kids het moeilijk vinden is ook logisch.

Maar helpt het jouw kinderen om je steeds maar schuldig te voelen?

Zoals al geschreven werd, praat hierover met je vriend.

Je ex-man weet gewoon dat jij nog steeds gevoelig bent voor zijn acties en gebruikt je zwakke plek.

Het is aan jou of dat jij dit blijft toestaan!
Je luistert naar hem en dat maakt je onzeker inderdaad.

Exen zeggen soms dingen om te kwetsen en omdat jouw ex ziet dat jij happy bent en hij dat kennelijk niet kan behappen, zegt ie de dingen zoals hij ze zegt.

Linkeroor in en rechteroor uit :-)
Mijn vriend heeft zijn exvrouw bedrogen met een ander. En ja , dat blijft een mens zijn hele leven achtervolgen. Volgens mijn ex doet hij dat nu ook bij mij.

En met al die emoties van de scheiding raakt me dat ontzettend en ga ik er gewoon door twijfelen.
Houd het met je exman puur zakelijk. Hoe laat hij de kinderen ophaalt, wanneer, hoe het met ze gaat op school.

Verder hoef je nergens met hem over te praten. Als hij over je vriend begint dan kap je hem. Evenals over tig andere zaken.

Hij klinkt mij niet als Mr. Sunshine in de oren. Als hij je terug zou willen is hij nu toch echt te laat. Verder hoor je voor iemand te kiezen omdat hij degene is die het aardigst is, niet omdat hij een ander afkraakt in de hoop er zelf beter af te komen.

Je hoeft je verder niet schuldig te voelen, zeker niet! Jullie relatie was blijkbaar zo slecht dat hij ook nog eens verliefd werd op een ander. Soms werkt dat zo. En ja dat is verdrietig maar als je nu gelukkig bent met je nieuwe vriend dan geeft dat een goed beeld af. Verder lijkt het me helemaal een slecht beeld geven als je die nou ook weer dumpt. Je vriend is nu je vriend.

Ok, verder is toen toen en nu nu. Wat je vriend in het verleden gedaan heeft is geen garantie voor de toekomst. Het kan zo zijn, echter ook niet. Als je niet uit jezelf hem wantrouwt maar meer gevoelig bent nu qua emoties moet je daar verder niets mee doen. Als je ook weet wat je vriend zegt over vreemdgaan nu, helpt dat mee om te zien dat hij dat niet opnieuw doet? Geeft hij aanleiding dat te denken?
Hij gaat jou precies in die hoek krijgen waar hij je hebben wil en dat laat je toch niet gebeuren? :-)

Heel lastig dat jouw vriend zijn ex heeft besodemieterd, wil niet zeggen dat hij dat bij jou ook gaat flikken. Helaas zijn hier nooit garanties op te verkrijgen!

Laat je niet gek lullen door die ex van jou en probeer een weerwoord klaar te hebben.

Lul hem eruit!
Als je nieuwe vriend vreemd gaat of zoals je ex aangeeft dat je er op kan wachten dat het gebeurt , nou dan zie je dat tegen die tijd wel weer

Voor nu is het tijd voor een goed gesprek met jezelf , zou ik zeggen

Even een paar flinke klappen om de oren en je rug rechten

En niet afdalen naar zelfmeelij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven