Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Allereerst wil ik diegene bedanken voor de felicitaties van mijn jaarcontract en beoordeling.

Ga op werk niet trakteren maar met man een klein hapje uit eten.

Het is echt een heel "nieuw leven"

Hoorde ook van collega's vanavond dat ze zoveel respect voormij hebben.

En dat het echt niet anders is dan mensen die zonder hulpmiddel afvallen.

Dat doet een mens goed.

Maaike,

Spannend welk ziekenhuis het nu word of welke je gaat kiezen.

Het gaat allemaal wel snel.

Majesteit,

Ben ook blij voor jou dat het nu sneller gaat dan verwacht en kan je echt een "jas" uit doen in de zomer.
brenda absoluut, maar wat wordt het ineens even eng om die eerste knoop open te doen........

Maaike ik hoop toch zo dat jje wel een plekje vindt waar het sneller kan....zou het helpen als je zegt dat ik een maatje zoek???

khoop dat je gauw ergens een kans krijgt.

fijne dag allemaal....de therapie wacht weer. (maar ik mag afbouwen !!!)
100-100-100-100-100-100-100-100-100-100

honderd bladzijden vol gepend over maagban/verkleining-

100-100-100-100-100-100-100-100-100-100-

Op naar het volgende bericht.
Zo, eindelijk de tijd om even te lezen, en te berichten

jongens, we zijn keien, stuk voor stuk super-keien

De positiviteit straaaaaalt ervan af in dit topic.

Doet een mens echt goed om dit te ervaren.

In tegenstelling tot andere forumervaringen steunt hier echt iedereen iedereen.

Echt super!

Maaike1 Proficiat met je beoordeling op je werk en je binnenhelan van je jaarcontract. Stop die maar in je zak, heb je helemaal aan je eigen inzet, eigen kracht en eigen persoonlijkheid te danken.

Ga gewoon door zo.......heerlijk gevoel moet dat zijn.

Maaike2 Ik bewonder je om je weloverwogen denken. Ik sta achter je en zou een gelijke weg als jou kiezen.

Je bent er klaar voor NU en wilt niet nog eens 2 jaar willen wachten Ik zou in jou situatie precies hetzelfde doen.

Eindhoven is van jou uit een kattesprong en ook Arnhem is heel goed te doen en met de nieuwe autoweg een stuk korter in tijd.

Ik hoop dat je in goed overleg met Rob en je huisarts tot een voor jou goede keus komt.

Gewoon Doen en gaan met die banaan.

De anderen gaan ieder op hun eigen manier als een speer in de ruimte. Hier en daar een beetje obstakel tegenkomen komt overal wel eens voor.

We trekken uiteindelijk allemaal die spekvellen van ons af en komen gezond en wel in een dunne zomerhuid back in life.

Ik ga vanmiddag op controlle bij de chirurg die mij geopereerd heeft. Nu 10 maanden geleden inmiddels.

Gewoon een jaarlijkse controle die bij het traject hoort.

Ik ben nog steeds op hetzelfde gewicht van zo'n 3 maanden geleden. Niet bijgekomen, niet afgevallen.

Volgevoel nog steeds niet, heb geen enkel obstakel tijdens het eten. Ben echt wel blij met die 23 kilo minder meesjouwen, maar ben eigenlijk teleurgesteld in het voortgangsproces.

Het zal me benieuwen of de chirurg ook die mening heeft.

Hoop eigenlijk op een afspraakenkaartje voor de volgende opspuiting. Die dan hopelijk wel effect heeft op mijn volzit/voldaan/genoeg/ gevoel. Want dat heb ik nog steeds niet gevonden.

Maaar, we blijven hopen, blijven moed houden.

Hou jullie op de hoogte.

Fijne dag.
hoi meisjes!

ik lees allemaal goede berichten wat fijn dat er weer datas zijn en er weer kilo's verloren worden. Ik las hier en daar ook bezorgdheid...niet nodig want ik ben gewoon een heel drukbezet mens.Ik ben moeder van 3, werk in de wijkverpleging, zit in de wijkraad, ben voorzitter van het Draitfestival dat we in mei weer organiseren ( 3 dagen! festival hoe koel is dat ) heb een eigen bedrijf en een druk sociaal leven , ik ben een echt mensenmens:) ik kom dus gewoon niet altijd aan dit forum toe. ik lees wel regelmatig mee hoor want ik blijf graag op de hoogte ;D

ik mag 24 weer naar de chirurg en hopelijk word het bandje weer bijgespoten. voel nog steeds niks van dat hele ding en begin me eerlijk gezegd zorgen te maken of het allemaal wel goed zit daarbinnen. De dietiste vond het ook raar dat ik met 5 cc nog steeds niets voel maar er schijnt nog iemand te zijn die hetzelfde heeft . dat geeft toch weer een beetje moed. Nog 1.3 kilo afvallen en dan ben ik de eerste 10 kwijt maar wat vind ik het moeilijk om gemotiveerd te blijven.
Heee fijn Pudding, dat we even wat van je horen.....neeeee lezen.

Hahaha, jij ook al zo'n druk bezet mens, die amper tijd heeft voor zichzelf.

Wat betreft je gevoel over de maagband zitten we een beetje op dezelfde lijn.

Heb inmiddels 6,5 cc in mijn bandje en ik merk in TOTALLY NOTHING van.

Ik ga dan ook die chirurg die me onderhanden heeft gehad, vanmiddag het hemd van het lijf vragen hoe dat nu kan.

Ondanks dat er elke keer een rontgenbeeld gemaakt wordt om te kijken of het bandje goed op de plek zit, snap ik echt niet waarom ik geen effect ervan voel.

Je gevoel van motivatie herken ik ook, ik zit met hetzelfde probleem.

Ik hoe me gewicht nu puur door eigen beheersing en wilskracht en ik merk dat ik dreig in mijn oude gewoonte terug te vallen. Beetje voor beetje worden de porties weer wat groter.

Ik wil natuurlijk geeen GRAM meer aankomen, wat eraf is ben ik heeel blij mee.

Maar gezien mijn verleden met lijnpogingen....en dat herkennen jullie vast wel allemaal hier......ben ik vreselijk bang dat die kilo's er weer stiekem aankomen in de komende jaren....gewoon macht der gewoonte, zeg maar.....

En dat is nou net niet wat ik weer wil.

Ik wil het geeen kans meer geven.

Ben zelf heeel benieuwd vanmiddag bij de chirurg.
@limburger en pudding

Troost je, ik zit inmiddels op de 10cc en merk nog steeds helemaal niets! Doe idd alles nog steeds op discipline maar heb als dit nog lang duurt daar de motivatie niet meer voor, denk ik. Als je even iets op discipine moet doen en dan hulp van je bandje heb, dan zou het wel gaan. Maar de situatie nu komt overeen met de situatie jaar in, jaar uit lijnen en uit die cirkel wilde ik juist. Ik wacht nu eind feb af en als de situatie niet verbetert gaan ze kijken middels een slikfoto maar ik zou niet inzien wat ze daar nu op gaan ontdekken....... feit en eindconclusie is dat ik niet vol raak en alles dus nog gewoon erin kan. Echt zelfs een halve liter water lurk ik zo weg zonder iets te voelen. Ik sprak mensen in de wachtkamer en die merkte bij het volgevoel zelfs een beker water........

oeffffff, ik ben het zat voorlopig! Ben blij dat er voor anderen actie inzit en wel goed gaan. Ik ben wellicht die procent bij wie het niet loopt...........
en Limburger hoe ging het?

weet je Ratpatrem dat is mijn doemscenario. een operatie ondergaan en dan ontdekken dat het niks doet. ik merk dat ik al weer een stap verder denk (maagverkleining) dat vind ik teleurstellend maar ergens schaam ik me ook omdat het blijkbaar niet lukt.

hoeveel ben je tot nu toe afgevallen?
@pudding

Wellicht heb je het eerder gelezen maar ook ik denk alweer aan de stap verder. Maar de psychologe en verpleegkundige die peperen me wel in dat ik geen faalgevoel of schaamtegevoel hoef te hebben. Maar ook zij beseffen dat het een x ophoudt met de discipline, zeker als dat al een deel van je leven zo is.

Ik ben nu sinds eind september 10kg kwijt maar daarvan was een groot deel al voor de operatie.......... was nu zelfs bij de laatste opspuiting bijna 2 kg aangekomen.

En dat was echt een mokerslag, dat kan ik je wel zeggen. Het vreemde is echter dat mijn kleding wel te groot wordt.......

Ze heeft ook gekeken of de opsputingen wel goed waren. Dus ze heeft alles opgetrokken en opnieuw ingespoten maar dat klopte ook gewoon.

Dus tja, ik heb spijt dat ik in heb gezet op het bandje (mede om de langere ziekenhuisopname te ontlopen, was ver van huis en dan man en zoon thuis) maar anderzijds was een bandje ook het voorstel van het team dus........

ik weet het ff niet meer.........
@ ratpatrem,

Jemig, vind het zo vervelend voor je! We zijn allemaal aan de operatie begonnen om een succesverhaal te zijn.

Ik vind het ook zo raar. Hoe kan het nou niet werken? Zo'n bandje werkt als een ring. Niet alles kan er tegelijk doorheen en dat zou je toch moeten voelen. En als je het niet zou voelen dan zou het eten zich moeten opstapelen in je slokdarm..

Wat zeggen ze in het ziekenhuis dan? Is hij dan verschoven of open ofzo? Stom ding, ik snap je helemaal...waar-de-loos.
Lastig dat zo'n maagbandje dan niet doet wat je wil, nl. zorgen dat je een vol gevoel hebt. Daar heb je hem uiteindelijk om laten zetten. Ik was gisteren voor het eerst naar een bijeenkomst in het kader van het nazorgtraject. We waren met z'n tienen, 8 van ons hadden een maagbandje. Bij 1 van die vrouwen werkte het ook niet zoals het hoort. Ze had constant honger, was zelfs 2 kg. aangekomen en kon bij wijze van spreken nog een hele pizza op als ze ervoor ging zitten. Ze zat bijna te huilen toen ze het vertelde, ik had zo'n medelijden met haar. Gelukkig werd het gelijk goed opgepikt en gingen ze kijken wat voor haar konden doen.

Meiden, ik denk aan jullie en leef met jullie mee.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ja, we hebben het er een paar pagina's terug al over gehad, dat die maagband bij een aantal mensen niets, of erg weinig doet. En 10 kg vanaf september... God ja, dat is dezelfde ellende als het eeuwige gelijn. Ik vind jullie zó dapper en positief! Want je krijgt toch de neiging om neer te storten?

Aan de andere kant is het ook wel zo, dat als je je nu laat gaan, het helemaal vreselijk wordt.

En natuurlijk leef ook ik intens met jullie mee. Er zal toch wel ergens in de niet zo verre toekomst een moment komen dat het kreng wel doet wattie doen moet?

Ikzelf heb de mevrouw van SMILE (Limburger weet wie ik bedoel, het is de spokesperson van een soort van belangenvereniging voor maagverkleinden en -banders) een mailtje gestuurd, om eens te peilen hoe het dan in zijn werk gaat, als ik naar Eindhoven ga. Ze vroeg me een afspraak te maken met Rob, de obees verpleegkundige en haar. Dan kunnen we naar een oplossing zoeken, die ook inderdaad goed bij mij past. En er dan wel vanuit gaande, dat ik naar Eindhoven ga.

Daar is de wachttijd ongveer 6-8 maanden. En dat vind ik acceptabel. Eindhoven vind ik daarbij een erg prettige oplossing, omdat zus daar dichtbij woont. En mijn Henkie dus ook een uitvalsbasisje heeft, mocht hij me erg vaak willen bezoeken. Opnametijd is maar een dag of 3, dus dat overleven we wel. Verder heeft Atrium MC, geloof ik ook contacten met het Catharina ziekenhuis.

Waren die 2 zusjes niet ook (Mafioso oid?) in Eindhoven geopereerd? Nou ja, ook niet echt belangrijk.

Lieve, lieve maagbanders met een disfunctioneel apparaat in hun buik: hou jullie heel erg taai en vooral: houd moed!!! Eens gaat het werken.
slecht geslapen vanacht door schuldgevoel. ik ben gister helemaal losgegaan met eten..... Ik baal verschrikkelijk van mezelf en heb steeds meer spijt van het bandje. Ik begin me af te vragen waarom ik dit nu zo graag wilde. Nu ik het verhaal van Ratpatrem lees en van limburger dan zinkt de moed me in mn schoenen. ik weet dat ik dit niet lang meer vol ga houden de discipline is weg en ik voel me vreselijk schuldig naar mn omgeving. die zien ook wel dat er niks gebeurd ( op een paar kilo na die je op een gewicht van 127.6 kilo niet mist)

Dus vandaag met frisse moed opnieuw aan de slag maar ik weet nu al dat het hem niet gaat worden. Maandag mag ik naar de chirurg en ik hoop dat er na dat bezoek echt iets gaat veranderen. ik hoop toch niet dat ik na 10 cc nog steeds niets voel. ws gaat hij maar een cc bijspuiten. ik hoop toch zo dat er iets zal veranderen.......

Limburger hoe is het jou vergaan? ben erg benieuwd.

dank voor jullie lieve woorden meiden !
Hee meissies, slaat hier de stemming een beetje om? Begrijp ik dus dat de maagbanders een beetje op dood spoor zitten, wegens te weinig effect. Jullie zijn dus ongeveer helemaal weer zelf aan het lijnen en ik moet beginnen met mn petje daarvoor af te nemen, dus jullie verdienen het om iig door ons gesteund te worden, maar liever nog vanuit het ziekenhuis.

ratpatrem, jij zegt dat je zelf voor een bandje hebt gekozen, en nu had ik anvankelijk mijn voorkeur ook voor een bandje, maar uiteindelijk heeft de chirurg bepaald dat voor mij een gbp veel beter zou zijn.mijn keus was dus ja of nee zeggen. was dat bij jullie minder streng? maar ook heb ik wel mensen gezien op de bijeenkomsten die idd na een bandje nu voor een bypass gingen. en ja, ik herken ook dat gevoel van heimwee (gelukkig werkt mnkind in het ziekenhuis, maar mn hondje niet) en ik ben ook als de dood dat het misschien niet werkt. wat dan? ben je een stuk maag kwijt. en moet ik dan weer aankomen tot mnn oude gewicht en levenslang leven op toastjes en zoutjes en al die troep? plus de vitamientjes...? EN natuurlijk zijn we allemaal kanjers, het is niet niks wat we gaan doen, maar we hebben allemaal onze twijfels. maar de meiden met de bandjes hebben nog het geluk dat ze de keuze gaan krijgen toch voor een bypass te gaan. dus jullie kunnen nog kiezen voor een nieuwe kans, en nee natuurlijk zit je daar niet op te wachten, maar jullie zijn nog niet verloren. EN kijk eens naar wat je nu al hebt bereikt op wilskracht !! ik vind het zo super. over een jaar hoeven we alleen ons haar maar rood te verven om als lucifer naar het carnaval te gaan !!!! geef de moed niet op hoor, schreeuw misschien eens wat harder? als ik groot ben begin ik een eigen kliniek en zijn jullie al eerste aan de beurt, dat soort gevoelend heb ik dan nu. maar even volhouden nog !

kom op meiden positief blijven denken !!! het moet goed komen..
Het gaat goedkomen, het gaat goedkomen, het gaat goedkomen, het gaat goedkomen.......

Majesteit: volgens mij kan het met een gbp alleen maar fout gaan, als je 'erdoorheen-eet'? En dat gaan we NIET doen!!!

Heimwee heb ik ook niet, maar inderdaad: mijn hondjes... (waarvan er nu één bij dierenarts is, om een kies te laten trekken).

En ik denk dat het wel iets anders voelt, als je echt ver van huis bent, na zo'n ingreep en dan niet je liefste op bezoek krijgt. Na een narcose ben ik toch wel iets emotioneler dan normaal.

Pudding: neem het je zelf niet kwalijk. Mens, ik heb enorme bewondering voor je, dat je het wéér op discipline doet! En dat het dan ook wel eens fout gaat, is mensellijk! En ik kan me wel enorm goed voorstellen, dat je ondertussen spijt begint te krijgen! Ik had het eigenlijk nog nooit gehoord, dat zo'n bandje het niet goed doet, maar nu blijkt het wel vaker voor te komen.

Zeg maar dat ze dat ding helemaal volspuiten, zodat er echt alleen nog maar kruimels doorheen kunnen

En hou je taai en ben niet te streng voor jezelf als je de mist ingaat! Accepteer je 'slippertje' en probeer dan inderdaad maar om weer met frisse moed te hervatten.

Zei zij, die ook niet op karakter kan afvallen en het minstens net zo moeilijk zou hebben om dit vol te houden. En zichzelf met een stok zou slaan, als ze de fout inging, hihihi.
Hallo en allemaal DEPRI??????

Dat laten we ons niet gebeuren.....toch.

Ik was het althans niet van plan en heb altijd vertrouwen gehad in mijn bandje. En ook nu het voor MIJN GEVOEL niet zo goed gaat.

Ik ben gisteren bij ome chirurg Greve geweest.

De hoofdman van het maagverkleining/maagband/traject gebeuren. Een proffessor en zeer kundig en goed aanstaand arts op dit gebied.

Mijn b.m.i. is sinds de operatie in maart gedaald van 39 naar 32 en daarmee ben ik dus uit de gevaarlijkste zone wat betreft risicofactoren.

JIPPIE, dat is het beste nieuws sinds zo'n 25 jaar qua lichaamsgewicht. Ben er dan ook ongelooflijk blij mee.Ook over het aanwezige hongergevoel en geen verzadigingsgevoel hebben we het gehad.

Zijn enige antwword was: Het is geeeeeeeen dieetmiddel, het is geeeen wondermiddel........het is een efficient hulpmiddel bij verantwoord afvallen bij goed gebruik

Het is een hulpmiddel naast je eigen discipline om anders te gaan eten, anders te gaan denken en je levenspatroon anders te gaan indelen. Goed kauwen , juiste artikelen en goed bewegingspatroon. Het hulpmiddel kan je ermee helpen, als je dat zelf ook wil. Het heeft even de tijd nodig om het goed in te gaan stellen, zodat er een trechtertje gevormd wordt, met een op jou maat afgestelde doorgang voor het voedsel.

Bij nog niet goede afstelling/vulling van het bandje sijpelt dat eten en drinken er gewoon doorheen en valt in de grote maagbuffer met als gevolg hongergevoel. Vandaar dat gevoel van honger en trek. Bovendien, je lichaam is er nu op ingesteld, door de jaren heen.....bij ons volslanken....... om de voorraden weer aan te slepen naar het oude pijl. Je lichaam blijft blijft blijft vragen om het weer op nivoo te krijgen. En ja, dat kost wilskracht, discipline en doorzettingsvermogen.

Als dan uiteindelijk het bandje goed is afgesteld kan er geen eten meer door en krijg je dat volheidsgevoel. Ook dan heb je nog de neiging om door te willen eten......gewoon uit gewoonte van voorheen ........ maar als je dat volheidsgevoel herkent, moet je dus uit eigen discipline/wilskracht stoppen. Het bandje dienstbaar als hulpmiddel daarbij om STOP aan te geven. De rest moet je ZELF DOEN!!!

Duidelijk dus.

A.s woensdag wordt mijn bandje van 6,5 cc iets meer opgevild worden. Iets nauwer dus, in de hoop dat ik het seintje nu wel ga herkennen. Het is overigens geen wet dat het werkt bij zoveel cc inspuiting. Dat ligt aan het type bandje, aan de persoon en aan de maag van de persoon.

Je hebt grotere en minder grote bandjes.

Ik geloof dat ik een type Quick lock heb.

Dus meiden maagbanders.......... laat je niet misleiden door jullie gewicht.

Geef het de tijd, geef het de kans.

En vooral, blijf positief en blijf vertrouwen.

Kumpt Good, zigge veer in Limburg.
Kijk, daar heeft een mens iets aan!!! Dat is uitleg die hout snijdt en waar je de logica van kunt zien.

Nog meer leuk nieuws.... Ik kreeg net een mailtje van het Catharina ziekenhuis, van het Obesitasteam: kan afspraak maken bij chirurg. Als ik daar ben, krijg ik meteen operatiedatum, die tussen de 6 en 8 WEKEN erna..., Nu kan het natuurlijk lang duren eer ik afspraak bij chirurg heb, maar dan nog!

Ook dat geeft de burger weer een stoot moed!!!

En nu ga ik mijn Sem halen bij de dierenarts, alles is weer goed gegaan, pfff.

Tot later.
Oeps... mailtje was aan iemand anders gericht, zag het net pas. Dus misschien te vroeg gejuicht.

We zien wel, het gaat in ieder geval sneller dan in Heerlen!

Hondje is ook weer veilig thuis, gelukkig.
@limburger

Ik begrijp je verslag heel goed maar ik besef als geen ander dat dit bandje me heus niet van de kilo's afjaagt. Echter het doet nu na zoveel opspuitingen nog steeds helemaal niets. En dan houd je discipline echt op. Ik eet gezond, ik sport genoeg, rook en drink niet en snoep ook helemaal niet. Laat staan als ik als een normaal mens zou snoepen dus met mate dan vliegen de kilo's er dus MET bandje ook aan. Het enige probleem is dat met name het avondeten te veel is in volume. Dan heb ik het ontbijt en lunch al zelf onder controle. En ik gebruik al een gebakbordje en ja, die is gewoon te klein dus schep ik nog een half bordje op maar echter met wat ik al zelf laat staan gedurende de dag, vind ik het sowieso al knap van mezelf...........ik ste heus niet elke dag op de weegschaal want daar wordt je helemaal depri van maar 1x per 1o dagen en als je dan de teller op ziet lopen terwijl je weet dat je al zo veel laat staan, dan wordt je daar echt niet vrolijk van.

Mede gezien volume eter is er door het team een bandje voorgesteld, wat in principe ook mijn voorkeur zou zijn. Over een gbp is geeneens gesproken want met een bandje kwam ik er wel.........weet alleen niet waar ik zou moeten komen momenteel.

En heus, ik ben blij voor degene die super goed gaan en het is zo ook van harte gegund maar voor mij, ben ik er ff helemaal klaar mee. Nee, ik gun pudding zeker dit niet en vindt he ook heel erg jammer dat het gister ff fout is gegaan. Maar ik begrijp haar gevoel als geen ander en ben in dat opzicht blij, dat er nog ook iemand op dit forum is bij wie het ook niet super verloopt. Dan voel ik me in dat opzicht geen eenzijdige mislukkeling.

Ik ga me nu opgeven voor een afslankmassage, hopelijk kan als dat een beetje helpt in cm mij weer de spirit en dicipline geven om weer door te gaan........
ratpatrem, mislukkelingen hebben we hier niet.....wel pechvogels !!! en limburger, daar wordt je wel eens even somberder van. Maar die uitleg van jou maakt wel veekl meer duidelijk, dus ratpatrem, kom op meissie, niet opgeven hoor , al snap ik wel heel goed dat je even een fikse dip hebt. Maaike, jij dan ineens wel heel goed nieuws !!!!! wat zou dat fijn zijn als je na de afspraak bij de chirurg meteen een datum krijgt. je gaat me nog inhalen, let maar eens op....fijn, je hondje weer thuis.

ik wil nog even een schaapje figuurzagen, kben met een kadootje bezig voor iemand.groetjes....
Nee, geen mislukkelingen! Het hulpmiddel moet het doen, dat is een feit. Als ik zo lees, wat je nog maar eet, zou je toch ook al redelijk moeten kunnen afvallen, zelfs zonder maagband.

En het is toch gek: ik ben volume-eter, daarom is gbp beter, hier in het zuiden althans.... Heel apart!

Wat ik ook erg apart vind, is dat als iemand vanaf september maar 10 kilo kwijt is, met veel pijn en moeite, er niet al eerder actie ondernomen wordt? Want dat is gewoon té weinig in 4 maanden.

Ja, ik zou er ook meer dan genoeg van hebben. En helemaal balen van het feit, dat er niet allerlei toeters en bellen afgaan bij het obesitasteam, waarop het gefikst gaat worden....

Maar dat zijn dan weer mijn hersenspinsels, ik sta er niet voor. Ik ben gewoon nog obees-op-wachtlijst en heb nog geen ervaring met dingen die niet doen wat ze moeten.

Ik duim dat de afslankmassage enig soelaas biedt! En dat het ook weer even nieuwe 'lijn-energie' geeft.Moed is wat de burger nodig heeft....

Pudding: vandaag een betere dag?

Majesteit: ja, als het inderdaad zo snel gaat allemaal, ben ik wellicht samen met jou aan de beurt! Heb geen idee, hoe lang het duurt voor ik een afspraak bij de chirurg ga krijgen. Maar inderdaad daarna maar een maand of 2, zelfs iets minder. En ik begrijp nu ook jouw zenuwen... Ik krijg ineens ook kriebel in mijn buik, hihi. Dan was afgelopen winterjas inderdáád de laatste!

Nu maar gaan wennen aan het idee dat ik van de zomer al wat kilo's kwijt ben. Weird idea! Dus vakantie in september en dan dus een zwempak wat een paar maatjes kleiner is, maar wel met wat meer steun in de buik- en borstregionen.

En ja, fijn dat Sem weer lekker naast me op de bank ligt. Hoe gaat het met je schaapje?
ik heb heel wat schaapjes gezaagd vandaag, kmoet dus zo ook maar gauw in bed duiken, hihi. het gaat een leuk schilderijtje worden.wordt dus een leuk kadootje.

ja, hebben we aan het eind van de zomer een badpak dat verdwijnt als je duikt...dus niet te hard meer zwemmen dan.trek ik vanaf nu allemaal mooie kleren aan, ben ik ineens de deftige dame, ik heb die dingen toch niet voor niks in de kast hangen....en de grootste spijkerbroek ga ik bewaren...

beetje ego, maar ik ben doodop, slaap lekker allemaal, enne volhouden he !!!
Ik ben ook een echte volume eter en ook is mij en maagbandje aangeraden.

En ook ik eet nu meer dan dat gebaksbordje.

Ik sta al maanden op hetzelfde gewicht.

Ratpatrem, ben jij wellicht ook meer gaan fietsen/sporten/bewegen?

Dan zou het ook de massa van de spieropbouw kunnen zijn.

Feit is dat we zelf het meeste werk moeten doen.

Met maagband, met GBP, sleeve enz..

Bij mij is ook een beetje het geduld op aan het raken.Mijn discipline laat me ietwat in de steek door die verrekte zin in eten en het hongergevoel.

Maar ik blijf vertrouwen op de goede werking van het bandje.

Volgens de obeesverpleegkundige en de voorwerker en de chirurg zelf moet het gewoon goed passend zitten. Pas dan krijg je dat verzadigingsgevoel.

We gaan er maar van uit dat zij gelijk hebben en het echt good kump.

Maaike, hopelijk gaat het bij jou ook in een versnellingstraject. Ik ben benieuwd naar wat voor een advies je krijgt van Marina en Rob.

Ik denk in elk geval dat je een gedeelte van het natraject via smile kunt ondervangen, daar zitten dames met succesvolle ervaring aan het roer Denk maar aan de foto's die je ervan gezien hebt, na afloop van die meeting.

Ich weit zeker.........och bie dich kump ut goood.

Pudding, niks geen schaamtegevoel en niks geen schuldgevoel naar jezelf. Denk je heus dat je zo al je principes van eetgewoontes die je jarenlang opgebouwd hebt, nu in 2 maanden aan de kant kunt zetten. Dacht het niet dus.

Ik denk dat nu de waarde van de psychologische testen die we met ons allen ondergaan hebben voorafgaand aan het hele traject om de hoek komt kijken. Die hebben we toch niet voor niets met goed succes doorstaan.

Kom op meiden, we zitten in de reguliere winterdip.

Als dadelijk het zonnetje tevoorschijn komt, pakken we massaal de fietsen uit de berging en organiseren een maagvriendelijke FIETSPICKNICKTOCHT.

Dan vliegen de kilo's eraf.

Vervolgens gaan we wehkamp leegroven van de bikini's en zwempakken en organiseren een barbeque aan het noordzeestrand.

Wie doet er mee?
IKKE!!! Zelfs als ik nog dik ben!!!
Maar dan alleen in badpak, niet in bikini... Dat laat ik dan aan jullie slanken over, hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven