Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
To do list voor morgen:

- was ophangen

- kerstkaarten schrijven

- opruimen (véél)

- afwassen (véél)

- stofzuigen

- logeerspullen bijeen zoeken

- boodschappen doen

- Mops twee verjaardagkadootjes laten knutselen voor jarige opa's

- administratie (extreem achterstallig, sorry, Wind! Jij bnet de eerste morgen, mijn fout!!!)

- wantjes kopen bij de Hermas, want Mops is de hare verloren.

- muts kopen bij de Hema, want ik ben die van Mops verloren.

- biebboeken terugbrengen (erg te laat)

- kattenbak verschonen

- krant voor in de kattenbak op de kop zien te tikken

- Maxi Cosy lenen voor Leentje

- was draaien

- declaraties versturen

- auto leegruimen voor de nodige zitruimte Pimpels

Ik denk dat ik maar op de bank ga zitten wahcten tot Pimpel komt, en het dan op een zuipen zet!

Wat wilde ik nou toch typen?
Hum. Toch maar wasvouwendbellenmetBloes voortaan. De tijd vliegt voorbij met dat geleuter van mij aan je oor!

Ik doe een wedstrijd: wie heeft de lelijkste kerstkaart gestuurd. Elk jaar De Mooiste Kaart werd wat saai (en altijd werd die gewonnen door een fotografe, nog saaier). Mims lijkt een goeie kans te maken, ongezien.

Nu nog nix spuuglelijks binnen trouwens. Of ik moet de kaarten die de klasgenoten van de Bloesjes hebben gegeven meetellen.

De Barman baalde. Vond het heel erg jammer maar snapte dat het zo niet ging. Vandaag was hij even hier, even wat terugbrengen dat hij geleend had. En dat was ok. Toen ik vroeg hoe het ging, antwoorde hij: "een zesje". Dat vind ik dan meteen weer zielig want hij verdient het om gelukkig te zijn. Maar hij nam me weer ondeugend taxerend op, zuchte diep en nam me in zijn armen. Was ook ok.

Misschien kunnen we af en toe elkaars lichaamstemperatuur verhogen maar een relatie zit er echt niet in, wat mij betreft.
quote:mimsey schreef op 21 december 2007 @ 23:13:

To do list voor morgen:

- was ophangen

- kerstkaarten schrijven

- opruimen (véél)

- afwassen (véél)

- stofzuigen

- logeerspullen dagje kerstbrunch spullen bijeen zoeken

- boodschappen doen

- Mops twee verjaardagkadootjes laten knutselen voor jarige opa's

- administratie (extreem achterstallig, sorry, Wind! Jij bnet de eerste morgen, mijn fout!!!)

- wantjes kopen bij de Hermas, want Mops Meis is de hare verloren.

- muts kopen bij de Hema, want ik ben die van Mops Meis is de hare verloren.

- biebboeken terugbrengen (erg extreem te laat)

- kattenbak verschonen

- krant voor in de kattenbak op de kop zien te tikken

- Maxi Cosy lenen voor Leentje- was draaien

- declaraties versturen

- auto leegruimen voor de nodige zitruimte Pimpels

en verder nog:

- verslag afmaken

- studeerhok uitmesten en omturnen tot minikantoortje

- belastingen uitzoeken en invullen en zo meer

- zorgeverzekeringen uitzieken

- consultatiebureaudingen uitzoeken

- kelder opruimen

- 23 wassen draaien

Ik denk dat ik maar op de bank ga zitten wahcten tot Pimpel Lief komt, en het dan op een zuipen zet!

Hohoho..belastingen en zorgverzekeringen vallen hier onder administratie! Anders wordt het lijstje helemaal zo lang.

Vergat ook nog:

- was opvouwen!

- kerstkadootjes kopen

- Tila bellen/mailen op te vragen of ik haar eigenlijk wel evrteld heb dat ik bij haar slaap (oeps).

- lamp vervangen in de badkamer

- lamp vervangen op nachttafeltje

- achterhalen welk type stofzuigerzakken er eigenlijk in mijn stofzuiger moeten....

- marktplaats-pakketje opsturen
Jezus, geen wonder dat jullie allemaal altijd zo druk zijn!

Wie doet die dingen nou??? Ik niet!

Of in elk geval... misschien doe ik ze wel ergens tussendoor ofzo, maar ik maak er absoluut geen lijstjes van, daar zou ik zweur gestressed van raken! To-do-lijstjes zijn voor op mijn werk (en daar ben ik redelijk gestructureerd) thuis doe ik waar ik zin in heb, wat op mijn pad komt of waar ik over struikel... en dan gaat het vaak mis ja. Maar stress?? Neuh...

Hmmm... klopt niet helemaal hoor. Er zijn ook dagen dat ik wél veel moet van mezelf, (ik denk dat dat hormonaal is bij mij) maar nu hoef ik ff helemaal nix: ik heb vakantie!!!

(Alhoewel, ik móét 1 dingetje... ik had een nieuwe girorekening geopend, om geld heen te sluizen vóór het in het grote zwarte gat beland) Vandaag kreeg ik mijn salaris, dus hup, die boel naar de nieuwe girorekening geboekt. enneh... tja... toeneh... bleek dat ik daar nog geen mijnpostbank.nl voor heb (want moet eerst contract tekenen en verzenden) nog geen pasje voor heb (die moet ik nog ophalen) nog geen girofoon voor heb (die probeerde ik te openen, maar daarvoor heb ik kaartnr. nodig, van de kaart die ik dus nog niet heb opgehaald ) enneh.. tja, toen kon ik dus niet meer bij mijn geld!!!

Dus: ik moet morgen naar het postkantoor, want anders kan ik geen treinkaartje naar Mimsstad(dorp?) kopen... sufferd die ik ben!
quote:mimsey schreef op 21 december 2007 @ 23:37:

Hohoho..belastingen en zorgverzekeringen vallen hier onder administratie! Anders wordt het lijstje helemaal zo lang.

Vergat ook nog:

- was opvouwen!

- kerstkadootjes kopen

- Tila MIms bellen/mailen op te vragen of ik haar eigenlijk wel verteld heb dat ik bij haar slaap (oeps). wanneer we elkaar gaan zien

- lamp vervangen in de badkamer woonkamer

- lamp vervangen op nachttafeltje in woonkamer

- achterhalen welk type stofzuigerzakken er eigenlijk in mijn stofzuiger moeten wat ik nou precies mee moet nemen komende zondag naar kerstmetschoonfamilie..

- marktplaats-pakketje opsturen om kwart voor 12 afleveren op station waar iemand het op komt halen

Best handig, die lijstjes van Mims als basis nemen!
Goedenmorgen

Heerlijk, gelijk zo kunnen lachen als ik forum open

Ik struikel net als Pimpel over de 'to do-dingen' (of hoop dat Elvis erover struikelt, maar hij kan z'n benen hoger optillen, geloof ik) maar m'n kratjes met schone was zitten nu wel errug vol, dus wasvouwen moet echt wel, dit weekend (aan de andere kant, we hebben vakantie, dan hoeven schone en nette kleren toch bijna niet?)

Ik vond de typo "zorgverzekering uitzieken" wel erg goed gevonden Toet!

Kerstcadeautjes doen we gelukkig niet aan. Ik dacht vandaag naar winkel te moeten spoeden voor kerstpuzzel in het Dagblad van het Noorden, maar die staat in de maandageditie (grom) dus ik moet er maandag 3 kopen. M'n ouders willen 'm namelijk óók, en anderen bij hun op de camping óók, dus of ik 2 puzzels op wilde sturen Sja, en zelluf wil ik 'm natuurlijk ook. LE heeft vorig jaar ééntje opgelost en wil 'm nu ook heel graag meehelpen, LD is op voorhand al tégen

(dit is de dr denker puzzel van 2005, dat jullie even weten waar ik het over heb )

Ik heb gisteren ontdekt dat ik met m'n niet waterdichte horloge best wel kan douchen. Heb nl. ook een waterdicht horloge, maar daarvan is het bandje kapot, dus heb ik een ander horloge om. En die ben ik dus vergeten af te doen. Het was een dagje mistig in horlogeland, maar nu gaat het best weer, zie ik weer hoe laat het is. Zodra ik telefoontje krijg dat m'n brillen klaar zijn (dat had vorige week al wel gemogen van mij) haal ik een nieuw hip bandje voor m'n Swatch, dat weet ik wel. Dat horlogegedoe

(haha, lekker belangrijk ook!)

Zo

en nu nog een kopje koffie

iemand anders nog?

Later is nu
Zegt me helemaal niets, die puzzel.

Zulke lijstjes maak ik heel soms, als ik nog erger dan anders het overzicht kwijt ben. Zoals nu bijvoorbeeld.

Mootje moest vanmorgen om 8 uur afzwemmen (B). Acht uur! Idioten. Binnenkort Jootje maar eens ergens op een wachtlijst zetten. Beginnen we weer van voren af aan. Bleegh.

Bloes, bedankt voor het aanbod, je bent lief. Maar hoewel ik geloof ik best open ben, kan ik met dit soort emoties ook niet zo goed overweg en rommel ik in mijn eentje een beetje aan.

Guttegut, wat een belachelijke tekenfilms op Jetix trouwens! Ook blegh.
Lekker....

Ik kom even kijken wat er ook al weer op mijn To-do-List stond, ben 's morgens nooit zo helder.

Mops had vannacht haar eerste "natte nacht". IN haar bed gepiest. OP mijn duffe vraag (hey, het was midden in de nacht, ik heb een excuus) hoe dat nou kon (briljant!!!), was haar slaapdronken antwoord; "ik was even vergeten dat ik al bijna drieeneenhallef ben!".

Hoe dan ook, er kwam nog een te draaien was bij, dat is inmiddels bezig.

En vannacht had ik een woelende Mops naast me. Echt, het is bizar hoe een bed van 1.60 breed door een meisje van 78 centimeter lang totaal en volledig gevuld kan zijn. Hoe ik ook ging liggen, ik werd telkens opzij geduwd!!! En snurken! Het is echt net een volwassen kerel!

Dat ken ik Mims, maar dan van een teckel! (en nee, die mocht niet bij me in bed, maar daar trok zij zich, teckel eigen, bitter weinig van aan)

Antwoord van Mops is wel erg sterk, trouwens

8 uur 'smorgens Meave, hoe bestaat het

Maar goed, hij heeft B? Gewéldig!

(LE nog niet)

Heb jij ook vakantie Meave? Of alleen de kerstdagen vrij?

Pff, heb ruzie met beide kinderen.. hoera, nog 2 weken vakantie

Hoe kan ik als liefhebbende moeder nou knéttergek worden van m'n dochter, als ze 'lieve en gevoelige' liedjes kweelt (in m'n oor, wel te verstaan, terwijl ik andere dingen probeer te doen) (en dat lieve en gevoelige liedje vond ik sowieso al helemaal niets)

Misschien kwam het ook doordat ze in een half uur tijd om de beurt tegen elkaar "HOUD OP" zeiden/riepen/krijsten, waarop de ander natuurlijk niet ophield.
Later is nu

Teckels/Mopsey's hebben de naam zeer schrander en eigenzinnig te zijn. Welnu, dat klopt!

Ze zijn slim en vindingrijk en zeer aanhankelijk jegens de baas/moeder. Ze zijn buitengewoon alert en hebben een moedig en nieuwsgierig karakter. In tegenstelling tot veel andere hondenrassen/kinderen zoeken teckels/Mopsey's heel bewust oogcontact. Zij lezen als het ware wat er in hun mensen omgaat, waardoor een bijzondere binding ontstaat.

Teckels/Mopsey's kunnen om hun zin door te drijven geweldig komedie spelen. Zij hebben een groot gevoel voor humor en stellen het op prijs de lachers op hun hand te hebben. Maar ze kunnen ook snel beledigd zijn en dan kan het lang duren vooraleer de baas/moeder weer in genade aangenomen wordt.

Van nature laat de teckel/Mopsey zich graag gelden en men moet er dus alert op zijn de baas/moeder te blijven. Geef een teckel/Mopsey een vinger en hij/zij neemt de hele hand.

Daarom mag u geen slaafse gehoorzaamheid van dit ras/kind verwachten, want de teckel/Mopsey zal tot zijn/haar laatste levensdag blijven proberen het laatste woord te hebben. U kunt hem/haar echter wel degelijk onder de duim krijgen, het duurt alleen iets langer en u zult wat meer geduld moeten hebben dan bij andere rassen/kinderen het geval is.

Teckels/Mopsey's hebben dikwijls een felle jachtpassie en dat is tevens de oorzaak van het eigenzinnige karaktertrekje dat in iedere teckel/Mopsey huist. Ze bezitten een flinke portie moed, doorzettingsvermogen en slimheid. Deze eigenschappen zijn door de eeuwen heen in het ras/kind doorgefokt, vandaar dat de zelfstandigheid en eigen inbreng van de teckel/Mopsey zo dikwijls voor "eigenwijs" wordt aangezien.

Het jachtinstinct wil nog wel eens moeilijkheden opleveren, waardoor men de hond/kind met veel jachtpassie niet of nauwelijks los kan laten lopen in het vrije veld. Doet men dit wel, dan gebeurt het meer dan eens dat de teckel/Mopsey verdwijnt en zich urenlang niet laat zien. U zult in zo'n geval moeten blijven wachten tot het de teckel/Mopsey belieft terug te komen. Straffen heeft weinig zin, want de volgende keer is de jachtpassie weer sterker dan uw straf of boze woorden. Aangelijnd houden is de boodschap!

Teckels/Mopsey's kunnen heel oud worden, maar het is algemeen bekend dat de lange rug van deze honden/kinderen hun kwetsbare punt is. Laat ze niet hoog springen en geen trappen lopen; zorg er vooral voor dat uw hond/kind niet te dik wordt, daar de rug van een slanke hond/kind minder zwaar belast wordt dan van een dikke. Dat kan moeilijkheden opleveren, daar de teckel/Mopsey zoals iedere werkhond/spelend kind een onverzadigbare eetlust heeft. U zult moeten leren daar niet aan toe te geven.

Wegens de kwetsbare rug is het beter de pup/peuter uit de handen van heel jonge kinderen te houden, daar deze nogal eens de neiging hebben om met het kleine hondje/kindje te slepen en te sjouwen, waardoor schade aan de wervelkolom kan ontstaan (maar in wezen geldt dit voor ieder hondenras/kind!).

Teckels/Mopsey's kunnen uitstekend met hun soortgenoten overweg. Andersoortige huishonden en katten worden wel geaccepteerd, maar dit gaat beter als zij er van jongs af aan mee opgroeien.

Voor het dagelijks onderhoud dienen zij regelmatig goed geborsteld te worden met een harde haren borstel en een grove kam. (Gebruik nooit een borstel met metalen haakjes of punten en evenmin een te fijne (stof)kam. Hierdoor wordt de vacht/haren schade berokkend)!

Het grappige uiterlijk van de ruwharige teckel/tweestaartige Mops spreekt de mensen sterk aan, waardoor deze op het moment zeer populair is.

Ja hoor Dream, ik snap je volkomen,

Hahaha, briljant!
Treffend Mims

(en ik had het echt alleen over het gedarg in bed, waarin een kleine teckel/mopsey het presteert veel ruimte in te nemen )

Ik heb m'n nieuwe brillen!

Dat samen met 2 nieuwe broeken voor LD en een nieuw horlogebandje weer een aderlating. M"n eindejaarsuitkering op, denk ik.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-12-2007 17:17
Reden: ik denk, ik vul nog wat aan :-)
% gewijzigd
Later is nu
foto!!!
IK heb nieuwe laarzen, nieuwe schoenen en een nieuw tassie (en geld is bijna weer op, maar blij dat ik ben!).
Ik heb mijn eindejaarsuitkering zojuist overgemaakt naar de kinderopvang. Beetje jammer... Maar we zijn wel net naar het pannenkoekenhuis geweest met de kinderen. Dat was erg gezellig. Vietje begon alleen te klagen over buikpijn. Maar ja, daar klaagt hij zo vaak over, dat we het eigenlijk niet echt meer geloven. Misschien krijgt hij buikpijn van spanning ofzo? Of als we te druk zijn?

...

...

...

...

Hij heeft net zijn hele bed ondergejeweetwelt....
Leuk tassie Toet!!!
Ha, van nieuwe tassies word je BLIJ (althans... ik wel!). En dit is een leuke, Toet :)! Wel ballerig....

Ach gos, Meave..... sterkte met Vietje!

Hier ook weer een zieke; Lieke heeft blaasjes op haar hele ton, en uitslag rond d'r lippen. Verder speelt eczeem erg op en heeft ze veel jeuk. Hartstikke sneu voor d'r (maar stiekum ook voor mij, want ze slaapt er slecht door.....).

Ikzelf duik deze Kerst onder; manmanman, heb twee koortsblaren op onderlip, en eentje in de mondhoek die naar mijn neusgat gekropen is! Wheeeee, normaal zegt een uiterlijk me niet zo veel, maar di's echt onsmakelijk!!! Zo kan je je niet vertonen aan een Kerstdiner.....

Nah ja; wel duidelijk afdeling Klein Leed, hoor.....

Dream; ik wil je brillen zien! Nieuwjaarsdate doen? Bakkie koffie bij de geiten vond ik voor herhaling vatbaar

Giffelgniffel, Mims, je teckel/Mops story is briljant!
Aaaah... godsamme, ik word blont. Ik zag alleen maar je achtergrond van je blog, Toet. Hihihi, dus ik dacht: "Zal het dessin van je tassie wel zijn".... Sjeeeeeemiggggggg....domdomdom
Xop, bij Vietje op het kdv heerst - gut, hoe heet het nou - soort Mond- en Klauwzeer voor mensen. Op het briefje wat er hing, stond zoiets als je nu beschrijft bij Lieke.
Is dat zo, Meave??? Jee, wat maak je me daar blij mee, hoe gek het ook klinkt. Als het je te binnen schiet; wil je dan de naam nog even vermelden?? Kan ik even googlen op hoe en wat....
Hand-, voet- en mondziekte

Hand-, voet- en mondziekte is een ziekte die erg veel lijkt op mond- en klauwzeer bij koeien. De ziekte wordt alleen veroorzaakt door een ander virus. De ziekte gaat na een paar dagen vanzelf weer over en een kindje kan het maar één keer krijgen, daarna is het immuun.

Incubatietijd

De incubatietijd is de tijd tussen de eigenlijke besmetting en de uiting van de eerste klachten. In deze tijd kan een infectieziekte al wel besmettelijk zijn. Bij Hand-, voet- en mondziekte is de incubatietijd 3 tot 5 dagen.

Verschijnselen

Veel voorkomende verschijnselen bij Hand-, voet- en mondziekte zijn;

Pijnlijke blaasjes in de mond en uitslag op handpalmen en voetzolen,

Misselijkheid,

Koorts (niet altijd).
link

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven